Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18518 hozzászólás a témában

#1681
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Rendes fogóm sincs. Otthon van satum, itt alig van valamim.. Mentem egy kört a szokásos nagyáruházakban, nem volt ideális árú vagy minõségû. Holnap nézek szerszámboltban. Kösz a tippeket.

#1682
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Uhh....fogóval megfogod kis kalapáccsal vagy másik fogó sima felével beütögeted. Ez abszolult nem ûrtechnika csak egy darab mûanyagcsõ és egy sárgaréz csõvég dugó.


Viszont ha használod a két sárga bizbaszt, egy picike mûszerész satuval a kezedben, akkor sokkal egyszerûbb bekocogtatni mint fogóval megfogva, tapasztalat!

#1683
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Uhh....fogóval megfogod kis kalapáccsal vagy másik fogó sima felével beütögeted. Ez abszolult nem ûrtechnika csak egy darab mûanyagcsõ és egy sárgaréz csõvég dugó.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1684
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Jó az úgy, de minek satu a rövidítéshez:confused:


A csövet a befogó célszerszámával (két sárga akármi, amit adnak a fékhez) be lehet fogni a satuba és úgy kell beleütni a közepébe azt a valamit. Vagy bemegy az máshogy is?

#1685
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Jó az úgy, de minek satu a rövidítéshez:confused:
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1686
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha nem gond, hogy ennyire hajlik a fékkar után, ahogy a képen van, ígyhagyom egyelõre. Vélemény? Viszont szerzek satut és mindkét fékcsövet rövidítem, túlságosan hosszúak.

#1687
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás
Haver hátsó fékvezetéke is nagyon hosszú, így a nyeregcsõ körül csinált egy hajlítást. Nem is igazán feltûnõ.
Marci

#1688
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Hogy vizualizáljak: ez a legdurvább meghajlás a fékcsõben, elmegy vagy nem kellene?

#1689
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?

Én végigmentem az egész szezont 26-os merev bringával úgy, hogy a 29-es össztelósról lebontott, nyilván arra méretezett fékcsövek eredeti hosszban maradtak. Tudom, hogy igénytelen, de végig bíztam benne, hogy meg tudom én is lépni a vázcserét, de nem adta ki. ;-)
Soha nem akadt bele semmibe, pedig járok szûk, bokros ösvényeken. Egy alkalommal okozott problémát, a rajtszámot nem tudtam tõle rendesen felrakni, a salzon kettõ képet talált meg a kompúter, a csapattársakról vagy tízet fejenként. ;)
Szóval szerintem ha hosszabb távon tervezel az adott vázzal, akkor szabd rá rendesen, ha átmeneti, akkor meg hagyd a fenébe!

#1690
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Megoldottam hajtogatás nélkül (csak a karnál hajlik a fékcsõ) de így nem maradhat, mert beleakad az elsõ bokorba. Ezt nyugodtan megcsinálhatom, nem fog fellevegõsödni? Satum viszont nincs, mennyire nehéz beleütni azt a vékony valamit a csõbe?

#1691
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Fel akartam rakni az XT-t hátulra, olyan hosszú a fékcsõ, hogy nem tudok vele mit kezdeni. Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?

#1692
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.

Ez független a márkától, minden gyantás pofa hangoskodik ha nedvesség éri.
Marci

#1693
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationAngyalföld
Le kellene légteleníteni rendesen, akkor szûnne meg a beesõ fékkar jelenség.

Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?



#1694
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationAngyalföld
Le k

#1695
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1696
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Tehát akkor esõben mindenképp dudálni fogok. Ez persze akkor is gáz miután megmosom a bicajt! :(

#1697
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Sehogy, azaz ha a 80 bohóc törli...........
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1698
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Mivel lehet kiküszöbölni az esõ/pára okozta fék visítást???
Shimano BR-M445-ös fékek, elöl SLX 180-as hátul 160-as tárcsák, vadonat új Shimano gyantás pofák.
Tegnapi esõben az elsõ fékem olyan szinten elviselhetetlenül sípolt fékezéskor, mintha 80 bohóc egyszerre fújná a dudáját a fülembe. Roppant kínos volt, mikor 1-2 alkalommal elfeledkeztem róla és a keresztezõdésben, mint szirénázó mentõautó úgy álltam meg. :( A hátsó is csinálta, de szolidabban és kisebb hangerõvel, majd 3 perc után elcsendesedett.

#1699
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.


Levegõs, hát. Hozzáteszem, felkeményedés mindig van valamilyen szinten (csak a kis mértékút használat közben nem venni észre), hiszen gyorsan ismételt fékkar-húzásnál az olajnak nincs ideje visszafolyni alaphelyzetbe, tehát a másodiktól fogva valamennyi már/még a dugattyúknál van, azaz a teljes behúzáshoz innentõl fogva kevesebb olaj kell, vagyis rövidül a fékkar útja.

#1700
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A fékbetéteket kivettem,megnéztem,egyenletesen és egyformán vannak kopva,1,8 mm vastagságúak.Nem tudom,hogy egy új milyen vastag,de úgy gondolom 3 mm-nél nem több.Olaj van a kiegyenlítõben bõven.A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.


Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.