Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#2141
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Azt hiszem, a lényeg a hozzáállásbeli különbség.

SS light: nem különösebben izgatja a bringája (vagy nem az SS-esített), elsõsorban a praktikumra törekszik, meg persze a gazdaságosságra. Az SS topicot két bejegyzés erejéig látogatja: 1 amiben megkérdezi, hol lehet hézagolót kapni a 9-es kazettás agyhoz 2. jó esetben megköszöni a választ. Ettõl még lehet profi/félprofi bringás, versenyzõ, 57 kilós DH-s szakközepes, unatkozó milliomos, vagy kerékpárboltos, de sok esetben kezdõ az illetõ. Jellemzõ SS bringa: még nincs, de a régi monti váz és a fiók mélyérõl elõszedett alkatrészek pont megfelelnek erre a célra.

SS pro: kifejezetten érdekli, hogy néz ki (és hogyan mûködik) a szingli kerékpárja, milyen alkatrészekbõl válogatja össze. Adott esetben váltós kerékpárral nem is rendelkezik, csak szinglivel. Érdeklõdik az eredeti SS megoldások iránt, a külföldi szakirodalmat valamilyen rendszerességgel látogatja, az itthoni közösségi életben (ha van olyan - lásd SSB2006 :-)) próbál részt venni, esetleg cikkeket írogat. Általában jellemzõ, hogy aki erre a területre fókuszál, az már jópár éve nyomja az ipart, de persze mindenki volt kezdõ... Jellemzõ SS bringa: itthon nem kapható váz (esetleg kéthavi fizetésbõl, XT váltó helyett összespórolva, haverral hazahozatva, vagy postán küldve, de végigizgulva, nehogy a Magyar Pista egy lelkes alkalmazottjának megtessen az alkatrész...), SS hajtómû, egyenes láncvonal.

A két csoport anyagi helyzete között szerintem nem feltétlenül van szignifikáns különbség.
Viszont a második csoport általában - ez talán érthetõ - jobban összetart, és a neki nemtetszõ dolgokat szóvá teszi.

A harmadik rétegrõl, akinek köze nincs a témához, csak beszólni jár ide, most nem írnék semmit, nem érdemes.

Ezek után: megnyissam a "Single Speed for the masses" topikot? :-)

#2142
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nyitottam egy masik topikot a barkacs-szakkornek, mert ugy tunik van ra igeny

>> LINK <<

flame pedig torolve lesz. Tudjatok mar viselkedni legyszi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2143
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Na itt most ennek vége! És ON!
Az ír ide, aki akar és ONTOPIC!
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#2144
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás
Én meg azt szeretném hogy hogy a keréképités topicba senki ne irjon, mert nekem Deemaxom van és b@sza a szememet hogy mások holmi szar Sun kerekel mennek..
Peticiot is inditanék hogy legyen minden topic ketté választva, az egyik ahol én tárgyalhatok egy szük körben ahol csakis kizárolag a legjobb, legdrágább és legmayerebb cuccokrol beszélünk.
Akinek nincsen ilyene az be se léphet a topicba, söt dögöljön meg!

Ezenkivül szeretném ha a nevem mellett egy korona diszelegne, hogy mindenkinek hirdesse hogy ki is itt az isten.

Ja és akinek meg csak "turha és hazilag fabrikalt MAKK!" cuccai vannak, azoknak a nevük mellé egy jo nagy bré kerüljön.

Csuporka, a forum önjelölt istene.

On:
Feltöltött kép

Prága, Ufelku

#2145
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A Single Speed nem azt jelenti hogy egy bringán (országúti vagy mtb) csak egyetlen egy áttétel van és váltó nincs? Vagy az jelenti, hogy csúszópapucsocs, racsnis, menetes agyas bringa amely megtestesíti a tulajdonosa által annyira magasztalt felsõbbrendõséget?

Még jó, hogy a sörbe nem lehet belekölti! :)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2146
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Ez az internet
Ez egy fórum
Ezek vélemények... nem kell mindenben megegyezni, és fölösleges flegmázni:chin:

Elvileg akik ezen a fórumon vannak, azokat össze kellene hogy kapcsolja valami közös dolog (például, hogy szeretünk biciklizni)
Kár sztem egymás torkát átharapni ilyen meg olyan indíttatásból.

A következõ offért elõre elnézést, de
csodálkozunk, hogy megosztott a politikai közvélemény, amikor itt sem bírjuk az eltérõ véleményeket elviselni...



#2147
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Nekem most alakítanak át egy régi vázat. Elnézést kérek.

#2148
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás
Nem erted a kerest!

Kulonitsuk el az eredetileg SSnek keszult kerekparokat, es az otthon osszeturhazottakat....
ENNYI!!!!
Nincs arszint, alkatresznev ...semmi.....
Original SS -----es hazilag fabrikalt MAKK!

Konyorgom ne ebbe a topicba targyaljatok meg, hogy ki hogyan feszegeti szet a kazettat a hezagolok kinyerese vegett... es a hasonlo nem eppen szepnek mondhato megoldasokat!!!

Kb. hasonlo volt a 29es topic problemaja is... "el fer e a trekking villaban a 29es gumi" es tarsai...
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#2149
mikrilla

mikrilla

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Akkor kerdem en... ha egyeseknek (tobbeknek) az SS nem a sporteszkozt es igenyesseget jelenti, hanem az igenytelenseget, olcsosagot es a "ne lopjak el" bringat, AKKOR MI A SUSNYAERT IROGAT EBBE A TOPICBA???

Es miert nem csinaltok magatoknak egy: EGYSEBESSEGES OTTHON TAKOLT TURHA BICIKLIK topicot????

Koszi a megertest!


mondhatnám azért,
mert az a topik cime, hogy Single Speed - SÖR #2. nem az hogy SS - SÖR #2. ,
meg azért mert kezdetben -ha jól olvasom- ez nem vált ilyen élesen ketté,
meg azért mert az igénytelenségünk ellenére sok közös problémánk van,
meg mert szeretem látni hogy van élet az én városi bicómon túl is, hátha lesz majd rendes SSem is...

de nem mondom, csak azt, hogy én azért megértelek, ezért szoktam csak felettéb ritkán irogatni :-)

#2150
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Lennél szíves pontosan meghatározni az árszintet, ami alatt nem lehet ide irogatni? :( :wtf2:

Az olcsóság és az igényesség miért zárja ki egymást szerinted? Nem lehet szerinted olcsón, jót öszerakni? Eleve kizárt, hogy egy használt, olcsón beszerzett alkatrész átalakítása esetleg eredményes lehet?

Nem akarlak megsérteni, de a több singlespeeder tart egy olcsó edzõgépet otthon amiben a sós hólében nyomhatja, s azon nem Phil Wood agy figyel, hanem kihézagolt Shimano Allivio vagy mittomén...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2151
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás
Akkor kerdem en... ha egyeseknek (tobbeknek) az SS nem a sporteszkozt es igenyesseget jelenti, hanem az igenytelenseget, olcsosagot es a "ne lopjak el" bringat, AKKOR MI A SUSNYAERT IROGAT EBBE A TOPICBA???

Es miert nem csinaltok magatoknak egy: EGYSEBESSEGES OTTHON TAKOLT TURHA BICIKLIK topicot????

Koszi a megertest!
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#2152
mikrilla

mikrilla

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Világosítsatok fel, mert én nem vagyok otthon a ss világban!
Jó dolog a barkácsolás, de ami itt megy… Mindenki (tisztelet a kivételnek) hézagol, sort reszel, fûrészel stb.
Miért jó ez, mikor pl. az ebikeról 10.500 (szállítással együtt) Forintért van iparis teljesen kiváló agy, meg fogaskerék? Garantáltan jobb lesz vele, mint ezekkel a fabrikált sz@rokkal.


Bocs, hosszú lesz :-)

annak idején amikor rákattantam az SS re, sokat gondolkoztam, az "SS agy VS sufnituning agy" kérdésen.
Olvasgattam sok hozzászólást a kérdésben itt is, máshol is.
Aztán sorra vettem, mi fontos nekem:
-Könnyû láncvonal állítás,
-Egyszerû gyors és olcsó áttételcsere
-Olcsón javíthatóság, alkatrészcsere (mert a só és a víz mindent visz...)

ha ezeket végiggondolom vehetek egy B+ Limát, ami ugye kazettás igy rakhatok rá 12T-20T ig bármilyen fogaskereket, de ez 15215 + szállításért még nem iparis, hanem kónuszos, vagy vehetek egy Detroit ami már iparis, de 22999 + szállítás...

inkább fogtam egy sima kazettás agyat, kafán kihézagoltam, oda állítom a láncvonalat, ahová akarom, olyan fogaskereket teszek rá, amilyet akarok 500 forintért.
Most 38/13 ban nyomom városban, hegyes-völgyes túrákra meg átrakom 38/18 ra akár, de ha 42/14 akarok, az is menni fog, igaz a középsõ tányér helyett a 42T csak a nagytányér helyére fér el a láncvillától, de nem sokból tart kicsit csereberélni a kazettás agyon a hézagolókkal és máris újra pöpec a láncvonal...
a megspórolt 20e forintból (na jó kicsit többõl) meg tavasszal fûzetek egy agyváltós hátsókereket többnapos túrákra, de ez már másik topik...

bölcs barátom mondta egykoron:
" Mindenkinek másra áll a cerkája, és igy is van ez jól! "

mindenki fontolja meg, neki mi a fontos, és döntsön belátása szerint...

peace, és bocsi ha hosszú volt..

egyébként minden jobb bringabolt tart mûanyag hézagolót és fém finomhézagolót.
Én a speciel a XI kerületben a Váli utcaban a Skála melett a Bikesupportban kaptam pár száz forint volt az egész


persze, azért lehet hogy rendelek egy ilyet, mert olcsó, minden elvárásomnak megfelel, meghát sznob is vagyok :-)

#2153
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Én néztem flip-flop B+ agyat és úgy döntöttem, hogy a Sachs-Mailard racsnis agy nekem jobb lesz (szerintem igényesebb is). Valaki írta itt (vagy az örökhajtós topicban), hogy B+-ba elgörbült a tengely... hagyjuk má'...
Ja, és Shimano racsni került fel, én így nem érzem igénytelennek, tõlem fikázhatja a legnagyobb ss isten is!

Azért ésszerû keretek közt a városi is legyen igényes: rendes kerekek, rendes fékek, rendes nyereg stb. legfeljebb nem látszik rajta annyira, de nem Tesco, az tuti :)

Mindenkinek mást jelent az a szó, hogy "kompromisszum", de a saját igény-költségvetés keretembe nekem így alakult



#2154
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Csodálom, hogy még senkinek sem jutott eszébe két topikra választani az SS témát, az egyikbe mehetne a sufnituning ezerrel, a másikba meg az igényesebb SS.
Egyébként nem értem, miért jöttök pont az On-One-nal, amely alsó- és középkategóriás bringákat, vázakat csinál - ráadásul nem csak SS-t. Miért nem mondjuk Phil Wood-ra csorgatja a nyálát irigykedve mindenki, meg Boone Ti lánckerekekre?...

#2155
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Azért a 10.500 HUF értékû agy ne mondd már, hogy nem túlzás...:)

Én pl nem fából tuningolok, hanem gagyi anyagokból, mint titán, karbon meg easton-alu. ;)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2156
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
Szeretném leszögezni, hogy nincsen on one bringám, sõt ss bringám sincsen és nem is akarok, csak olvasgatok róla a neten, újságban stb. A városi közlekedésre szánt bringáknál értem, bár egy ilyen bringa értékét nem nagyon dobja meg a B+ ss agy és fogaskerék. Nem az árra, sznobságra, hanem a „tökéletes” mûködésre, igényességre \ igénytelenségre szerettem volna rávilágítani.

Természetesen nem csak a "hagyományos" autó – sportkocsi létezik. De ha tuningolni szeretnél akkor fából készítesz légterelõket, vagy veszel \ készíttetsz a kocsidra valót? Igaz ha fából csavarozgatsz rá, akkor azt sem fogják ellopni.

Hányni valóban nem kell a dologtól (SzabcsiPro), de ha igen, akkor on one vödörbe (igaz csuporka? :) )

#2157
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Nembeszélve arról, hogy sokaknak nem sportgép, hanem egy városi közlekedési alternatíva az egysebi (nem SS), nyilván nem célja, hogy állandóan azon parázzon, hogy mikor viszik el a drága bringáját.


Pirospont a megállapításért. És ezt ne tekintsétek a profi SS gépek pervertálásának - mert ezzel az erõvel minden full-XTR alatti nemkarbon gép is lehetne a XC egyfajta "perverziója".
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2158
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Azért hányni nem kell...:chin:
Ne tekinsd ezeket az eszkábált gépeket ss-nek, hanem legyenek csak egysebességesek. Miért nem lehet elfogadni, hogy nem akarja mindenki megváltani a világot az egysebivel.
Én értem mit mondassz, de azt kb úgy is fel lehet fogni, hogy ne tuningold az autódat, vegyél IGAZI sportkocsit!
A hézagolt agy sosem lesz olyan, mint az IGAZI, de nekik/-ünk ez megfelel (vegyük most egy kalap alá a hézagoltat és a több sebességes menetes agyat egyes racsnival-nekem ez utóbbi van). Örülj neki, hogy van "igényed" az on-one-ra és hope-ra.
Nembeszélve arról, hogy sokaknak nem sportgép, hanem egy városi közlekedési alternatíva az egysebi (nem SS), nyilván nem célja, hogy állandóan azon parázzon, hogy mikor viszik el a drága bringáját.
Ha meg az a válasz, hogy van olcsó ss agy is (B+ ezerkettõbe), hát bocs, de akkor inkább hézagolj egy 600-as agyat...


Amúgy elég fárasztó már, hogy megy itt a fikázás ezerrel (ez kábé ilyen "heavy-s vagy vagy Depeche-es?" szindróma).



#2159
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

HAHHHHÓÓÓ! UNÍÍÍÍÍÍÍÍT! FITYÍÍÍÍÍÍSZ!
Nem volt hiábavalóóóóóóó! Van reméééény.


Hozé, nem olvassák már szerintem...

Sajnos. Amikor összecsaptam Unit-tal, utána priviben elég sok dolgot megbeszéltünk. Ezért sem értem a mostani sértõdöttséget. (ami elég véglegesnek tûnik) Nem érzem felelõsnek magam, talán csak annyiban, hogy én dobtam az elsõ követ. (de nem fejre céloztam, s javító célzat volt benne) Ha nem mondod, észre se veszem a balhét az "Üzenõfal" topicban...lemaradtam, nem tudom, hogy mi robbantotta "újra" ki a "minket-mindenki-utál" álláspontot.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2160
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Na, ne flame-eljen senki sem. A fabrikált kütyü nem szükségszerûen szar. Pl én szemrebbenés nékül fûrészeltem telót (becsúszókat), fúrtam szét féket (XT), s csináltam home-made láncterelõt stb - azért, mert egyszerûen nincs mindig az, ami kell.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)