Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#13561
Írta 2007. június 25. - 14:04

#13562
Írta 2007. június 25. - 12:52

kérdem én
minek a hayes 9" tárcsa? a 8"-ost ki pirítja meg? mert nekem szokott lilulni, meg feketedni mondjuk sziklakert után
Nekem ha túlmelegszik éktelenül vonyíííííííííít az Avid, de fékhatásban még soha nem vettem észre csökkenést. Szine / szaga az nincsen ilyenkor.
(Én csak 185-öst akartam venni, de haver olyan jó árban adta a 203-mast ,hogy nem tudtam visszautasítani....)
#13563
Írta 2007. június 25. - 12:07

#13564
Írta 2007. június 25. - 10:44

#13565
Írta 2007. június 25. - 10:42

minek a hayes 9" tárcsa? a 8"-ost ki pirítja meg? mert nekem szokott lilulni, meg feketedni mondjuk sziklakert után, de a nyomáspont mindig ugyanott van, mintha oda lenne betonozva. (igen még 40 fok melegben is)
amúgy a versenyzõk is (nem a magyarok hanem pl fabien barrel) néha 160-as tárcsát használnak hátul, ha olyan a pálya.
amúgy 203-185 kisbringán 185-v és nem pirul. (tudom h most jön a maszlag, de nekem a sram 9.0 mûgyantás pofával még 160-as tárcsával se sült meg, csak szaga volt, még akkor is ha csak a hátsót húztam, mert kiváncsi voltam rá h milyen is egy fékkel menni)
#13566
Írta 2007. június 25. - 09:24


nem is azt mondom, hogy úgy bringázni, csak ez pont olyan trend, hogy 150 mm rugóút alatt már merevgépnek számít egy bringa. persze biztos szükség van 230-as tárcsára, meg 6 dugattyúra, meg elöl dupla vízhûtéses, fékerõelosztós, kompjutervezérelt plazmafékre. csak minek? mert kell valami, amit hajlandó vagy megvenni a meglévõ helyett ...
#13567
Írta 2007. június 25. - 09:23

#13568
Írta 2007. június 25. - 09:18

A más dimenzió annyi, hogy én szeretem rendesen elereszteni vasat, jobban, mint te, onnan meg is kell állni/lassítani, és néha nagyon hirtelen.nem fékezünk hátsóval többet, ha igen akkor valamit nem jól csinálsz. persze megint indulhat a vizes aszfalton elsõvel fékeztem és pofára estem, nem fékezek többet életemben elsõvel kezdetû történet, de fékezni akkor is elsõ + hátsó fékkel kell, mert a hátsó fék lefelé is minimális erõkifejtésre már blokkolja a kereket, így ilyenkor már elhanyagolható lassítást produkál (thez tudjuk hogy te hátsó fékkel is bírsz, de rád a fizika más törvényei vonatkoznak
), függetlenül attól, hogy hova helyezed a súlypontod.
ezt most nem értem, te már a folyadékûrben tartózkodsz, vagy mi?
persze mindentõl függetlenül lehet venni hátra nagytárcsát is, de a befektetett plusz nem fog akkora érezhetõ eredményt hozni, mint azt itt sokan hirdetik.
Én érzem a különbséget a hátsó nagy tárcsa használatával, de egyáltalán nem hirdetem, hogy ez a tuti. Véleményt mondok, nem igét hirdetek.
És akár filmekkel, akár profikkal példálózni azért hiteltelen dolog, mert legnagyobb részünk soha nem fog úgy bringázni. Egyébként is mi már vén f****k vagyunk, akik tudják, mennyi vesztenivalójuk van.

#13569
Írta 2007. június 25. - 08:20


#13570
Írta 2007. június 25. - 08:15

#13571
Írta 2007. június 25. - 08:12


am Én 185 / 160
#13572
Írta 2007. június 25. - 08:06

Lefele ugyanis tobbnyire hatsoval fekezunk a balesetek elkerulese vegett.
nem fékezünk hátsóval többet, ha igen akkor valamit nem jól csinálsz. persze megint indulhat a vizes aszfalton elsõvel fékeztem és pofára estem, nem fékezek többet életemben elsõvel kezdetû történet, de fékezni akkor is elsõ + hátsó fékkel kell, mert a hátsó fék lefelé is minimális erõkifejtésre már blokkolja a kereket, így ilyenkor már elhanyagolható lassítást produkál (thez tudjuk hogy te hátsó fékkel is bírsz, de rád a fizika más törvényei vonatkoznak

ezt most nem értem, te már a folyadékûrben tartózkodsz, vagy mi?Mi egymáshoz képest teljesen más dimenzióban bringázunk, és annak alapján "Én" nem tudom elfogadni az érvelésedet.

persze mindentõl függetlenül lehet venni hátra nagytárcsát is, de a befektetett plusz nem fog akkora érezhetõ eredményt hozni, mint azt itt sokan hirdetik.
#13573
Írta 2007. június 25. - 07:52

Ha fékolajból engedek le egy kicsit a fékpofák távolabb lesznek a tárcsától?
Vagy hogy lehet egy Juicy 5-ön állítani a távolságot?
Sorry a tudatlanságomért.
U.I.: Az elõzõ témához:
Elõl nekem is 203, hátul 160-as tárcsa van...
#13574
Írta 2007. június 25. - 00:52

... na most innentõl nekem mondhatja bárki, hogy kell a 203 hátra. annak azt tudom üzenni, hogy vagy szar féket használ vagy nem tud fékezni.
ha inkább hátsóval fékezel, akkor gondolom már akkora ász vagy hogy nem is kormányzol csak becsúsztatod a kanyarba a gépetszigorúan fsr-rel nehogy elpattogjon ...
Nem ertelek, ha nekem irtad legyszi olvasd el megegyszer a hozzaszolasomat, nem mondta senki hogy kell. En nem vagyok egyaltalan asz es mindket feket szoktam hasznalni, azert van.

(ez itt a kivagott offtopic lett volna de inkabb hagytam ,mert ertelmetlen. Gondolom a sulypont fogalmat azert mindenki ismeri, meg azok is akik szinte csak elsovel jonnek lefele;) )
Nem akartam senkinek a lelkebe gazolni csak vazoltam hogy nem ertelmetlen a hatso nagytarcsa hatra. Kulonben is a hayesnek mar van 9 colosa is.
#13575
Írta 2007. június 25. - 00:15

#13576
Írta 2007. június 25. - 00:01

#13578
Írta 2007. június 24. - 23:59

#13579
Írta 2007. június 24. - 23:57

