Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#13761
Írta 2007. május 30. - 09:57

mármint csak akkor nem mozdulhat meg.
Vidd el szervízbe, valószinüleg teljesen szét kéne szedni a féket.
#13762
Írta 2007. május 30. - 09:12

#13763
Írta 2007. május 29. - 22:33

lánckenésre láncolajat vagy lánczsirt, kerékpárboltban biztos segitenek ilyen kérdésben (amit én vennék: rohloff vagy sonax)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13764
Írta 2007. május 29. - 22:04

Elöre is köszi..
#13765
Írta 2007. május 29. - 14:52

Ehh, most akartam beírni...

ON
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#13766
Írta 2007. május 29. - 14:32


1.amúgy meg magura luisa vajon hogy mûködne héjsz tárcsával ?
2, bbb-n kívûl létezik még valamilyen ithon is kapható betét magyra lujzához ?
mert gyári úgy néz ki, nem nagyon elérhetõ a
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13767
Írta 2007. május 29. - 14:21

És ilyen dirt/fr kerekek, nem feltétlenül kell annak nehéznek lenni.
Bár igaz hogy oldalfal védelem nélküli 2,3-mas külsõket használok -continental gravity- (hátul még sajna egy 2,5-ös van ugyan,de már nem sokáig) de ha jó a felni akkor kéthavonta egy felütéses defekt nekem még belefér...inkább legyen könnyebb a gép.
#13768
Írta 2007. május 29. - 01:28

#13769
Írta 2007. május 28. - 22:56

#13770
Írta 2007. május 28. - 22:55

mellesleg az új kerékszettem 1670 gramm, szal korántsem mondható túl nehéznek ...
Az hogy a p****ba annyi? Mibol van az?
Nekem a komplett elso kerekem gumival mindennel (single track felnivel) ketto es egynegyed kilo. (Igaz acelperemes koppeny van benn ,de akkor is.
Bar vegulis egy korabbi Mavicom az valoban fel kilos volt csak (450g) (csak az abroncs, de az viszont nem "FR" felni volt)
vegyen mindenki tarcsafeket, bocs az offer

#13771
Írta 2007. május 28. - 22:07

elég a 160/160 akkor talán nekünk is. (pontosítok: könnyû, merevfarú CC gépre, 70-80 kilóig)
ebben egyet is értünk.....

én is 90 fölött mondtam hogy elkel a 180as elõre....
volt eddig xt-m, hayes hfx mag-om , ezek 160/160 -al. és nem igazán elég a kis tárcsa, pedig egyik sem gyenge fék....
aztán magura luisa fr-180/160 - al...na eddig az a legjobb /
és most versenyben van az
xtr 07
juicy ultimate
marta sl
luisa karbon régi tárcsával
off
igen ST...ha +lesz a 12-34 es sorom akkor megy is bevetésre-----
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13772
Írta 2007. május 28. - 21:40

sztem meg ne vedd a Tiedtõl eltérõ véleményt személyes támadásnak....
mellesleg ez nem csak az xtr fékre vonatkozik hanem bármelyikre...egyébként amikor meg 2,8-3 kg-os vázból indul ki az ember , akkor ha lehet lespórolja azt a 200 grammot is amit egy fékszetten tud.....sok ilyen apróból hamar lesz egy kiló ami azért nem mindegy.....viszont nyilván nem tesz bele 1500 grammos kereket....
off
mellesleg az új kerékszettem 1670 gramm, szal korántsem mondható túl nehéznek ...
utolsó off: Személyes támadásnak természetesen nem veszem, hiszen ez egy fórum, ahol különösen sok a különbözõ vélemény, és ez így van rendjén.
Az új kerék jól hangzik, az már tényleg rendes súlyban van

On: Különben csak a saját tapasztalataimat tudtam leírni, mást nem. Neked talán semmi tapasztalatod a mostani XTR fékekkel, nem tudhatod hogyan mûködnek, milyen tárcsák kellenének. Persze túl lehet építeni a dolgot, senkinek nem fog fájni. A differenciált tárcsaméret lehet fontos (függ a ridertõl, bringa súlyától, felhasználási területtõl), de nem érzem annyira a súlyát CC-re mint ahogyan azt pl. a bikemag hasábjain teszik. Ha némely itthoni élversenyzõknek elég a 160/160 akkor talán nekünk is. (pontosítok: könnyû, merevfarú CC gépre, 70-80 kilóig)
#13773
Írta 2007. május 28. - 17:39

#13774
Írta 2007. május 28. - 17:38

és milyen szépoff
mellesleg az új kerékszettem 1670 gramm, szal korántsem mondható túl nehéznek ...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13775
Írta 2007. május 28. - 14:41

sztem meg ne vedd a Tiedtõl eltérõ véleményt személyes támadásnak....Off: Ez egy fórum, és természetesen bárki kontrázhat a másikra, de nem teljesen értem, hogy miért az enyémre kontrázol szerintem oda nem teljesen illõ dolgot. Mikor 1500-1600 grammos kerekeket kérdeztem (épített kontra gyári), akkor jöttél a fullyba 100 kilós ridernek jó az 1900-2000 grammos kerekkel. Ami természetesen önmagában megállja a helyét, de nem volt ilyen kerékrõl szó.
On: Igazad van, arra a setupra + bringásra kelhet a 180-as tárcsa. A féket külföldi oldalakon még a legkönnyebb freeride fékként is ajánlják, oda is kevés a 160, oda 203-as kell. Minden esetre 100 kilós ridernek én nem gondolok egy gramm mániás össztelós bringát, így ebben a felállásban meg felesleges az XTR fék, jó az XT is.
De hogy teljes legyen a dolog, én a 2007-es XTR féket egy 10 kiló alatti bringában használom, a magam 70 körüli kilójával és 26 életévével (aláírásban lévõ bringa, ami már egy kicsit könnyebb, de itt sem volt nehéz).
mellesleg ez nem csak az xtr fékre vonatkozik hanem bármelyikre...egyébként amikor meg 2,8-3 kg-os vázból indul ki az ember , akkor ha lehet lespórolja azt a 200 grammot is amit egy fékszetten tud.....sok ilyen apróból hamar lesz egy kiló ami azért nem mindegy.....viszont nyilván nem tesz bele 1500 grammos kereket....
off
mellesleg az új kerékszettem 1670 gramm, szal korántsem mondható túl nehéznek ...

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13776
Írta 2007. május 28. - 00:33

Teszem hozzá ez szerintem erõsem függ a rider testsúlyától ......nekem nem azért kell 180-as tárcsa mert a fullival annyival gyorsabbn megyek mint a merevvel hanem mert ha egy deka felesleg nincs rajtam akkor is 90+ kiló vagyok....és oda azért kell a nagyobb tárcsa a könnyû cc gépre is.....
Off: Ez egy fórum, és természetesen bárki kontrázhat a másikra, de nem teljesen értem, hogy miért az enyémre kontrázol szerintem oda nem teljesen illõ dolgot. Mikor 1500-1600 grammos kerekeket kérdeztem (épített kontra gyári), akkor jöttél a fullyba 100 kilós ridernek jó az 1900-2000 grammos kerekkel. Ami természetesen önmagában megállja a helyét, de nem volt ilyen kerékrõl szó.
On: Igazad van, arra a setupra + bringásra kelhet a 180-as tárcsa. A féket külföldi oldalakon még a legkönnyebb freeride fékként is ajánlják, oda is kevés a 160, oda 203-as kell. Minden esetre 100 kilós ridernek én nem gondolok egy gramm mániás össztelós bringát, így ebben a felállásban meg felesleges az XTR fék, jó az XT is.
De hogy teljes legyen a dolog, én a 2007-es XTR féket egy 10 kiló alatti bringában használom, a magam 70 körüli kilójával és 26 életévével (aláírásban lévõ bringa, ami már egy kicsit könnyebb, de itt sem volt nehéz).
#13777
Írta 2007. május 27. - 22:06

nem csak abban hanem már korábbi monobody féknyergekben is imbusz van, igy nem is értem, mi volt a célja a shimano-nak ezzel a sz*r csavarral....A fékpofákat „tartó” csavar annyira nevetséges, hogy aki azt oda kitalálta azt egész életében eme csavar ki-be csavargatására kárhoztatnám. A 2008-as XT-n már ínbusz csavar szolgál erre a célra.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13778
Írta 2007. május 27. - 21:44

. Most 160/160-as tárcsákkal használom, és ez mindenhol bõven elég. Elõször 160/180-as tárcsákkal nyüstöltem a dolgot, de semmi értelme elõre a 180asnak. Teszem hozzá gyorsan, hogy cc-re, és itthonra (de talán a komolyabb külföldi hegyekre is elegendõ).
[/url]
Teszem hozzá ez szerintem erõsem függ a rider testsúlyától ......nekem nem azért kell 180-as tárcsa mert a fullival annyival gyorsabbn megyek mint a merevvel hanem mert ha egy deka felesleg nincs rajtam akkor is 90+ kiló vagyok....és oda azért kell a nagyobb tárcsa a könnyû cc gépre is.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13779
Írta 2007. május 27. - 19:41

A pontos combo: XTR 2007 dual control fékváltókar + XTR 2007 féktestek + XT csavaros tárcsák. A beállítás semmi különös, az ember egyszer megtalálja a megfelelõ hézagolási beállítást és utána minden rendben. A fékkar helyzete nagyon kényelmes, rendkívül könnyen, lágyan mûködik a rendszer. Az adagolhatósága nagyon jó. Fékezés közben még nem sikerült véletlenül elváltanom. Jelen pillanatban a gyantás pofákat használom melyek gyorsan kopnak. A fék ereje brutális, és ezt mások is mondták. Most 160/160-as tárcsákkal használom, és ez mindenhol bõven elég. Elõször 160/180-as tárcsákkal nyüstöltem a dolgot, de semmi értelme elõre a 180asnak. Teszem hozzá gyorsan, hogy cc-re, és itthonra (de talán a komolyabb külföldi hegyekre is elegendõ).
A féktesteket viszont elég gyakran kell tisztogatni, mert könnyen elkoszolódnak. Ekkor beragad a dugattyú, nyikorog az egész alu dolog a piszok-fém súrlódásától. Nincsen mese, féktest leszed, fékpofák kiszed, megnyomkorász, kitakarít, és minden rendben. 10-15 perces mûvelet a két fékre. A fékpofákat „tartó” csavar annyira nevetséges, hogy aki azt oda kitalálta azt egész életében eme csavar ki-be csavargatására kárhoztatnám. A 2008-as XT-n már ínbusz csavar szolgál erre a célra.
A váltásról írt véleményem itt olvasható:
http://www.forum.bik...7427#post587427
#13780
Írta 2007. május 27. - 18:49

féknyeregben: saint, xt, vagy xtr
feékkarban a fém Deore
tárcsa meg Hayes v6
ez így olyan 30k lenne fékcsõvel mindennel..
féknyeregbõl a saint a szimpi mert nem sokkal nehezebb az xtr-nél de állítólag sokkal jobban fog