Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#941
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
arrol nincs tapasztalat sajna :(

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#942
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nekem csak min, 8-as játszik, mert 2,3 mm-es a hátsó lánckerekem. BTS olcsóbbik lánckerék milyen?

#943
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
én ezeket használtam eddig:
kmc 8as, sram pc1 nikkel, sima pc1, lx, pc991hp,1/8" alap lánc

ezeket általában kivétel nélkül 2 havonta cserélni kellett, annyira megnyúltak.

a legjobb ami most van fent, 10 sebességes dura ace. Ez komoly! lassan 1 hónapja van fent, még utánahúzni sem kellett eddig

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#944
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Most néztem, hogy a kmc-nek van 3/32"-os is. K810. Nem túl drága, 3k. Próbálta már valaki? Tartós, nem túl drága elsõ lánckerékre van tipp? 32-es, 4 karú, 104 mm lyuktáv.

#945
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Tul. képp mindegy milyen ígyis úgyis-feszíteni kell. Az élettartama az a használat körülményeitõl meg a kezeléstõl (tisztítás, olajozás) függ inkább.

8-as sramokat szokták ajánlani pc-830, 850

Nekem most egy 850 van fenn de csak két hete tettem fel, szóval sokat nem tudok róla nyilatkozni.

Azelõtt KMC X8 99 volt, csak drága.

#946
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Milyen vékony láncot érdemes használni? Nekem most egy olcsó 8-as kmc van fenn és kb. 100-150 km-enként feszítgetni kell.

#947
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
ja, közben ezt találtam ki én is, a hátsót holnap fel is rakom, a villát mégis könnyebb felfúrni mint a vázat

köszi

#948
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
fel kell furni

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#949
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
jaja, csak írtam, hogy épp akkora a villa meg a váz furata, hogy a csavarorsó fér át rajta, szal ezt nem tudom beledugni

#950
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
anyából van hosszabb (ilyen peremes, króm, van benne 5mm imbusz)

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#951
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
na városi singlespeed guruk segíjjetek

Ma felraktam a gépre (országúti puch) az egyenes kormányt. Aztán jöttek volna a fékek. A típus: Miche Performance.
Csakhogy a rögzítõ menetes csap olyan rövid, hogy az elsõt passzentosan fel tudom tenni hátra, míg a hátsót meg sehova. Alaposan megvizsgálva a dolgot sem hátul, sem elöl nincs olyan lépcsõs furat, amibe a hozzáadott imbusszal rögzíthetõ anyát bele tudnám dugni, hanem csak egy sima furat van a vázon villán, amin át tudom dugni a féket. Így hagyományos anyával lehet csak használni, szóval ez a gond. (plusz elöl még az is, hogy a villa felfekvõfelülete domború, így egy plusz alátét van ott gyárilag)

Namost létezik ennek a problémának általános megoldása?

Arra gondoltam, hogy akkor az elsõ megy hátra, a hátsót pedig felteszem úgy elõre, hogy az anyát a villanyakon belül csavarom rá, csak akkor meg a hengeres felületen való felfekvés lesz a gond, szóval oda még kéne valami alátét.

ötlet?

#952
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

MJani01:

Több lehetõséged van:

- Láncfeszítõt hanyagold, nekem se jött be.

- Ferde, elõrenyíló papucs: önmagában nem gond. Nem esik ki abból se a tengely, csak jóféle tengelyanyát kell használni, olyat, ami külön forog az alátétjétõl. Vagy tenni kell rá egy olyan kilincsforma izét, ami hátul kapaszkodik a papucsban, a fixis topicban volt egyszer linkelve egy ilyen kép.
Ami gond vele, hogy nem valósítható meg tetszõleges áttétel, mert nincs akkora állítható tartománya a papucsnak, hogy mindenféle láncvillahosszhoz stimmeljen. De azért találni bõven olyat, amivel jó.
A másik meg, hogy egy idõben nekem is ez volt a koncepcióm, és nézegettem is hozzá a "retro" montik hirdetéseit. De nem találtam köztük olyat, ami ferde papucsos _és_ normális anyagú (legalább Cr-Mo) és geometriájú lett volna. Ami már használható montinak számított a 90-es években, annak már mind ejtõpapucsa volt.

- Veszel egy ejtõpapucsos Cr-Mo gépet, és áthegeszteted a papucsát. Drága, és utána kell járni, fõleg, ha az újrafestetést is hozzá veszed.

- Keríts egy Mongoose Thunderball / Fireball vázat, azok vízszintes papucsosak. Mi egy TB-t vettünk használtan egy huszasért, a gyerek azzal zúzott fel a dombokra szombaton, én meg lihegve csörlõztem utána a váltóssal... (32/18-at használ.) Mondjuk sárbiciklinek nem jó, mert kicsi a férõhely a támvillák között, és ahhoz túl nehéz is, hogy körbe-körbe tologassák. De roppant szórakoztató kis gép amúgy.

- A már említett Crux SS. Kifejezetten SS monti váz annál olcsóbban nem nagyon van.

- A Vitálban most valamelyik nap egy százassal olcsóbban adják a Rock Machine Quake-t. Az is vízszintes papucsos. Átépíted SS-re, a váltásrendszerét meg eladod... Mondjuk ez már minden, csak nem olcsó.

Mondjuk, ha egyébként ki tudod gazdálkodni, ne az olcsóság legyen az elsõdleges szempont. Vagy legalább csináld olyanra, hogy fejleszthetõ legyen... Mert jó ám az SS-ezés, meg is lehet szeretni, lehet, hogy idõvel sokadrangú bringából jócskán elõrelép.


Köszönöm a hozzászólásodat.

Most több ilyen elõrenyíló papucsos használható vázat találtam a neten. Gondolom az osztrákoktól hozták be õket.
Tényleg nem szánok rá sok pénzt. Kell vennem még egy országútit is a télen és a többi bringán is cserélni kell az elkopott alkatrészeket.
Nem vagyok én az a singlespeed-es típus, szeretem használni a hátsó váltót és tartani az optimális fordulatot. :)


A sebesség mindent megold.

 


#953
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
MJani01:

Több lehetõséged van:

- Láncfeszítõt hanyagold, nekem se jött be.

- Ferde, elõrenyíló papucs: önmagában nem gond. Nem esik ki abból se a tengely, csak jóféle tengelyanyát kell használni, olyat, ami külön forog az alátétjétõl. Vagy tenni kell rá egy olyan kilincsforma izét, ami hátul kapaszkodik a papucsban, a fixis topicban volt egyszer linkelve egy ilyen kép.
Ami gond vele, hogy nem valósítható meg tetszõleges áttétel, mert nincs akkora állítható tartománya a papucsnak, hogy mindenféle láncvillahosszhoz stimmeljen. De azért találni bõven olyat, amivel jó.
A másik meg, hogy egy idõben nekem is ez volt a koncepcióm, és nézegettem is hozzá a "retro" montik hirdetéseit. De nem találtam köztük olyat, ami ferde papucsos _és_ normális anyagú (legalább Cr-Mo) és geometriájú lett volna. Ami már használható montinak számított a 90-es években, annak már mind ejtõpapucsa volt.

- Veszel egy ejtõpapucsos Cr-Mo gépet, és áthegeszteted a papucsát. Drága, és utána kell járni, fõleg, ha az újrafestetést is hozzá veszed.

- Keríts egy Mongoose Thunderball / Fireball vázat, azok vízszintes papucsosak. Mi egy TB-t vettünk használtan egy huszasért, a gyerek azzal zúzott fel a dombokra szombaton, én meg lihegve csörlõztem utána a váltóssal... (32/18-at használ.) Mondjuk sárbiciklinek nem jó, mert kicsi a férõhely a támvillák között, és ahhoz túl nehéz is, hogy körbe-körbe tologassák. De roppant szórakoztató kis gép amúgy.

- A már említett Crux SS. Kifejezetten SS monti váz annál olcsóbban nem nagyon van.

- A Vitálban most valamelyik nap egy százassal olcsóbban adják a Rock Machine Quake-t. Az is vízszintes papucsos. Átépíted SS-re, a váltásrendszerét meg eladod... Mondjuk ez már minden, csak nem olcsó.

Mondjuk, ha egyébként ki tudod gazdálkodni, ne az olcsóság legyen az elsõdleges szempont. Vagy legalább csináld olyanra, hogy fejleszthetõ legyen... Mert jó ám az SS-ezés, meg is lehet szeretni, lehet, hogy idõvel sokadrangú bringából jócskán elõrelép.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#954
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Megmondom õszintén, hogy kb ennyit szántam a komplett bringára és ebben benne van egy pár új gumi is. :)


A sebesség mindent megold.

 


#955
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
18 és 19 collos létezett belõle. Nekem 19-es van, és jó hosszú (a 18-as merdia HFS-nél vagy 25 mm-rel hosszabb). A legnagyobb gond az hogy mo-n nem egyszerû kellõen hosszú merevvillát lõni bele emberi áron.

#956
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
A ZoldPontban van 18"-as es 20"-as is 28-ert. BikePro-n is van kicsit dragabbert. Nezegettem en is, de konkret geo tablazatot nem talaltam sehol. A 18"-as vizszintes felsocsohossza 590 korul van, de nem pontos a meres.

#957
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Bikepro-n 34k.

#958
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
30-35 ezer ft talán?

#959
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezek az áttételek inkább nagykerekûhöz valók. 26 colosnál nagyon pörgetve is lassú. Ha kis pénzt rászánsz, érdemes nézni egy crux ss vázat, jó áron lehet kapni.


A 32-21 pont jó ezekre a körülményekre, elhiheted nekem.
Mennyi az a jó ár?


A sebesség mindent megold.

 


#960
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Ezek az áttételek inkább nagykerekûhöz valók. 26 colosnál nagyon pörgetve is lassú. Ha kis pénzt rászánsz, érdemes nézni egy crux ss vázat, jó áron lehet kapni.