Sziasztok!
Egy olyan dolgon töprengek ami lehet elég nagy ökörség, de fúrja az oldalam, úgyhogy megkérdezem, hátha
valaki jártas a témában!
Ill. ha volt már a kérdésre válasz akkor légyszi linkeljétek, de sajna nem volt idõm
végigolvasni a topicot...
Szóval annak keresném a magyarázatát, hogy a ferde küllõs tárcsákat (mint pl. a Hayes stroker-ek tárcsái) miért
úgy szerelik fel, hogy fékezés közben a küllõk nyomottak legyenek (küllõk alatt a fékezési felület pereme és a tárcsa
agyra történõ rögzítési pontja közötti összekötõ kis rudacskákat értem, sajna nem tudom a pontos szakkifejezést, de talán
érthetõ, hogy mire gondolok)? Ez azért furcsa számomra, mert a nyomott "rúd" az hajlik, ráadásul ebbõl következõen
valamiféle rezgése is lehet. Ellenben ha fordítva szerelnék fel a tárcsákat, akkor fékezés közben a ferde küllõkben húzás
ébredne, ami szerintem sokkal kellemesebb igénybevétel lenne a tárcsáknak. Ezek után nem értem, hogy miért nem
a második változat szerint (húzott küllõs módon) szerelik a tárcsákat. Valaki tudja ennek esetleg a magyarázatát?
Üdv,
lorborr
u.i.: remélem nem fárasztottam le nagyon senkit