Sziasztok!
Egy elsõ LX hidraulikus fékkel van egy csöpp problémám, amiben szeretnék tõletek segítséget kérni. A gond, hogy az egyik dugattyú akármit is csinálok nagyon tolja félre a tárcsát fékezés közben. Ez még nem is zavarna annyira... de sajna amikor felengedem a kart és visszahúzódnak a dugattyúk akkor is fogja kicsit ezen az oldalon. Hiába állítom utána a féktestet, hogy ne érintse a betét a tárcsát, két fékezés és ugyanott vagyok. A dugattyúk visszatologatása után és akármilyen állítás után is ugyanez a helyzet áll be, max eltérõ dugattyú állásokkal. Persze, gondoltam én is, szorul az egyik dugattyú.... De a helyzet az, hogy mindegyiket szépen bemozgattam, raktam rá zsírt, olajat, szappant, szilikonspray-t és még sikosítón is gondolkodtam!!!!
Az eredmény meg is lett, mindkét oldal nagyon könnyen mozog, kisujjammal majdnem vissza tudom tolni õket, annyira jól járnak, de az egyik oldal mégis picit jobban és emiatt a helyzet változatlan. 140-es gagyi shimano alivio bowdeneshez való tárcsával próbálkozom és arra gyanakszom, hogy nagyon könnyen hajlik a tárcsa és ezért hajlítják el a szépen mozgó dugattyúk is.... Szerintetek jó a gondoltamenet vagy valamit nagyon rosszulcsináltam és az a baj? Segítene egy merevebb tárcsa? Amúgy a fék nagyon rendben van, kemény, nem levegõs....
Köszi a helpet.
Taki
Én úgy tudom, hogy az egyik dugattyú mindig "domináns", tehát lehet, hogy picivel többet mozog mint a másik, szóval ez lehet normális.
Az ujjal visszatolható dugattyú nekem furának tûnik, lehet, hogy nincs elég olaj a rendszerben? Én csak egy gumi leszedõ segítségével tudom visszatolni elég nagy erõvel (xt fék) és nem szorul a dugattyú.
Ha a fék beállítása után álló helyzetben jól mûködik (értsd: még nem tekersz vele, csak megforgatod a kereket, húzogatod féket jó párszor, a dugattyúk szépen visszamennek, nem ér bele a tárcsa), akkor valószínûleg nincs szoruló dugattyú.
Ha álló helyzetben jó, de menet közben romlik el a következõt lehet megnézni (nekem ugyanez volt):
Jelenség (xt 765-ös régi ezüst sorozat):
- a fék jó álló helyzetben
- menet közben nagyon hamar el kezd ciccegni
- újra beállítod álló helyzetben, majd ez ismétlõdik
Oka (nálam):
- A teló beülésekor, egy hangyányit csavarodott a teló szára, ezért a tárcsa pozíciója megváltozott. Ehhez próbált alkalmazkodni (kevesebb sikerrel) a fékdugattyú. Ezt egy gagyi fox f100rl tudja

Megoldás:
- A telót összenyomjuk beülésig (100-as telónál kb. 2cm-re), egy erõs gyorszárral (fékhíd - váll között) rögzítjük ebben a pozícióban, majd beállítjuk a féket.
- A probléma megoldva.
Annyit tennék még hozzá, hogy ugyanazon a telón egy fekete 77x xt-vel ez már nem probléma, mert a tárcsa és a pofa között távolság jelentõsen növekedett (nem csak marketing duma)