Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#501
Posted 2012. September 08. - 15:35
A hézagolós játék az kazettás agyra vonatkozik. Ott tényleg elég drága (10k+) egy SS agy, ami szintúgy hézagolós, csak kevesebbet kell hézagolni mert szûkebb a kazettatest. Ami elõnye van az a szimmetrikus fûzés, ami erõsebb kereket eredményez. De ezek az agyak 135 mm-es monti sarutávhoz vannak, így nem rakod be õket egy országúti vázba.
Az általad felsorolt agyak menetesek és országúti/pályavázba valók. A fix lánckerekek és szabadonfutók menete megegyezik, így egy Novatec de bármilyen pályaagyra fel lehet a racsnit tekerni. Aztán vannak olyan agyak is aminek az egyik oldalán hosszabb a menet, az direkt racsnishoz van, mert oda nem kell ellenanya. Sõt van olyan (vagy régen legalábbis volt) olyan agy, aminek csak ilyen hosszúmenetes oldala volt, az direkt csak racsnihoz volt kitalálva.
Meg lehet próbálni olcsóbban megúszni akármilyen régi országúti agyról le kell tekerni a többsebességes racsnit. Utána fel az egysebességeset. Ezzel vélhetõen nagyon benn lesz a láncvonal, mert sokkal szûkebb, ezért át kell távtartózni. Na ezután meg a felni nem lesz középen, szóval át kell centrírozni.
#502
Posted 2012. September 08. - 14:40
Egy ideje filózok egy egyszerû, letisztult és könnyû városi rohangálós bringán, amivel Bp-en kerekeznék,. Végigrágtam magam agyváltón, fixien, és úgy döntöttem, hogy egy single speed bicó kell nekem.
Most egy régi Magellan Hydrát tekerek, kb két hete a legnehezebb fokozatban nyomom, szóval azzal nem lenne probléma.
Egy muffos országútit tervezek átalakítani, szûkös kereteimbõl tavaszra szeretnék a végére érni.
Elsõ kérdésem. Olvasgatom ezt a fórumot is, meg a Cm-ét is és mindenhol az köszön vissza, hogy sokan hézagolnak sima agyakat, mert nagyon drága az ss agy. Most akkor én vagyok hülye, de mondjuk egy Novatec, Sturmey, vagy Acor pályaagy a maga 7-8 ezer forintjával drága?
Vagy ezek nem jók? Mert single speedhez és fixiehez vannak ajánlva.
Szóval elég tanácstalan vagyok.
Ebben kérném segítségeteket, mert már itt elakadtam
Meg hogy lehet venni SS hátsó és elsõkerékszettet, vagy inkább magának legózza össze az ember?
Az esetleges válaszokat elõre is köszönöm
#503
Posted 2012. August 25. - 12:01
A hajtómûvet gondolom azért akarod lecserélni, mert nem bontható.
Lehet jó minõségû négyszöges hajtómûveket venni használtan. Az eredeti aggyal valószínüleg ki lehet hozni a láncvonalat egyenesre, ha hajtómûvet cserélsz is, de ez nyilván az új hajtómûtõl függne.
Ami viszont kimaradt: ez nem csúszópapucsos váz, szóval láncfeszítõt is kell venni. Az meg szokott mûködni de nem az igazi.
#504
Posted 2012. August 13. - 20:52
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros:)) ebbõl szeretnék SS montit csinálni, de nem vagyok vmi nagy pro ilyen hajtás ügyben, ezért írok és kérem a segítségeteket.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó agyat csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemesebb beruházni ilyen isis/octalink okosságba?
köszi
#505
Posted 2012. July 26. - 01:54
ha tekerés közben zajos akkor ott nem a racsnival lesz gond (láncfeszesség, kenés, láncvonal)
#506
Posted 2012. July 25. - 19:59
egyebekent a ss dolog annyira egyszeru hogy ahol valtosat is tisztessegesen ossze tudnak rakni ott egy ss-t csukott szemmel.
CSD:en bmx racsnikat neznek ha meg kaphato valahol (a driver nagyon kiszoritotta a menetes racsnit)
#507
Posted 2012. July 25. - 15:57
Szeretnék segítséget kérni tõletek.
Single speed építõ emberkét keresek, aki tisztességesen megépíti és mindezt normális áron teszi.
#508
Posted 2012. July 23. - 10:59
#509
Posted 2012. July 18. - 12:09
#510
Posted 2012. July 17. - 18:15
#511
Posted 2012. July 17. - 08:59
Egyébként pont a hétvégén voltam Szlovéniában (Kona Major One kerékpárral, 42x18-as áttétel, 23-as külsõk) a Kranjska Gora-Vrsic emelkedõt másztam meg, illetve a hegy túloldalán még ereszkedtem 5,5 kilométernyit. Összesen ~14 km és 1300 m szintemelkedés (csak a felfelét számítom) jött össze, a ~10%-os átlagmeredekség bár nem volt könnyû, de még nekem is teljesíthetõ volt (elsõsorban futó vagyok, a kerékpár csak hobbi)
#512
Posted 2012. July 16. - 22:31
A papucs teljes hossza - 14mm = kb a hasznos hossz.Jó, akkor maradjunk abban, hogy biztonsággal befér, még egy kis lánckerék-ovalitással, illetve lámcnyúlással együtt is...
A papucs egyébként nem olyan hosszú, mint amilyennek látszik, mert az anyának is "húsra" kell ráfognia.
A sebesség mindent megold.
#513
Posted 2012. July 16. - 22:24
A papucs eleje és vége szerintem kicsit túlzás, a 42/16 és a 42/18 között nincs 7mm különbség a papucsban.
Jó, akkor maradjunk abban, hogy biztonsággal befér, még egy kis lánckerék-ovalitással, illetve lámcnyúlással együtt is...
A papucs egyébként nem olyan hosszú, mint amilyennek látszik, mert az anyának is "húsra" kell ráfognia.
Árpi:
Lehet, hogy én váltóssal rosszabb átlagot mentem volna a Velence 10x-en. Idõnként én is felhiénáztam országútisokra, olyankor láthatóan gyorsabban járt a lábam, mint az övék. Az északi parton viszont kénytelen voltam erõbõl felmenni olyan emelkedõkre, amikre váltóssal valszeg visszaváltottam volna. Síkon egyedül meg amúgy sem mentem volna gyorsabban, mint amit ezzel az áttétellel hosszû távon tartani tudok.
#514
Posted 2012. July 16. - 20:50
#515
Posted 2012. July 16. - 20:48
Vagy esetleg flip-flop agyas megoldás, amit a másik topicban már ajánlott egy fórumtárs.
Én is gondolkodtam azon, hogy a Maurice-on kicserélem az egyik lánckereket 16-osra, és ezzel együtt az elsõt 48-ról 42-re. Így lenne egy 42/16-om, ami majdnem akkora, mint a jelenlegi 48/18 (picit puhább), és egy 42/18-am nehezebb terepre... Ugyanazzal a lánchosszal az egyik megáll a papucs elejében, a másik meg a végében, kiszámoltam. (Illetve kiszámoltattam egy másik, hasonló netes progival.) Mondjuk lehet, hogy a fékpofákon is billenteni kell az átfordításkor...
De Horvátországba azért inkább már váltóssal mennék, ha van rá lehetõség...
A papucs eleje és vége szerintem kicsit túlzás, a 42/16 és a 42/18 között nincs 7mm különbség a papucsban.
A sebesség mindent megold.
#516
Posted 2012. July 16. - 20:39
Én is gondolkodtam azon, hogy a Maurice-on kicserélem az egyik lánckereket 16-osra, és ezzel együtt az elsõt 48-ról 42-re. Így lenne egy 42/16-om, ami majdnem akkora, mint a jelenlegi 48/18 (picit puhább), és egy 42/18-am nehezebb terepre... Ugyanazzal a lánchosszal az egyik megáll a papucs elejében, a másik meg a végében, kiszámoltam. (Illetve kiszámoltattam egy másik, hasonló netes progival.) Mondjuk lehet, hogy a fékpofákon is billenteni kell az átfordításkor...
De Horvátországba azért inkább már váltóssal mennék, ha van rá lehetõség...
#517
Posted 2012. July 16. - 09:33
Ezt 23-as gumira vonatkoztatva írtad hogy 31km/h-nál 95? Mert én olyannal hajtok, és 170-es karral.
Pl. itt kiszámoltathatod (de sok más kalkulátort is találsz a neten, ha ez nem tetszik)
@sarajevo
42/16 nem véletlenül a klasszikus áttétel, outon nagyon kemény emelkedõ kell, hogy ne lehessen felmenni, ugyanakkor azért lehet vele haladni is. Hosszú távra nem raknék fel ennél pörgõsebbet, fõleg, ha váltós bringákkal kell lépést tartani.
#518
Posted 2012. July 15. - 21:50
Ezt 23-as gumira vonatkoztatva írtad hogy 31km/h-nál 95? Mert én olyannal hajtok, és 170-es karral.
Igen.
A sebesség mindent megold.
#519
Posted 2012. July 15. - 21:46
A 27-es átlag 83-as pedálfordulat és a 31km/h is csak 95-ös. Szóval egyáltalán nem sok. 120-as fordulat az 39km/h. A 48km/h pedig csak 150-es fordulat. Tehát egyáltalán nem mész pörgõsen.
Ezt 23-as gumira vonatkoztatva írtad hogy 31km/h-nál 95? Mert én olyannal hajtok, és 170-es karral.
#520
Posted 2012. July 15. - 15:03
Az utolsó mondatodban van igazság, miszerint hozzászoktál a lassú pedálfordulathoz. Én 44-17-el járok, és simán pörgetem 29-31-es tempóval (kb.: 110-120-as pedálfordulat) akár 80-100km-en keresztül(sík úton), pedig elég durva izomtömeg van a combomon. A legdurvább utam 230km távolság volt, 44-17-el 27km/h-s átlaggal. Elõtte 44-16-ot használtam, de kényelmetlennek, lassúnak, erõltetettnek éreztem. Mondjuk a pörgetéshez nem árt ha van rendes vitál kapacitása az embernek. Amúgy meg 44-16ból 52km/h-t pörgettem ki, 44-17bõl pedig 48km/h-t, de ezt csak pár pillanatig.
A 27-es átlag 83-as pedálfordulat és a 31km/h is csak 95-ös. Szóval egyáltalán nem sok. 120-as fordulat az 39km/h. A 48km/h pedig csak 150-es fordulat. Tehát egyáltalán nem mész pörgõsen.
A sebesség mindent megold.