Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1681
Írta 2013. szeptember 22. - 15:18
#1682
Írta 2013. szeptember 22. - 13:59
Uhh....fogóval megfogod kis kalapáccsal vagy másik fogó sima felével beütögeted. Ez abszolult nem ûrtechnika csak egy darab mûanyagcsõ és egy sárgaréz csõvég dugó.
Viszont ha használod a két sárga bizbaszt, egy picike mûszerész satuval a kezedben, akkor sokkal egyszerûbb bekocogtatni mint fogóval megfogva, tapasztalat!
#1683
Írta 2013. szeptember 22. - 13:06
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1684
Írta 2013. szeptember 22. - 10:19
Jó az úgy, de minek satu a rövidítéshez:confused:
A csövet a befogó célszerszámával (két sárga akármi, amit adnak a fékhez) be lehet fogni a satuba és úgy kell beleütni a közepébe azt a valamit. Vagy bemegy az máshogy is?
#1685
Írta 2013. szeptember 22. - 09:46
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1686
Írta 2013. szeptember 22. - 00:53
#1687
Írta 2013. szeptember 22. - 00:50
#1688
Írta 2013. szeptember 22. - 00:31
#1689
Írta 2013. szeptember 22. - 00:01
Én végigmentem az egész szezont 26-os merev bringával úgy, hogy a 29-es össztelósról lebontott, nyilván arra méretezett fékcsövek eredeti hosszban maradtak. Tudom, hogy igénytelen, de végig bíztam benne, hogy meg tudom én is lépni a vázcserét, de nem adta ki. ;-)Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?
Soha nem akadt bele semmibe, pedig járok szûk, bokros ösvényeken. Egy alkalommal okozott problémát, a rajtszámot nem tudtam tõle rendesen felrakni, a salzon kettõ képet talált meg a kompúter, a csapattársakról vagy tízet fejenként.
Szóval szerintem ha hosszabb távon tervezel az adott vázzal, akkor szabd rá rendesen, ha átmeneti, akkor meg hagyd a fenébe!
#1691
Írta 2013. szeptember 21. - 21:42
#1692
Írta 2013. szeptember 19. - 21:36
Ez független a márkától, minden gyantás pofa hangoskodik ha nedvesség éri.Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.
#1693
Írta 2013. szeptember 18. - 21:38
Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?
#1694
Írta 2013. szeptember 18. - 21:35
#1695
Írta 2013. szeptember 18. - 16:24
Szerencsére hamar elkopott.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1696
Írta 2013. szeptember 18. - 13:12
#1697
Írta 2013. szeptember 18. - 09:18
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1698
Írta 2013. szeptember 18. - 09:03
Shimano BR-M445-ös fékek, elöl SLX 180-as hátul 160-as tárcsák, vadonat új Shimano gyantás pofák.
Tegnapi esõben az elsõ fékem olyan szinten elviselhetetlenül sípolt fékezéskor, mintha 80 bohóc egyszerre fújná a dudáját a fülembe. Roppant kínos volt, mikor 1-2 alkalommal elfeledkeztem róla és a keresztezõdésben, mint szirénázó mentõautó úgy álltam meg. A hátsó is csinálta, de szolidabban és kisebb hangerõvel, majd 3 perc után elcsendesedett.
#1699
Írta 2013. szeptember 14. - 18:52
Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.
Levegõs, hát. Hozzáteszem, felkeményedés mindig van valamilyen szinten (csak a kis mértékút használat közben nem venni észre), hiszen gyorsan ismételt fékkar-húzásnál az olajnak nincs ideje visszafolyni alaphelyzetbe, tehát a másodiktól fogva valamennyi már/még a dugattyúknál van, azaz a teljes behúzáshoz innentõl fogva kevesebb olaj kell, vagyis rövidül a fékkar útja.
#1700
Írta 2013. szeptember 13. - 20:54
A fékbetéteket kivettem,megnéztem,egyenletesen és egyformán vannak kopva,1,8 mm vastagságúak.Nem tudom,hogy egy új milyen vastag,de úgy gondolom 3 mm-nél nem több.Olaj van a kiegyenlítõben bõven.A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.
Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.