Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#781
Posted 2011. February 14. - 21:48
Stuff | Singleator Scrap Tool :-)
Ha sehogysem jön össze, a piactéren most hirdetnek egy kétgörgõs feszítõt. Ha azt veszed, hogy azzal ugyanazt a láncot (lánchosszt) használhatod, mint majd váltós üzemmódban, akkor már szinte meg is éri...
A váztémára visszatérve: pedig éppen javasolni akartam, hogy keríts egy ferde papucsos, egyéb dolgokban (papucstávolság, stb) lehetõleg kompatibilis bringát, csináld meg azt SS-nek, annak a cuccaival meg a Neuzert váltós túrabringának... Bennem is felmerült, hogy csináltatok a Maurice-hoz egy második kerékgarnitúrát agyváltóval, de túrázáshoz asszem, inkább kopasz gumit húzok a monti kerekére...
#782
Posted 2011. February 14. - 21:38
#783
Posted 2011. February 14. - 21:34
#784
Posted 2011. February 13. - 11:31
A második az, hogy próbáld úgy felszerelni a feszítõt, hogy a görgõje ne a lánc által határolt területen belül legyen, és kifelé feszítsen, hanem kívül legyen rajta, és befelé feszítsen (mint a váltók felsõ görgõje). Nekem a Point az elsõ esetben ugyanúgy elugrált, de akivel elboltoltam, annak mûködik kifelé feszítve is. (???)
Kipróbáltam az ötletet, de a rugó húzási iránya korlátozza a dolgot. Megfordítva a rugót nem tudom beakasztani sehová. Te hogy oldottad ezt meg?
#785
Posted 2011. February 12. - 11:34
Mrteo: Ja, 20-ért nem kaptál volna pályapapucsos vázat. Régi, "ferde" papucsos jobbfajta acélvázat igen.
Persze kaptam volna (sõt volt is) de én vaskosabb alu vázra vágytam, abból ilyet tudtam szerezni. Ráadásul nagyobb túrákon (pl Bakony 200) váltósként is használni fogom.
#786
Posted 2011. February 11. - 19:02
amúgy meg szerintem nem ér annyit az egész. egy DICTA racsni ezerötszáz, ha kimúlik, venni kell egy másikat.
#787
Posted 2011. February 11. - 18:01
Egyszer én is elkövettem azt a hibát, hogy a Deacathlonban vettem ilyen noname racsnit, ami bringaboltban harmadannyiba került volna.
Mrteo: Ja, 20-ért nem kaptál volna pályapapucsos vázat. Régi, "ferde" papucsos jobbfajta acélvázat igen.
#788
Posted 2011. February 11. - 15:28
Valakinek van képe vagy robbantott ábrája egysebességes racsniról?
erre gondoltam: http://www.decathlon...set_7477734.jpg
ezek az olcsó racsnik nagyon egyszerû szerkezetek, és kb. mind egyforma. szerintem kapd le róla a "porvédõt" és nézd meg magad, mi van benne.
#789
Posted 2011. February 11. - 09:05
Kobike: Ilyenem van, de nem a hatszögletû rész kotyog hanem a váznál felfogató tengely.
#790
Posted 2011. February 10. - 21:29
erre gondoltam: http://www.decathlon...set_7477734.jpg
#791
Posted 2011. February 10. - 20:52
Sziasztok!
Összeraktam a gépet, egy Trinity egygörgõs láncfeszítõt tettem fel. Ha valaki ismeri ezt a típust akkor mondja már meg, hogy lehet megoldani hogy ne forduljon keresztbe?
A tengely nem passzent a karban, így nem csak hosszában engedi csúszni hanem billeg is rajta. A feszítõ rugó emiatt keresztbe fordítja, és nincs vonalban a görgõ a lánccal. Remélem érthetõen írtam le, ha nem majd lerajzolom
Adjatok ötleteket, mert így hangos és néha ugrál is és szeretném végre hajtani a gépet!
Ilyened van?
És az a 6szögletü tengely kotyog a testben? Meg van rendesen húzva a csavar?
Hozzám került Exile említett "Point" feszítõje, de azzal nincs ilyen gond, pedig nagyon hasonló szerkezet. Nekem a tengely végén lévõ csavar (ami a görgõt meg a kis keretet tartja) lazult le, de csavarrögzítõ megoldotta.
#792
Posted 2011. February 10. - 20:34
A második az, hogy próbáld úgy felszerelni a feszítõt, hogy a görgõje ne a lánc által határolt területen belül legyen, és kifelé feszítsen, hanem kívül legyen rajta, és befelé feszítsen (mint a váltók felsõ görgõje). Nekem a Point az elsõ esetben ugyanúgy elugrált, de akivel elboltoltam, annak mûködik kifelé feszítve is. (???)
A harmadik, hogy dobd ki a fenébe, és keríts egy csúszó (pálya) papucsos vázat.
#793
Posted 2011. February 10. - 09:19
Összeraktam a gépet, egy Trinity egygörgõs láncfeszítõt tettem fel. Ha valaki ismeri ezt a típust akkor mondja már meg, hogy lehet megoldani hogy ne forduljon keresztbe?
A tengely nem passzent a karban, így nem csak hosszában engedi csúszni hanem billeg is rajta. A feszítõ rugó emiatt keresztbe fordítja, és nincs vonalban a görgõ a lánccal. Remélem érthetõen írtam le, ha nem majd lerajzolom
Adjatok ötleteket, mert így hangos és néha ugrál is és szeretném végre hajtani a gépet!
#794
Posted 2011. February 08. - 15:29
amúgy ez csak a "biciklis" hajtás oldalán van, a motor láncának nincs ilyenje. annak a feszességét a pályapapuccsal kell belõni
#795
Posted 2011. February 08. - 14:54
Szerintem bringára utólag is lehet ilyet tenni, akár bilincses megoldásban is.
#796
Posted 2011. February 07. - 16:02
helló
azt szeretném meg kérdezni hogy a Sunrace HBM-40S hátsó agyhoz milyen racsni való single speedes racsnit akarok rátani csak nem tudom milyet
Szerintem 1,37-es, amit egyszerüen a két elterjedt méret közül a "nagyobb menetes"nek szoktak hívni.
Ha megméred a menetet és 34mm körüli az átmérõje, akkor tuti hogy az. A másik 30mm.
#797
Posted 2011. February 07. - 15:16
azt szeretném meg kérdezni hogy a Sunrace HBM-40S hátsó agyhoz milyen racsni való single speedes racsnit akarok rátani csak nem tudom milyet
#798
Posted 2011. January 07. - 10:53
#799
Posted 2011. January 07. - 10:50
Sziasztok!
Van annak technikai problémája, ha MTB hajtómûvet akarok felszerelni egy országúti vázra épített SS bringára?
Van egy elfekvõ 3 tányéros hajtómûvem, levenném a 2 kicsi kereket és maradna a 42-es tányér. Négyszög tengelyes és monoblokkom is van hozzá.
Mivel hézagolóval lesz a 16-os fogaskerék feltéve egy országúti agyra, szerintem a láncvonal belõhetõ.
Hol vegyek hézagolókat és fogaskereket hátra? Ötletek?
üdv: Teo
Jó lesz az MTB hajtómû az outi vázba. Ha már négyszögtengelyes, akkor én nem az eredeti monoblokkjával használnám, hanem annyival rövidebbel, hogy még éppen elférjen minden. Hátul úgyis oda hézagolod ahova akarod. Így jelentõsen lehet csökkenteni a Q-faktort és érezhetõen jobb lesz hajtani.
Én szétrobbantottam két kopott lánckeréksort és azok hézagolóit használtam, mivel azok csak kb. 3mm szélesek így elég jól be lehet velük lõni a láncvonalat. Így néz ki.
#800
Posted 2011. January 07. - 10:30
Van annak technikai problémája, ha MTB hajtómûvet akarok felszerelni egy országúti vázra épített SS bringára?
Van egy elfekvõ 3 tányéros hajtómûvem, levenném a 2 kicsi kereket és maradna a 42-es tányér. Négyszög tengelyes és monoblokkom is van hozzá.
Mivel hézagolóval lesz a 16-os fogaskerék feltéve egy országúti agyra, szerintem a láncvonal belõhetõ.
Hol vegyek hézagolókat és fogaskereket hátra? Ötletek?
üdv: Teo