Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#1261
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Röpke kérdés a hozzáértõkhöz:
Mennyire szokványos az alábbi konstrukció, hogy egy fogaskerék mellé közvetlen egy másikat raknak?

Posted Image


Posted Image


Láthatóan megdobja a láncot, ami hosszútávon nem hiszem, hogy olyan jó móka lesz. :wtf:

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#1262
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
vagy ha van egy jó flex meg reszelõ a közelben az is meg tud oldani sok dolgot.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1263
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Hát, sztem ez a cucc nem ér 10 ropit!
Ráadásul ha jól látom nem bonthatóak a lánctányérok, tehát ha igazi SS-t akarsz, rögtön vehetsz hajtómûvet + középcsapágyat kb ennyiért.
Keress tovább! :)

#1264
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás

single speed kerékpárt szeretnék építeni, valami régi használt gépbõl.
http://arcadia.atw.hu/ee8_1_big.jpg
szerintetek ez jóféle? 10ezezért árulják.


A BCA nem rossz márka, ennyi pénzt megér, de a kép alapján egy nagy takarítás ráfér.
Ha nincs extra igényed, és a váz nem sérült, ennyi adható érte.

#1265
Tyon

Tyon

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
single speed kerékpárt szeretnék építeni, valami régi használt gépbõl.
http://arcadia.atw.hu/ee8_1_big.jpg
szerintetek ez jóféle? 10ezezért árulják.

#1266
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
nekem is az elsõ ss gépem ugyanilyen "bótbajárósnak" indult. vettem 3 ezerért egy viszonylag normális acél vázat, leszintereztettem, a sufniban levõ alkatrészeket rádobáltam, és kész is volt. amúgy láncfeszítõs a gép, mert ejtõpapucsos (egy görgõs point feszítõvel van a paripa).
azóta már gyalog megyek a boltig, és komolyodott a gép, de més most is talán 60 ezer alatt van az értéke, de már hegyre is járok vele néha.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1267
Sebi001

Sebi001

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok! A problémám a következõ lenne:
Szétszedtem bicaj újra festve minden oké rakom össze.. és a hátsó kerék nem forog ha tekerem.. szétszedem rájöttem hogy egy Novatec Sigle speed agy van benne átütõs nem gyorszáras és amikor a vaba beteszem és az anyákat tekerem rá megszorítja a fogaskerék részt így nem tud forogni:S milyen megoldás lehetne rá? esetleg azt hogy tudom állítani hogy a menetes szárat baloldalra eltolni kicsit mert balról tekerem alig lehet jobbról meg megy egy csomót. köszi ha valaki tudná még ma holnap akkor viszem szervíz ha nicns megoldás:S msn : sebi@nbn.hu köszönöm

#1268
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.078 hozzászólás
Köszönöm. :)
" A Cube el van vetve! "

#1269
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Határ a csillagos ég. Elsõ nekifutásra: piacter.bikemag.hu, keresés, kulcsszó: single speed
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1270
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.078 hozzászólás

mi az olcsó, és milyen felhasználásra kell?


Szia!
Munkábajárósnak és túrázgatósnak szánom,(beton) mert a montimat amivel maratonokon indulok, nem szeretném erre használni. Árban elképzelésem nincs, nem tudom menyibe áll meg egy ilyen gép.
" A Cube el van vetve! "

#1271
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Akkor azt mondod, érdemes átalakítani ?


én kipróbálnám a helyedben. elõször felraknék egy láncfeszítõt a váltó helyére + kivennék a láncból, aztán ha tetszik (tetszeni fog), jöhet az ss agy és a szimpa lánctányér

#1272
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Mivel egy sebességed lesz, ezért az áttétel nem lehet optimális minden körülmények között, de nem is emiatt használnak sokan ss-t különbözõ stílusokban (dirt/street kiemelten), hanem egyszerûsége, megbízhatósága, "igénytelensége" miatt. Emelett kisebb tömeg, újonnan olcsóbb, erõsebb kerék készíthetõ szimmetrikus fûzéssel, minimálisan kisebb veszteség a hajtásban (keresztben álló lánc elkerülése).
Áttételt belövöd elõtte váltós gépen, hogy mi az ami optimális aztán szépen azt összerakod ss-ben aztán happy.

#1273
Vincent

Vincent

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

az áttételi aránytól függ. ehhez számold hozzá, hogy az ss-nél az egyszerûbb (és általában kisebb tömegû) hajtásrendszer miatt kisebb az energiaveszteség is.

a hátrányát fõleg a szintkülönbségeknél érezni. ha nem használod sokat a váltót, érdemes lehet kipróbálni, streetelésnél elég nagy nyûg a hosszú lánc


Akkor azt mondod, érdemes átalakítani ? Én street-ezek és dirt-özök is, de mióta megvettem a bringát egyszer felváltottam a legoptimálisabb szintre és azóta egyszer sem váltottam + a hosszú lánc tényleg bosszant néha, fõleg bunny...stb :S
R e l a x i m a p r o f e s s i o n a l

#1274
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Egy single speed-essé alakított dirt-street bringát milyen nehéz lesz tekerni ?? : |


az áttételi aránytól függ. ehhez számold hozzá, hogy az ss-nél az egyszerûbb (és általában kisebb tömegû) hajtásrendszer miatt kisebb az energiaveszteség is.

a hátrányát fõleg a szintkülönbségeknél érezni. ha nem használod sokat a váltót, érdemes lehet kipróbálni, streetelésnél elég nagy nyûg a hosszú lánc

#1275
Vincent

Vincent

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Szervusztok! Lehet hogy nevetséges kérdést teszek fel, de ebben az egy dologban még mindig tudatlan vagyok, pedig sokmindent elolvstam: Egy single speed-essé alakított dirt-street bringát milyen nehéz lesz tekerni ?? : |
R e l a x i m a p r o f e s s i o n a l

#1276
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
mi az olcsó, és milyen felhasználásra kell?

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1277
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.078 hozzászólás
Sziasztok!
Hol tudnék olcsó SS gépre szert tenni?
" A Cube el van vetve! "

#1278
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
A Bike Positive Halifax Disc agyra jól gondolom, hogy pl egy ilyen racsni ( http://ebike.hu/term...sni-1-seb/4395/ ) passzol?
Mit jelent az, hogy nagy mentes egy racsni? Az agynál 1,37"-os menet szerepel, az kb 34mm, ami megfelel a racsni 34 mm átmérõjû menetének... ezek így összeillõ alkatrészek?

#1279
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vagy excenteres monoblokkos vazba is jo, mert annak is ejtopapucsa van
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1280
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
[quote name='kõcsirke'][quote name='Awesome Zoll']már csak azon jár az agyam, hogy akkor miért gyártanak ilyet?/QUOTE]


mármint gyorszárat? mert jó dolog, csak nem nekem

vagy csúszópapucsos ss biciklit gyorszárral? ilyenrõl még nem hallottam[/QUOTE]

A Novatecnek van egy ilyen agya:
http://bikemarket.hu...eszlet&tid=3360

most ha ezt berakom egy csúszópapucsos vázba, akkor az egyenértékû egy csavaros tengelyrögzítésû aggyal? ez volt az eredeti kérdésem mondanivalója. persze, hogy jó dolog a gyorszár, de mindenhol azt hallom, hogy csúszópapucsba n nem rögzíti biztosan a kereket. akkor viszont miért gyárt gyorszáras ss agyat a novatec? vagy ez direkt azoknak készülne, akik hagyományos vázba rakják láncfeszítõvel?

én se láttam még csúszópapucsos ss biciklit gyorszárral...:D


most olvasom tittyman hozzászólást, értek már mindent :D