Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#10361
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Akkor most mi van?

Ahogy olvasom, én robbantottam ki a vitát, pedig valami olyasmit írtam, hogy a Tektróm fékerejével nem kell szégyenkeznem egy Avid mellett sem.

Mi baja lett ennek a jó féknek? :D

A Hayes MX4-es tárcsafékrõl van valakinek tapasztalata? Leginkább a fékereje érdekelne(viszonyítva mondjuk egy BB7 vagy BB5-höz).Ha már a Tektro I0-nál valamivel több, az már jó...A súlya nekem nem szempont:)

Tudom, hogy geci vagyok.

Én amúgy még mindig küzdök az elsõ Stroker Trail bekoptatásával. Ha vizes, akkor faszán fog, próbáltam sárral is, azzal is csak addig fog jól, amíg le nem kopik róla a cucc. Fékpofa csere lesz ez érzem. De elõtte még a szombati esõt megvárom, hátha ;)
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#10362
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A Hayes MX4-es tárcsafékrõl van valakinek tapasztalata? Leginkább a fékereje érdekelne(viszonyítva mondjuk egy BB7 vagy BB5-höz).Ha már a Tektro I0-nál valamivel több, az már jó...A súlya nekem nem szempont:)
Leginkább túrázásra használnám(aszfalton, földúton), meg elvétve majd(elég soká) hegyi tekerésre.Semmi durvulás, ugratás vagy ilyesmi.160-as tárcsával, kicsivel több vagyok, mint 100 kg(RS Tora villán, bár szerintem ez mellékes).Karbantartása, megbízhatósága milyen?
Elég olcsón be tudnám szerezni(alig több, mint a Tektro-ba fékbetét).
Szóval a kérdés, hogy érdemes-e megvennem?
Elõrer is köszi.:)

semmivel nem jobb mint a tektro, talicskafék

ha madzagos akkor avid, többi felejtõs
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10363
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
A Hayes MX4-es tárcsafékrõl van valakinek tapasztalata? Leginkább a fékereje érdekelne(viszonyítva mondjuk egy BB7 vagy BB5-höz).Ha már a Tektro I0-nál valamivel több, az már jó...A súlya nekem nem szempont:)
Leginkább túrázásra használnám(aszfalton, földúton), meg elvétve majd(elég soká) hegyi tekerésre.Semmi durvulás, ugratás vagy ilyesmi.160-as tárcsával, kicsivel több vagyok, mint 100 kg(RS Tora villán, bár szerintem ez mellékes).Karbantartása, megbízhatósága milyen?
Elég olcsón be tudnám szerezni(alig több, mint a Tektro-ba fékbetét).
Szóval a kérdés, hogy érdemes-e megvennem?
Elõrer is köszi.:)

#10364
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
de nem csak 1 kis ideig fogott rosszul esöben? :chin:
ha lepörköli a tárcsáról a vizet a fék akkor elvileg utána már jól kellett volna fognia.

#10365
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
A deore fog esõben (bár nem biztos, hogy konkrétan arra vonatkozott) dolgot cáfolnám. Erõteljesen meglepõdtem, amikor szakadó esõben tövig húzott elsõ, hátsó fékkel gurultam át Kalocsa egyik forgalmasabb keresztezõdésén :)
Ez az egy ok, amiért cserére kerül, valahol december-február magasságában.
Tényleg, ha már itt tartunk Stroket Trail mennyire használható esõben?
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#10366
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Lehet h. be van rohadva az egyik henger.Tudtommal ha tényleg az a baja szervízben megoldják,elvileg csak olaj kell a dugattyúra.
www.sintesibikes.com

#10367
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
Üdv mindnekinek!
Lenne egy problémám... és lenne egy Hayes Stroker fékem, de mondjuk más fékeknél is elõszokott fordulni az, hogy a pofák nem állnak be szépen középre maguktól. Hiába nyomom be tövig a munkahengereket, de 1-2 húzás után ismét visszaál, hogy az egyik szinte ki se jön a másik meg teljesen kijön.
Mitõl lehet ez? Lehet ezt orvosolni? Így nem tudom középre állítani a féknyerget, mert az egyik pofa akkor hozzáér.
Gördülõ eszköz: HARDY1 TEAM '07
Wanted: HARDY1 '06

#10368
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ezek az állítások talán 10 éve állták meg a helyüket.
egy jó tárcsafék (egy 20 ezres deore) százszor olyan jól fog mint egy v-fék, esõben is fog, nem fárad el a kezed vele a lejtõ aljára, nem melegíti fel a felnit és nem durran ki igy a belsõd, nem kopik a felni, stbstb. csak elõnye van.
karbantartást nem igényel, max évente egyszer olajcsere meg fékbetét csere. de szervizben elvégzik, neked még állitgatni sem kell.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10369
veze

veze

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Több, mint 20 éve bringázok (fõleg triatlon, de MTB-m is van, amivel erdõben szoktam edzeni, de nem túl extrém körülmények között - a nagy dzsuvát többnyire kerülöm), de meg sosem volt tárcsafékes bringám. Most gondolkozom új MTB vásárlásán, és vakerálok, hogy kell-e nekem tárcsafék. Nekem beváltak a V-fékek, szeretem, hogy egyszerû és könnyen szerelhetõ, és kicsit tartok attól, hogy egy hidraulikus tárcsafék érzékenyebb, nyûgösebb és persze hosszú távon jóval drágább mûködtetni. Ilyesmire gondolok, hogy szivárgás, ütés a tárcsában, stb. Ezek mennyire reális problémák? Vagy ennél azért robosztusabb egy komolyabb tárcsafék, nincs vele sok nyûg? Gondolom fékhatásban nem lehet sokkal jobb egy bika V-féknél, mert azzal is jól fejre lehet állni.
Elõre is kösz minden infot.

#10370
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Tamaska! köszi szépen! meg fogom próbálni :) Kocka! Neked is köszi a keresgélést.. sajna az olaj típusa nincs ráírva, de mivel egyforma a fékcsõ a Hayes-szel, így gyanítom nem nagyon lehet más a folyadék se.. Pénteken szétszedem, és meglesem... Aztán ha nem megy, sírok majd, meg fényképezek :)

#10371
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
itt mi vagyunk a suntour forgalmazo, es mi arulunk feket is, meg hozzavalo pofat is. [bovdenes]

szal en megkerdeznem az otthoni forgalmazot. [Neuzer]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10372
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

A betét kiszedéséhez ha jól sejtem, a féknyerget 2 fele kell szedni.. ekkor a folyadék is elmegy, ugye? mondjuk mind1, mert van otthon, ha a sima autós jó..


rosszul sejted! Isten ments hogy fékpofa csere miatt szétszedd a féknyerget :D
/egyébként is a komolyabb féknyergek pl. shimano XT, XTR egy darabból vannak, tehát ha akarnád se tudnád szétszedni!/

az hogy a szantúr fékhez milyen olaj kell azt én passzolom de szerintem rá van az írva ;)

azt meg hogy hogy kell légteleníteni volt már egy párszor leírva lépésrõl lépésre.

használd a keresöt!
na jó mivel látom hogy még új legény vagy a gáton ezért megkeresetem neked én: :)
http://forum.bikemag...&postcount=6314


#10373
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Nos.. megnéztem.. a másik fék SR Suntour.. hogy az elõzõ tulaj ezt honnan szedte :D ha olvassa, segítsen :) hol kapok bele betétet? :)

ebbe milyen folyadék való?

#10374
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Szia! Köszi!
nagyon hasonlít.. legalábbis emlékezetbõl.. :) holnap meglesem élõben..

#10375
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
A Hayes-hez:
Szerintem nézd meg ezt a PDF-et.
Le van írva, rajzolva minden apró alkatrész.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#10376
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Szia! Nagyon köszi! akkor holnap meglesem a fékkaron, hogy mégis hol.. Az elsõn van egy 2 csavarral lerögzített dekli, az alatt lehet.. A hayes az érdekes, azon nem emlékszem semmire...

Az alátétezésen azt érted, hogy leszedem a vázról, és "befele" alápakolok annyi alátétet, hogy ne érjen hozzá?

mivel használt volt a bike, így nem tudom, hogy milyen állapotúak a betétek.. A betét kiszedéséhez ha jól sejtem, a féknyerget 2 fele kell szedni.. ekkor a folyadék is elmegy, ugye? mondjuk mind1, mert van otthon, ha a sima autós jó..

ha a "nem azonosítható" fék az shimano lenne, abba milyen folyadék való?

köszi szépen!

#10377
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
legtöbb féken a fékkar túlfolyótartályán van valahol hely, ahol utántöltheted. (legalábbis még nem láttam olyat amin nem volt)
nem vákummal kell leszívni, hanem felülrõl "átnyomni" az olajat.
állítani az IS (international standard) féknyergen csak ugy lehet, ha alátétezed a féknyerget a vázhoz képest úgy, hogy megfelelõen álljon.
a shimano és a magura fékekhez ásványi olaj kell, a hayes, a formula, a hope, az avid pedig dot4-et vagy dot5.1-et használ (ami kapható autós/motoros boltban mint rendes fékfolyadék)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10378
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Sziasztok!

Új vagyok még itt, és már nyafizok is :)

Történt ugyanis, hogy vettem itt a "bolhapiac"-on egy bringát, és lenne rajta csavarozni való. Hidraulikus tárcsafék van rajta. Elöl Hayes, hátul meg nemtudom :) (nincs felirat..)

lényeg, hogy a hátsó féknél, dugattyú oldalon a féktárcsa hozzáér a fékpofához. Nem azért, mert nincs visszahúzva, hanem nekem úgy tûnik, mintha a kerék eleve kicsit "balra" lenne.. vagyis a tárcsa nem középen fut.. Erre viszont beállítási lehetõséget nem lelek a féken.. Mi van ilyenkor?

Az elsõ pedig nagyon picit ugyan, de mindig fog.. inkább csak nyifog, de idegesítõ..

szóval a kérdésem az lenne, hogy hogyan is mûködik ez a fék dolog? autónál nem vagyok gondban, targoncát is szétszedek :) de ez valahogy helyes utasítás hiányában nekem magas :)

pl: hogy kell légteleníteni? milyen folyadék való ezekbe? sima autónál használatos hidraulika folyadék? vagy valami más? Az tiszta, ogy hátul van légtelenító csavar.. kitekerem, leszívom mondjuk vákuummal.. (nem gond, van..) de hun a fenébe töltöm bele a folyadékot? mert egyik fékkaron se lelek erre likat.. :)

nem akarom szervízbe vinni. nem az ára miatt, hanem elvbõl.. :) nem lehet bonyibb, mint egy autó..

Ha csinálok képeket a fékkarokról, meg a fékekrõl, tud valaki segíteni?

esetleg valami step-by-step leírás valahol a neten? olvasgatom kitartóan itt a fórumot.. igaz, ma éjszakás vagyok, de még nem látom a fényt az alagút végén :)

köszi!

#10379
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
okkés azért kössz megpróbálom amit mondtál... veszteni nem vesztek vele semit

#10380
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
a kar jöhet vissza lassan azért is mert esetleg szorulnak a dugattyúk.
lehet h csak meg kéne takarítani mind2 dugattyút aztán szilikon sprével befujni és fog mozogni szépen.

sztem egy légtelenítés és az elöbbi után jó lenne, de igy látatlanba biztosat ugyse tud mondani senki.