Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#10281
Írta 2008. szeptember 18. - 23:06

szerintem ahogy melegszik a rendszer, ugy kemenyedik fel a fek, mivel tagul a folyadek. ezert van a kiegyenlitotartaly ugye, ahova ilyen esetben felmehet a folosleg. viszont ha ezt a hot atadja a folyadek a fekcsonek, akkor az is elkezd tagulni, es akkor viszont leesik a nyomas.
szerintem
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10282
Írta 2008. szeptember 18. - 21:44

- a pofa - tárcsa túlmelegedéstõl, egy bizonyos hõmérséklet felett a pofa elveszti a fékhatását, fõleg a mûanyagosoknál (resin) fordul elõ. Ekkor felkeményedik a fékkar.
- felforr a fékfolyadék, ha felforr akkor gázok szabadulnak fel belõle, ekkor úgy viselkedik mint a levegõs fék vagyis beesik a fékkar.
- a kettõ egyidejûleg esetleg?

#10283
Írta 2008. szeptember 18. - 20:20


Dave: az ok, hogy hülyeség folyamatosan tépni a féket, hisz a fékerõ akkor valóban romlik, de nálam soha sem a beesés miatt.
Nem lehet, hogy ilyenkor a kiegyenlítõ tartályban történik vmi huncutság?
#10284
Írta 2008. szeptember 18. - 20:14

amúgy enneki mi a tudományos, öveges professzor féle magyarázata? mert ugye hõtágulás, tehát elvileg épp, hogy fel kéne keményednie a féknek...
saját tipp; a vezeték is tágul, ráadásul nagyobb mértékben
mondjuk még sosem sikerült összehoznom ilyen brutális mértékû melegedést a fékkel, szóval csak találgatok
#10285
Írta 2008. szeptember 18. - 20:06

#10286
Írta 2008. szeptember 18. - 19:59

a folyadékos részben igazad van, ha csak a folyadék melegedne, akkor elméletileg fel kéne keményednie a féknek. de mivel már a forró tárcsánál is erõsen csökkent a fékerõ, ezért errõl itt nem beszélhetünk...gondolom a hõelvezetéssel van kapcsolatban, hiszen amíg hideg a pofa meg a folyadék, addig azok fel tudják venni a hõ egy kis részét, ezért még tudsz fékezni...
#10287
Írta 2008. szeptember 18. - 19:50

off, melyik uton voltatok ?
Ódor -vár,halott barlangász srác emlékhelyétõl jobbra le az úton a turista ösvényen nem tudom hány fokos a lejtõ de én kb 3-szor engedtem el a féket 2 másodpercig,és elég volt:)
#10288
Írta 2008. szeptember 18. - 19:46

nekem 180-as van elol,jottunk le bukkben 3 hete olyan helyen hogy nem sokan jottek volna le fek nelkul,elso hatso fek lila lett de semmi baja nem volt es most sincs,de hogy olajat forraljak arro lmeg nem hallottam az durva lehet:-)
off, melyik uton voltatok ?

#10289
Írta 2008. szeptember 18. - 19:43

#10290
Írta 2008. szeptember 18. - 19:30



RAUH-Welt
B E G R I F F
#10291
Írta 2008. szeptember 18. - 19:26

#10292
Írta 2008. szeptember 18. - 18:56

Azt vágom hogy légteleníteni kell.lehet hogy csak legteleniteni kellene elso korben
#10293
Írta 2008. szeptember 18. - 18:46

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10294
Írta 2008. szeptember 18. - 18:40

De éppen ez a gondom, h tövig kell húzni a fékkart és csak akkor fog a fék. Gondolom ha nagyobb tárcsát veszek akkor nagyobb lesz a fékerõ meg ilyenek. Én csak xc-zek amúgy.en anno felforraltam az olajat az XT-ben, amig csak 160-as tarcsa volt rajta. de akkoriban a dh-val probalkoztam, szoval sokat hasznaltam a feket [tul sokat
] aztan kerult fel egy 180-as, kesobb meg egy 200-as, es soha tobbe nem volt ilyen
de ha eddig nem volt meg ilyen gondod [hogy beesik a fekkar a markolatig, de nem fog a fek] akkor ugy tunik nincs nagyobb tarcsara szukseged
Még azért meggondolom.
Köszi a tanácsokat.
#10295
Írta 2008. szeptember 18. - 17:59


de ha eddig nem volt meg ilyen gondod [hogy beesik a fekkar a markolatig, de nem fog a fek] akkor ugy tunik nincs nagyobb tarcsara szukseged
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10297
Írta 2008. szeptember 18. - 13:26

Mekkora külömbség van egy 160mm-es és egy 180mm-es féktárcsa fékereje között?
Érdemes lecserélni nagyobbra??
#10298
Írta 2008. szeptember 18. - 13:23

Néhány hibán átsiklottál.
Nagy vonalakban ennyi, de maradt még benne lehetõség.
Látom sok az idõd.............
#10299
Írta 2008. szeptember 18. - 13:19

nekem probikeban két napig volt bent, de pofáraesõs lett kistárcsával, új betéttel második fékezésre. egy ujjal húzva. szóval nem lehetetlen a dolog, de nem fognak szeretni ott sem. viszont megcsinálják normálisan.
az a baj Szombathelyen van a fék nem Budapesten, és mostanában nem is tervezek fel utazni más miatt

#10300
Írta 2008. szeptember 17. - 23:49

Néhány hibán átsiklottál.khmmm... ugye nyelvtanórákat nem hanyagolod, igaz?

Nagy vonalakban ennyi, de maradt még benne lehetõség.Üdv! Az Avid Code 5-ös fékemet sehol sem tudják normálisan légteleníteni, eddig három helyre vittem el és mindig ugyanolyan maradt. Sõt, most a legutóbbinál még szarabb lett! A szervizes azt mondta, hogy biztos a fékkarban rossz a tömítés, meg a féktesten a légtelenítõ csavarok alól hiányzik az O-gyûrû. A kérdésem az lenne, hogy létezik-e ehhez a fékhez ilyen gyári szett vagy valami, ami a tömítéseket tartalmazza? Azt mondták ez megoldaná a problémát és nem lenne levegõs a rendszer. (Ja, és hozzáteszem, hogy a féket újonnan vettem és már az elejétõl fogva levegõs volt... Szervizek után egy picivel még rosszabb lett. Ezért kétlem ezt a tömítéses dolgot... Vagy gyárilag selejteset küldhettek talán?) Szerintetek mi lehet a baj?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]