Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:40
#1201
Írta 2009. augusztus 23. - 22:34
a KRESZ két egymástól független féket ír elõ, így ne csodálkozz ha egy esetleges baleset után vesztesen szállsz ki a küzdelembõl ha rendõrt hívnak. nem ijesztgetni szeretnélek, de ez van. nem foglalkozik vele senki amíg nem az kerül elõ hogy ki okozta a balesetet.
#1202
Írta 2009. augusztus 23. - 18:42
nagymamabicajokon évek óta mûködik ez a megoldás
de azér' vészfékezni ne nagyon akarj majd.
de azér' vészfékezni ne nagyon akarj majd.
#1203
Írta 2009. augusztus 23. - 18:31
Nem tudom, hogy jó helyre írom-e, de életképes lehet-e az egysebim ha hátul kontrás agy van és csak is a kontrafék lenne rajta fékként? Teljesen letisztult egysebit szeretnék ezért szeretném eltüntetni a hátsó v-féket is:)
#1204
Írta 2009. augusztus 18. - 22:05
viszont szépek és letisztultak ezek a gépek. na meg saras bringázás után nem kerül egy vagyonba az üzembentartás, valamint nem kell állítgatni...
#1205
Írta 2009. augusztus 18. - 20:27
(egy olcsó megoldáson is gondolkodtam: egyszerûen lekapom a váltót elõlröl és hátulról is, és beállítom a láncot feszesre valamelyik áttételben, ez rossz megoldás is egyben?)
mindenképen ezzel kezdd, mielõtt költeni kezdesz rá, már csak azért is, hogy ráérezz a neked megfelelõ áttételre. ha tetszik, jöhet az ss hátsó agy, meg a szimpla tányér elõl. elõnyökrõl és hátrányokról sok szó esett már a fórumon, olvasgass!
edit: anyit azért segítek, hogy levenni a váltót nyilván nem költség, de sokunk ss-e annyiba kerül, mint egy jó cross-country bicaj. elõnye, hogy könnyebb, sokkkkal szebb, nem csörög-csattog, stb... hátránya a váltó hiánya ugyebár, a láncvonallal és a láncfeszességgel kapcsolatos mizéria, stb...
#1206
Írta 2009. augusztus 18. - 20:01
Hello!
Gondolkodom a biciklim Singe Speedesítésén. Jelenleg 2*5sebességes, városban használom, ott nem nagyon váltok, ha dombok felé veszem az irányt, akkor sem érnek sokat az áttételek, tehát Rózsadombra is tolnom kell, mert nem tudom tekerni.
Az lenne a kérdésem, hogy mik az elõnyei/hátrányai a SSnek városban, illetve mennyibe kerül?
(egy olcsó megoldáson is gondolkodtam: egyszerûen lekapom a váltót elõlröl és hátulról is, és beállítom a láncot feszesre valamelyik áttételben, ez rossz megoldás is egyben?)
Gondolkodom a biciklim Singe Speedesítésén. Jelenleg 2*5sebességes, városban használom, ott nem nagyon váltok, ha dombok felé veszem az irányt, akkor sem érnek sokat az áttételek, tehát Rózsadombra is tolnom kell, mert nem tudom tekerni.
Az lenne a kérdésem, hogy mik az elõnyei/hátrányai a SSnek városban, illetve mennyibe kerül?
(egy olcsó megoldáson is gondolkodtam: egyszerûen lekapom a váltót elõlröl és hátulról is, és beállítom a láncot feszesre valamelyik áttételben, ez rossz megoldás is egyben?)
#1207
Írta 2009. augusztus 10. - 23:32
ezért kell lassan menni egy fékkel/fék nélküli fixivel. de akkor meg oda a bringa elõnye: a gyorsaság.
#1208
Írta 2009. augusztus 10. - 23:32
És a féktáv is a harmadára csökken.
Bár ez lehet csak az én perverzióm, hogy úgy tépem az elsõféket, ahogy bírom, és féktáv végén ülve is elemelem a seggét párszor
Bár ez lehet csak az én perverzióm, hogy úgy tépem az elsõféket, ahogy bírom, és féktáv végén ülve is elemelem a seggét párszor
#1209
Írta 2009. augusztus 10. - 23:15
ha nagyon észnél vagy, és nem mész gyorsan akkor elég a hátsó fék (bár a KRESZ szerint a kerékpárnak KETTÕ egymástól függetlenül mûködtethetõ fékberendezéssel kell rendelkeznie, vagyis ha nem te vagy a hibás és elütnek, netán még rendõrt is hívnak akkor egyértelmûen te leszel hibásnak kihozva). egy elsõ fék beszerzése és felszerelése szerintem nem kihívás, és relatív olcsón megvan.
#1210
Írta 2009. augusztus 10. - 22:55
Semennyire. Hátsó fék csak nagyon vészhelyzetben kell, meg olyan úton,ahol életveszély az elsõ féket használni, de olyan utak meg kishazánktól északra találhatóak:D
#1211
Írta 2009. augusztus 10. - 22:44
találtam egyet expresszen, de ezen nincs elsö fék,illetve kontrás. nemtom hogy Bp-re mennyire lenne jo egy csak h.fékes gép
#1212
Írta 2009. augusztus 10. - 22:19
sajnos mire észbekaptam,azt a bringát el is vitték...
ezzel el is fogyott az olcso ss-ek tábora a bikemag aprojában
ezzel el is fogyott az olcso ss-ek tábora a bikemag aprojában
#1213
Írta 2009. augusztus 09. - 21:39
az a gép amit linkeltél, szerintem egy kis alkuval megéri az árát. ha tetszik vedd meg bátran. megvenném talán még én is, csak most nincs rá keret (na megy gyûjteni kell a paddy wagonra)
#1214
Írta 2009. augusztus 09. - 21:37
fixi az nem hiányzik,ahhoz nem vagyok elég combos
amugy nem nézem le,csak olcsobbnak gondoltam és kész...
amugy nem nézem le,csak olcsobbnak gondoltam és kész...
#1215
Írta 2009. augusztus 09. - 21:33
azért nem kell õket lenézni, csak mert nincsen rajta váltó. ez egy életérzés (na meg divat is mostanában, úgy mint a fixi is), és ezt ugye meg kell fizetni.
ez egy korrekt gép ennyiért. én most a kona paddy wagont nézegetem (az már kicsit fixi specifikus, de ss-ben is lehet használni.)
ez egy korrekt gép ennyiért. én most a kona paddy wagont nézegetem (az már kicsit fixi specifikus, de ss-ben is lehet használni.)
#1216
Írta 2009. augusztus 09. - 21:26
Igen pesti vagyok. csodálkoztam én is hogy milyen drágák ezek az ss-ek. azt gondoltam olcsobbak mivel egyszerü konstrukciók.
ezt az egyet találtam árban megfelelönek:
http://piacter.bikem...t=241981&cat=56
ezt az egyet találtam árban megfelelönek:
http://piacter.bikem...t=241981&cat=56
#1217
Írta 2009. augusztus 09. - 21:14
üdv
ha nincs sok és meredek emelkedõ a környéken, akkor egy viszonylag hosszú áttétellel életképes lehet. mondjuk 44-16, vagy 38-16, attól függ milyen erõs vagy. a 38-16 szerintem jó még a közepes emelkedõkre is ha nem vagy lusta kiállva tekerni.
ilyen olcsón nem tudom hogy kapsz-e gépet, nézz szét az apróban. vagy ha jó az országúti is, akkor a hajtáspajtás szervizében kell megérdeklõdni, ha pesti vagy.
ha nincs sok és meredek emelkedõ a környéken, akkor egy viszonylag hosszú áttétellel életképes lehet. mondjuk 44-16, vagy 38-16, attól függ milyen erõs vagy. a 38-16 szerintem jó még a közepes emelkedõkre is ha nem vagy lusta kiállva tekerni.
ilyen olcsón nem tudom hogy kapsz-e gépet, nézz szét az apróban. vagy ha jó az országúti is, akkor a hajtáspajtás szervizében kell megérdeklõdni, ha pesti vagy.
#1218
Írta 2009. augusztus 09. - 21:10
Sziasztok!
csütörtökön ellopták a bringám. Mivel azzal jártam melózni, vennem kell valamit helyette.
Bár még nincs SS-es tapasztalatom,de arra gondoltam egy ilyen jo lenne nekem,mert könnyü és nem sok minden tud rajta meghibásodni. Napi 30km-re kéne. Jó erre az SS vagy inkább valami váltós gépet vegyek?
25-30e-t szánok rá. nem tudtok eladot ilyen árban? nem igazán találtam.
elöre is köszi
csütörtökön ellopták a bringám. Mivel azzal jártam melózni, vennem kell valamit helyette.
Bár még nincs SS-es tapasztalatom,de arra gondoltam egy ilyen jo lenne nekem,mert könnyü és nem sok minden tud rajta meghibásodni. Napi 30km-re kéne. Jó erre az SS vagy inkább valami váltós gépet vegyek?
25-30e-t szánok rá. nem tudtok eladot ilyen árban? nem igazán találtam.
elöre is köszi
#1219
Írta 2009. augusztus 09. - 00:44
Épp árul valaki SS hátsókereket apróban az alkatrészek között,nem is olyan drágán egy full kerékhez képest.
#1220
Írta 2009. augusztus 08. - 23:55
Koszonom a segitsegeteket, holnap atolvasgatom az ide vonatkozo topikokat.
Egy STP2-t szeretnek megberhelni varosi tekergosnek, megiscsak haladosabb, mint egy ossztelossal...
Egy STP2-t szeretnek megberhelni varosi tekergosnek, megiscsak haladosabb, mint egy ossztelossal...