Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3052 replies to this topic

#161
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

 

FU! It works :)



#162
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,051 posts

http://www.mtb-news....084-jpg.567288/

 


  • blash and Tekergek like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#163
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Sziasztok, 

 

hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam... :)

 

Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta. 

 

Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól. 

Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog? 

Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem? 

 

Köszönöm előre is! 

 

Schlosser 

Szia,
 
amire te gondolsz az a lánckerék. A fix helyére fel lehet tenni minden további nélkül egy menetes szabadonfutót. (1 seb. racsni) Shimano SF-MX30 elmegy.
 
A láncvonal pár mm-el megnő ilyenkor.


#164
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,051 posts

JRA...

 

http://forums.mtbr.c...ml#post12912789

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#165
Schlosser

Schlosser

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok, 

 

hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam... :) 

 

Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta. 

 

Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól. 

Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog? 

Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem? 

 

Köszönöm előre is! 

 

Schlosser 



#166
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
A csavar csak huzo erot kap es arra van tervezve.nyiro erot csak akkor ha nincs elegge meghuzva.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#167
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Nem a csavarok tartjak a helyen hanem a ket felulet kozti surlodas amit a csavar elofeszitesevel lehet csokkenteni-novelni.

 

Megjegyeztem. De bárhogy tekerjük/tudományoskodunk a csavarokkal marad a helyén :)



#168
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Nem a csavarok tartjak a helyen hanem a ket felulet kozti surlodas amit a csavar elofeszitesevel lehet csokkenteni-novelni.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#169
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Köszönöm a választ, azt hittem van szerepe. Nem gondoltam, hogy a 4 darab csavarnak kell csak ellenállnia annak a nem kis erőnek ami azt a papucsot el akarja mozdítani. 

A lazítás oka: a csavar aminek nekifeszül a hernyócsavar mikor a láncfeszességet állítom végig menetes. Nem jó érzéssel lehet azt befelé csavarni mikor oldalról egy másik csavar nekifeszül. Még akkor sem ha ott a menetnek nincs is jelentősége. 



#170
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni. 
A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?
Bikes_Rapture_Pic6.jpg


A hernyócsavar csak pozicionál. Miért lazítod vissza?

#171
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni. 

A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?

Bikes_Rapture_Pic6.jpg

 

 



#172
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Ezt a tapadas dolgot hogy ertitek?

Szamomra cx bringanal a legnagyobb erenye a montival szemben, hogy aszfalton sokkal elvezetesebb, amellett, hogy sokfele terepen is elmegy. Ha vmit hianyolok a cx bringabol, az epp a szelesebb atteteltartomany. A varosi bringam ss, amit gyor kornyeken nagyon szerettem, de mar itt becsben megfeneklenek vele, vagy a terepen, vagy az aszfalton. Persze nalam a cx most inkabb egy multifunkcios fitnesszbringa, amit szeretek aszfalton, de a wiener waldba is fel tudok tekerni az erdei osvenyeken.

#173
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Többnyire hallgattam rátok, köszönöm!

32-20-as áttétellel lesz megépítve a bringa, 1x10-nek CX-re számomra semmi értelme az 1x11-es 29-es MTB mellé. Ha nagyon tetszeni fog akkor majd cserélem a kettőn a rendszert. Már meg is érkezett a Surly fogaskerék, és egy 32-es Black Spire Monoveloce alu lánckerék (785-ös XT karra megy majd, 850-es lánc) és még pár apróság, de ebből bringa csak januárban lesz.  

 

 

nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd. :)

 

mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.

 

UFF



#174
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Pont most nézegetem a frissebb single speed képes mtbr fórum topikban lévő postokat, és rengeteg az Absolute Black ovális lánctányért használó felhasználó. Én még nem használtam soha ilyet.  

 

Nagyon sokat agyalok azon amit javasoltatok. 

Shimano kar azért lenne logikus mert ha váltok hátul több sebességre akkor nálam csak Shimano jöhet szóba. 

Milyen láncot ajánlanátok az új XT lánckerékhez (SMCRM80) ha hátra is sima acél fogaskerék kerül (Surly)?

 



#175
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,051 posts

ovális lánckereket próbált már innen valaki?


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#176
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Szerintem is legyen valtos.
Az ss nem sokat ad az elmenyhez.
Az emlitett 1,6os attetel sikon semmire sem eleg nem hogy ereszkedesnel.
De lagalabb maszni sem mindig eleg kicsi ez az attet.

Edited by ridelife, 2015. November 02. - 13:16.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#177
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

Várok még hozzászólásokat, átgondolom, köszönöm. 

Az okok:

Énnél a bringánál van egy kis árérzékenység.

A linkelt GX1000-es kar kedvező árban van (95 Euró, 720 gramm 32-es tányérral), NW-s a tányér rajta (de nem kifejezetten ilyet kerestem).

Ehhez "kerestem" hátra fogaskereket. Nem kellett sokat keresni, a Wolf Tooth és a Absolute Black is ilyet kínál, kifejezetten 9/10/11-es láncokkal ajánlják (NW).

Ha NW-s lánckerekkel szerelt hajtókar kerül előre akkor könnyebb és gazdaságosabb ha esetleg hátra váltó kerülne (előre biztosan nem fog).

Egyébként nagyon szépen fut az NW-s XT rendszerem, ezért nem idegenkedem tőle (bár SS-re felesleges valószínűleg, az alu gyorsabban kopik, ezt felfogtam :)). 

 

Shimano párti vagyok magam is de ennyiért használt van amire vehetek még lánckereket is. 


Edited by karakoram, 2015. November 01. - 19:51.


#178
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Egyetértek Kisherceggel. Ss-hez nem erőltetném a narrow-wide-ot, csak ha 1x10 tervben van, de akkor meg a MTB hajtómű nem szerencsés. Nw-nek hátul nem látom az értelmét, ráadásul páratlan fogszámok is kiesnek.

#179
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,051 posts

Érdekelne a véleményetek, bele lehet-e kötni?

Egy single speed CX bringába mtb hajtókart tervezek tenni, ezekhez van megfelelő tányér (budai hegyek, Pilis és hasonló helyek a cél). 

32-es tányérral egész elfogadható árban van ez a kar: https://www.sram.com...x-sync-crankset

Shimano párti vagyok, de mire egy hasonló Shimano karra felkerül egy 32-es tányér az többe van. 

Ezt a fogaskereket gondoltam hátra: https://www.absoluteblack.cc/cogs.html

Sram PCX1 lánc lenne még a gépen, ez mindennel kompatibilis. 

 

Köszönöm  

 

nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd. :)

 

mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.

 

UFF


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#180
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,560 posts

A húszasra gondoltam. 

Tegnap mentem kb. 30 kilcsit az említett helyen a bringámmal váltás nélkül (néha gyenge voltam, de ha nincs a váltás lehetősége a kezemben akkor is megoldottam volna :) ) 32-21/19-ben. A CX-nél az lesz a gond, hogy nem lesz tapadás. Még a végén a Canyon vázat fogom átalakíttatni single speed kompatibilisre és a CX vázon lesz 1x10 vagy 11.