Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#13461
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 hozzászólás
És hol maradt a Héjsz Meg HáDé? :D :D

#13462
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
valaki érdeklõdött néhány hete felsõkategóriás fékek terén:----volt egy cikk az osztrák Mountain Bike magazinban a következõ résztvevõkkel:(nem 100%-ig biztos)
-Magura Louise
- Formula K-24 Oro
-Shimano XTR
-Avid Ultimate
(meg tlán még valami) A lényeg, hogy minden szempont szerint a Formula viszonylag nagyobb különbséggel nyert, õt követte az Ultimate ---egy nagyon picit lemaradva az Ultimatetõl jött az XTR és Louise holtversenyben.

#13463
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Sala: szerinted melyik a jobb fék? avid bb5 v shimano deore mechanikus


76 kilómmal a bb5 hátra, 160-as tárcsával CC-re bõven-bárhova, mindig a gumi tapadása a szûk keresztmetszet, és jólesõ harapós érzés rángatni a fékkart.
elöl ugyanezt kissé keveselltem, és roundagonnal hamar melegedett.
a bb5 hátra került, elöl bb7+cleansweep megoldotta.
ezzel egy fentebbi kérdére is talán válaszoltam.

editke: vazz, mire megírtam, új oldal nyílt a hsz-okból..

#13464
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Huu ....Def Jam az eleg nagy error:cry:, de elvileg a kulso fekete bevonatot ha lekapta azon belul meg kene legyen valami, nem hinnem hogy az gaz. viszont legelejen a felszerelesnel valoban okosan kell meretezni a fek csovet. Nekem elol van hidros, kicsit hoszabb a kelletenel, de sikerult ugy elvezetni hogy sehogyan sem erhet hozza kerekhez vagy semmi mashoz amibe megakadhat.Egyebkent a fek vezetek maga nem kerul oan sokba, csak sok vele a macera. Olaj leenged, kiszed, uj darab meretre vag, felszerel , feltolt, legtelenit es pont. Na de gondolom ugysem te oldanad meg, szoval ha virtod a zsetont , mar csinaljak is ;)

#13465
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 hozzászólás
Segítsetek!
Van hátul egy Hayes Nine Hd fékem, Deneb vázon van és túl hosszu a fékcsõ!
Na és ahogy van a hátsó támvilla ott van megfogatva egyszer a fékcsõ, és délután ugrálgattam és elég szépen bekapta vhogy a gumi a fékcsövet, és kicsit lehuzta a fekete bevonatot! Ugye nem lehet semmi maradandó kár ebbõl? Thx

#13466
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás
minden hidrós tárcsfék dugattyú kerámiából van?

#13467
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Deore karral úgyanúgy mûködik, mint xt karral.


A sebesség mindent megold.

 


#13468
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás
Nah, én meg idáig avidban(akár drótos akár hidr.) gondolkoztam, fõleg hogy most elég olcsó. Tényleg szopatósak, vagy mi? Vagy csak a jelenlegi uccsó postolók nem preferálják?:)
25-nél több pénzem nem nagyon lesz rá. Szóval a szuperkategória kiesik...

#13469
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

akkor ha garis vidd vissza - lehet nincs rendesen megmunkálva a dugattyúház, olcsóbb fékeknél elõfordulhat.
nyomáspont nem vándorol?

Nem.
Amit most a többieknek írtál arról jutott eszembe hogy esetleg csak egy féktestet veszek mondjuk egy XT-t annak még nem olyan húzós az ára. Tudom hogy elvileg a Shimano fékalkatrészek elvileg kompatibilisek. De a gyakorlatban nem okoz valami zûrt ha egy Deore fékkarra rákötök egy XT testet vagy nem csökken a teljesítmény?
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.

#13470
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
hidróssal nekem bajom eddig nem volt.
Sosem tört csõ, sosem szakadt, sosem fosta el az olajat.
Ráfoghatom, volt már pár a karmaim között :)

Bowdenesem is volt.
Csak arra emlékszem, hogy folyton a bowdennel szoptam, állítottam, és nem egyszer megtört a csõ - gyengült fékhatás

Lehet akkor még folyton elszórtam a bringát, vagy csak nem vigyáztam rá(ki van zárva) de manapság ilyet nem tapasztalok.

Ja, és nem koszolódik el a fékcsõ sem :)

#13471
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

/Egyszer régen megszóltatok, hogy a tárcsafékeknél nincs több hibalehetõség mint a V-nél. Hát ahogy olvasgatok itt, nem változott a véleményem.:)/


azért ne egy deore-ból, vagy egy hfx-9 bõl indulj ki.
keress rá úgy, hogy "XT-", vagy "Saint fékprobléma"....sztem nem nagyon fogsz találni.

de hogy a kérdésedre is...
sztem semmivel nem kevesebb. veszel egy _jó_ hidróst, felteszed, majd 4 év múlva, ha megunod, veszel egy másikat.
drótosnál (bár bb7 nagyon fasza) baszkódni kell a bowdenekkel néha - nekem az már sok.
én feltettem a saintet 2004 elején, most cseréltem olajat a múlt héten (erre azért nem vagyok büszke).
betéteket cserélgettem, meg most a fékkar fedelet kell, mert annyit esett már, hogy elkopott :)

szóval mostmár bátran a hidróssal, de csakis a jobbikat (mag, saint, XT, XTR...)

#13472
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás
Elõbb szó volt a szervizelés gyakoriságáról. A kérdésem hogy egy mechanikussal(bb7:) ) mennyivel kevesebb a szopás mint a hidróssal?
Én is tárcsásítanék(nincs v-fék csonk), de még abszolút bizonytalan vagyok. A megbízhatóság sokat számítana.
/Egyszer régen megszóltatok, hogy a tárcsafékeknél nincs több hibalehetõség mint a V-nél. Hát ahogy olvasgatok itt, nem változott a véleményem.:)/

#13473
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Nincs elkopva nagyon. Ha nincs benne betét és visszanyomom a dugattyúkat és csak úgy simán mozgatom akkor is ezt csinálja. 535-ös Deore egyébként

akkor ha garis vidd vissza - lehet nincs rendesen megmunkálva a dugattyúház, olcsóbb fékeknél elõfordulhat.
nyomáspont nem vándorol?

#13474
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Errõl jut eszembe, meddig érdemes kopni hagyni a betéteket, 0,5mm?


sztem addig, amíg a fémig nem ér, de akkor az elsõ hangra azonnal, nehogy a tárcsát is tönkretedd;
vagy addig, amikor a kar elõször válik bizonytalanná (beeseik a kormányig fékezéskor - mintha nem lenne benne elég olaj)

#13475
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

nincs még nagyon elkopva a betét, ami miatt beesik a dugattyú? akkor szokik ilyet csinálni...
de milyen fék?

Nincs elkopva nagyon. Ha nincs benne betét és visszanyomom a dugattyúkat és csak úgy simán mozgatom akkor is ezt csinálja. 535-ös Deore egyébként
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.

#13476
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Errõl jut eszembe, meddig érdemes kopni hagyni a betéteket, 0,5mm?


A sebesség mindent megold.

 


#13477
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
nincs még nagyon elkopva a betét, ami miatt beesik a dugattyú? akkor szokik ilyet csinálni...
de milyen fék?

#13478
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás
Az elsõ fékemben beragadt az egyik dugattyú vagyis csak sokkal kevesebbet mozog mint a másik és ezért folyton elég durván befog. mit csináljak hogy rendesen mozogjon?
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.

#13479
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nem hozzám szólt a kérdés, de már ezerszer kitárgyaltuk, hogy mechanikus tárcsafékbõl az avid verhetetlen.


A sebesség mindent megold.

 


#13480
Gyufa3

Gyufa3

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
Sala: szerinted melyik a jobb fék? avid bb5 v shimano deore mechanikus