Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#10281
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem forr fel a fekfolyadek. a dot4 valami 250celsiuson forr.

szerintem ahogy melegszik a rendszer, ugy kemenyedik fel a fek, mivel tagul a folyadek. ezert van a kiegyenlitotartaly ugye, ahova ilyen esetben felmehet a folosleg. viszont ha ezt a hot atadja a folyadek a fekcsonek, akkor az is elkezd tagulni, es akkor viszont leesik a nyomas.

szerintem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10282
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Hirtelen átgondolva kétféleképpen történhet ez a fékerõ csökkenés:
- a pofa - tárcsa túlmelegedéstõl, egy bizonyos hõmérséklet felett a pofa elveszti a fékhatását, fõleg a mûanyagosoknál (resin) fordul elõ. Ekkor felkeményedik a fékkar.
- felforr a fékfolyadék, ha felforr akkor gázok szabadulnak fel belõle, ekkor úgy viselkedik mint a levegõs fék vagyis beesik a fékkar.
- a kettõ egyidejûleg esetleg? :)

#10283
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.292 hozzászólás
nekem eddig csak keményedést (hahaha) sikerült összehoznom, ezek szerint még nem estem át a "kritikus ponton", ahol egy szingularitás következtében megváltoznak a fizika törvényei :D

Dave: az ok, hogy hülyeség folyamatosan tépni a féket, hisz a fékerõ akkor valóban romlik, de nálam soha sem a beesés miatt.

Nem lehet, hogy ilyenkor a kiegyenlítõ tartályban történik vmi huncutság?
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#10284
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

amúgy enneki mi a tudományos, öveges professzor féle magyarázata? mert ugye hõtágulás, tehát elvileg épp, hogy fel kéne keményednie a féknek...


saját tipp; a vezeték is tágul, ráadásul nagyobb mértékben
mondjuk még sosem sikerült összehoznom ilyen brutális mértékû melegedést a fékkel, szóval csak találgatok

#10285
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
szakaszosan fékezni? minek? csunya lesz a beton.abs... :D

#10286
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
KeX: autóvezetésnél is oktatják, hogy szakaszosan kell fékezni, meg kb minden olyan szakágban, ahol fékezni kell...

a folyadékos részben igazad van, ha csak a folyadék melegedne, akkor elméletileg fel kéne keményednie a féknek. de mivel már a forró tárcsánál is erõsen csökkent a fékerõ, ezért errõl itt nem beszélhetünk...gondolom a hõelvezetéssel van kapcsolatban, hiszen amíg hideg a pofa meg a folyadék, addig azok fel tudják venni a hõ egy kis részét, ezért még tudsz fékezni...

#10287
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás

off, melyik uton voltatok ? :)


Ódor -vár,halott barlangász srác emlékhelyétõl jobbra le az úton a turista ösvényen nem tudom hány fokos a lejtõ de én kb 3-szor engedtem el a féket 2 másodpercig,és elég volt:)

#10288
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás

nekem 180-as van elol,jottunk le bukkben 3 hete olyan helyen hogy nem sokan jottek volna le fek nelkul,elso hatso fek lila lett de semmi baja nem volt es most sincs,de hogy olajat forraljak arro lmeg nem hallottam az durva lehet:-)


off, melyik uton voltatok ? :)

#10289
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.292 hozzászólás
amúgy enneki mi a tudományos, öveges professzor féle magyarázata? mert ugye hõtágulás, tehát elvileg épp, hogy fel kéne keményednie a féknek...
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#10290
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az hogy forralas az csak idezojeles kifejezes. nem forr fel, nem viz az :) de olyan van, hogy tulmelegszik a tarcsa, es tulmelegiti a folyadekot is, es elveszik a fekhatasod. nem jo dolog erezni a lejto kozepenel... :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10291
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
nekem 180-as van elol,jottunk le bukkben 3 hete olyan helyen hogy nem sokan jottek volna le fek nelkul,elso hatso fek lila lett de semmi baja nem volt es most sincs,de hogy olajat forraljak arro lmeg nem hallottam az durva lehet:-)

#10292
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

lehet hogy csak legteleniteni kellene elso korben

Azt vágom hogy légteleníteni kell.

#10293
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
lehet hogy csak legteleniteni kellene elso korben
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10294
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

en anno felforraltam az olajat az XT-ben, amig csak 160-as tarcsa volt rajta. de akkoriban a dh-val probalkoztam, szoval sokat hasznaltam a feket [tul sokat :D] aztan kerult fel egy 180-as, kesobb meg egy 200-as, es soha tobbe nem volt ilyen

de ha eddig nem volt meg ilyen gondod [hogy beesik a fekkar a markolatig, de nem fog a fek] akkor ugy tunik nincs nagyobb tarcsara szukseged

De éppen ez a gondom, h tövig kell húzni a fékkart és csak akkor fog a fék. Gondolom ha nagyobb tárcsát veszek akkor nagyobb lesz a fékerõ meg ilyenek. Én csak xc-zek amúgy.
Még azért meggondolom.
Köszi a tanácsokat.

#10295
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en anno felforraltam az olajat az XT-ben, amig csak 160-as tarcsa volt rajta. de akkoriban a dh-val probalkoztam, szoval sokat hasznaltam a feket [tul sokat :D] aztan kerult fel egy 180-as, kesobb meg egy 200-as, es soha tobbe nem volt ilyen

de ha eddig nem volt meg ilyen gondod [hogy beesik a fekkar a markolatig, de nem fog a fek] akkor ugy tunik nincs nagyobb tarcsara szukseged
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10296
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás
kb 10% +kevésbé melegszik, jobban hül

érdemes? attól függ...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10297
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Sziasztok!
Mekkora külömbség van egy 160mm-es és egy 180mm-es féktárcsa fékereje között?
Érdemes lecserélni nagyobbra??

#10298
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás

Néhány hibán átsiklottál. ;)


Nagy vonalakban ennyi, de maradt még benne lehetõség.


Látom sok az idõd.............

#10299
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás

nekem probikeban két napig volt bent, de pofáraesõs lett kistárcsával, új betéttel második fékezésre. egy ujjal húzva. szóval nem lehetetlen a dolog, de nem fognak szeretni ott sem. viszont megcsinálják normálisan.


az a baj Szombathelyen van a fék nem Budapesten, és mostanában nem is tervezek fel utazni más miattFeltöltött kép

#10300
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

khmmm... ugye nyelvtanórákat nem hanyagolod, igaz?

Néhány hibán átsiklottál. ;)

Üdv! Az Avid Code 5-ös fékemet sehol sem tudják normálisan légteleníteni, eddig három helyre vittem el és mindig ugyanolyan maradt. Sõt, most a legutóbbinál még szarabb lett! A szervizes azt mondta, hogy biztos a fékkarban rossz a tömítés, meg a féktesten a légtelenítõ csavarok alól hiányzik az O-gyûrû. A kérdésem az lenne, hogy létezik-e ehhez a fékhez ilyen gyári szett vagy valami, ami a tömítéseket tartalmazza? Azt mondták ez megoldaná a problémát és nem lenne levegõs a rendszer. (Ja, és hozzáteszem, hogy a féket újonnan vettem és már az elejétõl fogva levegõs volt... Szervizek után egy picivel még rosszabb lett. Ezért kétlem ezt a tömítéses dolgot... Vagy gyárilag selejteset küldhettek talán?) Szerintetek mi lehet a baj?

Nagy vonalakban ennyi, de maradt még benne lehetõség.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]