Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#941
Írta 2010. október 01. - 22:15
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#942
Írta 2010. október 01. - 22:03
#943
Írta 2010. október 01. - 21:55
kmc 8as, sram pc1 nikkel, sima pc1, lx, pc991hp,1/8" alap lánc
ezeket általában kivétel nélkül 2 havonta cserélni kellett, annyira megnyúltak.
a legjobb ami most van fent, 10 sebességes dura ace. Ez komoly! lassan 1 hónapja van fent, még utánahúzni sem kellett eddig
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#944
Írta 2010. október 01. - 21:54
#945
Írta 2010. október 01. - 21:46
8-as sramokat szokták ajánlani pc-830, 850
Nekem most egy 850 van fenn de csak két hete tettem fel, szóval sokat nem tudok róla nyilatkozni.
Azelõtt KMC X8 99 volt, csak drága.
#946
Írta 2010. október 01. - 21:29
#947
Írta 2010. szeptember 29. - 22:30
köszi
#948
Írta 2010. szeptember 29. - 21:18
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#950
Írta 2010. szeptember 29. - 19:30
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#951
Írta 2010. szeptember 29. - 19:26
Ma felraktam a gépre (országúti puch) az egyenes kormányt. Aztán jöttek volna a fékek. A típus: Miche Performance.
Csakhogy a rögzítõ menetes csap olyan rövid, hogy az elsõt passzentosan fel tudom tenni hátra, míg a hátsót meg sehova. Alaposan megvizsgálva a dolgot sem hátul, sem elöl nincs olyan lépcsõs furat, amibe a hozzáadott imbusszal rögzíthetõ anyát bele tudnám dugni, hanem csak egy sima furat van a vázon villán, amin át tudom dugni a féket. Így hagyományos anyával lehet csak használni, szóval ez a gond. (plusz elöl még az is, hogy a villa felfekvõfelülete domború, így egy plusz alátét van ott gyárilag)
Namost létezik ennek a problémának általános megoldása?
Arra gondoltam, hogy akkor az elsõ megy hátra, a hátsót pedig felteszem úgy elõre, hogy az anyát a villanyakon belül csavarom rá, csak akkor meg a hengeres felületen való felfekvés lesz a gond, szóval oda még kéne valami alátét.
ötlet?
#952
Írta 2010. szeptember 27. - 19:51
MJani01:
Több lehetõséged van:
- Láncfeszítõt hanyagold, nekem se jött be.
- Ferde, elõrenyíló papucs: önmagában nem gond. Nem esik ki abból se a tengely, csak jóféle tengelyanyát kell használni, olyat, ami külön forog az alátétjétõl. Vagy tenni kell rá egy olyan kilincsforma izét, ami hátul kapaszkodik a papucsban, a fixis topicban volt egyszer linkelve egy ilyen kép.
Ami gond vele, hogy nem valósítható meg tetszõleges áttétel, mert nincs akkora állítható tartománya a papucsnak, hogy mindenféle láncvillahosszhoz stimmeljen. De azért találni bõven olyat, amivel jó.
A másik meg, hogy egy idõben nekem is ez volt a koncepcióm, és nézegettem is hozzá a "retro" montik hirdetéseit. De nem találtam köztük olyat, ami ferde papucsos _és_ normális anyagú (legalább Cr-Mo) és geometriájú lett volna. Ami már használható montinak számított a 90-es években, annak már mind ejtõpapucsa volt.
- Veszel egy ejtõpapucsos Cr-Mo gépet, és áthegeszteted a papucsát. Drága, és utána kell járni, fõleg, ha az újrafestetést is hozzá veszed.
- Keríts egy Mongoose Thunderball / Fireball vázat, azok vízszintes papucsosak. Mi egy TB-t vettünk használtan egy huszasért, a gyerek azzal zúzott fel a dombokra szombaton, én meg lihegve csörlõztem utána a váltóssal... (32/18-at használ.) Mondjuk sárbiciklinek nem jó, mert kicsi a férõhely a támvillák között, és ahhoz túl nehéz is, hogy körbe-körbe tologassák. De roppant szórakoztató kis gép amúgy.
- A már említett Crux SS. Kifejezetten SS monti váz annál olcsóbban nem nagyon van.
- A Vitálban most valamelyik nap egy százassal olcsóbban adják a Rock Machine Quake-t. Az is vízszintes papucsos. Átépíted SS-re, a váltásrendszerét meg eladod... Mondjuk ez már minden, csak nem olcsó.
Mondjuk, ha egyébként ki tudod gazdálkodni, ne az olcsóság legyen az elsõdleges szempont. Vagy legalább csináld olyanra, hogy fejleszthetõ legyen... Mert jó ám az SS-ezés, meg is lehet szeretni, lehet, hogy idõvel sokadrangú bringából jócskán elõrelép.
Köszönöm a hozzászólásodat.
Most több ilyen elõrenyíló papucsos használható vázat találtam a neten. Gondolom az osztrákoktól hozták be õket.
Tényleg nem szánok rá sok pénzt. Kell vennem még egy országútit is a télen és a többi bringán is cserélni kell az elkopott alkatrészeket.
Nem vagyok én az a singlespeed-es típus, szeretem használni a hátsó váltót és tartani az optimális fordulatot.
A sebesség mindent megold.
#953
Írta 2010. szeptember 27. - 19:05
Több lehetõséged van:
- Láncfeszítõt hanyagold, nekem se jött be.
- Ferde, elõrenyíló papucs: önmagában nem gond. Nem esik ki abból se a tengely, csak jóféle tengelyanyát kell használni, olyat, ami külön forog az alátétjétõl. Vagy tenni kell rá egy olyan kilincsforma izét, ami hátul kapaszkodik a papucsban, a fixis topicban volt egyszer linkelve egy ilyen kép.
Ami gond vele, hogy nem valósítható meg tetszõleges áttétel, mert nincs akkora állítható tartománya a papucsnak, hogy mindenféle láncvillahosszhoz stimmeljen. De azért találni bõven olyat, amivel jó.
A másik meg, hogy egy idõben nekem is ez volt a koncepcióm, és nézegettem is hozzá a "retro" montik hirdetéseit. De nem találtam köztük olyat, ami ferde papucsos _és_ normális anyagú (legalább Cr-Mo) és geometriájú lett volna. Ami már használható montinak számított a 90-es években, annak már mind ejtõpapucsa volt.
- Veszel egy ejtõpapucsos Cr-Mo gépet, és áthegeszteted a papucsát. Drága, és utána kell járni, fõleg, ha az újrafestetést is hozzá veszed.
- Keríts egy Mongoose Thunderball / Fireball vázat, azok vízszintes papucsosak. Mi egy TB-t vettünk használtan egy huszasért, a gyerek azzal zúzott fel a dombokra szombaton, én meg lihegve csörlõztem utána a váltóssal... (32/18-at használ.) Mondjuk sárbiciklinek nem jó, mert kicsi a férõhely a támvillák között, és ahhoz túl nehéz is, hogy körbe-körbe tologassák. De roppant szórakoztató kis gép amúgy.
- A már említett Crux SS. Kifejezetten SS monti váz annál olcsóbban nem nagyon van.
- A Vitálban most valamelyik nap egy százassal olcsóbban adják a Rock Machine Quake-t. Az is vízszintes papucsos. Átépíted SS-re, a váltásrendszerét meg eladod... Mondjuk ez már minden, csak nem olcsó.
Mondjuk, ha egyébként ki tudod gazdálkodni, ne az olcsóság legyen az elsõdleges szempont. Vagy legalább csináld olyanra, hogy fejleszthetõ legyen... Mert jó ám az SS-ezés, meg is lehet szeretni, lehet, hogy idõvel sokadrangú bringából jócskán elõrelép.
#954
Írta 2010. szeptember 26. - 17:38
A sebesség mindent megold.
#955
Írta 2010. szeptember 26. - 17:30
#956
Írta 2010. szeptember 26. - 17:26
#957
Írta 2010. szeptember 26. - 17:20
#958
Írta 2010. szeptember 26. - 17:19
#959
Írta 2010. szeptember 26. - 17:16
Ezek az áttételek inkább nagykerekûhöz valók. 26 colosnál nagyon pörgetve is lassú. Ha kis pénzt rászánsz, érdemes nézni egy crux ss vázat, jó áron lehet kapni.
A 32-21 pont jó ezekre a körülményekre, elhiheted nekem.
Mennyi az a jó ár?
A sebesség mindent megold.