Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#10661
Írta 2008. augusztus 18. - 19:53

a trógerebb megoldás, hogy csavar kilazít, fékkarra rámarkol, majd csavar vissza.
ekkor 100%osan középen lesz kieresztet - és behúzott állapotban is a tárcsa a betétekhez képest.
A különbözõ dugattyú-út gond nélkül megesik a fékeknél.
#10662
Írta 2008. augusztus 18. - 18:47

Csak rezonál! Azt viszont mint állat!!Visít is, vagy csak rezonál? Tárcsa megfordításával próbálkoztál már?

Meg még nem fordítottam, de centerlocknál nem hiszem, hogy mûködne a dolog?!
Vagy igen!?
Centerlockos! Az viszont meg van húzva! A küllõkbe nem hiszem, hogyKrisz, nézd meg, hogy a felfogató csavarok meg
vannak-e húzva, illetve, hogy véletlen nem-e bekap a küllõk közé a betét.
Tudom, hogy Shimano minden, nincs variálás, de nálam is bekap az Avidnál a
saját kölkibe.
bekapna! Mert akkor elöl is lenne valami gebasz!
Esetleg ferdén ér a pofa a tárcsára.
Próbáld meg beállítani mégegyszer.
CJ: Az, hogy a küllõkre ráfog, nem baj. Attól nem rezonál ennyire be.
(sejtem mirõl beszél emptytrash, és az tényleg durva)
Erre én is gondoltam már, hogy esetleg ferdén vannak benne a pofák!
Csak az a gond, hogy nagyon állítani nem tudok rajta. Szerintem
a dugattyúkkal lehet a gond. Hiába állítom be a pofákat meg a féket, ha az
elsõ fékezéskor a dugattyúk "össze-vissza" állnak.
"össze-vissza" állnak= az egyik jobban, a másik kevésbé áll vissza
az eredeti helyzetbe. Egyelõre passz!
#10663
Írta 2008. augusztus 18. - 18:44

A küllõket is harapta már, de egyrészt annak más (de szintén jellegzetes) hangja van, másrészt meg attól nem kezdett el remegni a bringa.
...szóval én is ferde fékpofákra szavazok.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#10664
Írta 2008. augusztus 18. - 16:01

Próbáld meg beállítani mégegyszer.
CJ: Az, hogy a küllõkre ráfog, nem baj. Attól nem rezonál ennyire be.
(sejtem mirõl beszél emptytrash, és az tényleg durva)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#10665
Írta 2008. augusztus 18. - 13:52

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#10666
Írta 2008. augusztus 18. - 13:32

#10667
Írta 2008. augusztus 18. - 12:32

A következõ problémám van:
A hátsó tárcsám fékezéskor szétrázza a bringát!
Berezonál mint a fene! Kb. olyan mint egy masszázs!
A betét és a tárcsa is ki lett már cserélve.
Találkozott már valaki hasonló gonddal?
A fék egy 525-ös DEORE.
Ui.: Közben rákerestem a fórumon, de megnyugtató választ így sem találtam!

A tárcsa igaz nem DEORE hanem XT. Lehet ez a probléma?
#10668
Írta 2008. augusztus 17. - 09:05

mennyire jó ötlet magura marta fék xtr (sm-rt97m) tárcsával történõ összepasszítása? fog ez fékerõ növekedést/csökkenést okozni? fog javulást hozni a fék melegedés-tûrésében az xtr tárcsa alu bakjának elvileg jobb hõelvezetése?
kipróbáltam, tapasztalatok bekoptatás után: a fék ereje kb. ugyanaz maradt mint elõtte. ami viszont érdekes, hogy kevésbé harapós, adagolhatóbb mint a gyári SL tárcsával. lehet ez annak is betudható, hogy az xtr tárcsán nincsennek olyan durva hullámok, kivágások mint az SL tárcsán. ahhoz hasonlóan modulált a fékhatás, mint az xt fékemel volt.
remélem volt akinek segítettem...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#10669
Írta 2008. augusztus 17. - 08:55

Én egyáltalán nem akarok fejre állni, maximálisan elég az is, hogy simán megállít bárhol egy ujjal!
Na a kis vicceskét netközelbe engedték....:kissmyass

Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#10670
Írta 2008. augusztus 17. - 08:28

Köszönöm a bíztatást meg a jótanácsokat.:clap: Egyébként shimano fékrõl van szó. A shimano hivatalos oldalán megtaláltam a fékemhez való légtelenítõs dok.-t amiben levan írva minden. Azért még utánnanézek a neten.
Biztos van valahol neten shimanohoz is mert en valahol lattam mar.
#10671
Írta 2008. augusztus 16. - 22:03

#10672
Írta 2008. augusztus 16. - 00:17


sok sikert hozzá
#10673
Írta 2008. augusztus 15. - 23:31

http://forum.bikemag...&postcount=6314
és késöbb utána /némi módosítással/ csináltam egy shimanos verziot is ha jól emlékszem....
bár persze hasonló, de a gyengébbek kedvéért némi figyelembe veendö eltérés azért akad.
#10674
Írta 2008. augusztus 15. - 22:37

igen.bleeding=légtelenítés?
Juicy széria:
Hayes:
a hivatalos oldalakon is van útmutató
shimanot meg ki kell googlizni mert én nem találtam
#10675
Írta 2008. augusztus 15. - 22:36

persze anno mi is ugy kezduk... haverom vett egy hayes-t amikor meg kb az volt az egyetlen kaphato hidraulikus tarcsafek az orszagban, es dobozban jott, darabokban. ugyhogy fogtuk a szerviz-leirast, es a kepek meg a szoveg alapjan megcsinaltuk. de asszem masfel oraba tellet...
bleeding = legtelenites, igen
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10676
Írta 2008. augusztus 15. - 22:29


bleeding=légtelenítés?
#10677
Írta 2008. augusztus 14. - 22:35

nem gondoltam konkrétan márkára, mert a gyári avid videon kívül van más amatõr használható anyag a youtubeon
disc brake bleeding
#10678
Írta 2008. augusztus 14. - 22:28

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#10679
Írta 2008. augusztus 14. - 22:25

a youtube.com-on is vannak videok, ott is érdemes körülnézni a koca által leírt kulcsszavakkal mielõtt nekiállszKöszi! Majd elszórakozom a fékkel.
#10680
Írta 2008. augusztus 14. - 22:17


Elõször nézz végig egy ilyen mûveletet, mielött vakon belevágsz.