Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#481
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Itt olvashatsz sokat ezekrõl a dolgokról: Fixed Gear Hungary

#482
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Sziasztok!

Újra felébredt bennem a vágy egy egyedi single speed iránt(de lehet,hogy el is fog múlni,majd meglátom :))Elsõ lépésként a vázakat nézegettem.Gondoltam valami régi országúti vázra,de mire felújítom,lefestetem,kb. ott járok anyagilag mint egy olcsóbb új esetében.Sok fogalmam nincs az ss bringákról.Újból a Csepel vázakat nézegettem,konkrétan a Torpedót és a Royalt.Melyik alkalmasabb a célra?Illetve Ti milyen agy szettet ajánlanátok,amire már érdemes lenne kereket építeni és nem megy rá a gatyám?


#483
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

Sziasztok

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de össze szeretnék rakni egy fixit, ha úgy csinálom ,hogy mind a két oldalt lánctányéros a hajtókar és nem ugyan akkora de láncal ki lehetne szerintem egyenlíteni és váltogatni a hátsó lánckerékkel is, akkor ha ezt összetudnám pontosan hozni akkor könnyebb lenne fékezni vele, mert amit eddig próbáltam azzal nehezebben lehet megállni. Vagy ha az elsõ kettõ és a hátsó kettõ lánctányér ugyan akkora annak van valami értelme?

Elõre is köszönöm.


ha a két oldal hajtása nem ugyan olyan, akkor nem fogod tudni megmozdítani sem, ez egyértelmû.
ha két oldal hajtása megegyezik, annak mi értelme? kevésbé nyúlik a lánc? ez baromság!
ha menet közben akarod megfordítani a hátsókereket, hogy a pörgõs áttétellel fékezz, akkor szerintem nem tudod mirõl beszélsz..;)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#484
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Szerintem is fel kéne tenni a kérdést még egyszer, összeszedettebben, de akkor már a meglévõ fixis topicban, ezt meg törölni a fenébe.
Nem szokásom moderátorért kiabálni, de most megteszem.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#485
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Szerintem o nem erre gondolt.
Bar eleg nehez kimazsolazni.
Nem szeretned megint leirni valahogy mas megfogalmazasban?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#486
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Bocs a lánccal kiegyenlítenin átsiklottam (Balos hajtás?). vegyél 3 fogaskereket hátulra kezd azzal amirõl úgy gondolod hogy már puhány és próbáld ki amíg nem tudsz rendesen fékezni használj féket. A busz sofõrnek nem mondhatod "bocs fixin van".
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#487
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Fixnel nem tanacsos a balos hajtas.hacsak a hatso agy direkt nem erre van kialakitva.

Csuszni meg testsuly athelyezesevel fogsz nem a mokolastol.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#488
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts
1; Tudok fixizni csak azt szeretném hogy csikorogjanak a gumik, jó lehet hogy nem a helyes megoldásra gondoltam .
2; Honnan szûrted le hogy nem vagyok jó matekból és fizikából mikor két megfelelõ áttétellel össze lehet hozni ugyan akkora fordulatszámot, ugyanakkora sebességnél.
3; Az elsõ pontban lehet, hogy igazad van.

#489
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts
Sziasztok

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de össze szeretnék rakni egy fixit, ha úgy csinálom ,hogy mind a két oldalt lánctányéros a hajtókar és nem ugyan akkora de láncal ki lehetne szerintem egyenlíteni és váltogatni a hátsó lánckerékkel is, akkor ha ezt összetudnám pontosan hozni akkor könnyebb lenne fékezni vele, mert amit eddig próbáltam azzal nehezebben lehet megállni. Vagy ha az elsõ kettõ és a hátsó kettõ lánctányér ugyan akkora annak van valami értelme?

Elõre is köszönöm.

#490
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ha "idõfutam" alatt azt az elõrenyúló végû (bullhorn?) kormányt érted (nem levágott országúti!) az jó dolog. Nekem is olyan van a Maurice-on, legalább három fogás van rajta, tényleg kényelmes, én is nagyon szeretem. Ennek ellenére most mégsem a Maurice-ot használom városi közlekedésre, noha arra (is) vettem. (Meg persze pozõrködni. :-)) Visszatértem a montihoz, illetve a családban található különféle citybike-okhoz. Ennek oka egyrészt az üléshelyzet, másrészt a gumivastagság. (Van pár járdaszegély a munkahely felé, ami vékony kerékkel necces. Fel birom rakni persze, de egyszer szúrjam el, garantált a felütés meg a nyolcas.) Harmadrészt pedig a Maurice gyári áttétele nekem reggel, hidegben, merev izmokkal, a keresztezõdésekben megállás-elindulás-kigyorsításhoz már kicsit túl kemény. Szívesebben pörgetek olyankor.
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.



jaja, hidegben kell a váltó nekem is, pont ezen okok miatt nem használnék télen ss brinyót

illetve az országutiról én is visszaváltottam full merev montira, a keskeny kerekek nem túl optimálisak budapesti városi közlekedésre

#491
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Ha "idõfutam" alatt azt az elõrenyúló végû (bullhorn?) kormányt érted (nem levágott országúti!) az jó dolog. Nekem is olyan van a Maurice-on, legalább három fogás van rajta, tényleg kényelmes, én is nagyon szeretem. Ennek ellenére most mégsem a Maurice-ot használom városi közlekedésre, noha arra (is) vettem. (Meg persze pozõrködni. :-)) Visszatértem a montihoz, illetve a családban található különféle citybike-okhoz. Ennek oka egyrészt az üléshelyzet, másrészt a gumivastagság. (Van pár járdaszegély a munkahely felé, ami vékony kerékkel necces. Fel birom rakni persze, de egyszer szúrjam el, garantált a felütés meg a nyolcas.) Harmadrészt pedig a Maurice gyári áttétele nekem reggel, hidegben, merev izmokkal, a keresztezõdésekben megállás-elindulás-kigyorsításhoz már kicsit túl kemény. Szívesebben pörgetek olyankor.
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#492
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
Köszi a bátoítást! De az elmúlt pár napban egészen megbarátkoztam ezzel az idõfutam (?) kormánnyal, a hátfájásom is elmúlt... (és persze hiúságom meg erõsödött :)

#493
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Csináld meg olyanra, ami neked kényelmes, praktikus, és ne foglalkozz a "hogy áll má' az a stucni" huhogókkal.
Városi forgalomban egyébként szerintem is elõnyösebb a némileg felegyenesedtebb üléshelyzet.

(Egyszer csináltam olyat, hogy régi Pyxis MTB vázba raktam 622-es kerekeket, a sárvédõ rögzítésére szolgáló lyukba patkóféket, a villanyakra meg 12cm-es stucnival egy orosz parasztbiciklirõl való bajuszkormányt. Na, az nagyon szar volt... De neked ahhoz a kerékmérethez van tervezve a vázad, amivel használod, tehát alapvetõ geometriai jellemzõk (utánfutás, efféle) nem fognak megváltozni, legfeljebb a súlypont.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#494
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
Sziasztok!

Néhány év kihagyás után vettem egy csepel royal 3***-ot, az elsõ vékonykerekû bringámat. Tisztában vagyok a korlátaiva de amire kell nekem (városi rohangálós pózerbicikli) arra megfelel, valamint nagyon olcsó is volt. Az elsõ benyomás abszolút pozitív, elég strapabírónak túnik, jól is megy, egyedül a gyári áttétel az amit kicsit túl pörgõsnek érzek, de ez a legkisebb gond. A kérdésem az, hogy mennyire lehet/illik egy ilyen bringára hátrahajló kormányt rakni? Nagyon haza fogja vágni a geometriát/kinézetet? Az ideális bringám valahogy így nézne ki, egy másik stucni/kormány kombóval tudok vajon hasonlót kihozni a csepelbõl, vagy valami õrült hibrid lesz belõle és felejtsem el? Csinált már valaki hasonlót?

#495
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Az acél, az igen. De az alu, amit te hoztál szóba (hogy nem feszegetnéd), olyanból nehezen találni ferde papucsost.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#496
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
szinte az osszes regi acel outi vaz elore nyilo 45 fokos csuszopapucsos.tehat a feszitessel nem lehet gond.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#497
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Hercehurca hirdetett mindenféle színes felniket, most éppen nincs raktáron, de rendelni - gondolom - lehet. (Illetve Velocity van, csak az jó drága.)

Ridelife:
Természetesen acélra gondoltam. Alu országúti váz valszeg nem készült 126mm-es papucstávval már. (És vajon mennyire gyakori az olyan alu országúti váz, ami nem ejtõpapucsos?)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#498
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Nincs még. Az lesz az elsõ megveendõ cucc. Valami szép muffos KTM, vagy Puch vázat szeretnék. Szerintetek mennyire beteg ötlet a krémszínû bringa, krémszínû felnikkel? Ülés és kormánybandázs barna lenne. Kapok valahol egyáltalán nem horror áron krémszínû felniket? Vagy fújassak?

#499
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
azert en alu vazat nem feszegetnek.
viszont acelt nyugodtan.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#500
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
A Novatec is alkalmas fixizésre, ott a túloldalán a menet meg a kontraanya, a képen is látszik. Inkább azt javasolnám.

A váz megvan már? Arra ügyelj, hogy a régi országútik papucstávolsága nem 130, hanem csak 126 mm. Mondjuk annyi feszítést simán kibír...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!