Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11041
Írta 2008. június 24. - 21:13

Mindenesetre holnap ránézek, aztán beszámolok.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11042
Írta 2008. június 24. - 20:30

HEllo !
A segítségetek kérném ezen fékkel kapcsolatban. Nemrég kezdtem el bringázni komolyabban és még nem tudok egy két dolgot....
A köv problémám volna: Egy gepida karaton prot használok és a bekopási idõ után is folyamat nyikorog a hátsó fékem és sokkal gyengébben fog mint az elsõ. Mi lehet a gond vele?
Ha valaki tud irja meg hogy mit kell tenni.
Elõre is köszönöm !
Jó tekerést mindenkinek !
Kb. hány km az a bekopási idõ. Vagyis mennyit mentél vele?
Meg szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy az elsõféket (általában) intenzívebben használod, ezért gyorsabban be is kopik.
Szerintem várj még egy kicsit, mielõtt elkezdenéd tisztogatni, aztán ha késõbb sem javul, akkor ajánlom a würth tárcsaféktisztító spray-t. (autósboltokban lehet kapni) Elég hatékony:)
Egyforma méretû egyébként az elsõ és hátsó tárcsád?
a zsenik átlátják a káoszt
#11043
Írta 2008. június 24. - 12:46

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11044
Írta 2008. június 24. - 12:42

#11045
Írta 2008. június 24. - 08:16

A segítségetek kérném ezen fékkel kapcsolatban. Nemrég kezdtem el bringázni komolyabban és még nem tudok egy két dolgot....
A köv problémám volna: Egy gepida karaton prot használok és a bekopási idõ után is folyamat nyikorog a hátsó fékem és sokkal gyengébben fog mint az elsõ. Mi lehet a gond vele?
Ha valaki tud irja meg hogy mit kell tenni.
Elõre is köszönöm !
Jó tekerést mindenkinek !
#11046
Írta 2008. június 23. - 22:59

bikemarketen meg most bowdenestül 9000 a pár XT, ez szállítással pont annyi, mintha megveszed a tektrot meg a leírt bowdeneket. aztán ha nem érzed elég jónak a sima-no bowdent, akkor veszel majd drágán jagwiret. én még nem csalódtam az alap shimano/sram bowdenekben, persze pucolni kell néha meg zsírozni...ha drágábbat vennék bowdenbõl, akkor csakis nokon lenne.
#11047
Írta 2008. június 23. - 22:55

De már használtam jópár Tektro fékkart-megelégedéssel. Imádtam az összeset.
Idei XT drága, meg az nem csak v-fékhez van?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11048
Írta 2008. június 23. - 22:41

esetleg '08 XT? én következõnek biztos azt veszek (vagy tárcsát, ha lesz hozzá k$dv$m)
#11049
Írta 2008. június 23. - 22:11

Tektro-t már próbáltam, nagyon bejött. Igaz drágább,(4200 boltban) de jobb.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11050
Írta 2008. június 23. - 22:04

#11051
Írta 2008. június 23. - 19:03

Egy ismerõsöm féket venne 40-ig párban. 6 csavaros rögzítésû, 180/160-as tárcsákkal. Minden megoldás érdekli. Ajánljatok neki valamit.
XT, SLX, Stroker, BB7 játszik, vagy más.
Elõször is, bocsi Tomi, hogy elárullak, másodszor, köszi, hogy megkérdezted. Na az az ismi én lettem volna...

BB7-eket veszek, elöl 185-ös tárcsával, hátul sima 160. Tektro Quartz fékkarok, Jagwire kevláros bowdenház, meg valami szintén Jagwire rozsdamentes köszörült bowdenszál.
Gyõzött az egyszerûség és az igénytelenség, és nem megy a használhatóság rovására.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11052
Írta 2008. június 23. - 09:17

Megnézni egyszerû; megkérsz vkit, h húzza meg a fékkart, te meg figyeled, hogy a fékpofák hogyan mozognak. Az az ideális, ha mindkettõnek kb. uannyi útja van, és a tárcsa nem hajlik semerre, amikor a fék befog. Ilyen persze sosincs
de azért nem mind1, mennyire tér el ettõl és miért.
Na ezt csekkoltam, nincs vele gond.
#11053
Írta 2008. június 23. - 00:42

Mindkét tárcsa 180-as.
Ez az elsõ tárcsafék, amit használok, ebbõl következõen közelít a nullához az ilyen fékekkel kapcsolatos tudásom (emiatt az általad írt dugattyú csekkolást sem tudom megejteni bõvebb iránymutatás nélkül:), bár azt valszeg szrevizben megcsinálták), de ez a fékút már sok volt ahhoz, hogy a "hátsóság" számlájára írjam, plusz kipróbáltattam olyanokkal, akik már használtak tárcsaféket, és õk is megerõsítették, hogy ez nem normális mûködés.
Ma felcsillant a remény hogy esetleg nem kell cserélni: jánoson szinte folyamatos hátsófékkel jöttem le és egyre erõsebb lett...lehet hogy még próbálkozni kell..
Ez a fék: (nem széria)
http://cycle.shimano...D=1214164036543
ha nagyon megsütöd akkor meg azér nem fog fogni
#11054
Írta 2008. június 22. - 22:08


#11055
Írta 2008. június 22. - 22:00

Ha annyira komoly a különbség, mint amennyire drasztikusan szapulva van szegény Shimano, akkor valszeg nem arról a kézenfekvõ dologról van szó, hogy a hátsó fékek ált. nyúlósabbnak érzõdnek, fõleg, ha elõl nagyobb tárcsa van fenn, plusz ugye gépenként+emberenként eltérhet, hogy hova kerül a bringás súlypontja, ami szintén befolyásolhatja a fékérzést.
Lehet, hogy egy dugattyú van beragadva, relatíve gyakran elõfordul Shimanoéknál (is). Ergo az egyik oldal mozog, a másik nem, és megfejelve akár csak minimális beállítási pontatlansággal, ez kb. annyit tesz, hogy a munkád nagy része a fékkaron arra fordítódik, hogy a tárcsát hajtogasd oldalirányba, amibõl minden lesz, csak fékezés nem. Ha nem friss fék lenne, egy ilyen kiderülne abból is, hogy asszimetrikusan kopnak a fékpofák. Csekk, ha ez volt, írj, ha nem, akkor is, csak cserélj mellette féket is![]()
BRM 485 az melyik btw?
Mindkét tárcsa 180-as.
Ez az elsõ tárcsafék, amit használok, ebbõl következõen közelít a nullához az ilyen fékekkel kapcsolatos tudásom (emiatt az általad írt dugattyú csekkolást sem tudom megejteni bõvebb iránymutatás nélkül:), bár azt valszeg szrevizben megcsinálták), de ez a fékút már sok volt ahhoz, hogy a "hátsóság" számlájára írjam, plusz kipróbáltattam olyanokkal, akik már használtak tárcsaféket, és õk is megerõsítették, hogy ez nem normális mûködés.
Ma felcsillant a remény hogy esetleg nem kell cserélni: jánoson szinte folyamatos hátsófékkel jöttem le és egyre erõsebb lett...lehet hogy még próbálkozni kell..
Ez a fék: (nem széria)
http://cycle.shimano...D=1214164036543
#11056
Írta 2008. június 22. - 01:06

Egy ismerõsöm féket venne 40-ig párban. 6 csavaros rögzítésû, 180/160-as tárcsákkal. Minden megoldás érdekli. Ajánljatok neki valamit.
XT, SLX, Stroker, BB7 játszik, vagy más.
ilyen kategoriaban en Juicy5-ot vagy LX-et vennek
de a strokerrol is csak jot hallani mostansag, igaz azt en meg nem hasznaltam. az emlitett kettot igen, azokkal teljesen meg voltam elegedve
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11057
Írta 2008. június 22. - 00:15

Egy ismerõsöm féket venne 40-ig párban. 6 csavaros rögzítésû, 180/160-as tárcsákkal. Minden megoldás érdekli. Ajánljatok neki valamit.
XT, SLX, Stroker, BB7 játszik, vagy más.
http://piacter.bikem...=144982&cat=all
ha nem a "fázós" sorozatból van, még jó is lehet. bár ahogy látom, nincs hozzá tárcsa....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11058
Írta 2008. június 21. - 23:49

Sziasztok!
Gondoltam megosztom veletek a problémámat, hátha valaki meg tudja fejteni:
Vettem 3 héttel ezelõtt egy (elöl-hátul) shimano BR M485-el szerelt bringát, az elsõ harap mint egy gép, a hátsó fékben azonban egy fikarcnyi fékerõ sincs.
Van erre vmilyen ötletetek? (A fékcserén kívül..)
Köszi!
Ha annyira komoly a különbség, mint amennyire drasztikusan szapulva van szegény Shimano, akkor valszeg nem arról a kézenfekvõ dologról van szó, hogy a hátsó fékek ált. nyúlósabbnak érzõdnek, fõleg, ha elõl nagyobb tárcsa van fenn, plusz ugye gépenként+emberenként eltérhet, hogy hova kerül a bringás súlypontja, ami szintén befolyásolhatja a fékérzést.
Lehet, hogy egy dugattyú van beragadva, relatíve gyakran elõfordul Shimanoéknál (is). Ergo az egyik oldal mozog, a másik nem, és megfejelve akár csak minimális beállítási pontatlansággal, ez kb. annyit tesz, hogy a munkád nagy része a fékkaron arra fordítódik, hogy a tárcsát hajtogasd oldalirányba, amibõl minden lesz, csak fékezés nem. Ha nem friss fék lenne, egy ilyen kiderülne abból is, hogy asszimetrikusan kopnak a fékpofák. Csekk, ha ez volt, írj, ha nem, akkor is, csak cserélj mellette féket is

BRM 485 az melyik btw?
#11059
Írta 2008. június 21. - 23:20

XT, SLX, Stroker, BB7 játszik, vagy más.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11060
Írta 2008. június 21. - 17:48
