Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#761
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Kiváncsi vagyok mire gondolsz, de szerintem nekem SS kell, csak egyenlõre nem akarom itthon azzal provokálni a feleségem, hogy átalakíttatom a csili-vili vázat.
Nem megyek a Bakonyra, szóval a váltós mûködés már érdektelen.

Köszi a linket, ha jól értelmeztem akkor 2,6 mm az eltérés, az pont jó lesz.

Kb. egyszerre írtunk.
Igazad van de a váltó téma csak a Bakony miatt lépett be, és már tárgytalan. Az alu váz a vaskossága miatt volt elvárás részemrõl, és ha papucsolva lesz akkor vagy natur alu lesz, vagy gagyi fekete.
Kifejezetten munkába járni és a szigeten edzeni használom majd, a cél, hogy a lehetõ legkevesebb mozdítható dolog legyen rajta.

#762
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Basszus, a gyerekek lemerítették a digitgépet, csak mobillal tudtam lekapni a mai kreációmat...

Szóval, gondolkodtam a koncepciódon, és nem érem fel ésszel: van egy remek túravázad, amit át akarsz papucsolni. Papucsolással, újrafestéssel együtt annyiba fog kerülni, mintha vettél volna egy eleve pályapapucsos vázat (igaz, acélt). Ezek után teszel bele egy agyváltót, hogy indulhass egy olyan versenyen, ahol minden csepp energia számít - adott esetben még az agyváltó belsõ surlódása által felemésztett energia is...
Szvsz láncváltót neki, 1*6 vagy 1*7 a városba is jól jöhet, de akár szorzót is elõre, a papucsolás meg az agyváltó árából korrekt szetet kapsz...
Nagyon jó dolog az SS-ezés, de nem mindenáron, és nem mindenhova.

Fenti linken egy olyan progit találsz, amivel le lehet szimulálni, hogy milyen áttételhez mekkora effektív láncvillahossz tartozik, illetve milyen láncvillahosszal milyen áttételeket lehet használni. Tudja modellezni a félszemet meg a láncnyúlást is.
Amúgy nekem sem akart a Pyxis sehogysem összejönni 32/16-al, akkor jött össze, amikor az elsõ tányért kicseréltem 34 fogúra. A progival meg is nézheted, hogy miért van ez így, 422mm a láncvillahossz.

Egyébként az elõbb akasztgattam vissza a garázsban a mai bütykölésem alanyait, és az egysebis országúti Maurice nehezebb, mint az immár 3*8-as monti Pyxis. Pedig mindkettõ Cr-Mo...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#763
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Most teszem be kb 80-adszor:

http://www.eehouse.o...xin/formfmu.php

De szerintem neked nem kell SS, mindjárt kifejtem, csak most fotózkodok egyet, míg fent a nap.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#764
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Hali, ha egy foggal kisebb lánckereket teszek hátra (16-os helyett 15-öst) az a lánchosszban hány milimétert jelent? Most ha félszemes patentszem nélkül teszem akkor 3-4 mm hiányzik, ha beteszem apatentszemet akkor szinte leesik a lánc olyan laza.

#765
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!


Azért ahhoz elég brutális erõhatás kell, hogy egy lánckerék összegyûrõdjön. Amikor én még a ParasztCsepszont rugdostam, elcsavarodott az acél hajtókar, de a lánckerék nem hajlott meg. Ha pedig tökéletesen síkban lenne, és nem hatna rá oldalirányú erõ, akár üvegbõl is lehetne a lánckerék...

A láncvonalat le is tudod mérni. Elõl az alsócsõ középvonalától, hátul meg a papucstól, és az utóbbi méretet kivonod a fél papucstávolságból. (Ha nem csavarodott el a vázad.) Ha a két érték legalább 2mm-el különbözik, lehet elkezdeni gondolkodni... Szemre benézni nem nagyon lehet, inkább csak hátulról, lehetõleg lánc nélkül, hogy egy síkban van-e a két lánckerék. Ne várd meg, amíg az újonnan beszerzendõ holmival is gond lesz, inkább gondolkodj elõre...

Stellaz: az igaz. Azért lehet monti hajtómûre való, váltáskönnyítõ kialakítás nélküli lánckereket is beszerezni, ha nem is minden boltban.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#766
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Stellaz: Pedig vannak gyárilag is 1 x 7-es bringák, amelyekrõl különösebb hókuszpókusz nélkül sem esik le a lánc... Országútra, persze.


Tudom, nagyon régen volt több bringám is gyári 1x3, vagy 1x5, 1x6 felállásban, de ha jól tudom akkor itt az elsõ tányérnak nem szabad váltáskönnyítõ kiképzést tartalmazniuk. Egy sima tripla hajtómûnél meg tuti van az összes lánckeréken.

#767
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?


Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!

#768
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Stellaz: Pedig vannak gyárilag is 1 x 7-es bringák, amelyekrõl különösebb hókuszpókusz nélkül sem esik le a lánc... Országútra, persze.

Bloke: Igen, SS-rõl beszélünk. Ez most éppen a "scope" rész: mikor lehet/érdemes használni, és mikor nem...

Vénember83: Alighanem Kobike-nak igaza van, mégsem lesz oda jó a Sturmey-Archer sem. Nekem is van egy "klasszik" hajtómûvem, egyenes karral, azzal egybeépített 46 fogú lánckerékkel. Monti vázra még nem sikerült feltennem, belever a láncvillába. Ha létezne olyan hosszú középcsapágy-tengely, hogy a hajtókar ne verjen bele, akkor a lánckerék már kijjebb lenne, mint a papucs... Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#769
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Na de most nem single speed-rõl beszélünk?

#770
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Szerintem is okosabb megoldás, amit Kobike javasol. Nekem egy elsõ generációs Deore XT-m van, pár ezer forintért vettem. Sokkal jobb vétel, mint ezek a most divatos, átmatricázott kínai vackok.


Én is gondokodtam 1x7 -es rendszer építésén, de aztán rájöttem, hogy a tányérokat ugyanúgy fent kéne hagynom a tripla hajtómûvön, hogy le ne essen a lánc, ilyen erõvel meg akkor már maradhat is az elsõ váltó :)

#771
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Szerintem is okosabb megoldás, amit Kobike javasol. Nekem egy elsõ generációs Deore XT-m van, pár ezer forintért vettem. Sokkal jobb vétel, mint ezek a most divatos, átmatricázott kínai vackok.

#772
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.


hát ja, de ha valaki 32-es vagy 34-es tényért használ, az azért vihetõ beljebb is talán

#773
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen


A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.
Failure is always an option.

#774
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).


mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen

#775
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!


Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).
Failure is always an option.

#776
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Köszönöm a tanácsokat, a Shimano Alfine kizárva, ha terepbringán csak egy régi Truva FireX van, nem fogok a városi sarazós, lopás- és balesetveszélynek kitett bringára integrált hajtómûvet tenni.:) A Sturmey-Archer tetszik, tán az lesz a kiválasztott. Lánckerékcsere nem jöhet szóba, ezen nem cserélhetõ. :)

#777
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!


ennél olcsóbb szerintem nincsen (és rendelhetõ is)

Shimano Nexus FC-NX75 (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop


de sturmer-archey van már 6 ropitól az e-biken, de nem rendelhetõ ahogy nézem


de ha tutira akarsz menni, akkor egy ilyet veszel, ehhez jár a csapágy is

http://www.allez.hu/...&iProduct=2015

#778
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Ilyen:

Fehérvárkerékpár :: Termék adatlap - 050005000006 Hajtómû Sturmey Archer FCT28 48 fogas 170mm pályahajtómû

A "mélység" nem nagyon látszik a képen, de alighanem nem megy el keskeny lánccal...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#779
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Most láttam a Vitálban - biztos máshol is kapni - Sturmey-Archer hajtómûvet. Olcsónak nem olcsó, de nagyon brutálisan néz ki. 48, vagy 46 fogú, négyszöges. (Ki volt téve a háromsebességes fixi agyváltó is. Majdnem 60e...)

De a hajtókarodon is cserélheted a lánckereket valami erõsebbre, léteznek olyanok is, többféle lyukkörre. (Amennyiben cserélhetõ. Amennyiben szegecselt, hajtómû ->kuka.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#780
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!