Nem használtam én sem CK-t, de gyanítom, hogy elég jó lehet. Rendes, talpas ss lánckereket kazettás ss agyon ilyet használtam:
Illetve ilyen superstar components volt még fent sokáig:
Mivel kizárólag montiztam az SS bringámmal ezért mindkettőből csak 20t volt fent a leggyakrabban. Illetve 22t mikor a salzkammergut-on mentem SS.
Értelemszerűen a 22t-n nem látszik kopás, a két 20t-n (darabonként kb. 8 ezer km alatt) azért igen, de ez sem számottevő, nem nyalódtak le a fogak, és használat közben sem érezni különbséget. Pedig nem tettem fel őket még fordítva.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy elöl 32t SS on-one tányér volt mindig, ilyen:
Az egészhez 8-as, váltós KMC láncot használtam mindig, és csak. Kínosan ügyeltem a nyílegyenes láncvonalra, ehhez még egyedi méretű hézagolót is esztergáltattam az ss agy kazettájára. 0,75-nél pedig levettem a láncot és újat tettem fel.
A lánctányéron semmi nem látszik, szerintem az sosem fog elkopni.
Én még nem, mert kezdő vagyok. :-)
Viszont szemezgetek a Trickstuff Exzentriker-rel. Ezzel valakinek tapasztalata? Bár húzós az ára, az tény. :/
Van bizony, és elég korlátos a dolog. Nem igazán működik együtt akármilyen hajtóművel, leginkább a dedikáltan ss hajtóművet szereti, mert egyéb karok lánctányértartó részei hajlamosak beleérni. Aztán az ilyen excenteres rendszer nagyon hajlamos a recsegésre is, és nem a hanyag beszerelés miatt. Ráadásul van olyan állása az állíthatóság ellenére, ahol csak fél láncszemmel fogja kiadni jóra a láncfeszesség.
Személy szerint, amíg nem volt ss vázam, addig (ha szép ha nem) feltettem egy 1 görgős láncfeszítőt hátra, és bár nem volt SS-esen hangtalan, de mindig jól működött, és rendben volt vele a láncfeszesség. Aztán mikor megvettem a dedikáltan SS on-one-t:
Akkor rájöttem, hogy az állítható hátsó vagy csúszópapucsos megoldásnál nincs jobb erre a célra. (Pedig magával a vázzal annyit szívtam mint senki, és tényleg nem volt egy tökéletes darab) Hangtalanságban, tartósságban és láncfeszesség/láncvonal beállíthatóságban nincs jobb megoldás. Pedig ezen a teljesen primitív csúszópapucson teljesen primitív láncfeszítőt használtam, oké, hogy nagyon finoman állíthatót:
pont tegnap akadt a kezembe a singlespeed converter készletem, csomó coccum van elfevőben már vagy 4 éve. Láncfeszítő, hézagoló, 18t, 20t, 21t, On-One acél és Surly is (21t asszem), gyk. még új, 32-es és 33-as első SS lánctányérok stb.
A Surly elég jó szerintem, On-one cuccoknál sokkal. CKing passz
Sosem tudtam egyik lánckerekem határát sem elérni eddig, nyilván ehhez kellett, hogy talpasok, és acélok legyenek. Gondom a nem talpas, hitvány neuzeres lánckerékkel volt csak, az kopott is meg csavarodott is, no de 190ft volt Nyilván ennyi pénzért ez is a tökéletes kategória.
Mindent figyelembe véve szerintem nagyon is megérheti a CK, még ha elsőre drágának is tűnik. Szerintem sokkal többet bírhat, mint egy hasonló árú lánckeréksor, ugyanakkor egy rendes SS bringára, amire alig kell alkatrész, valljuk be, elfér egy-egy ilyen finom darab, ráadásul ez a pontosságával és vélhető anyagminőségével még hozzá is tesz az élményhez nem csak vizuálisan, hanem funkcionálisan is.