Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#1501
fingopárna

fingopárna

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Szép neved van :D

Ki kell szedni a betéteket, féktisztítóval ki kell takarítani és berakni a dugattyúk közé pl. egy 12-es anyát vagy valami hasonló vastakságu hengert, ezután ha erőssen húzod idővel ki kell buggyanni az olajnak.

Köszönöm a tanácsot ki is derítettem a hibát.

A munkahengerek tömítése ereszt.

Szerintetek szak szervizben meg csinálják nekem vagy vehetek egy másikat?

Neten nem találtam javító készletet hozzá.



#1502
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A Bullsomon is volt valami ilyesmi csak kicsit máshogy fogalmazva ("nem engedélyezett közforgalmi használatra"), gondolom azért rakják rá mert tartománytól függően más más szabályok vannak a kötelező világitás/fényvisszaverő kiszerelésre, ami egy ilyenen alapjában nincs rajta. Persze rábiggyesztesz egy küllőprizmát meg gumis LEDeket elől hátul és máris megfelel.

 

Remélem tényleg csak ennyi és nem tesco gazdaságos verziót kaptam.



#1503
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Tudja esetleg valaki hogy XT br-m785 féknyereg vásárlása estén a csomag tartalmazza a banjot és a hozzá tartozó csavart, esetleg roppantó gyűrűt?



#1504
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Megütötte a szemem ez a hozzászólás. A Kona Tanuki Supreme 2012-es bringámon (CRC-ről vettem) a kormányon valamelyik kar alatt egy matrica volt: "this bike is for competition use only". Miért teszik ezt rá? Remélem nem azért, mert valami anyagspórolt verziót kaptam. A vázra elvileg élettartam garancia van.

 

A Bullsomon is volt valami ilyesmi csak kicsit máshogy fogalmazva ("nem engedélyezett közforgalmi használatra"), gondolom azért rakják rá mert tartománytól függően más más szabályok vannak a kötelező világitás/fényvisszaverő kiszerelésre, ami egy ilyenen alapjában nincs rajta. Persze rábiggyesztesz egy küllőprizmát meg gumis LEDeket elől hátul és máris megfelel.



#1505
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

az xtr még oké (bár ezt sem láttam sehol "for racing only"  felírattal), de az xt szerintem nem verseny-alkatrész. a versenyzés általában a garanciát is ki szokta zárni. hol van leírva ez a verseny-alkatrész dolog?

 

Megütötte a szemem ez a hozzászólás. A Kona Tanuki Supreme 2012-es bringámon (CRC-ről vettem) a kormányon valamelyik kar alatt egy matrica volt: "this bike is for competition use only". Miért teszik ezt rá? Remélem nem azért, mert valami anyagspórolt verziót kaptam. A vázra elvileg élettartam garancia van.



#1506
fingopárna

fingopárna

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Köszönöm!

 

Más nem jutottt eszembe névre :D

Szétszedem kipróbálom amit írtál.

Ha meg van a folyás akkor az javítható valahogy lehet kapni gumi tömítést?

 

Köszönöm

 



#1507
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Sziasztok!
Szaeretném kérni a segítségeteket.

Vettem használtan egy BR-M445 Shimano hidraulikus féket.
Az lenne a dondom vele, hogy már nem az első betétet cserélem benne mert mindig olajos lesz.
Durva olaj folyást nem látok sehol. Az új betétekkel pár napig rendesen működött a fék és utána kezdett el csúszni.

Kérdéseim: A két nyereg test között ereszthet, azt lehet javítani?
Ha munkahengereknél ereszt lehet javítani?
Ezeket hogy tudom pontosan megállapítani?
Valakinek volt már ehhez hasonló hibája?
Esetleg vegy ek inkább újat?

Bocs a sok kérdésért.

Segítségeteket előre is köszönöm



Szép neved van :D

Ki kell szedni a betéteket, féktisztítóval ki kell takarítani és berakni a dugattyúk közé pl. egy 12-es anyát vagy valami hasonló vastakságu hengert, ezután ha erőssen húzod idővel ki kell buggyanni az olajnak.
  • fingopárna kedveli ezt

#1508
fingopárna

fingopárna

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Szaeretném kérni a segítségeteket.

 

Vettem használtan egy BR-M445 Shimano hidraulikus féket.

Az lenne a dondom vele, hogy már nem az első betétet cserélem benne mert mindig olajos lesz.

Durva olaj folyást nem látok sehol. Az új betétekkel pár napig rendesen működött a fék és utána kezdett el csúszni.

 

Kérdéseim: A két nyereg test között ereszthet, azt lehet javítani?

                   Ha munkahengereknél ereszt lehet javítani?

                   Ezeket hogy tudom pontosan megállapítani?

                   Valakinek volt már ehhez hasonló hibája?

                   Esetleg vegy ek inkább újat?

 

Bocs a sok kérdésért.

 

Segítségeteket előre is köszönöm


  • Kánya kedveli ezt

#1509
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

az autómhoz van 10 ezerért és 35 ezerért és akciósan 78 ezerért is féktárcsa. per darab áron.

egyikre sincs ráírva, hogy versenyzésre lenne kitalálva :) mert ugye ez egy mezei egyhatos Leon.

http://autoalkatresz...70&ktypnr=15640

http://www.fekmester...n-1.6_1999_2006

A Shimano-nál a versenyzés tudtommal nem zárja ki a garanciát, nálunk legalábbis még nem volt példa rá, és mivel bizonyíthatatlan - sokkal menőbb is azt mondani, hogy mi versenyzésre is adunk garanciát ;)

De azért mondtam, hogy verseny alkatrész, mert sokan arra használják.

 

nem írtam, hogy a shimano-nál  kizárja a garanciát a versenyzést, azt írtam, hogy általában kizárja. sok bringás garanciafüzetben láttam már, ezért is kérdeztem rá.

illetve emlékeim szerint vannak olyan vázgyártók is, akik deklaráltan versenyzésre is vállalnak garanciát.

 

attól, hogy sokba kerül illetve mert vannak akik arra használják, még nem lesz verseny-alkatrész. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1510
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

az xtr még oké (bár ezt sem láttam sehol "for racing only"  felírattal), de az xt szerintem nem verseny-alkatrész. a versenyzés általában a garanciát is ki szokta zárni. hol van leírva ez a verseny-alkatrész dolog?

az autómhoz van 10 ezerért és 35 ezerért és akciósan 78 ezerért is féktárcsa. per darab áron.

egyikre sincs ráírva, hogy versenyzésre lenne kitalálva :) mert ugye ez egy mezei egyhatos Leon.

http://autoalkatresz...70&ktypnr=15640

http://www.fekmester...n-1.6_1999_2006

A Shimano-nál a versenyzés tudtommal nem zárja ki a garanciát, nálunk legalábbis még nem volt példa rá, és mivel bizonyíthatatlan - sokkal menőbb is azt mondani, hogy mi versenyzésre is adunk garanciát ;)

De azért mondtam, hogy verseny alkatrész, mert sokan arra használják.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1511
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

ez csak fizika :)

az autó féktárcsán mennyi a kopófelület, és hány mm-t kophat? a kerékpáros féktárcsán ha egy mm-t kopik már gáz, ott tizedekben számolunk :)

meghát egy xt-xtr féktárcsa már verseny alkatrész, olyan mintha a forma1-es autótól várnál 350.000 km-t

az xtr még oké (bár ezt sem láttam sehol "for racing only"  felírattal), de az xt szerintem nem verseny-alkatrész. a versenyzés általában a garanciát is ki szokta zárni. hol van leírva ez a verseny-alkatrész dolog?

 

üdvözlök mindenkit!!

előre is elnézést kérek tudom nem teljesen ide való,csak láttam elég sűrün látogatják az oldalt

csak annyi kérdésem lenne hogy létezik olyan v f-fék ami 27 kerékhez jó??szóval ez úgy értem hogy a  váz mtb a kerkek meg országuti bicikliből való csak a mostani v-féknél nem tudom annyira feltenni a fékpofákat hogy elérje a fékezési felületet

szoval létezik olyan v fék amelyben nagyobb részen lehet állítani a fékpofákat??(lehetőleg magyarországon)

remélem azért nagyjából érthető voltam :)

előre is köszönöm

üdv

 

szerintem nem nagyon fogsz ilyet találni, mivel a V-fék rendszernél (is) egymáshoz vannak tervezve a karok és pillangók áttételi arányai, ami miatt a fékpofa helyzete is csak korlátozott mértékben állítható. az általad elképzelt fékpofa pozíció bizonyára kívül esik azon kereteken, amelyek között a rendszer megfelelő működése garantálható.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1512
mc250

mc250

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

üdvözlök mindenkit!!

előre is elnézést kérek tudom nem teljesen ide való,csak láttam elég sűrün látogatják az oldalt

csak annyi kérdésem lenne hogy létezik olyan v f-fék ami 27 kerékhez jó??szóval ez úgy értem hogy a  váz mtb a kerkek meg országuti bicikliből való csak a mostani v-féknél nem tudom annyira feltenni a fékpofákat hogy elérje a fékezési felületet

szoval létezik olyan v fék amelyben nagyobb részen lehet állítani a fékpofákat??(lehetőleg magyarországon)

remélem azért nagyjából érthető voltam :)

előre is köszönöm

üdv



#1513
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tudjátok, hogy nem komolyan írtam az élettartam összehasonlítást. :)

Az ár meg... Ennyiért adják, mert ennyiért megveszik. Megvesszük.



#1514
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Vettem ma egy pár féktárcsát 18e-ért, két pár fékbetétet 10e-ért. Simán elmennek 50e kilométert.

Egy másfél tonnás személyautón. :-D

Míg fizettem elmerengtem (újfent) a bringaalkatrész-árakon. Mindegy, valamire költeni kell, nem?

 

Múlthéten beszereléssel együtt 17ért vettem két tárcsát és két pár betétet. :)

Országúton használva nem kizárt, hogy elmenne alattam 50ekm-t a bringa féke is.

 



A sebesség mindent megold.

 


#1515
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Vettem ma egy pár féktárcsát 18e-ért, két pár fékbetétet 10e-ért. Simán elmennek 50e kilométert.

Egy másfél tonnás személyautón. :-D

Míg fizettem elmerengtem (újfent) a bringaalkatrész-árakon. Mindegy, valamire költeni kell, nem?

ez csak fizika :)

az autó féktárcsán mennyi a kopófelület, és hány mm-t kophat? a kerékpáros féktárcsán ha egy mm-t kopik már gáz, ott tizedekben számolunk :)

meghát egy xt-xtr féktárcsa már verseny alkatrész, olyan mintha a forma1-es autótól várnál 350.000 km-t


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1516
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Vettem ma egy pár féktárcsát 18e-ért, két pár fékbetétet 10e-ért. Simán elmennek 50e kilométert.

Egy másfél tonnás személyautón. :-D

Míg fizettem elmerengtem (újfent) a bringaalkatrész-árakon. Mindegy, valamire költeni kell, nem?


mgy módosította - 2013. december 18. - 22:03


#1517
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

off: anélkül, hogy egymás alsó fertályát fényesre nyalnánk, nálam remek emberi kvalitásra vall a hibát beismerni, majd nyilvánosan elnézést kérni, őszintén le a kalappal!

 Manapság ez nem divat... :)




#1518
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Én kérek elnézést, robnak van igaza. Mivel napirendre került a nyolcas kihúzása az első tárcsából, és egy év alatt belement egy 10-es, megrendeltem az olajcserét is. Mondta is a szerelő, hogy a hátsó fék olaja fekete volt. Amikor megemlítettem a futott kilométert, nagyot nézett, mondván, hogy már korábban kellett volna lépni ez ügyben. Szóval, ha sokat mész, gyakrabban van rá szükség.

off: anélkül, hogy egymás alsó fertályát fényesre nyalnánk, nálam remek emberi kvalitásra vall a hibát beismerni, majd nyilvánosan elnézést kérni, őszintén le a kalappal!


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1519
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Köszi, beszéltem már elég Shimano mérnökkel személyesen ahhoz, hogy ne írjak hülyeséget, nem fórumokról szedem össze a tudásom.
Persze nem azt mondtam, hogy kötelezõ, csak azt, hogy én erõsen ajánlom. tényleg nem akkora befektetés, hogy bárkit romokba döntsön.
nézegetheted a színét is, de ha használod rendesen egy év múlva tuti elszínezõdik. még az új kerámia dugattyús fékeknél is.

 

Én kérek elnézést, robnak van igaza. Mivel napirendre került a nyolcas kihúzása az első tárcsából, és egy év alatt belement egy 10-es, megrendeltem az olajcserét is. Mondta is a szerelő, hogy a hátsó fék olaja fekete volt. Amikor megemlítettem a futott kilométert, nagyot nézett, mondván, hogy már korábban kellett volna lépni ez ügyben. Szóval, ha sokat mész, gyakrabban van rá szükség.



#1520
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Működésben nem lehet sok. Csak a gyártási technológia más, az XT kétrészes, csavaros, míg az XTR-t egy darabból alakították ki. Még a dugattyú is mindkettőnél kerámia.

Az új 2014-es XTR Race-nél, azaz a 987-esnél van jelentősebb - és csak kialakításbeli - különbség, ott az XT-hez hasonlóan kétrészes, de magnézium-ötvözet a nyereg és valamilyen titán-ötvözet csavarokat adnak hozzá.

és karbon a fékkarja.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.