Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8241
Írta 2009. július 03. - 20:05

Érdeklõdnék,hogy az Avid Elixir R fék hova tehetõ a versenytársak között. Egyáltalán mik a versenytársai? Érdekelne az ár/érték arány és egyáltalán,hogy mit is lehet tõle elvárni.
Állítólag márka és márka között is ég és föld lehet a különbség,fõleg,ha már rendesen beleszokott valamibe az ember. Hayes vs. Avid?
Elõre is köszi a szakérõ segítséget!
#8242
Írta 2009. július 03. - 14:32

#8243
Írta 2009. július 02. - 22:05

Sziasztok!
A segítségeteket kérném, van egy magura louise tárcsafékem. Az elsõ kérés hogy a csatolt kép alapján tud valaki évjáratot mondani nekem? 2. A hátsó fékem teljesen elszált égeti a tárcsát ezerrel és nem fog semmit, és teljesen beenged a fékkar, már voltam két szervízbe is de nem nagyon értenek a dolgohoz (Bp XIV. ker), csak annyit tudtak megállapítani hogy a fékpoha nem kopott el. (kb 50 km-t ment). Valaki tud tanácsot adni mi lehet a baj, esetleg ajánlani egy olyan szervizt ahol értenek hozzá és alakatrészük is van.
Az elsõ fék is ilyen az tökéletesen fog és nem melegszik annyira, a kar is megfelelõen húzható.
A képek:
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
Választokat elõre is köszönöm.
Javitottam
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#8244
Írta 2009. július 02. - 22:02

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8245
Írta 2009. július 02. - 21:37

A segítségeteket kérném, van egy magura louise tárcsafékem. Az elsõ kérés hogy a csatolt kép alapján tud valaki évjáratot mondani nekem? 2. A hátsó fékem teljesen elszált égeti a tárcsát ezerrel és nem fog semmit, és teljesen beenged a fékkar, már voltam két szervízbe is de nem nagyon értenek a dolgohoz (Bp XIV. ker), csak annyit tudtak megállapítani hogy a fékpoha nem kopott el. (kb 50 km-t ment). Valaki tud tanácsot adni mi lehet a baj, esetleg ajánlani egy olyan szervizt ahol értenek hozzá és alakatrészük is van.
Az elsõ fék is ilyen az tökéletesen fog és nem melegszik annyira, a kar is megfelelõen húzható.
A képek:
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.....toltes.hu_.jpg
Választokat elõre is köszönöm.
#8246
Írta 2009. július 02. - 11:25

#8247
Írta 2009. július 02. - 11:16

A villa fékfelfogatási pontjának belsõ fele és az adapter között nincs véletlenül alátét?
Megnézem. Ha van, vegyem ki???
Eredetileg egy Wheeler fék volt elöl, ami a gyakorlatban ua. mint a promax, csak nincs rajta felirat. Egy szép napon egy satunál el is tört benne a rugó, gariban cserélték a képen látható "fékre". Bánom, hogy nem mondtam azt, hogy adok 5000-et és tegyél rá BB5-öt. Végülis a promax 5000 a bb5 meg 10.
A mostani probléma is egy komoly fékezéstõl van, kicsit megsütöttem a tárcsát.
A legszebb hogy alföldön lakom, mi lenne, ha hegyen laknék? Ez a fék sztem elolvadna...

Most azt mondjátok meg, hogy mi lenne a jobb megoldás:
Profi V-fék + fékfelületes felni, vagy
Avid BB5 magában? <--Én emellett vagyok, nem akarok szarakodni fûzéssel, stb.
#8248
Írta 2009. július 02. - 10:19

#8249
Írta 2009. július 02. - 08:23

A villa fékfelfogatási pontjának belsõ fele és az adapter között nincs véletlenül alátét?Na figyeljetek!
Itt a http://prohardver.hu..._fek_promax.jpg Az alsó pirossal jelölt csavarral ellentétes oldalon lévõ féktest-rész ér bele a tárcsa fékfelületébe. Tehát nem az adapter, a villa meg messze van.
Lehet, hogy a reszelõs megoldás lesz, de most melyik csavart is kell lazítani? "kék" vagy "piros"??
#8250
Írta 2009. július 01. - 23:07


Idõnként meg szokták fordítani a tárcsát, ha nagyon rezonál fékezés közben...
#8251
Írta 2009. július 01. - 23:03

#8252
Írta 2009. július 01. - 22:41

Kék.
Jobban jártál volna egy v-fékkel, az még fékerõben is verné ezt.
Ne magyarázd már meg, hogy egy rakás szar, tudom én azt...

Amúgy venni fogok egy BB5-öt vagy BB7-et és no problem...

100%, hogy jól áll, és minden tárcsa így áll helyesen. Ha értesz vmit a dolgokhoz, rajzold fel a fékezéskor fellép erõket, és azt, hogy hogy kéne jól állni a tárcsának ahhoz, hogy ne szakadjon le a küllõkrõl.Nem fordítva van fent a tárcsa?Legalábbis más tárcsáknál a küllõk fordítva állnak.
#8253
Írta 2009. július 01. - 22:37


@Jani monta mit kell csinálni
#8254
Írta 2009. július 01. - 22:34

#8255
Írta 2009. július 01. - 22:01

Kék.Na figyeljetek!
Itt a http://prohardver.hu..._fek_promax.jpg Az alsó pirossal jelölt csavarral ellentétes oldalon lévõ féktest-rész ér bele a tárcsa fékfelületébe. Tehát nem az adapter, a villa meg messze van.
Lehet, hogy a reszelõs megoldás lesz, de most melyik csavart is kell lazítani? "kék" vagy "piros"??
Jobban jártál volna egy v-fékkel, az még fékerõben is verné ezt.
A sebesség mindent megold.
#8256
Írta 2009. július 01. - 21:48

Itt a http://prohardver.hu..._fek_promax.jpg Az alsó pirossal jelölt csavarral ellentétes oldalon lévõ féktest-rész ér bele a tárcsa fékfelületébe. Tehát nem az adapter, a villa meg messze van.
Lehet, hogy a reszelõs megoldás lesz, de most melyik csavart is kell lazítani? "kék" vagy "piros"??
#8257
Írta 2009. július 01. - 21:03

Sziasztok! Mit lehet tenni akkor, ha a tárcsafék-test hozzáér a féktárcsához? A probléma elõl van, a telonál.
Mielõtt kérdeznéd, hogy ér hozzá, nem tudom, nem estem el, nem csináltam semmit, csak azt vettem észre, hogy amikor balra kanyarodok, hozzáér a tárcsa vmihez, mivel hangja volt. Otthon fejrefordítottam a bringát, és amikor megforgattam a kereket látszott, hogy nem a pofába ér bele, hanem a testbe.
Egyébként már igazán tele van a t.köm az egész tárcsafékesdivel, vettem volna inkább V-fékes bringát, most semmi bajom nem lenne... Erõsen gondolkodom azon, hogy kicserélem a felnit fékfelületesre és teszek fel egy V-féket, oszt jónapot.
Segítségeteket elõre is köszönöm.
Olvastam már a problémáról. Függ attol is, hogy CL vagy sima 6 csavaro fogás a tárcsa, meg az agytól.
Nézz utánna, hogy a villához, vagy az adapterhez ér e a tárcsa.
Ha az adapterhez, probáld pici reszelövel a belsö méretet (ahova megy a csavar) kiszélesiteni, ha a villához ér hozzá a féknyereg belsö részét reszeld ki ovatosan (probléma lessz lehet a garanciával).
Ezek sajnos az utosló megoldások.
Gondolom már lazitottad a féknyeregnél a 2 csavart, utánna behuztad a féket és meghuztad a csavarokat?! :chin:
Ha igen, akkor reszelés

http://www.pic-uploa...ormula.jpg.html
http://www.pic-uploa...Fox-36.jpg.html
#8258
Írta 2009. július 01. - 19:02

Lehet elég lenne visszanyomkodni a dugattyúkat és középre beállítani a féket.
V-féket mindenkinek!

A sebesség mindent megold.
#8259
Írta 2009. július 01. - 17:41

#8260
Írta 2009. július 01. - 16:04

Mielõtt kérdeznéd, hogy ér hozzá, nem tudom, nem estem el, nem csináltam semmit, csak azt vettem észre, hogy amikor balra kanyarodok, hozzáér a tárcsa vmihez, mivel hangja volt. Otthon fejrefordítottam a bringát, és amikor megforgattam a kereket látszott, hogy nem a pofába ér bele, hanem a testbe.
Egyébként már igazán tele van a t.köm az egész tárcsafékesdivel, vettem volna inkább V-fékes bringát, most semmi bajom nem lenne... Erõsen gondolkodom azon, hogy kicserélem a felnit fékfelületesre és teszek fel egy V-féket, oszt jónapot.

Segítségeteket elõre is köszönöm.