Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16121
Írta 2006. szeptember 26. - 20:04

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16122
Írta 2006. szeptember 26. - 18:14

Tehát: AVID fékem van, amit a szögben dönthetõség miatt bármilyen vázra/ferde konzolra be lehet lõni. De! Gondolkodom, hogy lecserélem a féket Deore-ra vagy HFX-re. Azokon a típusokon az adapter és a féktest között nincs semmilyen szögállító/stb. alátét, sima felületek találkoznak.
Akkor hogy lehet megfelelõen helyzetbe hozni a féktestet, hogy a pofák totál párhuzamosak legyenek a tárcsával? Mert AVIDnál tiszta sor.
Azért is érdeklõdök, mert a mostanitól eltekintve nem találkoztam ilyen panasszal.
#16123
Írta 2006. szeptember 26. - 15:55

motst néztem a betéteket középen nem kopik!!!csak az alja és a tetelye.
no ez mitöl lehet?
ennél középebbre pedig nem tudom szabadszemmel állítani.kb ugyan ugy 1mm van a pofák és a tárcsa között alul-fölül.
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#16124
Írta 2006. szeptember 26. - 15:44

valami tipp hogy mitöl rezonál anyira a tárcsa hogy a pedálon érezni lehet?
Nekem is ilyen hátul néha: M555 Deore, 160-as
Szerintem ez abból fakadhat, hogy bármennyire is központosnak látszik a tárcsa-nyereg kombó, vszínûleg nem az. A fékkonzol a papucson vsz. nem tökéletesen van síkra munkálva, azaz a nyereg nem teljesen függõlegesen áll (IS mount). A váz a merevsége, és a telóhoz képest más anyaga, kialakítása miatt egyébként is hajlamosabb az ebbõl fakadó rezgések átvitelére.
#16125
Írta 2006. szeptember 26. - 15:41

#16126
Írta 2006. szeptember 26. - 14:24

A sebesség mindent megold.
#16127
Írta 2006. szeptember 26. - 14:19

Nekem hasonló dolog volt/van a fékemmel, igaz az madzagos.
#16128
Írta 2006. szeptember 26. - 14:15

hayes mag-az ujabbik fekete.uj betét stril tárcsa.
elöl fog mint a rohadtlet,de hátul nem sikerült elérnem a melósbringa kanti fékerejét sem.ráadásul lerázza a lábam a pedálrol...
jó az adapter(gyári)a közpen van a tárcsa,bár egy pici 8as van benne,de alig látható csak mikor átnézek a viszanyomott betétek között/mellet.
frissen (jól)van légtelenítve+olaj cserélve.
Nem olajos mivel zsír uj-már 3napos-a betét,a tárcsa gyári 203as hayes és labor tisztaságú

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#16130
Írta 2006. szeptember 26. - 13:39

ha kopott betéthez légtelenítik, akkor az uj betét gyakran nem fér bele, mert több olaj kell, hogy a kopot betéthez tökéletesre lehessen légteleníteni.
erre mindig figyelni kell.
nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.
Új betéthez kérem a légtelenítés, tehát viszem az új betéteket, illetve olajcserét kérek, mert több, mint egy éve van meg a fék az erdeti olajjal.
Pl. itt?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#16131
Írta 2006. szeptember 26. - 13:27

Az újratöltés lehet, hogy biztosabb, mert ott nincsenek bent a betétek és a fék úgyis önbeállós, a kopott betétnél a dugattyúk kintebb maradnak az újnál pedig vissza kell majd nyomni õket vagy lemenni egy hegyrõl sokat fékezve.ha kopott betéthez légtelenítik, akkor az uj betét gyakran nem fér bele, mert több olaj kell, hogy a kopot betéthez tökéletesre lehessen légteleníteni.
erre mindig figyelni kell.
nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.
A sebesség mindent megold.
#16132
Írta 2006. szeptember 26. - 13:21

erre mindig figyelni kell.
nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16133
Írta 2006. szeptember 26. - 11:59

Ha teljesen kijöttek a dugattyúk akkor normális, hogy folyt ki olaj, de ha csak egy kicsit akkor a tömítés nem engedhetett volna ki olajat. A fékkaron a fedélnél teljesen normális, hogy egy nagyon kicsi olajat enged, ha túl van töltve vagy ha túl melegszik. Légtelenítsd le a féket és ha újra elõjön a probléma akkor valahol ereszt.És ez normális dolog? Ennek így kell lenni?
Erre akkor minden betétcserénél számítsak?
Vagy én voltam buta, és nem kellett volna húzogatni a fékkart?
De akkor hogy nyomtam volna vissza a dugattyúkat? (Így se nyomtam vissza, csak azt hittem, ha kicsit járnak, akkor már visszamennek.)
Mindenesetre többet kivett betéteknél nem nyúlok a fékkarhoz.
Soha ne húzogasd a fékkart ha a betétek között nincs semmi!
A sebesség mindent megold.
#16134
Írta 2006. szeptember 26. - 11:52

A dugattyúknál, ahol az olaj kijött ott levegõ is bemehetett.
És ez normális dolog? Ennek így kell lenni?
Erre akkor minden betétcserénél számítsak?
Vagy én voltam buta, és nem kellett volna húzogatni a fékkart?
De akkor hogy nyomtam volna vissza a dugattyúkat? (Így se nyomtam vissza, csak azt hittem, ha kicsit járnak, akkor már visszamennek.)
Mindenesetre többet kivett betéteknél nem nyúlok a fékkarhoz.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#16135
Írta 2006. szeptember 26. - 11:50

A dugattyúknál, ahol az olaj kijött ott levegõ is bemehetett.Ezt értem. De honnan került bele levegõ?
A sebesség mindent megold.
#16136
Írta 2006. szeptember 26. - 11:46

Ezt értem. De honnan került bele levegõ?lehet, hogy levegõs.
visszanyomni nem tudod, mert nincs erõkar, de amikor a fékkart huzod, akkor azért ugrik be markolatig, mert a levegõt azzal együtt már össze tudod nyomni
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#16137
Írta 2006. szeptember 26. - 11:40

visszanyomni nem tudod, mert nincs erõkar, de amikor a fékkart huzod, akkor azért ugrik be markolatig, mert a levegõt azzal együtt már össze tudod nyomni

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16138
Írta 2006. szeptember 26. - 11:38

Próbáltam a dugattyúkat beljebb nyomni, mentek is, de utána mindig visszatértek a régi helyzetbe.
Ez mitõl lehet, és hogy lehet kiküszöbölni?
Ezután húzogattam a fékkart, aminek az lett az eredménye, hogy a dugattyúk kijöttek, kis olajréteg volt rajtuk, a fékkar pedig markolatig húzható, de nem történik semmi fékezés szempontjából.
Mintha nem lenne benne elég olaj.
Ha ez van, kérdésem, vajon hova tûnhetett el?
A fékkaron lévõ túlfolyón nagyon-nagyon kevés olajat észleltem, de letöröltem, és azóta semmi.
Így járt ez a fék korábban is, akkor is kiszedtem a fékbetéteket, de akkor nem huzogattam a fékkart, mégis elment a fék.
Lehetséges, hogy valahol ereszt? Vagy nem volt jól légtelenítve legutóbb, és a mostani nagyon-nagyon kevés olajveszteség együtt okozta a nem mûködést?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#16139
Írta 2006. szeptember 26. - 01:13

eletrokemiai korrozio ugye
menetre meg azert, hogy kesobb is centirozhato legyen es ne reccsenjen
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16140
Írta 2006. szeptember 25. - 20:41

egyik anyanak sem art.
kicsit a menetre es maris jobb.
Mi konkrétan menetre nem rakunk soha... Alu anyánál azért, mert ugye puha, megszorul egybõl, illetve felszorul a felnire, vagy a szegecsre... Aztán mikor még "üres" a felni körfújjuk meg minden, aztán úgy... menetre sztem nem feltétlen kell, de ugye mindenki másra esküszik...
