Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#1401
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

állítólag az xt gyorszárak jók, és nem mozdulnak el. a csavaros valszeg tuti megoldás ha rendesen meg van húzva. ha sima menetes kb 800ft-os agyból csinálsz agyat akkor az a lényeg hogy simán felrakod a ss szabadonfutót, és úgy rakosgatod a tengely jobb oldali hézagolóit hogy egyenes láncvonalat kapj (a kontraanyák távolsága ugye így nem változik és nem kell összehúzni vagy szétfeszíteni a vázat, stb). majd középre kell centrírozni a kereket és mehet a ride.


ok

valamit meg igyse vesz be az agyam... tehat menetes agyam van amin 9es sor volt. namarmost ha en azt kihezagolom hova fogatom a szabadonfutot (a tengelyre, de azon lotyogne mint a tobias fa..a)?? en arra gondoltam, hogy a 9es sor helyere teszek egy 16os fogaskereket (mintha fixit csinalnek) kontraanyaval, aztan remenykedek, hogy egyenes lancvonalat kapjak, na meg az anyakkal is tudok meg csalni a tengelyen :D:D:D es igy egybol szabadonfutos lesz, hisz montiagy. Fikazas??? Ellenervek???

#1402
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
állítólag az xt gyorszárak jók, és nem mozdulnak el. a csavaros valszeg tuti megoldás ha rendesen meg van húzva. ha sima menetes kb 800ft-os agyból csinálsz agyat akkor az a lényeg hogy simán felrakod a ss szabadonfutót, és úgy rakosgatod a tengely jobb oldali hézagolóit hogy egyenes láncvonalat kapj (a kontraanyák távolsága ugye így nem változik és nem kell összehúzni vagy szétfeszíteni a vázat, stb). majd középre kell centrírozni a kereket és mehet a ride.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1403
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
kerdes!

menetes montiagyambol SS kereket epitenek... persze kontra nelkul. :D
tengelycsere kell, csak nem tudom hogy a csuszopapucsban megall-e gyorszarral... vagy inkabb csavarral...???

#1404
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Eladó srácok a Magellán Crux SS bicóm....
Sid;XTR;DT 240;SLR XC; meg ilyesmik...
Szép ez a Mongoose:)
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#1405
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
tessék felcsapni az uj Mali katalógust
2. lap felül

Mongoose Maurice Fixie!! 119900 forintért 4130 Cro-Mo

Feltöltött kép

#1406
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
nekem az utolsó mondat tetszik a legjobban :D
megyek is singlespeedelni kicsit.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1407
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
ha szétszeded a hajtómûvet, arra figyelj, hogy ne ütögesd az éket, mert frankón megzömül, és gyakorlatilag rászegecseled a hajtókart a tengelyre. ha nem jön ki az elsõ két ütésre, keress egy nagyobb kalapácsot, és baxxál rá egy jó nagyot. ilyenkor célszerû egy csõdarabbal alátámasztani a tengely végét, úgy, hogy a kiütött ék bele tudjon esni.
Szent Sheldon legyen veled.

#1408
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ja és a csapágy beállításánál figyelj hogy kontraanya nélkül kicsit szoruljon a csapágy, mert ha meghúzod a kontraanyát akkor lazulni fog kicsit. amúgy tényleg nem bonyolult szerkezet.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1409
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Sziasztok!
Most egy 1975-ös Peugeot országútival futárkodom Szegeden, és nem erõltetném az egysebit(bár elõl mindig nagytányér, hátul kettõt használok össz.)
de a középrész kezd szétmenni, ugrik meg recseg, olyan mintha kockát tekernék.
Gondoltam, hogy átszereltetném egysebis megoldásra(egyenlõre csak elöl), de mivel a hajtókar még ékes, nem tudom mit lehet beletenni. Hallottam, hogy van valami átalakító, amivel a mostani középcsapágy belemegy. Azonban mivel most eléggé le vagyok égve, ezért a lehetõ legolcsóbb, de azért tartós megoldást keresném. Ehhez szeretnék ötleteket kapni. Mennyibõl lehetne megúszni?
Hallottam, hogy szoktak pályakerékpár középrészt szerelni bele. Tartós? Drága?
Vagy az megoldás lehet, ha veszek egy jó minõségû hasonló középcsapágyat, hajtást elõre? Van rá esély, hogy találok apróban ékeset?
a bringa: http://picasaweb.goo...eiboros/Bringa#
köszi elõre is!


Szerintem vedd le a hajtókarokat, szedd szét a csapágyat. tisztítsd meg, zsírozd újra, esetleg cseréld ki az elporlott golyókat. Ha a golyókosár összegörbedt, ki lehet dobni, és fel lehet tölteni a csészét golyókkal. Ez a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás. Nem baj, ha nem értesz hozzá, ez viszonylag egyszerû szerelési meló, megtanulod menet közben... A csapágyat csak a bal (kontraanyás) oldalán szedd szét, a jobboldali csészét inkább "ujjazd meg".
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1410
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
sok sikert hozzá!

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1411
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás

ahogy látom le lehet venni a kisebbik lánckereket elöl. tedd azt, az olcsó is meg egyszerû is.
gondolom ebben nem monoblokk van még, legalábbis és nem látam még ékes monót. cserélj benne csapágyat, vagy ha nagyon kivannak a csészék akkor azt is, vagy esetleg még tengelyt is kaphat ha az is olyan állapotban van. ha szerencséd van akkor csak csapágyakat kell cserélni azt meg kb 500 ft alatt megúszod szerelési díjjal mindennel együtt. hátul meg oda pakolod a láncot ahol egyenes a láncvonal és kész, de te úgyis váltósan használod hátul, ebben az esetben figyelni kell hogy ne nagyon legyen keresztben a lánc, mert lerázódhat. ha rövidebbre veszed a láncod akkor meg jobban is feszít a váltód, vagyis csökken az esélye a láncleesésnek.

köszi szépen, nekem ez a megoldás is tetszik, csak annyira tele a szerviz melóval, én meg nem értek hozzá, de majd lesz valami.
köszi még egyszer!
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#1412
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ahogy látom le lehet venni a kisebbik lánckereket elöl. tedd azt, az olcsó is meg egyszerû is.
gondolom ebben nem monoblokk van még, legalábbis és nem látam még ékes monót. cserélj benne csapágyat, vagy ha nagyon kivannak a csészék akkor azt is, vagy esetleg még tengelyt is kaphat ha az is olyan állapotban van. ha szerencséd van akkor csak csapágyakat kell cserélni azt meg kb 500 ft alatt megúszod szerelési díjjal mindennel együtt. hátul meg oda pakolod a láncot ahol egyenes a láncvonal és kész, de te úgyis váltósan használod hátul, ebben az esetben figyelni kell hogy ne nagyon legyen keresztben a lánc, mert lerázódhat. ha rövidebbre veszed a láncod akkor meg jobban is feszít a váltód, vagyis csökken az esélye a láncleesésnek.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1413
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás
Sziasztok!
Most egy 1975-ös Peugeot országútival futárkodom Szegeden, és nem erõltetném az egysebit(bár elõl mindig nagytányér, hátul kettõt használok össz.)
de a középrész kezd szétmenni, ugrik meg recseg, olyan mintha kockát tekernék.
Gondoltam, hogy átszereltetném egysebis megoldásra(egyenlõre csak elöl), de mivel a hajtókar még ékes, nem tudom mit lehet beletenni. Hallottam, hogy van valami átalakító, amivel a mostani középcsapágy belemegy. Azonban mivel most eléggé le vagyok égve, ezért a lehetõ legolcsóbb, de azért tartós megoldást keresném. Ehhez szeretnék ötleteket kapni. Mennyibõl lehetne megúszni?
Hallottam, hogy szoktak pályakerékpár középrészt szerelni bele. Tartós? Drága?
Vagy az megoldás lehet, ha veszek egy jó minõségû hasonló középcsapágyat, hajtást elõre? Van rá esély, hogy találok apróban ékeset?
a bringa: http://picasaweb.goo...eiboros/Bringa#
köszi elõre is!
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#1414
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A tárcsafékkel kapcsolatban igazad lehet, aki elég állat ahhoz hogy télen-nyáron bringával szaladgáljon a városban, annak lehet hogy jobb választás.
A montival nem értek egyet: nem erre való, ellenben egy CX vagy egy sportosabb trekking tudja a széles gumit, sárvédõt, adott esetben a tárcsát is fogadni.
Montival aszfaltozni kicsit olyan, mint országútival terepezni: nem arra való, az bizonyos szempontból egy szükségmegoldás szerintem.

Mivel Mo-on vagyunk a lopásbiztos arculat is fontos lehet, ha sokat kell kikötni a bringát.


Én országutival és trekkingel tekertem sokat a városban, aztán tértem át a slick gumis montira. Nekem jobban fekszik a mindenen keresztül stílusomhoz és a kátyus utakhoz, és mivel klasszikus versenygeometriás, merevvillás a gépem, ezért jól is tekerhetõ, alig alig lassabb az országutinál. Lejtõn meg jobban merem engedni a sokkal jobb fékek miatt.

acél országuti vázam eltört kettõ is a fejcsõ mögött... :( felütéses defektem viszont soha nem volt, még a 19 milis gumikkal sem :)

de hát az országuti-városi ss gépek annyira szépek :)

#1415
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
ha biciklivel járnék dolgozni, vagy keróznék télen, biztosan értékelném az igénytelenségét, de én nem éreztem számottevõ külömbséget a fixi és az mtb fenntartásában. (egyébként nem igaz, hogy a fixire kevesebbet kell költeni, mint egy jó ss mtb-re: lánc, külsõ, csapágyak.... tudod te) viszont a fixivel muszály száguldozni, és ha elindultam csak úgy, hogy tekerjek egyet, 10 perc alatt a várostáblánál voltam. a vekerire jó volt vele kimenni, meg a pallagi kocsmába, de én szeretek a városban randalírozni. ha pesten voltam a haveroknál, és került egy kölcsöngép, rendre nyomorékra hajtottam magam. itthon hol dzsojrájdojjak? a tócóskertben? oké, lehet hogy csak ízlés dolga. meg az is lehet, hogy debrecenben 3 ember kivételével mindenki vízfejû.
na jó, volt még egy oka hogy leraktam. a fiximet nem én építettem, szó szerint megvettem egy egri srác alól az utcán, 30e-ért. huszonéves, mocskos nagy 531 raleigh, szedett-vedett cuccokkal (felemás hajtókar, ilyenek), a kerekei viszont egy készlet campa record pista. hátul 28 lapos küllõ, forrasztva. én nem tudom mennyit bírnak az ilyenek, de sose zúztam vele igazán, ismered az utak állapotát. inkább összeraktam a santa cruzt, az már ott volt régen. de lesz még virslikerekûm, másodiknak.

#1416
nagybub

nagybub

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.615 hozzászólás

az ss mtb-rõl annyit, hogy a fõvároson kívül szerintem sehol nincs létjogosultsága az országúti fixinek/ss-nek. én is azzal jártam a santa cruz elõtt, de debrecen egyszerûen kicsi neki. nagyon szerettem, de rájöttem hogy fölösleges erõltetni.
egyszer talán építek egy olyan újhullámos ss-t, amit "bmx-inspired track bike"-ként szoktak emlegetni netes fórumokon. na, az debrecen-proof lesz.

Halihó

Divatos szóval élve mi ez a vízfejûség? ;)
Debrecenben élek,évek óta a fiximmel,és köszönöm jól megvagyunk ebben a kicsike városban is.Fixinek én csak az elõnyét láttam meg a mindennapi használat során(esõ,hó,sár),sokkal "igénytelenebb"gép,mintha országútival,netalán montival tekernék itt a nagy büdös síkon,mindennap a melóba.Régebben egy téli szezonban szószerint lefolytak a fékpofák a felniken,na most nincs ilyen gondom :)

Fél kézzel megállítom a vonatot!!! :)
Pókmalac
Fixi


#1417
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
városon kívül, aszfalton túrázgatni nyilván jobb. én a stellaz-nak írt válaszodra reflektáltam.

#1418
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

az ss mtb-rõl annyit, hogy a fõvároson kívül szerintem sehol nincs létjogosultsága az országúti fixinek/ss-nek.


Én fõleg városon kívül szeretem használni, 60-120km-re szoktam menni sík (vagy nagyon enyhén dombos) úton túrázgatni (itt a tempóra gondolok) fixen és néha ss felállásban. Úgyhogy nálam a fõvárosi lét ebbõl a szempontból mellékes.



#1419
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
az ss mtb-rõl annyit, hogy a fõvároson kívül szerintem sehol nincs létjogosultsága az országúti fixinek/ss-nek. én is azzal jártam a santa cruz elõtt, de debrecen egyszerûen kicsi neki. nagyon szerettem, de rájöttem hogy fölösleges erõltetni.
egyszer talán építek egy olyan újhullámos ss-t, amit "bmx-inspired track bike"-ként szoktak emlegetni netes fórumokon. na, az debrecen-proof lesz.

#1420
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
én sem új CX-re gondoltam. pl a múltkor halásztak el elõlem az apróból egy Scott trekkinget, nagyon szép volt, sportos, full LX 40e-ért, kell bele egy tárcsás P2 meg egy bowdenes tárcsafék. hátra sztem nem fontos és "olcsón" megvan a suhanós.

abban igazad van, hogy nehezebben és általában drágábban beszerezhetõ...
az meg hogy kinek melyik kerékméret szimpatikus: én tini fejjel kezdtem el "montizni", pár éve megcsapott az aszfaltos életérzés és most nálam az a menõ :) a robbanékonysága, a könnyed suhanás nekem nagyon bejön, ezért városban is ezt preferálom. a montim jelenlegi setupja is abban a szellemben épült, hogy a Pilis erdészeti útjaira azért mégsem megyek a fixivel... ezért kapott az néhány fokozatot és slick gumit. a terep most "nemgyerebe" annyira, mint pár éve.