Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#741
Posted 2011. March 01. - 23:05
Az elejétõl végigolvastam a fórumot. Hihetetlen mennyiségû hasznos információt hoztatok össze. Köszönet érte!
Kijegyzeteltem, 35.000 karakter. Így nem kell kérdezgetnem, elég egy CTRL+F és megkeresem ami érdekel.
Beindult a fantáziám, már keresem az SS-hez a megfelelõ donor biciklit. Mindenképp pálya, outi, régi "verseny" váz lesz az alap, csak elöl fék, letisztult vonalak, kevés alkatrész, igazi SS agy (talán flip-flop, fixi-ss azonos fogszámmal) széles lánc, Brooks nyereg...
Majd összeáll a kép a fejemben és nekiállok. Most (vasalták csavarozták a szárkapocs csontom, ráérek) épp képeket szedegetek a netrõl, ötletadónak. 250 egész jó SS képet találtam, szépek.
Még egyszer kösz amit összehoztatok!
Üdv Bal3
#742
Posted 2011. March 01. - 20:02
32-18at próbált már valaki Hegyen,terepen?
És nexus láncot?
A 32×18 remek választás 26"-os kerékhez.
#743
Posted 2011. March 01. - 12:15
#744
Posted 2011. February 26. - 01:30
#745
Posted 2011. February 25. - 17:26
most kereszttestvérem felpakolt rá egy 42-es tányért
nem figyeltél,az a 42-es 44-es tányér valójában:)
#746
Posted 2011. February 25. - 17:20
Igazatok van abban, hogy érdemesebb olyan alapból építkezni ami van, ha váltós akkor olyanra, ha SS akkor arra.
Viszont tegyétek a szívetekre a kezeteket, nem költöttetek "felesleges" alkatrészre csak azért mert az jobban tetszett mint egy másik olcsóbb, és ésszerûbb dolog?
Érdekes, én inkább fordítva voltam vele. Többször elõfordult, hogy a megálmodott alkatrész nem volt hozzáférhetõ, vagy nem volt rá pénzem, és kompromisszumot vállaltam, hogy be tudjam fejezni a projectet. Ezt késõbb mindig megbántam...
Gyerekkoromban én is ácsingóztam a váltósokra, de aztán az elsõ váltósom egy 2*4 sebességes „XB3” Turiszt lett, azután úgy voltam, hogy inkább egy Parasztcsepszon, azon legalább nem döglik be minden lépten-nyomon... Már nõs vén f@sz voltam, amikor elõször ülhettem egy valódi, bár alsópolcos országúti versenybringára. „...Azze’, ez megy! Ilyen kell nekem is!” Az így kezdõdõ második bringás korszakomban is persze elõször váltósban gondolkodtam, valóban hatása volt a kezdõdõ divatnak abban, hogy ismét kipróbáltam a singlespeedet. De nekem bejövõs, mégpedig azért, mert nekem a bringázás elsõsorban szellemi kiikapcsolódás, tekerés közben szabadon kószálhatnak a gondolataim. (Elõfordult, hogy úgy elkószáltak, hogy elfelejtettem, hogy klipszben van a lábam, és a városba visszaérve megfeküdtem az elsõ lámpánál.) A SS meg még azt a terhet is leveszi a vállamról, hogy azon gondolkodjam, melyik fokozatba lenne most a legjobb kapcsolni...
Közben önkritikát kellett gyakorolnom, be kellett látnom, hogy 46 évesen, asztmásan, derékfájósan nem vagyok már olyan erõs – és már nem is leszek – hogy érdemben el tudjak menni terepen SS-el. Az SS monti azért így se veszett kárba, a fiam vígan rongyol vele – aztán megvárja a dombtetõn, amíg én is felcsörlõzöm magamat. (A rev. 2 eleve neki lett építve, ugrabugri célra, abba bele is adta az addig összegyûjtött zsebpénzét.)
Az „aszfaltos” SS/Fixit is szerettem volna magam építeni, de itthon nem találtam hozzá normális áron normális vázat. (Volt, aki a Maurice-nak csak a vázáért akart 60e-t kapni az apróban. Én 80e-ért vettem az egészet, kompletten, garanciával. Mondjuk látszik, hogy utolsó darab volt a nagykerben, beépített defektgenerátorral, az illesztésnél nem egészen kóser elsõ felnivel...)
Régebben úgy oldottam meg a városi „otthagyós” bringa kérdését, hogy lomtalanításkor összeszedett cuccokból legóztam össze valami kontrás jószágot. De manapság már nem lehet megelõzni a hulladékkupacnál a pirézeket, nomeg idõm sincs már arra, hogy fél napot szórakozzak valami berohadt alkatrésszel...
Anno én is építettem a feleségemnek bringát, 3 seb agyváltóval, alu felnivel (akkor még nem volt ez triviális), fehér oldalfalú gumikkal. Azt nagyon szerette, de sajnos ellopták. Utána hiába vettem neki egy nagyon jó MBK nõi fittnesszbringát, azt már nem szerette. (Pedig az volt akkor a legdrágább a külföldrõl hozott használt bringák között, 23e Ft. Tekintve, hogy ennél akkor a bruttó fizum kevesebb volt, részletekben tudtam csak kifizetni.) Évekig rohadt a bringa, már a lányom kezdte használni, amikor megnõtt akkorára, hogy fel tudott már ülni rá. Nemrég sikerült egy hasonló, alacsony átlépési magasságú 26”-os vázzal rendelkezõ bringát csereberélnem, mint amilyen az a bizonyos volt, nekiálltam SS-é átépíteni, de alakadtam vele ott, hogy nem fog rendesen az elsõ fék. Egyelõre nem sürgõs, közben kapott az asszony szolgálati biciklit a munkahelyétõl.
#747
Posted 2011. February 21. - 17:50
néha nagyon fordított embernek érzem magam, pedig megvannak rá a magam módján ésszerû okaim - nekem a pont városi, patkányabb gépre kéne váltó, mert 1) az mezei ejtõpapucsos cro-mo montiváz, 2) relatíve messze lakom a várostól, beleteszek napi 50 kilométert minimum, viszont dimbek-dombok akadnak, így eddig 38/16-al közlekedtem, most kereszttestvérem felpakolt rá egy 42-es tányért, mivel a lánc és a feszítõ engedte (ez egy pozitívum amúgy:-) szóval haladósabb lesz, nekem viszont combosodni kell.
a montim pedig egysebességes lett és marad is az, amíg ezen a vázon van, majd beteszem a rovatba ha már hegyen is teszteltem és végleges az összes beállítás. ezt pedig az alacsony karbantartásigény és a dagonya-kompatibilitás indokolja. haladni síkon nemigen lehet vele, ezért Miskolcon fogom tartani, így amikor kedvem szottyan ráülhetek és irány kifelé...
#748
Posted 2011. February 21. - 15:31
Csúszópapucsos, de még nem eldöntött, hogy SS vagy agyváltós lesz.
#749
Posted 2011. February 21. - 15:11
jaja, városba, lakatolni jó lenne nekem is, én egy úri kerékpárt tervezek majd beszerezni (pl. ktm klubman), és azt ss-é alakítani (persze szigorúan láncvédõvel meg csomagtartóval), azzal majd mehetek cilinderben is
#750
Posted 2011. February 21. - 14:37
Tudom, hogy kapható készen ilyen bringa, de az nem olyan személyes mint a nehezen összevadászott, és sok szívással összerakott gép, ami csak nekem annyira értékes.
A fõ gépem az egyedileg 3 éve összerakott 29-es bringám, amit még a mostani divathullám elött építettem. Ezen minden van ami a kell, váltó, teleszkóp, olajosfék, szóval ellensúlyként tökéletes az SS
#751
Posted 2011. February 21. - 12:43
Igazatok van abban, hogy érdemesebb olyan alapból építkezni ami van, ha váltós akkor olyanra, ha SS akkor arra.
Viszont tegyétek a szívetekre a kezeteket, nem költöttetek "felesleges" alkatrészre csak azért mert az jobban tetszett mint egy másik olcsóbb, és ésszerûbb dolog?
Igyekszem leszokni róla
De amúgy azt gondold meg, hogy itt nem egy alkatrészt veszel csak, hanem elég masszív átalakítást is végzel, ami már úgy fog maradni. Én gyerekkoromban mindíg irigykedtem a váltós gépekre, és azt hiszem mikor lett olyanom, sosem sírtam vissza az egysebist, csak most, hogy divat lett, gondolkodtam el rajta megint (országuti-városi gépen el tudnám képzelni, a mostani váltós mindenes mellé, bár rühellem a csúszópapucsot)
#752
Posted 2011. February 21. - 10:53
Viszont tegyétek a szívetekre a kezeteket, nem költöttetek "felesleges" alkatrészre csak azért mert az jobban tetszett mint egy másik olcsóbb, és ésszerûbb dolog?
Én is gondolkoztam az aluvázas gépem ss-é alakításán, de Exile-hez hasonló gondolatmeneten végighaladva letettem róla. Az egész kendácsolás annyiba lenne (papucsolás, fényezés, másik lánctányér, hátsó fogaskerék, hézagolók, másik fékkar és akkor nem ss agyról, és hajtómûrõl beszélünk), aminek az árából sok ezer km-ig üzemeltethetem a 3x7-es láncváltós rendszeremet, a kettõ közötti fenntartási különbözettel számolva, meg kb. sosem térülne vissza, mert 7-es rendszer üzemeltetés alig, vagy nem is drágább. A használati értéke meg azért csökkenne elég rendesen.
SS paripa szerintem akkor jó, ha alapról indulsz vagy elve adottak hozzá a dolgok, és nem kell rá külön költeni. De persze kinek mi a fontos.
#753
Posted 2011. February 20. - 20:53
#754
Posted 2011. February 20. - 19:13
Én is gondolkoztam az aluvázas gépem ss-é alakításán, de Exile-hez hasonló gondolatmeneten végighaladva letettem róla. Az egész kendácsolás annyiba lenne (papucsolás, fényezés, másik lánctányér, hátsó fogaskerék, hézagolók, másik fékkar és akkor nem ss agyról, és hajtómûrõl beszélünk), aminek az árából sok ezer km-ig üzemeltethetem a 3x7-es láncváltós rendszeremet, a kettõ közötti fenntartási különbözettel számolva, meg kb. sosem térülne vissza, mert 7-es rendszer üzemeltetés alig, vagy nem is drágább. A használati értéke meg azért csökkenne elég rendesen.
SS paripa szerintem akkor jó, ha alapról indulsz vagy elve adottak hozzá a dolgok, és nem kell rá külön költeni. De persze kinek mi a fontos.
#755
Posted 2011. February 20. - 19:08
x=(16-15)/2*yHali, ha egy foggal kisebb lánckereket teszek hátra (16-os helyett 15-öst) az a lánchosszban hány milimétert jelent? Most ha félszemes patentszem nélkül teszem akkor 3-4 mm hiányzik, ha beteszem apatentszemet akkor szinte leesik a lánc olyan laza.
y=egy láncszem hossza
A sebesség mindent megold.
#756
Posted 2011. February 20. - 19:06
Köszi a segítséget!
#757
Posted 2011. February 20. - 18:50
Összesen négy fognyi különbséggel meg megint ugyanaz a láncvillahossz jön ki, ezt használja ki a White Industries -féle Double/double, egyszer én is szeretnék építeni valami hasonlót...)
Ugye nem menetes racsnis hátsóagyad van? Mert létezik ugyan "nagymenetes" 15 fogú racsni, de mire azt itthon beszerzed, ugyanolyan õsz leszel, mint én...
Végezetül, egy kis idegesítésnek:
BikeIsland.com
#758
Posted 2011. February 20. - 18:29
Nem megyek a Bakonyra, szóval a váltós mûködés már érdektelen.
Köszi a linket, ha jól értelmeztem akkor 2,6 mm az eltérés, az pont jó lesz.
Kb. egyszerre írtunk.
Igazad van de a váltó téma csak a Bakony miatt lépett be, és már tárgytalan. Az alu váz a vaskossága miatt volt elvárás részemrõl, és ha papucsolva lesz akkor vagy natur alu lesz, vagy gagyi fekete.
Kifejezetten munkába járni és a szigeten edzeni használom majd, a cél, hogy a lehetõ legkevesebb mozdítható dolog legyen rajta.
#759
Posted 2011. February 20. - 18:26
Szóval, gondolkodtam a koncepciódon, és nem érem fel ésszel: van egy remek túravázad, amit át akarsz papucsolni. Papucsolással, újrafestéssel együtt annyiba fog kerülni, mintha vettél volna egy eleve pályapapucsos vázat (igaz, acélt). Ezek után teszel bele egy agyváltót, hogy indulhass egy olyan versenyen, ahol minden csepp energia számít - adott esetben még az agyváltó belsõ surlódása által felemésztett energia is...
Szvsz láncváltót neki, 1*6 vagy 1*7 a városba is jól jöhet, de akár szorzót is elõre, a papucsolás meg az agyváltó árából korrekt szetet kapsz...
Nagyon jó dolog az SS-ezés, de nem mindenáron, és nem mindenhova.
Fenti linken egy olyan progit találsz, amivel le lehet szimulálni, hogy milyen áttételhez mekkora effektív láncvillahossz tartozik, illetve milyen láncvillahosszal milyen áttételeket lehet használni. Tudja modellezni a félszemet meg a láncnyúlást is.
Amúgy nekem sem akart a Pyxis sehogysem összejönni 32/16-al, akkor jött össze, amikor az elsõ tányért kicseréltem 34 fogúra. A progival meg is nézheted, hogy miért van ez így, 422mm a láncvillahossz.
Egyébként az elõbb akasztgattam vissza a garázsban a mai bütykölésem alanyait, és az egysebis országúti Maurice nehezebb, mint az immár 3*8-as monti Pyxis. Pedig mindkettõ Cr-Mo...
#760
Posted 2011. February 20. - 17:32
http://www.eehouse.o...xin/formfmu.php
De szerintem neked nem kell SS, mindjárt kifejtem, csak most fotózkodok egyet, míg fent a nap.