FU! It works
Sziasztok,
hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam...
Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta.
Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól.
Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog?
Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem?
Köszönöm előre is!
Schlosser
Sziasztok,
hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam...
Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta.
Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól.
Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog?
Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem?
Köszönöm előre is!
Schlosser
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Nem a csavarok tartjak a helyen hanem a ket felulet kozti surlodas amit a csavar elofeszitesevel lehet csokkenteni-novelni.
Megjegyeztem. De bárhogy tekerjük/tudományoskodunk a csavarokkal marad a helyén
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Köszönöm a választ, azt hittem van szerepe. Nem gondoltam, hogy a 4 darab csavarnak kell csak ellenállnia annak a nem kis erőnek ami azt a papucsot el akarja mozdítani.
A lazítás oka: a csavar aminek nekifeszül a hernyócsavar mikor a láncfeszességet állítom végig menetes. Nem jó érzéssel lehet azt befelé csavarni mikor oldalról egy másik csavar nekifeszül. Még akkor sem ha ott a menetnek nincs is jelentősége.
Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni.
A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?
Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni.
A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?
Többnyire hallgattam rátok, köszönöm!
32-20-as áttétellel lesz megépítve a bringa, 1x10-nek CX-re számomra semmi értelme az 1x11-es 29-es MTB mellé. Ha nagyon tetszeni fog akkor majd cserélem a kettőn a rendszert. Már meg is érkezett a Surly fogaskerék, és egy 32-es Black Spire Monoveloce alu lánckerék (785-ös XT karra megy majd, 850-es lánc) és még pár apróság, de ebből bringa csak januárban lesz.
nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd.
mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.
UFF
Pont most nézegetem a frissebb single speed képes mtbr fórum topikban lévő postokat, és rengeteg az Absolute Black ovális lánctányért használó felhasználó. Én még nem használtam soha ilyet.
Nagyon sokat agyalok azon amit javasoltatok.
Shimano kar azért lenne logikus mert ha váltok hátul több sebességre akkor nálam csak Shimano jöhet szóba.
Milyen láncot ajánlanátok az új XT lánckerékhez (SMCRM80) ha hátra is sima acél fogaskerék kerül (Surly)?
Edited by ridelife, 2015. November 02. - 13:16.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Várok még hozzászólásokat, átgondolom, köszönöm.
Az okok:
Énnél a bringánál van egy kis árérzékenység.
A linkelt GX1000-es kar kedvező árban van (95 Euró, 720 gramm 32-es tányérral), NW-s a tányér rajta (de nem kifejezetten ilyet kerestem).
Ehhez "kerestem" hátra fogaskereket. Nem kellett sokat keresni, a Wolf Tooth és a Absolute Black is ilyet kínál, kifejezetten 9/10/11-es láncokkal ajánlják (NW).
Ha NW-s lánckerekkel szerelt hajtókar kerül előre akkor könnyebb és gazdaságosabb ha esetleg hátra váltó kerülne (előre biztosan nem fog).
Egyébként nagyon szépen fut az NW-s XT rendszerem, ezért nem idegenkedem tőle (bár SS-re felesleges valószínűleg, az alu gyorsabban kopik, ezt felfogtam ).
Shimano párti vagyok magam is de ennyiért használt van amire vehetek még lánckereket is.
Edited by karakoram, 2015. November 01. - 19:51.
Érdekelne a véleményetek, bele lehet-e kötni?
Egy single speed CX bringába mtb hajtókart tervezek tenni, ezekhez van megfelelő tányér (budai hegyek, Pilis és hasonló helyek a cél).
32-es tányérral egész elfogadható árban van ez a kar: https://www.sram.com...x-sync-crankset
Shimano párti vagyok, de mire egy hasonló Shimano karra felkerül egy 32-es tányér az többe van.
Ezt a fogaskereket gondoltam hátra: https://www.absoluteblack.cc/cogs.html
Sram PCX1 lánc lenne még a gépen, ez mindennel kompatibilis.
Köszönöm
nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd.
mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.
UFF
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A húszasra gondoltam.
Tegnap mentem kb. 30 kilcsit az említett helyen a bringámmal váltás nélkül (néha gyenge voltam, de ha nincs a váltás lehetősége a kezemben akkor is megoldottam volna ) 32-21/19-ben. A CX-nél az lesz a gond, hogy nem lesz tapadás. Még a végén a Canyon vázat fogom átalakíttatni single speed kompatibilisre és a CX vázon lesz 1x10 vagy 11.