Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#2001
Írta 2007. augusztus 23. - 10:55
Van még ezen kívül pár dolog, amit tehetsz az egészséged és a kényelmed érdekében, például taposópedál helyett klipsz vagy spd, egyenes kormány helyett hajlított vagy kos, illetve ami pénzbe sem feltétlen kerül: helyes nyeregpozíció, stucni hossza-szöge-magassága, hajtókar hossza stb. Ezek mind rendben vannak?
Volt nekem egy régi acélvázra épített rombolóm, sajnos picit nagy lett, és a régi szabványok miatt az alkatrészeket nem érte meg lecserélni, ezért eladtam. Ezen egy 33/16-os fix áttétet használtam terepre, borzasztóan szenvedtem vele minden "nagyobb" emelkedõn, aztán jött az új bringa, a midge kormány, és most már alig lihegek ott, ahol tavaly télen még felmenni sem bírtam (nagyjából ugyanezzel az áttétellel). Persze lehet, hogy picit erõsebb is lettem :-)
42-es tányér az elég sztenderd méret, 1-2 ezer forintért bárhol utánad dobnak egy ilyet, szerintem próbáld ki, hátha mégsem olyan kemények azok az emelkedõk... de ha a derekad fáj tõle, akkor hagyd.
#2002
Írta 2007. augusztus 23. - 08:51
Jut eszembe: DX racsnit lehet 16-nál kisebb méretben kapni?
#2003
Írta 2007. augusztus 22. - 21:09
34/16 az nagyon alacsony, terepre való áttétel. Szerintem próbálj ki egy 39/16-ot (26-os megfelelõje kb. 42/16?), azt harminccal kényelmesen lehet pörgetni hosszú távon is, de gyakorlatilag bárhol felmegy. Persze számít a felni, gumi súlya, mintája (ugye nem traktorgumival nyomod az aszfalton?), és a hajtás módja. Nem szabad kapkodni, a SS nem arról szól :-) Picit kell csak erõsíteni a derekat, meg a felsõtest egyéb részeit, amit a normál kerékpáros jóval kevésbé vesz igénybe.
Hát, lehet, hogy én vagyok nagyon lepukkadt, de néha úgy érzem, hogy pont elég... Síkon tényleg túl pörgõs, de mondjuk a balatonvilágosi vasúti átjáró elég határeset, és a Kisfalud-Fehérvár is eléggé megizzaszt... Eredetileg 32/16 volt, az tényleg nagyon alacsony, azt cseréltem erre (36-ost szerettem volna, de az nem volt). Nem szeretném azonban az összes pénzemet lánckerékre költeni, 42-esem nincsen, 44-es van (a hajtómû eredeti nagytányérja), mondjuk még az valamivel puhább, mint egy parasztbicikli 46/17*28-a... (Márpedig elõször olyannal tekertem körbe a Velencei-tavat, pedig az vagy másfélszer nehezebb... Igaz, az vagy 20 éve volt, amennyivel a bicikli könnyebb, annál bõven több van pluszban rajtam...)
A gumik aszfaltosak (valami Schwalbe), traktorguminak ott a monti...
A derekamra sajnos vigyáznom kell, voltam már táppénzen miatta... Váltós bringán is inkább pörgetek, mint taposok.
#2004
Írta 2007. augusztus 22. - 08:41
Én persze jóval puhább áttételt használok, 34/16 (*26"), ez nekem enyhe emelkedõn optimális, Balatonakarattyát és a tihanyi félsziget egyes részeit megcsinálom ülve, a világosi vasúti átjáró már egyértelmûen kiállós...
De valamit fejleszteni kéne, a gyerekeim síkon már ellépnek tõlem, míg én szétpörgöm magam.
34/16 az nagyon alacsony, terepre való áttétel. Szerintem próbálj ki egy 39/16-ot (26-os megfelelõje kb. 42/16?), azt harminccal kényelmesen lehet pörgetni hosszú távon is, de gyakorlatilag bárhol felmegy. Persze számít a felni, gumi súlya, mintája (ugye nem traktorgumival nyomod az aszfalton?), és a hajtás módja. Nem szabad kapkodni, a SS nem arról szól :-) Picit kell csak erõsíteni a derekat, meg a felsõtest egyéb részeit, amit a normál kerékpáros jóval kevésbé vesz igénybe.
#2005
Írta 2007. augusztus 22. - 08:34
sziasztok,
mekkora az itthon legnagyobb fogszámmal kapható racsni, és hol érdemes próbálkozni??
nekem egy 20 fogas kellene, ha fellelhetõ nálunk...
Rzsolti
Ha a húszezer forintos White racsni nem játszik, akkor lehet találni hébe-hóba 20-as, 22-es kínai racsnis lánckereket, például Fityiszéknél sikerült kapnom ilyet kb. fél éve, csak úgy elõhúzta a pult alól.... pár száz forint. Hátránya, hogy egyszer tudod feltenni, a leszedéshez szét kell szedni, utána már nem használható.
Én fûzettem egy kazettás agyat (SS-ben pl. Point Racinget lehet kapni itthon, tárcsafékes, kb. 12 pénz), rendeltem hozzá külföldrõl minõségi széles talpú lánckereket, ezt akkor cserélgetem, amikor jólesik. Tudom ajánlani ezt a megoldást.
#2006
Írta 2007. augusztus 20. - 11:14
õk is SS-sel? mert ha nem, akkor itt a megoldás!
Nem, az övék váltós.
Eredetileg az én, illetve a feleségem bringái voltak, de "megörökölték".
#2007
Írta 2007. augusztus 19. - 20:46
De valamit fejleszteni kéne, a gyerekeim síkon már ellépnek tõlem, míg én szétpörgöm magam.
õk is SS-sel? mert ha nem, akkor itt a megoldás!
#2008
Írta 2007. augusztus 18. - 12:04
Hali!! Én már régóta singlizek. Városban megyek fõleg, de most lementem a Balcsira 175 km 8 és fél óra alatt egy kis tévelygéssel. 44/16-al. Mostmár szerintem mindenhol jó egysebüvel menni. Még az érdi emelkedõt is felnyomtam ülve. Persze néha jó lett volna a nagyobb áttétel.
Én meg már 40 feletti pocakos családapa vagyok, rendszeres edzettség nélkül, és egy kis asztmával, de most, nyaralás alkalmával én is körbekerültem a Balaton keleti medencéjét a saját építésû szinglimmel. (Kb. öt óra alatt, de volt pár kényszerpihenõ az esõ miatt, meg a kompra is várni kellett...)
Én persze jóval puhább áttételt használok, 34/16 (*26"), ez nekem enyhe emelkedõn optimális, Balatonakarattyát és a tihanyi félsziget egyes részeit megcsinálom ülve, a világosi vasúti átjáró már egyértelmûen kiállós...
De valamit fejleszteni kéne, a gyerekeim síkon már ellépnek tõlem, míg én szétpörgöm magam.
#2009
Írta 2007. augusztus 17. - 19:38
mekkora az itthon legnagyobb fogszámmal kapható racsni, és hol érdemes próbálkozni??
nekem egy 20 fogas kellene, ha fellelhetõ nálunk...
Rzsolti
#2010
Írta 2007. augusztus 17. - 18:12
#2011
Írta 2007. augusztus 17. - 17:14
elkészült az új ss gépem, végleg bekebelezett a dolog
remélem elnyeri az igazi ss fanok tetszését is ))
dönörû binga. de tényleg. Én is attól félek, hgoy beszippan az egész SS örület, és fixi lesz belõle
itt a favoritom a garázsban, igaz sok idõ sem volt rá, de össze kéne rakni végre. nekem nem jutott moser
#2012
Írta 2007. augusztus 17. - 14:14
Megszereztem életem elsõ White Industries racsniját!
Juhéjj! Valamint lekerült a hátsóváltó is meg egy szem ki, fél szem bekerült a láncomba!
Így már tényleg SS a Magellán Cruxom!
#2013
Írta 2007. augusztus 16. - 20:52
nem én festettem, hanem szinterezve lett, amikor megrendeltem, nagy izgalmamban mindenre gondoltam csak az eltávolításokra nem, pedig teljesen igazad van, szebb lenn úgy...Szép, letisztult! CX vázak nagyon bejönnek...
Saját festés, gondolom. Miért nem végtad le róla azt a sok felesleges sallangot (váltókar helye a vázon, bowdenvezetõk)?
#2014
Írta 2007. augusztus 16. - 15:50
Haat, nem tudom, mas hogy szedi le a racsnit az agyrol - en leutni probaltam. Nem sikerult ;-) Vegul fogtam magam, es levagtam ;-)
http://www.singlespe...products_id=135
#2015
Írta 2007. augusztus 16. - 14:40
#2016
Írta 2007. augusztus 16. - 13:42
Csak azert irom, hogy lehessen tarsasagban sztorikent meselni ;-) Bar az agynak semmi baja nem lett. Skiltool rulez (3 vagokorong ment el ra). Mentsegemre szoljon, hogy ezt kiveve mindenhez vettem celszerszamot.
#2017
Írta 2007. augusztus 16. - 10:49
#2018
Írta 2007. augusztus 16. - 09:13
Saját festés, gondolom. Miért nem végtad le róla azt a sok felesleges sallangot (váltókar helye a vázon, bowdenvezetõk)?
#2019
Írta 2007. augusztus 16. - 08:49
csak címszavakban:
Colnago váz
moser villa
shimano pályagyak nagy peremmel
105-s hajtómû
42-16 áttétel
ritchey logic wcs canti fékek
kiegészítõ fékkar is
és fehééééér ))
képek magukért beszélnek:
http://www.flickr.co...N06/1129776302/
http://www.flickr.co...N06/1129773176/
http://www.flickr.co...N06/1128931087/
remélem elnyeri az igazi ss fanok tetszését is ))
#2020
Írta 2007. augusztus 16. - 07:38
OK, most nézem a honlapot, de felmerül a másik probléma: nem kerül konfliktusba a borda és a vékonyka lánckerék? Mert talpas lánckerék és konverter az már más tészta volna...
Én úgy gondolom, felmegy rá a talpas is.