Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#16261
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás

Az Avid Juicy 5-nél csak ugy lehet beállitani a pofák távolságát a tárcsától, hogy meglazitom a csavart, huzogatom, majd meghuzom a fékkart, majd rátekerem a csavart és reménykedek, hogy a pofák jól vannak?....


Ha minden "idealis" akkor ez igy lenne a legjobb igen.
Nalam spec. ezt nem lehet megtenni, mivel ahogy elkezdem huzni a csavarokat elhuzzak abbol az allapotbol ahol a lelazitott nyereg tartja.
Az egyik csavart enyhen rogzitenem kell ahoz hogy utana a masikkal helyre lehessen (ertsd kozepre -arra figyelni kell hogy a kozep akkor is kozep legyen a betetek szempontjabol ha rajta ulsz a keron-) rakni. Ugyanakkor pedig ne legyen dolese sem a nyeregnek. Ezzel most leirtam vegulis hogy mi a ket legfontosabb szempont a jo beallitashoz, vagyishogy a leheto legmerolegesebben alljanak a betetek a rotorra a sikjuk mindket iranyaban. Ha ezt sikerul elerned es a rotorod nem hajlong osszevissza, vagy nem csavarodik tul konnyen a villa akkor elerheted a beallithato maximumot. A tobbi (fekhatas) mar csak a dugattyuk meretein, kabel rugalmassagon, betetek anyagan, melegedesen, tarcsamereten stb. mulik.

#16262
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

ti még nem írtatok el sose semmit? ;)

tárcsa vs. fékpofa.

kösz.
nme is figyeltem, de igen, arra gondoltam, sõt, hotmaat meg is értette.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16263
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
én értem h mit akart írni, csak én ezt még nem tapasztaltam h messzebb kerültek volna egmástól a cuccok. azt igen h bentebb van a nyomáspont.
vagy csak én nem vettem észre?

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16264
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
ti még nem írtatok el sose semmit? ;)

tárcsa vs. fékpofa.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16265
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
erre én is kiváncsi vagyok

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16266
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

és a tárcsa messzebb lesz a féktárcsától.


na ez hogy is van?:D

#16267
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Az AVID beállítási rendszere a legjobb.

Persze ahol IS/PM átalakítás van, ott ugyanez érvényesül.

#16268
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Na akkor majd probálkozok köszi.

#16269
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ha egy ezred ml-t olajat kiöntesz belõle, akkor bentebb lesz a nyomáspont és a tárcsa messzebb lesz a féktárcsától.
amugy ha jól be van állitva, akkor nem súrol nekem 1-2-5-20 kerékkivétel után sem....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16270
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Ne má akkor tényleg ennyit kell vele szivni?
Most kivételesen jobban örültem volna annak, ha azt mondja valaki, hogy én vagyok a f*** és igy megy igy kell:(
Engem az idegesít, hogy ha kiveszem a kerekem mondjuk defekt miadt, akkor ha visszarakom akkor a legritkább esetben nem kell utánna állítani:(

#16271
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igy kell :)


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16272
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Na most lehet kérdezek egy jó nagy hülyeséget:

Az Avid Juicy 5-nél csak ugy lehet beállitani a pofák távolságát a tárcsától, hogy meglazitom a csavart, huzogatom, majd meghuzom a fékkart, majd rátekerem a csavart és reménykedek, hogy a pofák jól vannak? Én ezt tudtam kiolvasni a használatiból, mert ott azt irta, hogy ez ilyen önbeálló. Persze lehet, hogy nekem hibás kicsit az angol tudásom:) De ha tényleg igy müködik annak nem örülök, mert szivni kell vele rendesen, és a feljebb irt müveletet el kell végezni vagy 20-30-szor, mire teljesen pontosan középen semmi surlódással fut a tárcsa. Mondjuk az is lehet, hogy én vagyo kényes, de engem rohadtul idegesít, ha már egy icipicit is beleér a pofákba és nyikorog vagy valami.
Szoval én vagyok szar angolból és eddig nagy ökörséget csináltam, vagy tényleg igy kell?

#16273
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
de az nem erõs fékezéstõl lett, hanem rossz letámasztástól, eséstõl lehetett....

#16274
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 hozzászólás
Hát, az én tárcsámból (Avid BBDB) évek alatt sem jött ki a nyolcas. Végül a Luongoban kicentírozták, sokkal jobb, de még sajna így is elég messzire kell tenni a pofákat.

#16275
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
nem a telóban van ilyenkor a nyolcas hanem a tárcsában;) hóhatás, stb, megkapja az ívet. pár fékezés után az a leheletnyi deform kihúzódik belõle.
természetes jelenség, nem érdemes foglalkozni vele!

#16276
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Hmmm... Valószínüleg igazotok van mert a bicajban még a gyári szerelésû suntour xcr van. Igaz 30-as a becsúszó, de úgy látszik ez azzal is hajlik. Csak azt nem értem, hogy erõs fékezés után, amikor tekerés közben "üt", akkor jó néhány "simitó" fékezés után helyrejön. Ilyen sokára állna vissza a teló az eredeti allapotába? Tényleg! Telóra gyûjtök, meg kell kérdeznem a megfelelõ topikban, hogy mit ajánlanak a vázamba.


Ugyanez az átmeneti ütés dolog van nekem is. Drop Off/BB7 kombó. Egy idõ után aztán megnyugszik.

30as becsúszó manapság már a vékonykák közé tartozik.

#16277
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Hmmm... Valószínüleg igazotok van mert a bicajban még a gyári szerelésû suntour xcr van. Igaz 30-as a becsúszó, de úgy látszik ez azzal is hajlik. Csak azt nem értem, hogy erõs fékezés után, amikor tekerés közben "üt", akkor jó néhány "simitó" fékezés után helyrejön. Ilyen sokára állna vissza a teló az eredeti allapotába? Tényleg! Telóra gyûjtök, meg kell kérdeznem a megfelelõ topikban, hogy mit ajánlanak a vázamba.

#16278
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
akit lassan érdekelni fog egy pár hope floating 205-ösben, az msg me. nem most, hanem majd ugy késõbb kicsivel. :D szerezni akarok ugyanis ugyanilyeneket kisebben (elöl 180 hátul 160) mert a minute kapja az ívet rendesen, pedig itt csak alföld van....
szóval sima tengelyes villának nem tesz jót az xt fék + 205mm hope kombó.
és ismét rá kellett jöjjek, hogy az xt/saint/xtr/hone/lx fék mennyire jó választás. még ezzel a buta dualcontrol karral is.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16279
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
"üt"
egy icipici deform is egy jól beállított fék esetén nyavajgással jár együtt.
nem csak a fékhatástól, hanem egy egy durvább kanyartól is tud annyit csavarodni a villa és a váz, hogy fékezés nélkül is beleér kicsit a pofa a tárcsába.
természetes jelenség abban az esetben, ha nem egy atommerev elölhátul átütõs bringáról van szó.

#16280
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Itt valami info meg hianyzik a kepletbol sztem.
Arra tudok gondolni hogy a feked elcsavarja a villat es igy keletkezik benne deformalodas. A meleg rotor termeszetesen konnyebben deformalodik de ezzel ne szamolj mert mar izzania kene ahoz hogy ilyen durvan elhajoljon.