végül rendeltem egy SLX féknyerget a "folyós" helyett, kapott még egy esélyt
Ha ez is elvérzik, kipróbálok egy magura szettet
végül rendeltem egy SLX féknyerget a "folyós" helyett, kapott még egy esélyt
Ha ez is elvérzik, kipróbálok egy magura szettet
Nem vagyok fizetett Shimano ügynök csak megemlítem..Haver vett Angliából egy bringát, Deore fékkel szerelve. Ottani szokás szerint fordítva voltak a fékek bekötve. (jobb kéz első, bal kéz hátsó). A fékcsövek kibontása, levágása, légtelenítése,...mindennel volt kb 40 perc. Szerintem nagyon könnyű szerelni őket. (Youtube-ról tanultam)
Természetesen hallani rosszakról is de arányosítsuk, mennyi milliót adnak el. És soha nem mondom hogy a Shimano az über mindenben mert biztosan nem de kb olcsón nagyon jó minőséget kapsz.
Ma szereltem kollégám Tektro fékét...hát...anyáztam rendesen. 2x kellett légteleníteni és akkor sem lett olyan beton kemény mint bármely Shimano-s szerelésem. És nem jövök rá mi a titok, mert ugyan úgy kell csinálni de mégsem lett tökéletes.
Nem is feltételeztem .
Csak azt gondolom, hogy nem jó a sarkos vélemény. Csak ez a fék a fék. Ez nem ennyire egyszerű és fekete-fehér.
zscs: én se vagyok szerelőguru, sőt Eleve úgy állok hozzá, hogy akár több nap is szerelem a féket. Ha kell, többször légtelenítem. Eddig elégedett vagyok a Magurával ezen a téren is.
Az én időmbe belefér, hozzád képest alig megyek.
Ez egy nagyon jó összehasonlító teszt, korábban lehet, hogy te linkelted zscs.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Nem vagyok fizetett Shimano ügynök csak megemlítem..Haver vett Angliából egy bringát, Deore fékkel szerelve. Ottani szokás szerint fordítva voltak a fékek bekötve. (jobb kéz első, bal kéz hátsó). A fékcsövek kibontása, levágása, légtelenítése,...mindennel volt kb 40 perc. Szerintem nagyon könnyű szerelni őket. (Youtube-ról tanultam)
Természetesen hallani rosszakról is de arányosítsuk, mennyi milliót adnak el. És soha nem mondom hogy a Shimano az über mindenben mert biztosan nem de kb olcsón nagyon jó minőséget kapsz.
Ma szereltem kollégám Tektro fékét...hát...anyáztam rendesen. 2x kellett légteleníteni és akkor sem lett olyan beton kemény mint bármely Shimano-s szerelésem. És nem jövök rá mi a titok, mert ugyan úgy kell csinálni de mégsem lett tökéletes.
Több Magura szettem volt már, sőt, egy MT8 Race Line Limited szettem még most is van. XC fékhez képest bivalyerős és egy SRAM Level TL helyére szereltem párom bringáján, miután 2 évig nyüstöltem (versenyek, edzés, minden).
Légtelenítés szerintem közepesen macerás. A gyári videó alapján sosem sikerült rendesen. Igazából a SRAM-féle légtelenítési módszerrel légtelenítem nagyjából (Youtube-on gyári SRAM videó) és így jó. Azért nagyjából, mert 1 éve nem csináltam ilyet és rémlik, valamit máshogy szoktam.
Lehet, én vagyok a béna (sőt biztos), de elsőre sosem sikerül, legalább az egyik féket 2x kell légtelenítenem egymás után.
Amúgy mennyire problémás a magura légtelenítés, vagy mitől az?
Én nem vagyok szerelő, sőt. Magura MT7 fékem van, használtan vettem.
Az elsőt nem kellett szerelni, de a hátsónál el kellett vágni a csövet, mert az eladónál vázon belül ment.
Tehát én raktam be a tüskét is, majd légtelenítettem. Kaptam hozzá gyári légtelenítő szettet és folyadékot. Én azt mondom egy szerelés, de többszöri légtelenítés után, hogy nem macerás. Azért kellett légtelenítenem többször, mert a fékkarnál kicsavartam a kis csavart, hogy engedjek a folyadékból, de levegős lett. (Ez a módszer a Sram Guide-nál működött.)
Talán 2-3-szor légtelenítettem, mire jó lett, de először én csináltam rosszul. Emlékeim szerint azóta talán egyszer kellett utánaállítani, hogy ne súroljon a betét.
Egy szerelés, légtelenítés után azt mondom, én többet szívtam a Sram Guide R fékemmel és nem csak a Dot miatt.
Nagyon kíváncsi vagyok olyan véleményére, aki gyakrabban szereli, légteleníti, mi miatt macerás. (Nincs benne cinizmus.)
marton, én is hallottam olyan véleményt, hogy csak a Shimano fék a fék. De én meg a Shimano-ról is hallottam rosszat, szóval.....
Edited by ultio, 2020. October 01. - 09:39.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Haver kb szó szerint majdnem megdöglött a Maguratól, hirtelen elengedett az egyik - majd nem sokkal később a másik. Utána a Magura forgalmazó szerelője csak annyit mondott: "Nekem is Shimano fékem van."
Vegyél egy Shimano féktestet és kész. Haveri körben kb mindenkinek az van, kb senkinek nem volt vele baja.
Te tényleg valahogy kifogtál vmi fos szériát...
Sajnos vagy nem sajnos,de SLX-től felfele más a fékcső csatlakozás, így shimanoból nincs nagy választási lehetőség, pedig lehet megpróbálnék egy olcsóbbat, új deore vagy alivio, vagy tudomisén, csak fékcsövet is pluszban nincs kedvem cserélgetni.
Veszel hozzá fékcsövet is, bár először azt akartam mondani, hogy csak a csatlakozót kell kicserélni, de közben rájöttem, hogy a banjónak nevezett csatlakozó rá van préselve...
Amúgy mennyire problémás a magura légtelenítés, vagy mitől az?
Köszi a bike components tippet!Lehet megpróbálkozom akkor egy újabb slx féknyereggel. Magurával kapcsolatban eltántorítottál
Sajnos vagy nem sajnos,de SLX-től felfele más a fékcső csatlakozás, így shimanoból nincs nagy választási lehetőség, pedig lehet megpróbálnék egy olcsóbbat, új deore vagy alivio, vagy tudomisén, csak fékcsövet is pluszban nincs kedvem cserélgetni.
Szerintem kifogtál egy problémás féknyerget csak (SLX). Tudsz venni viszonylag olcsón Deore vagy Deore SLX féknyerget az SLX szettedhez (ha megvan még), Bike-componentsen úgy rémlik, külön is árulják a féknyerget és probléma megoldva.
Igen, Magura féknyerget mixelik Shimano fékkarokkal (Shigura), működik. Magurákkal egy baj van, az EBT, azaz Easy Bleeding Technology. Átnevezném. AIBT-re. Almost Impossible Bleeding Technology-ra. Vagy ha úgy tetszik, Artifical Intelligence-bleed Based Techology, tudomisén. Lehet vele szívni, na!
Igaz, ha rájön az ember a módjára, bazi jó és erős fékek a Magurák.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Tárcsafékek terén most mi számít megbízhatónak?
Volt deore fék szettem, először a hátsó majd az első féknyereg kezdte el engedni az olajat, ezzel borzasztó nyikrogást generálva - mivel összeolajozta a tárcsát, és levegősödött a rendszer.
Cseréltem Sram guide-ra, ennek a fékerejével sem voltam kibékülve, majd nyáron beragadt a melegtől mindkét fékkar..
Most SLX van, hátul elkezdte engedni az olajat.. vettem ebayről az utángyártott dugattyú és tömités készletet, mondanom sem kell, ugyanúgy ereszt, talán valamivel kevésbé..
Magurám még nem volt. Megpróbálkozzak azzal?
Olvastam, hogy shimano fékkarral is mennek, no nem mintha külön lehetne kapni magura féknyerget
Vagy vegyek egy csere shimano féknyerget és reméljem, hogy most hátha tovább bírja?
Kinézném a szükséges alkatrész cikkszámát, mondjuk innen (13. oldal), aztán beszambáznék egy szimpatikus bicajboltba, az asztalra csapnék és megkérdezném,
répatorta van-etudnak-e ilyet szerezni a forgalmazótól. Valszeg nem, vagy csak a világ vége utánra pár nappalra, emiatt megrendelném inkább innen. Esetleg vennék egy komplett darabot az apróból.
edit: Illetve talán nem is annyira reménytelen az itthoni beszerzés. Ma megrendeled, kedden a kezedben lehet. Fejlődünk? :-)
Köszönöm... Boltokat végigjártam-nem volt szerencsém-forgalmazó megkérdezve-teljes javítókeszletet "gazdasági" csőd miatt nem vennék,DE megoldódott..egy "szaki" gyártott nekem egy kis "jóságért" cserébe!
Edited by oldbike, 2020. September 29. - 18:28.
Hali!
Avid BB7 mtb fékhez a belső rugó eltört..esetleg tipp a mo-i beszerzési pont ha valaki? köszönöm.
Kinézném a szükséges alkatrész cikkszámát, mondjuk innen (13. oldal), aztán beszambáznék egy szimpatikus bicajboltba, az asztalra csapnék és megkérdezném, répatorta van-e tudnak-e ilyet szerezni a forgalmazótól. Valszeg nem, vagy csak a világ vége utánra pár nappalra, emiatt megrendelném inkább innen. Esetleg vennék egy komplett darabot az apróból.
edit: Illetve talán nem is annyira reménytelen az itthoni beszerzés. Ma megrendeled, kedden a kezedben lehet. Fejlődünk? :-)
Edited by Kisherceg, 2020. September 26. - 21:14.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Hali!
Avid BB7 mtb fékhez a belső rugó eltört..esetleg tipp a mo-i beszerzési pont ha valaki? köszönöm.
Simán csak felmelegszik az olaj is a forró fékbetéttől..valaminek át kell adja a hőt. A kitágult olaj miatt nem tud egyből alap helyzetbe visszaállni a dugattyúd, ezért beleér a fékbetét a tárcsába.
Amint lehül az olaj, csökken a térfogata és vissza tud állni a dugattyú az eredeti helyére.
Sziasztok!
Adott egy Shimano SLX BR-M7000 hidraulikus tárcsafék. Hosszabb, erősebb fékezések után a fékkar elengedését követően a fékbetét valószínűleg hozzáér a féktárcsához, szabálytalan ritmusban ad ki mindenféle hangot, majd pár száz méter után egyre halkul és megszűnik a zaj. Rövidebb, gyengébb fékezéskor nincs ilyen probléma. Az első fék teszi ezt a hátsó kevésbé és ritkábban. Ha felemelem a biciklit, az első kereket megpörgetem, majd állóra fékezem, majd újra megpörgetem a kereket akkor sincs ilyen hang, simán fut a kerék.
Mi lehet a gond? Köszi előre is az ötleteket!
Sziasztok!
Adott egy Shimano SLX BR-M7000 hidraulikus tárcsafék. Hosszabb, erősebb fékezések után a fékkar elengedését követően a fékbetét valószínűleg hozzáér a féktárcsához, szabálytalan ritmusban ad ki mindenféle hangot, majd pár száz méter után egyre halkul és megszűnik a zaj. Rövidebb, gyengébb fékezéskor nincs ilyen probléma. Az első fék teszi ezt a hátsó kevésbé és ritkábban. Ha felemelem a biciklit, az első kereket megpörgetem, majd állóra fékezem, majd újra megpörgetem a kereket akkor sincs ilyen hang, simán fut a kerék.
Mi lehet a gond? Köszi előre is az ötleteket!
Nekem hasonló jelenség volt a 8100-as fékemnél. Közel 1500 km után a betétek feladták elől a szolgálatot, Ilyenkor a távtartó rugó hozzáért a tárcsához, és attól adott ki karistoló hangot. Nézd meg nálad mennyi hús van még a betéten, azt ha nálad is kevés, cseréld le. Különben meg egy dugattyúmobilizálás sem árt betétcsere mellett.
Sziasztok!
Adott egy Shimano SLX BR-M7000 hidraulikus tárcsafék. Hosszabb, erősebb fékezések után a fékkar elengedését követően a fékbetét valószínűleg hozzáér a féktárcsához, szabálytalan ritmusban ad ki mindenféle hangot, majd pár száz méter után egyre halkul és megszűnik a zaj. Rövidebb, gyengébb fékezéskor nincs ilyen probléma. Az első fék teszi ezt a hátsó kevésbé és ritkábban. Ha felemelem a biciklit, az első kereket megpörgetem, majd állóra fékezem, majd újra megpörgetem a kereket akkor sincs ilyen hang, simán fut a kerék.
Mi lehet a gond? Köszi előre is az ötleteket!
a fekero gyakran tok teljesen mason mulik... villa/vaz torzios merevseg, rossz adapterezes, kerekrogzites, stb.
pl a cx brinanal a 140es tarcsakat atszereltem adapteres 160asra, a fekero talan rosszabb is lett, kevesbe harapott, talan kesobb melegedett el, de osszessegeben egyaltalan nem volt elorelepes. valoszinuleg nem volt a bringa eleg merev hozza.
itt is hasonlora szamitottam, hogy az adapterezes nelkul nem lesz kevesebb - de montinal egyertelmuen erezheto a 180-160 valtas. az mas kerdes, hogy sok esetben eleg a 160as is, en is maradtam volna annal, ha nem zenel. ha a mostani is elkezd nyekeregni, akkor lehet majd visszamegyek a 160+femes kombora a 180+resin helyett.
elvileg csak olyan 12% fekero kulonbseg lenne a 180-160 valtasnal, de inkabb arrol szol a dolog, hogy melyik esetben hogyan lehet a megfelelo homerseklettartomanyban tartani a fekeket, ez meg erosen fugg a felhasznalastol, ki hogyan es hol hasznalja. tipikus empirikus dolog, ezt nem fogja senki sem kimerni egy tesztpadon, ahany korulmeny, annyi fele eredmeny.
Eddig erre nem akartam reagálni, de már mentem egy keveset a 160-as tárcsával és a merev villával talán már megtehetem.
Ez a kicsit rezgés, stb. a Fox villámnál nálam is jelentkezett, 8000-es XT-vel is és a 8100-es modellel is.
Amikor összeraktam a bringát a Niner villával akkor sokkal jobban zavart. Első körben a kormánycsapágy részt szedtem szét, újra össze, jobban meg is húztam. Javult, de mivel fékbetétet is cseréltem, utólag okoskodva valószínűleg annak volt betudható. Mikor elkezdett kopni a betét megint rezonált. A 180-as Ice Tech tárcsát cseréltem én is az RT66-ra, megint kaptam valamit. Utána szereltem be a Swissstop betétet, semmit nem éreztem (a betét sem jött be). Visszatettem a J04C Metal betétet, és egy 160-as tárcsát újítottam. Ezzel a párossal szűnt meg teljesen minden, a betét nem új amúgy, mentem már eleget így, ez tartós boldogság. A fékerő elegendő a számomra így is.
az en 80kghoz mindenkepp eleg a becsi erdobe, a resin fekbeteteket ereztem kicsit kevesnek vele, nem harapott, es megfogott ugyan, de eleg erosen kellett huzni, amitol mar elszoktam (de jol adagolhato). lehet csak jobban be kellett volna koptatni, de szinezodott a fektarcsa szele. femessel szvsz teljesen rendben van a fekero, adagolhatosag, stb. megkockaztatom, igy talan meg jobb is, mint a 180+femes, kombo, mert nem harap azonnal, lassabban epul fel a fekero, jobban kontrollalhato.
ami idegesitett benne, hogy idonkent elkezdett berezonalni. nem is tudom, hogy mihez kotheto, mert amikor elindulok nem csinalja. aztan van egy kb 20 fokos aszfaltos lejto, aminel vegig huznom kell a feket (gyalogos resz) a vegere ott megjon a hangja. utana akar hideg, akar meleg, akar lassan megyek, akar gyorsan... zenel. de furcsa modon, amikor igazan odapakol neki az ember 40-50es temponal, akkorra meg megint elhallgat, es megint nincs hangja a tekeres vegeig. a kov tekeresnel kezdodik minden elorol.
igaz ezt csinalta a 180as icetech tarcsaval is, aztan lecsereltem a fekbetetet femesre, egy ideig nem volt, majd azzal is kezdte. azota lecsereltem az egesz m8000et m8100re, az icetech tarcsakat rt66ra, de a fenti eset.
most vettem egy rt66os 180asat - vicc, mert ilyennel jott a bringa harom eve - es az m8100 borda nelkuli resin fekbetetjet, egyelore csendben teszi a dolgat. aztan ki tudja, ez is elkezd zenelni egy ido mulva.
mar inkabb gyanakszom az agyra, atutore, villara, a feknel annyira vegigjatszottam minden lehetoseget.