A pulzáló fékérzést meg szokja csak meg, az a tárcsa olyan.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#14441
Írta 2007. március 16. - 12:18
A pulzáló fékérzést meg szokja csak meg, az a tárcsa olyan.
#14442
Írta 2007. március 16. - 12:11
Nem, tippelem abból, hogy vnnak különbözõ fékbetétek, és van amelyikhez azt írják (jobbik hõtûrésûhöz) hogy 500°ot tartósan, rövid ideig a 800°ot bírják. Ebbõl gondoltam hogy a 350-400°ot egy bõ fél kilométeres süllyedésnél elérem/elérjük. Szerintem jobban hûl, ezt mérni eszköz híjján nem tudom, de ugye tapasztalat szerint a szellõsebb tárcsák jobban hülnek; nem? Nem tudom miért nem hül szerinted jobban - azokon a pontokon kapot még 2× annyi lukat, ami még a hullámok nélkülis standard szélesség, és ahol a legnagyobb szünet volt a gyári lukak között. Vagy azt mondod hogy szellõsebb lett a tárcsa és semmivel nem hül jobban? Én nem tartom valószínûnek. Ha vkinek van infrás hõmérõje kerítünk vkit 6"os Roundagonnal aki hasonló súlyban van és mérhetünk egyet mondjuk egy HHHrõl lefele
szerk:Igen, rosszabb tuti nem lett, de elvileg jobb lett. És optikailag is tetszenek a fényesebb lukak
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14443
Írta 2007. március 16. - 12:04
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14444
Írta 2007. március 16. - 11:56
Amennyivel csökkent a felület, pont annyival nõtt a maradék felületen a fékerõ.
Szemre méred a 350 fokot?
Grat. :clap:
Nem hûl az jobban.
Természetesen annyi lyukat fúrsz rá amennyi jól esik.
A tiéd.
Ne áltasd magad, üjj le. Csak másokat nem kéne...
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#14445
Írta 2007. március 16. - 11:21
pite: nem fogod tudni megcsinálni a tárcsalyukasztást.
Híjjj, most ahogy olvasgattam vissza (kerestem isminek hogy kell bekoptatni helyensen a féket, hogy inkább nagyobbakat kell fékezni), akkor néztem hogy rob kollega vesztett, jó lett, teljesen jól fog, semmit nem romlott a fékhatás - mondom ezt 2 nagyobb ör után, nem csak udvarban próbák után), hogy pl 400ról 350 fokra mérséklõdött-e a tárcsa hõmérséklete fékezéskor mondjuk 540 méter szintkülönbég(90% lejtõ)@2Km alatt azt infrás hõmérõvel ha megdobtok csekkolom
Másik: Ismi féke hasonlóan magas hangokat hallat mint mikor tükrösödik, de pulzáló/lüktetõ hangot ad, nem folyamatos mint pl az enyém volt, fõleg a hátsó - nem találtam semmit ami laza lenne; egyenletesen is kopik a tárcsa, akkor ez így természetes? Mert a srácot eléggé idegesíti hogy ilyen, én meg (remélem helyesen) nyugtatom hogy még csak kopik be, no para
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14446
Írta 2007. március 15. - 22:52
#14447
Írta 2007. március 15. - 21:51
#14448
Írta 2007. március 15. - 21:51
Nem az enyém a fék, én nem is tudom mi van benne, csak megkértek hogy kérdezzem meg.
köszi
#14449
Írta 2007. március 15. - 21:49
#14450
Írta 2007. március 15. - 21:40
nem álíltgatás, hanem egy bringa-eldõlés óta nem az igazi a rendszer..
korábban jó volt tehát ilyen ferde menet emg efféléket serintem kizárhatok.. viiiszont most hogy mondod az egyik betét mintha kicsit ferdén lett volna kopva.. majd holnap kiveszem megnézem újra.
valamint kapni fog egy új szett bovdent is szerintem, mert mintha azse lenne százas..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#14451
Írta 2007. március 15. - 21:33
Pl. teszem azt megreszelgeti valaki az adapteret, vagy rosszabb esetben a tarcsafekszemeket a vazon, mikozben lehet hogy csak a betetek koptak ferden.
Szoval nezzuk ,hogy szerintem mik azok amik bejatszhatnak a dologba(ezt most nem kifejezetten csak neked irom, mivel ahogy irtad elegge utana neztel mar) :
- Kezdjuk magaval tfekkel. Eloszor mindig nezzuk meg a beteteket hogy allnak a rotorra, hogy vannak bekopva, eleg lehet nehany fok elteres es jon a sikito kreta a tablan effektus. A tfeknel allhat rosszul a nyereg (tobb szogbol is) a betet es maga a rotor is: ha elhajlott es esetleg mashova egyengetted vissza mintahogy korabban volt, vagy csak nem fekszik fel jol az agyra ill. lehet gyarilag is 8-as benne (szinte mindig van is). Mivel az adapterrel egyutt (ha van a rendszerben) jon ossze vegleges allasszog (nyugalmi helyzetben) ,ezert fontos a ket alkatresz passzolasa lasd lejjebb.
- Az adapterrel sok problema nem tud lenni, lehet festekes de ez nem jellemzo ,esetleg ferde a menet -de akkormeg visszavinnem-, vagy nem sik a felulete. A reszeles csak abban az esetben indokolt, ha az alatetelezes nem segit, vagy a tarcsafekkel/vazzal/teloval esetleg az aggyal nem stimmel valami, vagyis valamiert nem akar a megfelelo helyre kerulni az egesz. (Ertelem szeruen a legolcsobb alkatreszt "tesszuk tonkre" eloszor
- A vaz is lehet festekes a szemnel. Rosszabb esetben rossz szogben hegesztettek fel a szemeket. (Az elobbi konnyen elofordulhat , az utobbi szerintem ritka mar) Az elso es hatso konzoloknal mind adapteres es mind sima rogzites eseten a legfontosabb a kapcsolodo feluletek teljes felfekvese.
-Vegul de nem utolso sorban a leggonoszabb dolog ami miatt sikoltozhat, rezonalhat, vagy akar nem is foghat a fek: Amikor raulsz a gepre (ez bizonyos osztelosokra jellemzo a hatsofeknel) ,akkor megvaltozhat a nyereg helyzete a vazzal egyutt a rotorhoz kepest, es bar ez minimalis a reszeleshez pont eleg. Foleg ha 8as is van benne. Tehat ezt is figyelembe kell venni a fek rogzitesenel.
Asszem ebbol lathato hogy nem egyszeru a dolog.
Vegul egy jotanacs ha egyszer belotted a cuccot, akkor hagyd ugy. Mert minel tobbszor allitgatod annal jobban fog osszevissza kopni az egesz es a meneteknek sem tesz jot.
Az atutotengelyek pedig segithetnek az ilyen jellegu problemak megoldasaban.
#14452
Írta 2007. március 15. - 21:18
milyen fék?
Amit mindenki elfelejt légtelenités után de ez a legfontosabb!!!
Feltöltö csonk zárva féknyereg a helyén, lepucolva, fékbetétek helyén tárcsa közte (vagy felszerelve készen)
DE! a fedél még nincs fent, nyitva vagyon szépen vizszintesen tele olajjal,
fogod a kart és neiállod rángatni (ovatosan, mert vizipisztojhoz hasonloan lövell fel az olaj ha gyorsan csinálod)
közben kocogtasd a fékkart
és láss csodát EZER bubi fog a dugattyu alol kimászni ami feltöltéssel nem fog kijönni...
ennyi
és még valami
a feltöltö csonkra szorosan kell illeszkednie a csönek a fecskendõvel!!!!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#14453
Írta 2007. március 15. - 20:45
csak azt tudom elképzelni hogy levegõs, vagy esetleg rosszul van beállítva.
#14454
Írta 2007. március 15. - 20:45
#14455
Írta 2007. március 15. - 20:09
Azt szeretném megtudni, hogy fékolaj és fékolaj között van e külömbség? A fékemet kb 4x lelégtelenítettem valmi noname autósboltba kapható dot 5.1-es fékolajal és még így is nyulik meg nemjó, ha esetleg motorex fékolaját használnám lehet jobblenne? (nem az olajmenyiségel van a baj és biztos nem levegõs)
#14456
Írta 2007. március 15. - 16:20
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#14457
Írta 2007. március 15. - 13:07
#14458
Írta 2007. március 15. - 11:03
#14459
Írta 2007. március 15. - 10:23
és a Shimano LX rõl is , melyik jobb?! köszi..
#14460
Írta 2007. március 15. - 01:53
vannak helyzetek, amikor sikra kell marni a fékszemet, mert hiába adapterezed meg alátétezed, összességében ferde marad. ha nincs szerencséd, akkor ez is egy olyan eset.
igy van. haver vett egy pike-ot, es sehogy se akart jo lenni a hfx rajta. mindenhogy surolt. de nagyon. aztan raktunk ra juicy-t es a cps miatt most mar egyenesen all a nyereg. az adapter maga az ferde...
vissza kellett volna kuldeni, de mostmar mindegy, mert muxik.
RAUH-Welt
B E G R I F F

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





