Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11541
Írta 2008. április 30. - 19:16

#11542
Írta 2008. április 30. - 15:23

Rászántam magam, h segítséget kérjek

Van egy Avid Juicy 7 szettem 185mm-es tárcsákkal. A gondom az, h míg az elsõt behúzva a fékkar egy ponton hatõározottan megáll, addig a hátsóval az az "avidos" nyúlós érzés jelentkezik, s rettentõen idegesít, mert annyira takony

Mit lehetne vele csinálni vajon?
Mégegy, bár ez annyira nem zavaró... ezelõtt egy BB7es pár volt fent, amelyek ugyanezekkel a tárcsákkal jóval erõsebben muzsikáltak, habár bõven nem voltak ennyire "egyujjasok"... 203as tárcsával látványos különbségek lennének elérhetõk? ugye pont most volt szó a nagyobb erõkar dolgokról...
Ebbõl a szempontból visszasírom azokat a fékeket...:cry:

Segítségeteket elõre is köszönöm,
üdv
#11543
Írta 2008. április 30. - 14:08

Tényleg!
Vagyis akkor a pofáknak elég kevesebb "erõvel" is tapadniuk ugyanakkora fékhatáshoz.
Amúgy ezt a gondolatmenetet végigvezetve a V-fékek a legideálisabbak ebbõl a szempontból.
Olvasd végig a topicot és a fórumszabályzatot. Hasznos lehet.
A sebesség mindent megold.
#11544
Írta 2008. április 30. - 14:02

de tény, hogy idáig nem sok tárcsaféket láttam, ami megközelítette volna egy fullos HS33-as erejét
#11545
Írta 2008. április 30. - 13:46

Tényleg!Nagyobb az erõkar
Vagyis akkor a pofáknak elég kevesebb "erõvel" is tapadniuk ugyanakkora fékhatáshoz.
Amúgy ezt a gondolatmenetet végigvezetve a V-fékek a legideálisabbak ebbõl a szempontból.
#11546
Írta 2008. április 30. - 13:07

Nagyobb az erõkar...Miért lenne nagyobb a fékhatás a nagyobb tárcsával? Talán nagyobb felületen tapadhat a fékpofa a tárcsához?...
#11547
Írta 2008. április 30. - 11:21

Ja, azt írta "könnyû össztelósod van", szal a bringára gondolt, de én nem elsõsorban erre reagáltam, hanem elbandi2 hsz-ára.nem a tárcsa súlyára gondolt enté, hanem a tiedre és a bringádéra sztem
Miért lenne nagyobb a fékhatás a nagyobb tárcsával? Talán nagyobb felületen tapadhat a fékpofa a tárcsához?nagyobb tárcsábal nagyobb a fékhatás...
Ja hogy arra gondolsz, hogy állóra fékezem a kereket. Hát úgy kell adagolni a fékkarral, hogy azért ne kezdjek el csúszni az egésszel. Ahogy pld a Forma-1-ben is ügyeskednek a fékkel, hogy ne csináljanak kockát a kerékbõl.hátul a nagyobb tárcsa miatt fog blokkolni a kerék, és mivel a csúszási súrlódás kisebb, mint a tapadási ezért nem lesz olyan hatákony

#11548
Írta 2008. április 30. - 11:17

Jaja ezt ismerem, köszi. Ez tényleg nagyon jó, már korábban kiolvastam egy jó részét.Info kezdésnek meg pl. http://wiki.bikemag....zes_lap_listája
Viszont kevés, ennél több kellene nekem.
#11549
Írta 2008. április 29. - 21:15

#11550
Írta 2008. április 29. - 21:12

#11551
Írta 2008. április 29. - 21:10

sziasztok!
az a helyzet hogy a tárcsafékem betétjére ment egy csomó fék olaj,shogy halottam ki lehet belöle sütni,milyrn höfokon kell ezt véghez vinni?
köszönöm a válaszokat!
Hmmm...az ásványi és a glikol alapú "olajoknak" 3-400°C-os forráspontja van, szóval minimum ennyin. Persze, hogy maga a pofa anyaga mit szól ehhez, az más kérdés. Az extrém felhasználásúaknál olvastam már 600°C feletti hõtûrésrõl is, a sima betétekrõl semmi ilyen infóm nincs
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11552
Írta 2008. április 29. - 21:09

Én kb. 0,5 mm-nél menesztettem a fékbõl, bár nem tudom, hogy mi lett volna akkor ha a tárcsa találkozik a pofák fém alapjával.
Ilyen volt már valakinek?
Volt. Semmi különös

A sebesség mindent megold.
#11553
Írta 2008. április 29. - 20:59

Köszönöm a választ!
Megnyugtató, hogy még csak félig koptak el a pofák, pedig már használom egy ideje.
Én kb. 0,5 mm-nél menesztettem a fékbõl, bár nem tudom, hogy mi lett volna akkor ha a tárcsa találkozik a pofák fém alapjával.
Ilyen volt már valakinek?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11554
Írta 2008. április 29. - 20:30

A teljes vastagság nálam pontosan 4,0 mm
ja, szóval pofaanyag: 2,0 mm
Köszönöm a választ!
Megnyugtató, hogy még csak félig koptak el a pofák, pedig már használom egy ideje.
#11555
Írta 2008. április 29. - 20:28

az a helyzet hogy a tárcsafékem betétjére ment egy csomó fék olaj,shogy halottam ki lehet belöle sütni,milyrn höfokon kell ezt véghez vinni?
köszönöm a válaszokat!
#11556
Írta 2008. április 29. - 19:08


#11557
Írta 2008. április 29. - 19:02

a formula fékekrõl mi a véleményetek, esetleg tapasztalat?mostanában sok egyre több bicót szerelnek evvel is...
(hogy akkor teljesen kivesézzük a témát)
#11558
Írta 2008. április 29. - 16:27

Fuu de nagyon el van akkor kopva az enyem, nem igazan figyeltem meg uj allapotaban mekkorak voltak a fekpofak :-)A teljes vastagság nálam pontosan 4,0 mm
#11559
Írta 2008. április 29. - 16:24

Ha van valakinek új Avid BB7/Juicy fékpofája, meg tudná mérni, hogy mennyi csak a pofaanyag vastagsága?
(A mostani használt pofáim kopottságára vagyok kiváncsi, a hordozó fémlemezt 2,0mm-nek mértem, a pofák ezen felül 1,0-1,2mm között vannak.)
A teljes vastagság nálam pontosan 4,0 mm
ja, szóval pofaanyag: 2,0 mm

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11560
Írta 2008. április 29. - 14:21

(A mostani használt pofáim kopottságára vagyok kiváncsi, a hordozó fémlemezt 2,0mm-nek mértem, a pofák ezen felül 1,0-1,2mm között vannak.)