Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#761
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Hali, ha egy foggal kisebb lánckereket teszek hátra (16-os helyett 15-öst) az a lánchosszban hány milimétert jelent? Most ha félszemes patentszem nélkül teszem akkor 3-4 mm hiányzik, ha beteszem apatentszemet akkor szinte leesik a lánc olyan laza.

#762
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!


Azért ahhoz elég brutális erõhatás kell, hogy egy lánckerék összegyûrõdjön. Amikor én még a ParasztCsepszont rugdostam, elcsavarodott az acél hajtókar, de a lánckerék nem hajlott meg. Ha pedig tökéletesen síkban lenne, és nem hatna rá oldalirányú erõ, akár üvegbõl is lehetne a lánckerék...

A láncvonalat le is tudod mérni. Elõl az alsócsõ középvonalától, hátul meg a papucstól, és az utóbbi méretet kivonod a fél papucstávolságból. (Ha nem csavarodott el a vázad.) Ha a két érték legalább 2mm-el különbözik, lehet elkezdeni gondolkodni... Szemre benézni nem nagyon lehet, inkább csak hátulról, lehetõleg lánc nélkül, hogy egy síkban van-e a két lánckerék. Ne várd meg, amíg az újonnan beszerzendõ holmival is gond lesz, inkább gondolkodj elõre...

Stellaz: az igaz. Azért lehet monti hajtómûre való, váltáskönnyítõ kialakítás nélküli lánckereket is beszerezni, ha nem is minden boltban.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#763
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Stellaz: Pedig vannak gyárilag is 1 x 7-es bringák, amelyekrõl különösebb hókuszpókusz nélkül sem esik le a lánc... Országútra, persze.


Tudom, nagyon régen volt több bringám is gyári 1x3, vagy 1x5, 1x6 felállásban, de ha jól tudom akkor itt az elsõ tányérnak nem szabad váltáskönnyítõ kiképzést tartalmazniuk. Egy sima tripla hajtómûnél meg tuti van az összes lánckeréken.

#764
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?


Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!

#765
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Stellaz: Pedig vannak gyárilag is 1 x 7-es bringák, amelyekrõl különösebb hókuszpókusz nélkül sem esik le a lánc... Országútra, persze.

Bloke: Igen, SS-rõl beszélünk. Ez most éppen a "scope" rész: mikor lehet/érdemes használni, és mikor nem...

Vénember83: Alighanem Kobike-nak igaza van, mégsem lesz oda jó a Sturmey-Archer sem. Nekem is van egy "klasszik" hajtómûvem, egyenes karral, azzal egybeépített 46 fogú lánckerékkel. Monti vázra még nem sikerült feltennem, belever a láncvillába. Ha létezne olyan hosszú középcsapágy-tengely, hogy a hajtókar ne verjen bele, akkor a lánckerék már kijjebb lenne, mint a papucs... Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#766
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Na de most nem single speed-rõl beszélünk?

#767
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Szerintem is okosabb megoldás, amit Kobike javasol. Nekem egy elsõ generációs Deore XT-m van, pár ezer forintért vettem. Sokkal jobb vétel, mint ezek a most divatos, átmatricázott kínai vackok.


Én is gondokodtam 1x7 -es rendszer építésén, de aztán rájöttem, hogy a tányérokat ugyanúgy fent kéne hagynom a tripla hajtómûvön, hogy le ne essen a lánc, ilyen erõvel meg akkor már maradhat is az elsõ váltó :)

#768
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem is okosabb megoldás, amit Kobike javasol. Nekem egy elsõ generációs Deore XT-m van, pár ezer forintért vettem. Sokkal jobb vétel, mint ezek a most divatos, átmatricázott kínai vackok.

#769
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.


hát ja, de ha valaki 32-es vagy 34-es tényért használ, az azért vihetõ beljebb is talán

#770
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen


A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.
Failure is always an option.

#771
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).


mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen

#772
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!


Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).
Failure is always an option.

#773
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat, a Shimano Alfine kizárva, ha terepbringán csak egy régi Truva FireX van, nem fogok a városi sarazós, lopás- és balesetveszélynek kitett bringára integrált hajtómûvet tenni.:) A Sturmey-Archer tetszik, tán az lesz a kiválasztott. Lánckerékcsere nem jöhet szóba, ezen nem cserélhetõ. :)

#774
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!


ennél olcsóbb szerintem nincsen (és rendelhetõ is)

Shimano Nexus FC-NX75 (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop


de sturmer-archey van már 6 ropitól az e-biken, de nem rendelhetõ ahogy nézem


de ha tutira akarsz menni, akkor egy ilyet veszel, ehhez jár a csapágy is

http://www.allez.hu/...&iProduct=2015

#775
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Ilyen:

Fehérvárkerékpár :: Termék adatlap - 050005000006 Hajtómû Sturmey Archer FCT28 48 fogas 170mm pályahajtómû

A "mélység" nem nagyon látszik a képen, de alighanem nem megy el keskeny lánccal...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#776
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Most láttam a Vitálban - biztos máshol is kapni - Sturmey-Archer hajtómûvet. Olcsónak nem olcsó, de nagyon brutálisan néz ki. 48, vagy 46 fogú, négyszöges. (Ki volt téve a háromsebességes fixi agyváltó is. Majdnem 60e...)

De a hajtókarodon is cserélheted a lánckereket valami erõsebbre, léteznek olyanok is, többféle lyukkörre. (Amennyiben cserélhetõ. Amennyiben szegecselt, hajtómû ->kuka.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#777
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!

#778
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Megszületett a döntés. Megpróbálok venni fél láncszemet, pont ennyi hiányzik a jó lánchosszhoz. Ezzel futni fog amíg bírja, aztán papucsolás lesz és egy agyváltós kerék a verseny jellegû túrákhoz (ez kb. 2-3 alkalom évente).
Felesleges tovább bonyolítanom a dolgot, mivel a fõ bringa úgyis a 29-es MTB.

köszi a türelmet :)

#779
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
És mi lenne, ha az a "futkosós" bringa mégiscsak váltós lenne, 1*5 vagy 1*6, valami olcsó menetes sorral, surlódásos karral? (Esetleg markolatváltó-kar a nyeregcsõre, mint azt láttam valamelyik topicban. Az már majdnem SS, mert kétszer is meggondolnád, hogy válts-e...)
Akkor legalább a kecske is éhen döglik, meg a káposzta is megrohad.

Vagy elõre menekülsz, és beszerzel egy White excentrikus agyat. Csak akkor megint nem lesz futkosós bringád, mert nem mered sehol sem otthagyni... Esetleg egy komolyabb feszítõ, Alfine, vagy Singleator, igaz, az utóbbi megint kerül annyiba, mint a vázad... (Mellesleg a vízszintes papucsos Mongoose Thunderball váz, amibe átkerült a SS hajtáslánc a fenti képeken látható Pyxisbõl, szintén 20e volt, használtan.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#780
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Köszi Exile, bûvészkedek még, de lehet, hogy bepróbálok egy fél láncszemet és használom feszítõ nélkül a lánc megnyúlásáig.
Semmiképp nem lehet még egy bringa, tehát vagy feszítõ vagy agyváltó a megoldás papucsolás után.
Van egy 29-es montim, van ez a "futkosós" bringa és asszony kap most egy holland jellegû bringát gyerekszállításra. A tárolóba 2 bringa fér, ide teszünk be most 3-at. Igazából az 1-2 outi verseny miatt nem éri meg még egy bringa, mert alapvetõen terepen versenyzek ez csak közlekedésre van.

ui: 2 görgõs láncfeszítõt nem tennék fel :)