Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3052 replies to this topic

#481
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Szerintem is fel kéne tenni a kérdést még egyszer, összeszedettebben, de akkor már a meglévõ fixis topicban, ezt meg törölni a fenébe.
Nem szokásom moderátorért kiabálni, de most megteszem.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#482
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Szerintem o nem erre gondolt.
Bar eleg nehez kimazsolazni.
Nem szeretned megint leirni valahogy mas megfogalmazasban?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#483
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Bocs a lánccal kiegyenlítenin átsiklottam (Balos hajtás?). vegyél 3 fogaskereket hátulra kezd azzal amirõl úgy gondolod hogy már puhány és próbáld ki amíg nem tudsz rendesen fékezni használj féket. A busz sofõrnek nem mondhatod "bocs fixin van".
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#484
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Fixnel nem tanacsos a balos hajtas.hacsak a hatso agy direkt nem erre van kialakitva.

Csuszni meg testsuly athelyezesevel fogsz nem a mokolastol.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#485
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts
1; Tudok fixizni csak azt szeretném hogy csikorogjanak a gumik, jó lehet hogy nem a helyes megoldásra gondoltam .
2; Honnan szûrted le hogy nem vagyok jó matekból és fizikából mikor két megfelelõ áttétellel össze lehet hozni ugyan akkora fordulatszámot, ugyanakkora sebességnél.
3; Az elsõ pontban lehet, hogy igazad van.

#486
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts
Sziasztok

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de össze szeretnék rakni egy fixit, ha úgy csinálom ,hogy mind a két oldalt lánctányéros a hajtókar és nem ugyan akkora de láncal ki lehetne szerintem egyenlíteni és váltogatni a hátsó lánckerékkel is, akkor ha ezt összetudnám pontosan hozni akkor könnyebb lenne fékezni vele, mert amit eddig próbáltam azzal nehezebben lehet megállni. Vagy ha az elsõ kettõ és a hátsó kettõ lánctányér ugyan akkora annak van valami értelme?

Elõre is köszönöm.

#487
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ha "idõfutam" alatt azt az elõrenyúló végû (bullhorn?) kormányt érted (nem levágott országúti!) az jó dolog. Nekem is olyan van a Maurice-on, legalább három fogás van rajta, tényleg kényelmes, én is nagyon szeretem. Ennek ellenére most mégsem a Maurice-ot használom városi közlekedésre, noha arra (is) vettem. (Meg persze pozõrködni. :-)) Visszatértem a montihoz, illetve a családban található különféle citybike-okhoz. Ennek oka egyrészt az üléshelyzet, másrészt a gumivastagság. (Van pár járdaszegély a munkahely felé, ami vékony kerékkel necces. Fel birom rakni persze, de egyszer szúrjam el, garantált a felütés meg a nyolcas.) Harmadrészt pedig a Maurice gyári áttétele nekem reggel, hidegben, merev izmokkal, a keresztezõdésekben megállás-elindulás-kigyorsításhoz már kicsit túl kemény. Szívesebben pörgetek olyankor.
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.



jaja, hidegben kell a váltó nekem is, pont ezen okok miatt nem használnék télen ss brinyót

illetve az országutiról én is visszaváltottam full merev montira, a keskeny kerekek nem túl optimálisak budapesti városi közlekedésre

#488
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Ha "idõfutam" alatt azt az elõrenyúló végû (bullhorn?) kormányt érted (nem levágott országúti!) az jó dolog. Nekem is olyan van a Maurice-on, legalább három fogás van rajta, tényleg kényelmes, én is nagyon szeretem. Ennek ellenére most mégsem a Maurice-ot használom városi közlekedésre, noha arra (is) vettem. (Meg persze pozõrködni. :-)) Visszatértem a montihoz, illetve a családban található különféle citybike-okhoz. Ennek oka egyrészt az üléshelyzet, másrészt a gumivastagság. (Van pár járdaszegély a munkahely felé, ami vékony kerékkel necces. Fel birom rakni persze, de egyszer szúrjam el, garantált a felütés meg a nyolcas.) Harmadrészt pedig a Maurice gyári áttétele nekem reggel, hidegben, merev izmokkal, a keresztezõdésekben megállás-elindulás-kigyorsításhoz már kicsit túl kemény. Szívesebben pörgetek olyankor.
Ettõl persze még a Maurice nagyon jó tavaszi alapozó edzésekhez, leugrani a Velencei-tóra, körbekerülni a Balaton keleti medencéjét... Szóval egyenletes tempójú, viszonylag gyors haladáshoz nem túl necces terepen.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#489
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
Köszi a bátoítást! De az elmúlt pár napban egészen megbarátkoztam ezzel az idõfutam (?) kormánnyal, a hátfájásom is elmúlt... (és persze hiúságom meg erõsödött :)

#490
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Csináld meg olyanra, ami neked kényelmes, praktikus, és ne foglalkozz a "hogy áll má' az a stucni" huhogókkal.
Városi forgalomban egyébként szerintem is elõnyösebb a némileg felegyenesedtebb üléshelyzet.

(Egyszer csináltam olyat, hogy régi Pyxis MTB vázba raktam 622-es kerekeket, a sárvédõ rögzítésére szolgáló lyukba patkóféket, a villanyakra meg 12cm-es stucnival egy orosz parasztbiciklirõl való bajuszkormányt. Na, az nagyon szar volt... De neked ahhoz a kerékmérethez van tervezve a vázad, amivel használod, tehát alapvetõ geometriai jellemzõk (utánfutás, efféle) nem fognak megváltozni, legfeljebb a súlypont.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#491
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
Sziasztok!

Néhány év kihagyás után vettem egy csepel royal 3***-ot, az elsõ vékonykerekû bringámat. Tisztában vagyok a korlátaiva de amire kell nekem (városi rohangálós pózerbicikli) arra megfelel, valamint nagyon olcsó is volt. Az elsõ benyomás abszolút pozitív, elég strapabírónak túnik, jól is megy, egyedül a gyári áttétel az amit kicsit túl pörgõsnek érzek, de ez a legkisebb gond. A kérdésem az, hogy mennyire lehet/illik egy ilyen bringára hátrahajló kormányt rakni? Nagyon haza fogja vágni a geometriát/kinézetet? Az ideális bringám valahogy így nézne ki, egy másik stucni/kormány kombóval tudok vajon hasonlót kihozni a csepelbõl, vagy valami õrült hibrid lesz belõle és felejtsem el? Csinált már valaki hasonlót?

#492
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Az acél, az igen. De az alu, amit te hoztál szóba (hogy nem feszegetnéd), olyanból nehezen találni ferde papucsost.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#493
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
szinte az osszes regi acel outi vaz elore nyilo 45 fokos csuszopapucsos.tehat a feszitessel nem lehet gond.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#494
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Hercehurca hirdetett mindenféle színes felniket, most éppen nincs raktáron, de rendelni - gondolom - lehet. (Illetve Velocity van, csak az jó drága.)

Ridelife:
Természetesen acélra gondoltam. Alu országúti váz valszeg nem készült 126mm-es papucstávval már. (És vajon mennyire gyakori az olyan alu országúti váz, ami nem ejtõpapucsos?)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#495
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Nincs még. Az lesz az elsõ megveendõ cucc. Valami szép muffos KTM, vagy Puch vázat szeretnék. Szerintetek mennyire beteg ötlet a krémszínû bringa, krémszínû felnikkel? Ülés és kormánybandázs barna lenne. Kapok valahol egyáltalán nem horror áron krémszínû felniket? Vagy fújassak?

#496
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
azert en alu vazat nem feszegetnek.
viszont acelt nyugodtan.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#497
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
A Novatec is alkalmas fixizésre, ott a túloldalán a menet meg a kontraanya, a képen is látszik. Inkább azt javasolnám.

A váz megvan már? Arra ügyelj, hogy a régi országútik papucstávolsága nem 130, hanem csak 126 mm. Mondjuk annyi feszítést simán kibír...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#498
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Akkor jól gondoltam :)

Ezt néztem:

Novatec F166SBT pálya agy (OLD: 130mm) (Kerék | Agy - Hátsó | Single Speed) | Kerékpár Webshop

Meg ezt, ha esetleg megütne a fixie-láz a késõbbiekben:

Sturmey Archer HBT pálya hátsóagy (Kerék | Agy - Hátsó | Single Speed) | Kerékpár Webshop


Ez a beázás mennyire para? Mivel durvább, mint mondjuk a Hydrámon lévõ alap B+ agy? Vagy van valami megoldás erre? Valahol olvastam, hogy gumikarikát vágnak ki, ami passzosan rámegy a tengelyre és azt szorítják oda, meg ilyesmik. No mindegy, mostmár tudom, hogy jókat nézegettem :)

Köszönöm!

#499
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
A pálya agyak jellemzõen 120mm-es sarutávhoz vannak hátul. Eredeti országúti vázaké meg 130 mm.
Ha 130-ast veszel, akkor semmi teendõd nem lesz: http://ebike.hu/term... agy old 130mm/

Ha 120-ast veszel akkor kell egy-egy 5 mm-es hézagolás a tengelyre. Tengelyhossz talán elég lesz. (novatecnél biztosan)

Ezek nagyon finoman forognak, mert szabvány zárt csapágy van bennük. Hátrány az, hogy ezek a csapágyak értékelhetõ porvédelem híján könnyen beáznak. Ja meg még egy dolog, hogy a racsni pozíciója fix. Szóval elöl a monoblokknál, hajtómûnél kell rendesen belõni a láncvonalat.

Az egyenes láncvonal az alap ss gépnél.

#500
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Az általad felsorolt agyak menetesek és országúti/pályavázba valók. A fix lánckerekek és szabadonfutók menete megegyezik, így egy Novatec de bármilyen pályaagyra fel lehet a racsnit tekerni. .


Tehát akkor egy ilyen agy jó lenne nekem egy régi outi vázba és megúsznám a hézagolást, stb-stb hercehurcát? Lehetne szimmetrikusra fûzni így a kerekekt? Szóval úgy en bloc, ez jó-e ss-hez?

Nem akarom "olcsóbban" megúszni, illetve akarhatnám, de nem akarok barkácsolni. Egy üzembiztos, kis karbantartás-igényû, halk és kezes városi suhanót szeretnék :)

Akkor mi ezeknek a hátránya? A racsnis/kazettás a jobb? Illetve, van-e egyáltalán egetverõ különbség?