Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#761
Posted 2011. February 20. - 18:29

Nem megyek a Bakonyra, szóval a váltós mûködés már érdektelen.
Köszi a linket, ha jól értelmeztem akkor 2,6 mm az eltérés, az pont jó lesz.
Kb. egyszerre írtunk.
Igazad van de a váltó téma csak a Bakony miatt lépett be, és már tárgytalan. Az alu váz a vaskossága miatt volt elvárás részemrõl, és ha papucsolva lesz akkor vagy natur alu lesz, vagy gagyi fekete.
Kifejezetten munkába járni és a szigeten edzeni használom majd, a cél, hogy a lehetõ legkevesebb mozdítható dolog legyen rajta.
#762
Posted 2011. February 20. - 18:26

Szóval, gondolkodtam a koncepciódon, és nem érem fel ésszel: van egy remek túravázad, amit át akarsz papucsolni. Papucsolással, újrafestéssel együtt annyiba fog kerülni, mintha vettél volna egy eleve pályapapucsos vázat (igaz, acélt). Ezek után teszel bele egy agyváltót, hogy indulhass egy olyan versenyen, ahol minden csepp energia számít - adott esetben még az agyváltó belsõ surlódása által felemésztett energia is...
Szvsz láncváltót neki, 1*6 vagy 1*7 a városba is jól jöhet, de akár szorzót is elõre, a papucsolás meg az agyváltó árából korrekt szetet kapsz...
Nagyon jó dolog az SS-ezés, de nem mindenáron, és nem mindenhova.
Fenti linken egy olyan progit találsz, amivel le lehet szimulálni, hogy milyen áttételhez mekkora effektív láncvillahossz tartozik, illetve milyen láncvillahosszal milyen áttételeket lehet használni. Tudja modellezni a félszemet meg a láncnyúlást is.
Amúgy nekem sem akart a Pyxis sehogysem összejönni 32/16-al, akkor jött össze, amikor az elsõ tányért kicseréltem 34 fogúra. A progival meg is nézheted, hogy miért van ez így, 422mm a láncvillahossz.
Egyébként az elõbb akasztgattam vissza a garázsban a mai bütykölésem alanyait, és az egysebis országúti Maurice nehezebb, mint az immár 3*8-as monti Pyxis. Pedig mindkettõ Cr-Mo...
#763
Posted 2011. February 20. - 17:32

http://www.eehouse.o...xin/formfmu.php
De szerintem neked nem kell SS, mindjárt kifejtem, csak most fotózkodok egyet, míg fent a nap.
#764
Posted 2011. February 20. - 17:12

#765
Posted 2011. February 18. - 18:52

Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!
Azért ahhoz elég brutális erõhatás kell, hogy egy lánckerék összegyûrõdjön. Amikor én még a ParasztCsepszont rugdostam, elcsavarodott az acél hajtókar, de a lánckerék nem hajlott meg. Ha pedig tökéletesen síkban lenne, és nem hatna rá oldalirányú erõ, akár üvegbõl is lehetne a lánckerék...
A láncvonalat le is tudod mérni. Elõl az alsócsõ középvonalától, hátul meg a papucstól, és az utóbbi méretet kivonod a fél papucstávolságból. (Ha nem csavarodott el a vázad.) Ha a két érték legalább 2mm-el különbözik, lehet elkezdeni gondolkodni... Szemre benézni nem nagyon lehet, inkább csak hátulról, lehetõleg lánc nélkül, hogy egy síkban van-e a két lánckerék. Ne várd meg, amíg az újonnan beszerzendõ holmival is gond lesz, inkább gondolkodj elõre...
Stellaz: az igaz. Azért lehet monti hajtómûre való, váltáskönnyítõ kialakítás nélküli lánckereket is beszerezni, ha nem is minden boltban.
#766
Posted 2011. February 18. - 08:54

Stellaz: Pedig vannak gyárilag is 1 x 7-es bringák, amelyekrõl különösebb hókuszpókusz nélkül sem esik le a lánc... Országútra, persze.
Tudom, nagyon régen volt több bringám is gyári 1x3, vagy 1x5, 1x6 felállásban, de ha jól tudom akkor itt az elsõ tányérnak nem szabad váltáskönnyítõ kiképzést tartalmazniuk. Egy sima tripla hajtómûnél meg tuti van az összes lánckeréken.
#767
Posted 2011. February 18. - 08:17

Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?
Inkább a hajtómûvek gyatra minõségét okolnám. Hátul három távtartóval van feltéve a kazettás monti agyra egy darab fogaskerék, így viszonylag jól, bár nem tökéletesre, be tudom lõni a láncvonalat. Keresek akkor valami használt mtb hajtómûvet, levehetõ tányérosat, aztán ha azzal is ez a gond lesz, akkor már biztos, hogy a láncvonal a probléma. Kösz a segítséget mindenkinek!
#768
Posted 2011. February 18. - 08:12

Bloke: Igen, SS-rõl beszélünk. Ez most éppen a "scope" rész: mikor lehet/érdemes használni, és mikor nem...
Vénember83: Alighanem Kobike-nak igaza van, mégsem lesz oda jó a Sturmey-Archer sem. Nekem is van egy "klasszik" hajtómûvem, egyenes karral, azzal egybeépített 46 fogú lánckerékkel. Monti vázra még nem sikerült feltennem, belever a láncvillába. Ha létezne olyan hosszú középcsapágy-tengely, hogy a hajtókar ne verjen bele, akkor a lánckerék már kijjebb lenne, mint a papucs... Nem lehet, hogy nálad is azért mennek tönkre a lánckerekek, mert nagyon nem stimmel a láncvonal?
#769
Posted 2011. February 17. - 11:41

#770
Posted 2011. February 17. - 11:29

Szerintem is okosabb megoldás, amit Kobike javasol. Nekem egy elsõ generációs Deore XT-m van, pár ezer forintért vettem. Sokkal jobb vétel, mint ezek a most divatos, átmatricázott kínai vackok.
Én is gondokodtam 1x7 -es rendszer építésén, de aztán rájöttem, hogy a tányérokat ugyanúgy fent kéne hagynom a tripla hajtómûvön, hogy le ne essen a lánc, ilyen erõvel meg akkor már maradhat is az elsõ váltó

#771
Posted 2011. February 17. - 11:20

#772
Posted 2011. February 17. - 11:18

A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.
hát ja, de ha valaki 32-es vagy 34-es tényért használ, az azért vihetõ beljebb is talán
#773
Posted 2011. February 17. - 11:10

mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen
A Q-faktor négyszögtengelyes hajtómûnél attól függ mekkora monoblokkot raksz bele, és a szûk keresztmetszet (MTB váznál) az szokott lenni, hogy elfér-e a hajtókar a láncvillától. Mellesleg SS hajtómû esetén efelöl vannak kétségeim, pl. egy Miche Primato Pista hajtómõ a gyári 107-es monoblokkjával biztos nem férne el.
#774
Posted 2011. February 17. - 10:56

Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).
mondjuk én ss hajtómûvet vennék ss bringára, nem kell kókányolni és nem is drágább, és még a q faktorának is jobbnak kéne, hogy legyen
#775
Posted 2011. February 17. - 10:01

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!
Miért nem veszel használtan egy régi Shimano MTB hajtómûvet párezerért? Hasonló célból épített exMTB SS-emen is az van, tökéletes. Olyant keress, amin szerelhetõek a tányérok (le tudod venni a 2 fölöslegest).
#776
Posted 2011. February 16. - 23:45



#777
Posted 2011. February 16. - 22:16

Tudnátok ajánlani jó minõségû (értsd: tartós) és olcsó hajtókart városi, egysebességesített 26 colos kerekû, hajdanában MTB-nek hívott bringára? Négyszögtengelyre lenne, a fogak száma lehetõleg valahol 48 és 42 között legyen, ha lehetséges. Az olcsó noname hajtókar lánctányérját két hónap alatt sikerült elhajlítani, ezért most kipróbálnék valami minõségit. Köszönöm a segítséget!
ennél olcsóbb szerintem nincsen (és rendelhetõ is)
Shimano Nexus FC-NX75 (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop
de sturmer-archey van már 6 ropitól az e-biken, de nem rendelhetõ ahogy nézem
de ha tutira akarsz menni, akkor egy ilyet veszel, ehhez jár a csapágy is
http://www.allez.hu/...&iProduct=2015
#778
Posted 2011. February 16. - 22:15

Fehérvárkerékpár :: Termék adatlap - 050005000006 Hajtómû Sturmey Archer FCT28 48 fogas 170mm pályahajtómû
A "mélység" nem nagyon látszik a képen, de alighanem nem megy el keskeny lánccal...
#779
Posted 2011. February 16. - 22:05

De a hajtókarodon is cserélheted a lánckereket valami erõsebbre, léteznek olyanok is, többféle lyukkörre. (Amennyiben cserélhetõ. Amennyiben szegecselt, hajtómû ->kuka.)
#780
Posted 2011. February 16. - 20:47
