Fuu de nagyon el van akkor kopva az enyem, nem igazan figyeltem meg uj allapotaban mekkorak voltak a fekpofak :-)A teljes vastagság nálam pontosan 4,0 mm
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11561
Írta 2008. április 29. - 16:27

#11562
Írta 2008. április 29. - 16:24

Ha van valakinek új Avid BB7/Juicy fékpofája, meg tudná mérni, hogy mennyi csak a pofaanyag vastagsága?
(A mostani használt pofáim kopottságára vagyok kiváncsi, a hordozó fémlemezt 2,0mm-nek mértem, a pofák ezen felül 1,0-1,2mm között vannak.)
A teljes vastagság nálam pontosan 4,0 mm
ja, szóval pofaanyag: 2,0 mm

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11563
Írta 2008. április 29. - 14:21

(A mostani használt pofáim kopottságára vagyok kiváncsi, a hordozó fémlemezt 2,0mm-nek mértem, a pofák ezen felül 1,0-1,2mm között vannak.)
#11564
Írta 2008. április 29. - 12:58

Most megosztanam friss tapasztalataimat tarcsafekszereles ugyben. Valamint a hayes-shimano-avid dologhoz is lenne par szavam.
Most jutottam el a betet csereig es eszrevettem hogy nem egyforman koptak a bal es jobb oldalon. Mivel szerettem volna elkerulni ezt az uj beteteknel, valamint javitani a fekerot is, ezert elkezdett nagyon foglalkoztatni, hogyan lehetne ugy beallitani hogy ez ne kovetkezzen be ismet. Tortenetesen ha valaki olvasgatta a topicot, emlekszik hogy rendszeresen ciripelt a tarcsam kb 18-20km/h kornyeken. Megfigyeltem hogy amikor rahuztam a tfnyerget a villara vagy a vazra, az utolso fordulatnal ugy fekudt fel az adapterre , hogy egy picit elmozdult befele a kullok fele, ezert a betetek parhuzamossaga csokkent a tarcsaval, es az egyik feluk mindig hamarabb ert hozza egy hajszalnyival mint a masik. Ebbol kovetkezett a felrekopas es meglepo modon a ciripeles is!
Lassuk hogy mit csinaltam ehez (a profik most ugorjanak, de ne a melyvizbe

-Fogtam egy a tfnyereg rogzito csavarnak megfelelo meretu alatetet kb 1mm vastag
-Elvekonyitottam kb 0.5mm-re ,ferden sikba

-Betettem az adapter es a nyereg koze a vastagabbik oldalaval a kullok fele (nem biztos hogy mindket csavar ala kell tenni ez a helyzettol fugg).
-Meghuztam a csavarokat a szokasos modszerrel hogy kozepre keruljon nyereg.
Egy teljesen csondes fek lett belole es minden mas korabban megszokott parametere megmaradt.
Azert dontottem igy az adapter szetreszelese helyett hogy ha esetleg szukseges lesz mashol, maskepp felszerelni, akkor ne kelljen ujat venni. Shimano alatet szett nem volt keznel

Szoval ezzel az egesszel csak azt probaltam ismet megvilagitani, hogy nagyon sok mulik a beallitason.
Masik temahoz:
A hayes-t kar szidni mert rengetegszer bizonyitott es a nagy HFX-ek a Camino vagy a Stroker is nagyon jo, egyre kiforrottabb fekek, mindet probaltam, shimanot is (a saint is szuper).
Szemelyes tapasztalatom az hogy nem kell jobban szerelni egyiket sem. Hasznalatnak megfeleloen hasonlo a karbantartas igenyuk.
A hayes-eknel csak a beallitas lehet nehezkesebb. Pl az avidnak is nagyszeru szogben allithato "alatetei" vannak , amivel az ilyen "tunningot" el lehet kerulni mint amit feljebb irtam.
Sosem szabad elfelejteni a kulonbozo markak osszehasonlitasakor hogy azok milyen gepen voltak, milyen betetekkel mukodtek, hogy voltak beallitva, mekkora tarcsaval voltak szerelve, sot meg a kabel sem mindegy milyen. Csak ekkor es nyilvan tobb hetes vagy honapos hasznalat utan lehetne azt mondani hogy igen, ez a fek erre a legjobb....
#11565
Írta 2008. április 29. - 12:10

Ahaa.
Tehát a súly. Mennyi a súlykülönbség mondjuk egy 160-as meg egy 185-s tárcsa között?
Tulképp a nagyobb tárcsának csak annyi elõnye van a kisebbhez képest, hogy jobban hül? (hátránya meg csak a nagyobb súly gondolom)
Szal azért mert nagyobb a tárcsa, önmagában attól még nem fog jobban, ugye?
???
???
Mi az, hogy gyorsan blokkol és alig lassít?
A fékerõt amúgy is én szabályozom a fékkarral.
Amúgy köszi mindenkinek az infokat, máris tanultam valamit.
(BTW nincs ezekrõl a dolgokról valami jó bicós könyv, ahol az egész mai MTB ipar és találmányaik, egyes cuccok elõnyei&hátrányai, szerelésük, karbantartásuk stb le van írva?)
nem a tárcsa súlyára gondolt enté, hanem a tiedre és a bringádéra sztem

nagyobb tárcsábal nagyobb a fékhatás...
hátul a nagyobb tárcsa miatt fog blokkolni a kerék, és mivel a csúszási súrlódás kisebb, mint a tapadási ezért nem lesz olyan hatákony
#11566
Írta 2008. április 29. - 12:08

Ahaa.
Tehát a súly. Mennyi a súlykülönbség mondjuk egy 160-as meg egy 185-s tárcsa között?
(BTW nincs ezekrõl a dolgokról valami jó bicós könyv, ahol az egész mai MTB ipar és találmányaik, egyes cuccok elõnyei&hátrányai, szerelésük, karbantartásuk stb le van írva?)
Sok különbség nincs, de sokan pár grammért súlyos ezreket fizetnek ki

Info kezdésnek meg pl. http://wiki.bikemag....zes_lap_listája
#11567
Írta 2008. április 29. - 12:04

#11568
Írta 2008. április 29. - 12:03

Tehát a súly. Mennyi a súlykülönbség mondjuk egy 160-as meg egy 185-s tárcsa között?
Tulképp a nagyobb tárcsának csak annyi elõnye van a kisebbhez képest, hogy jobban hül? (hátránya meg csak a nagyobb súly gondolom)
Szal azért mert nagyobb a tárcsa, önmagában attól még nem fog jobban, ugye?
???a nagyobbal csak potyara tepned csavarnad a vazat
???Ha hátra is 180-ast teszel, akkor elég gyorsan blokkolni fog és alig lassít.
Mi az, hogy gyorsan blokkol és alig lassít?
A fékerõt amúgy is én szabályozom a fékkarral.
Amúgy köszi mindenkinek az infokat, máris tanultam valamit.

(BTW nincs ezekrõl a dolgokról valami jó bicós könyv, ahol az egész mai MTB ipar és találmányaik, egyes cuccok elõnyei&hátrányai, szerelésük, karbantartásuk stb le van írva?)
#11569
Írta 2008. április 29. - 10:07

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11570
Írta 2008. április 29. - 09:41

hopp ...megeloztel a valaszbanXC bringán a gép súlya számít, ezért minél kisebb tárcsát szoktak feltenni.
A nagyobb tárcsa jobban hül, nehezebben égeted meg, ezért aki keményebben lejtõzik annak célszerû azt használni, ill. akinek nagyobb a testömege.
Neked bõven számolva is elég a 180-160 páros, nekem xc felhasználásra 80kg-hoz teljesen elégendõ a 160-160 is.
A 203 már DH-FR kategóriához illik. sztem

#11571
Írta 2008. április 29. - 09:40

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11572
Írta 2008. április 29. - 09:40

Mert hatul a kisebb atmero is boven megfogja a gepet, a nagyobbal csak potyara tepned csavarnad a vazat, semmi ertelme, elol viszont kicsit nagyobb atmero kell hogy lejtozesnel is megfelelo fek erot produkaljon egy hoszabb lejtozes utan is. (persze ez nem jelenti azt hogy a 185 ost nem lehetne megsutni lefele, nekem gyakran sikerul) . igazabol a 203as mar arra amire te szeretned folosleges tomeg tobblet, downhillre, extrem freeridre hasznalatos szerintem , vagy villogni a csajok elott. hatra 203 ast leginkabb valami nagyon brutal merev faru gepre tennik, mondjuk ami hatul atutos. De hat xc kategoriaban nincs ienAham, és miért nem egyforma elõlre&hátulra?
De amúgy mik a szempontok, mármint hogy dõl el és miért úgy? Szal most miért mondtál 180&160-at? 203-as kinek mire való?

#11573
Írta 2008. április 29. - 09:40

Aham, és miért nem egyforma elõlre&hátulra?
De amúgy mik a szempontok, mármint hogy dõl el és miért úgy? Szal most miért mondtál 180&160-at? 203-as kinek mire való?
XC bringán a gép súlya számít, ezért minél kisebb tárcsát szoktak feltenni.
A nagyobb tárcsa jobban hül, nehezebben égeted meg, ezért aki keményebben lejtõzik annak célszerû azt használni, ill. akinek nagyobb a testömege.
Neked bõven számolva is elég a 180-160 páros, nekem xc felhasználásra 80kg-hoz teljesen elégendõ a 160-160 is.
A 203 már DH-FR kategóriához illik. sztem
#11574
Írta 2008. április 29. - 09:29

De amúgy mik a szempontok, mármint hogy dõl el és miért úgy? Szal most miért mondtál 180&160-at? 203-as kinek mire való?
#11575
Írta 2008. április 29. - 09:10

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11576
Írta 2008. április 29. - 09:01

1) Mongoose Wing Elite XCMilyen bringára?
Mire használod?
Hány kiló vagy?
2) Városban mászkálás & Túra & hegyre felmászás és lezúdulás & erdõ & majd szeretnék trükközni+durvulni is, szal jó ha erõs+strapabíró
3) 65 - 80 kG között szokott változni a tömegem
#11577
Írta 2008. április 29. - 08:43

Mire használod?
Hány kiló vagy?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11578
Írta 2008. április 29. - 08:25

Mi alapján kéne eldönteni, hogy 160mm vagy 185mm vagy 203mm átmérõjû tárcsaféket vegyek?
Melyiknél mi a pro és kontra? / Melyiket mihez használják? / Mihez illik?
Lehet-e egyértelmûen az egyiket jobbnak nevezni a másiknál?
#11579
Írta 2008. április 28. - 21:19

#11580
Írta 2008. április 28. - 18:10
