Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#481
Írta 2012. szeptember 30. - 09:38
Nem szokásom moderátorért kiabálni, de most megteszem.
#482
Írta 2012. szeptember 30. - 09:15
Bar eleg nehez kimazsolazni.
Nem szeretned megint leirni valahogy mas megfogalmazasban?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#483
Írta 2012. szeptember 30. - 08:59
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#484
Írta 2012. szeptember 30. - 08:57
Csuszni meg testsuly athelyezesevel fogsz nem a mokolastol.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#485
Írta 2012. szeptember 30. - 08:41
2; Honnan szûrted le hogy nem vagyok jó matekból és fizikából mikor két megfelelõ áttétellel össze lehet hozni ugyan akkora fordulatszámot, ugyanakkora sebességnél.
3; Az elsõ pontban lehet, hogy igazad van.
#486
Írta 2012. szeptember 30. - 07:30
Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de össze szeretnék rakni egy fixit, ha úgy csinálom ,hogy mind a két oldalt lánctányéros a hajtókar és nem ugyan akkora de láncal ki lehetne szerintem egyenlíteni és váltogatni a hátsó lánckerékkel is, akkor ha ezt összetudnám pontosan hozni akkor könnyebb lenne fékezni vele, mert amit eddig próbáltam azzal nehezebben lehet megállni. Vagy ha az elsõ kettõ és a hátsó kettõ lánctányér ugyan akkora annak van valami értelme?
Elõre is köszönöm.
#487
Írta 2012. szeptember 28. - 04:54
Ha "idõfutam" alatt azt az elõrenyúló végû (bullhorn?) kormányt érted (nem levágott országúti!) az jó dolog. Nekem is olyan van a Maurice-on, legalább három fogás van rajta, tényleg kényelmes, én is nagyon szeretem. Ennek ellenére most mégsem a Maurice-ot használom városi közlekedésre, noha arra (is) vettem. (Meg persze pozõrködni. :-)) Visszatértem a montihoz, illetve a családban található különféle citybike-okhoz. Ennek oka egyrészt az üléshelyzet, másrészt a gumivastagság. (Van pár járdaszegély a munkahely felé, ami vékony kerékkel necces. Fel birom rakni persze, de egyszer szúrjam el, garantált a felütés meg a nyolcas.) Harmadrészt pedig a Maurice gyári áttétele nekem reggel, hidegben, merev izmokkal, a keresztezõdésekben megállás-elindulás-kigyorsításhoz már kicsit túl kemény. Szívesebben pörgetek olyankor.
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.
jaja, hidegben kell a váltó nekem is, pont ezen okok miatt nem használnék télen ss brinyót
illetve az országutiról én is visszaváltottam full merev montira, a keskeny kerekek nem túl optimálisak budapesti városi közlekedésre
#488
Írta 2012. szeptember 27. - 19:52
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.
#489
Írta 2012. szeptember 26. - 23:08
#490
Írta 2012. szeptember 25. - 21:45
Városi forgalomban egyébként szerintem is elõnyösebb a némileg felegyenesedtebb üléshelyzet.
(Egyszer csináltam olyat, hogy régi Pyxis MTB vázba raktam 622-es kerekeket, a sárvédõ rögzítésére szolgáló lyukba patkóféket, a villanyakra meg 12cm-es stucnival egy orosz parasztbiciklirõl való bajuszkormányt. Na, az nagyon szar volt... De neked ahhoz a kerékmérethez van tervezve a vázad, amivel használod, tehát alapvetõ geometriai jellemzõk (utánfutás, efféle) nem fognak megváltozni, legfeljebb a súlypont.)
#491
Írta 2012. szeptember 23. - 21:35
Néhány év kihagyás után vettem egy csepel royal 3***-ot, az elsõ vékonykerekû bringámat. Tisztában vagyok a korlátaiva de amire kell nekem (városi rohangálós pózerbicikli) arra megfelel, valamint nagyon olcsó is volt. Az elsõ benyomás abszolút pozitív, elég strapabírónak túnik, jól is megy, egyedül a gyári áttétel az amit kicsit túl pörgõsnek érzek, de ez a legkisebb gond. A kérdésem az, hogy mennyire lehet/illik egy ilyen bringára hátrahajló kormányt rakni? Nagyon haza fogja vágni a geometriát/kinézetet? Az ideális bringám valahogy így nézne ki, egy másik stucni/kormány kombóval tudok vajon hasonlót kihozni a csepelbõl, vagy valami õrült hibrid lesz belõle és felejtsem el? Csinált már valaki hasonlót?
#492
Írta 2012. szeptember 09. - 22:17
#493
Írta 2012. szeptember 09. - 20:55
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#494
Írta 2012. szeptember 09. - 20:51
Ridelife:
Természetesen acélra gondoltam. Alu országúti váz valszeg nem készült 126mm-es papucstávval már. (És vajon mennyire gyakori az olyan alu országúti váz, ami nem ejtõpapucsos?)
#495
Írta 2012. szeptember 09. - 12:03
#496
Írta 2012. szeptember 09. - 10:52
viszont acelt nyugodtan.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#497
Írta 2012. szeptember 09. - 08:40
A váz megvan már? Arra ügyelj, hogy a régi országútik papucstávolsága nem 130, hanem csak 126 mm. Mondjuk annyi feszítést simán kibír...
#498
Írta 2012. szeptember 08. - 23:08
Ezt néztem:
Novatec F166SBT pálya agy (OLD: 130mm) (Kerék | Agy - Hátsó | Single Speed) | Kerékpár Webshop
Meg ezt, ha esetleg megütne a fixie-láz a késõbbiekben:
Sturmey Archer HBT pálya hátsóagy (Kerék | Agy - Hátsó | Single Speed) | Kerékpár Webshop
Ez a beázás mennyire para? Mivel durvább, mint mondjuk a Hydrámon lévõ alap B+ agy? Vagy van valami megoldás erre? Valahol olvastam, hogy gumikarikát vágnak ki, ami passzosan rámegy a tengelyre és azt szorítják oda, meg ilyesmik. No mindegy, mostmár tudom, hogy jókat nézegettem
Köszönöm!
#499
Írta 2012. szeptember 08. - 21:54
Ha 130-ast veszel, akkor semmi teendõd nem lesz: http://ebike.hu/term... agy old 130mm/
Ha 120-ast veszel akkor kell egy-egy 5 mm-es hézagolás a tengelyre. Tengelyhossz talán elég lesz. (novatecnél biztosan)
Ezek nagyon finoman forognak, mert szabvány zárt csapágy van bennük. Hátrány az, hogy ezek a csapágyak értékelhetõ porvédelem híján könnyen beáznak. Ja meg még egy dolog, hogy a racsni pozíciója fix. Szóval elöl a monoblokknál, hajtómûnél kell rendesen belõni a láncvonalat.
Az egyenes láncvonal az alap ss gépnél.
#500
Írta 2012. szeptember 08. - 17:36
Az általad felsorolt agyak menetesek és országúti/pályavázba valók. A fix lánckerekek és szabadonfutók menete megegyezik, így egy Novatec de bármilyen pályaagyra fel lehet a racsnit tekerni. .
Tehát akkor egy ilyen agy jó lenne nekem egy régi outi vázba és megúsznám a hézagolást, stb-stb hercehurcát? Lehetne szimmetrikusra fûzni így a kerekekt? Szóval úgy en bloc, ez jó-e ss-hez?
Nem akarom "olcsóbban" megúszni, illetve akarhatnám, de nem akarok barkácsolni. Egy üzembiztos, kis karbantartás-igényû, halk és kezes városi suhanót szeretnék
Akkor mi ezeknek a hátránya? A racsnis/kazettás a jobb? Illetve, van-e egyáltalán egetverõ különbség?