Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#15801
Írta 2006. november 12. - 17:28

Lehetséges az, hogy azért nyikorog a hátsó fékem (csak gyenge fékezéskor), mert a pofa kb. 2mm-t fog a tárcsaküllõkön is? Mert ha igen, akkor kialátétezem.
#15802
Írta 2006. november 12. - 17:12

#15803
Írta 2006. november 12. - 16:53

tamaska: Az ásványi olaj „szeretetét” igazából csak „környezettudatos életmódnak” tulajdoníthatjuk. Bár, nem hinném, hogy valaki is égési sebeket kapott volna DOT –tól, vagy megmérgezte volna magát vagy mást szerelés közben.
Örülök, hogy megcáfoltad a rémhíreket az olajcserével kapcsolatban!
Bikertigger: 72 kg-al nem vagyok a klasszikus „55 kg vasággyal hegyimenõ”, tán mert közelítek a 190-hez… Elég lesz a 160?
#15804
Írta 2006. november 12. - 15:59

azt nem igazan ertem, hogy miert kell ragaszkodni az asvanyi olajhoz, szerintem teljesen mindegy, hogy asvanyi, vagy DOT, csak mukodjon a fek rendesen.
valaki irta a 3 csavaros tarcsat: dh-sok is hasznaljak igy VK szinten, meg pl Jill Kintner is. akit mostanaban nem lehet legyozni 4X-ben. persze ott ha elnyalodik az agyban az egyik menet, akkor nem problema betolni egy masik kereket, a sajat bringamon ilyet azert en nem csinalnek. szal az 5 se lehet tul eletveszelyes. csak idonkent ra kell nezni, hogy mind megvan e meg. meg azert ha idod engedi, vegyel uj agyat.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15805
Írta 2006. november 12. - 15:15

#15806
Írta 2006. november 12. - 15:13

nekem rebán van a lujza 180 as tárcsával, semmi gond vele....de ha nem vagy nehéz , sztem nem kell a nagy tárcsa. állítólag nehéz szervízelni, asszem azért nem szeretik a boltokban.Jaj de örülök, hogy nem szidalmazzátok rögtön a Magurát!
Tetszenek ám nagyon, de eddig én csak abroncsféket próbáltam tõlük (hs33), az meg más tészta.
Martanál elvileg van 180-as elsõ verzió is, van arra szükség szerintetek? Felszereléssel kapcsolatban valami rossz tapasztalatotok? A hátsótól nem félek, eléggé szépen meg van csinálva a saru a vázon, de a Reba tárcsafékszemeirõl már írtatok gonosz dolgokat.
Miért mondják a boltokban, ha Maguráról kérdezek, hogy „jaj, az borzalmasan szervízigényes”? Az, hogy kb. évente olajat cserélek az XT-ben, az már sok?
Mennyi pluszt súlyt cipelnék és fikázást kapnék a „valódi CC-sektõl”, ha Saint/XT-t vennék, 160-as tárcsákkal?
Árban ugye kb. kétharmada, vagy még annyi sem.
Naná, hogy „Magura-vért”, használnék csak, a régi XT-be is csak XT-t töltöttem. Szerintem sem érdemes ezen spórolni.
súlyban, martahoz képest több mint 20 dekát..../elsõ hátsó persze/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#15807
Írta 2006. november 12. - 15:12

Mennyi pluszt súlyt cipelnék és fikázást kapnék a „valódi CC-sektõl”, ha Saint/XT-t vennék, 160-as tárcsákkal?
Árban ugye kb. kétharmada, vagy még annyi sem.
a Marta komplett súlya ~360gr (elsõ fék, most mértem nemrég), az XT meg kb +100gr. Fikázást nemtom, Zegre is Saint féket használ.

(és Marta-hoz Németo-ban 35e/db áron hozzá lehet jutni, az már nem olyan vészes...)
#15808
Írta 2006. november 12. - 14:56

Tetszenek ám nagyon, de eddig én csak abroncsféket próbáltam tõlük (hs33), az meg más tészta.
Martanál elvileg van 180-as elsõ verzió is, van arra szükség szerintetek? Felszereléssel kapcsolatban valami rossz tapasztalatotok? A hátsótól nem félek, eléggé szépen meg van csinálva a saru a vázon, de a Reba tárcsafékszemeirõl már írtatok gonosz dolgokat.
Miért mondják a boltokban, ha Maguráról kérdezek, hogy „jaj, az borzalmasan szervízigényes”? Az, hogy kb. évente olajat cserélek az XT-ben, az már sok?
Mennyi pluszt súlyt cipelnék és fikázást kapnék a „valódi CC-sektõl”, ha Saint/XT-t vennék, 160-as tárcsákkal?
Árban ugye kb. kétharmada, vagy még annyi sem.
Naná, hogy „Magura-vért”, használnék csak, a régi XT-be is csak XT-t töltöttem. Szerintem sem érdemes ezen spórolni.
#15809
Írta 2006. november 12. - 13:28

a marta kb még belefér akkor a keretedbe....súlyban nagyon jó, kb hihetõ a katalog adat, és a lujzából kiindulva nagyon jó fék /meg egy-két tulaj véleménye alapján/ ....bár asszem célszerû hozzá a magura oljat használni....Sziasztok!
Friss hús vagyok itt, ha valamit bénázok, elõre is bocsánat.
Kérlek titeket, segítsetek a helyes útra igazítani CC-s fékválasztásban:
Eddig hátul régi XTR V féket használtam. Elöl szintén régi négydugattyús XT-m volt, postmount adapterrel, 170-es tárcsával.
Az új vázamon nincs V fékkonzol, viszont szeretném a váltókarokat (XTR Rapidfire, még 950-es) megtartani, csakúgy, mint a 6 csavaros tárcsarögzítést is. Ennek „szellemében” épül az új hátsó kerekem is, (Bike+ Racer & XC717 disc).
Lehetõségek:
Az új villám IS-es,(Reba Team) tehát ha áthoznám a elsõ fékem, akkor is kellene vennem új 160-as tárcsát. Találtam egy boltban új hátsót is mellé, de kegyetlen 40 ezres áron, ami sok egy kicsit szerintem. Használtan is vadásztam (25 ezer), de sajnos mindegyik viseletes állapotú, amit eddig találtam.
Gondoltam, érdemes lenne most váltani, hiszen sokat fejlõdött a technika az elmúlt 4-5 évben, a súly sem mellékes, az új vázam l300g felé közelít.(KTM Team LC).
Amit szeretnék:
Új hatcsavaros fékrendszer, lehetõleg ásványi olajos, nem dualcontrolos… Mit válasszak?
Megvenném a Magura Martat, ha tudnám, hogy mûködõképes. Igyekeztem átrágni magam az egész tárcsás részén a fórumnak, de csak halvány utalásokat találtam errõl semmi konkrétat. Árfekvésben az 50 pénz/fékes árra még lenne keret, körülbelül.
Köszönettel...
súlyban jó még a hfx mag plus, de az itthon nem beszerezhetõ, csak a mag, de az meg nehéz....
dicsérik az új shimanokat is - lehet azt 6csavaros tárvsával is használni - de viszont nem könnyûek...
sõt a hayes meg a shimanok súlyába simán belefér a lujza is, - könnyebb mindegyiknél, persze xtrt kivéve- azt meg nyugodtan merem ajánlani
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#15810
Írta 2006. november 12. - 13:22

de még várd meg a többiek véleményét is szerintem, mert én súlyban nem vagyok annyira tájékozott, nekem inkább a megbízhatóság és az erõ fontos a fékeknél.
#15811
Írta 2006. november 12. - 13:14

Friss hús vagyok itt, ha valamit bénázok, elõre is bocsánat.
Kérlek titeket, segítsetek a helyes útra igazítani CC-s fékválasztásban:
Eddig hátul régi XTR V féket használtam. Elöl szintén régi négydugattyús XT-m volt, postmount adapterrel, 170-es tárcsával.
Az új vázamon nincs V fékkonzol, viszont szeretném a váltókarokat (XTR Rapidfire, még 950-es) megtartani, csakúgy, mint a 6 csavaros tárcsarögzítést is. Ennek „szellemében” épül az új hátsó kerekem is, (Bike+ Racer & XC717 disc).
Lehetõségek:
Az új villám IS-es,(Reba Team) tehát ha áthoznám a elsõ fékem, akkor is kellene vennem új 160-as tárcsát. Találtam egy boltban új hátsót is mellé, de kegyetlen 40 ezres áron, ami sok egy kicsit szerintem. Használtan is vadásztam (25 ezer), de sajnos mindegyik viseletes állapotú, amit eddig találtam.
Gondoltam, érdemes lenne most váltani, hiszen sokat fejlõdött a technika az elmúlt 4-5 évben, a súly sem mellékes, az új vázam l300g felé közelít.(KTM Team LC).
Amit szeretnék:
Új hatcsavaros fékrendszer, lehetõleg ásványi olajos, nem dualcontrolos… Mit válasszak?
Megvenném a Magura Martat, ha tudnám, hogy mûködõképes. Igyekeztem átrágni magam az egész tárcsás részén a fórumnak, de csak halvány utalásokat találtam errõl semmi konkrétat. Árfekvésben az 50 pénz/fékes árra még lenne keret, körülbelül.
Köszönettel...
#15812
Írta 2006. november 12. - 12:26

#15813
Írta 2006. november 12. - 12:23

#15814
Írta 2006. november 12. - 12:21

#15815
Írta 2006. november 12. - 12:16

#15816
Írta 2006. november 12. - 12:05

xt vs hayes tárcsa?? mit javasolnátok?
^^úgyhogy sztem vagy régi hayes vagy XT

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#15817
Írta 2006. november 12. - 11:18

xt vs hayes tárcsa?? mit javasolnátok?
többünk tapasztalata, hogy a régi (nem Vcut szélû) Hayes tárcsa volt nagyjából az etalon. igaz akkor nem nagyon lehetett 203-as XT-t kapni.
mióta kijött a Vcut Hayes, többen kipróbáltuk, de nem nagyon jött be - valakinek egyszerûen nem fogott eléggé, valakinek vonyított (rezonált).
azóta XT-vel nyomjuk - az tökéletes és olcsóbb is mint a hayes.
úgyhogy sztem vagy régi hayes vagy XT
#15818
Írta 2006. november 12. - 01:21


#15819
Írta 2006. november 12. - 01:05

majd ezt magyarázd el nekem kérlek, hogy mi köze annak, hogy ugrálsz vagy nem ahhoz, hogy miylen a féked?
hát a sok air time-tól lehet meggyûrödne a bovden... :chin:
sose tudni, jobb a legrosszabbra készülni.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#15820
Írta 2006. november 12. - 01:04

majd ezt magyarázd el nekem kérlek, hogy mi köze annak, hogy ugrálsz vagy nem ahhoz, hogy miylen a féked?A másik kérdés h bb5 vagy bb7, ha nem járok dörtre???
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.