Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6801
Írta 2010. május 14. - 15:51

Szeretném ha tanácsokat adnátok a mechnanikus tárcsafékek karbantratásával kapcsolatosan.
Ha felmegyünk a hegyekbe egy hoszú esõs idõszak után és elejétõl a végéig sáros a gép, akkor a karbantartásra mit javasoltok? Veressem ki slaggal és kész? Vagy szét kell szedjem és így alaposan megtisztítani?
köszi a tanácsokat.
#6802
Írta 2010. május 14. - 14:16

A féktest felfogató része V alakban ellaposodik? Azt valaki megreszelte vagy mit tett vele?
Ha a féktest nem fekszik fel "rendesen" az adapterre hanem eleve ferdén áll rajta akkor ott baj van és nem az, hogy új a tárcsa és a betét, ez legfeljebb csak erõsíti a problémát, mert egyszerûen kisebb lett a hely.
Tényleg vidd el egy szerelõhöz, mert a fék azért nem játék.
#6803
Írta 2010. május 13. - 21:54

- a féktest felfekvõ felülete nem teljesen sík, hanem egy nagyon lapos V alak. Mikor új a fék akkor ez a V benyomódik valahova az adapteren és oda megy vissza mindig.
- A féktesteket a kerék felé kell elmozdítanom úgy hogy majdnem végállásban legyen, így a V profilnak csak az egyik fele fekszik fel és emiatt ferdül el az egész.
A régi fékpofák ferdén koptak el és soha nem tudtam tökéletesen beállítani a fékeket sem, állandóan berezonált, sípolt, nyöszörgött fékezéskor, most az új tárcsa és fékbetétekkel próbálnám ezt kiküszöbölni, de úgy látszik nem itt van a hiba.
#6804
Írta 2010. május 13. - 20:52

Hayes Stroke Fékbeállítás
Üdv!
SOS segítségre lenne szükségem:
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6805
Írta 2010. május 13. - 20:50

Érdemes lenne csinálni egy ellenõrzést, hogy a tárcsa illetve az adapter megfelelõen vannak-e felrakva. Továbbá a betéteket kivenni, a munkahengereket alapra visszatolni és betét újra vissza. Ha ez is megvan akkor kereket betenni, meghúzni, féktest fel az adapterre, csavarokat nem teljesen lehúzni. A féktest tudjon oldalirányba mozogni, de ne billegjen! Kicsit középre állítani, fék behúz, csavar óvatosan és érzéssel lehúz, fék kienged, csavar erõvel meghúz és ha nem lett túltöltve olajjal a fékkar akkor ennek elvben jónak kéne lennie....
Üdv!
SOS segítségre lenne szükségem:
Hayes stroke trail fékeim vannak, most cseréltem a tárcsákat+fékbetéteket és nem tudom beállítani a féket, mert beszorítja a tárcsát a fékbetétek közé mikor meghúzom a csavarokat. A gond, hogy nem lehet szögben állítani mint Avid-ot, és meghúzáskor visszaáll a rossz pozícióba (Szervizben volt légtelenítésen onnan is úgy adták vissza hogy ez ilyen lett...)
Szerintetek ha szerzek Avid-hoz való félgömb alátéteket, csavarokat, adaptert akkor jó pozícióban (megfelelõ magasságban) lesz a féktest?
Milyen egyéb megoldás van erre?
THX. A.
#6806
Írta 2010. május 13. - 20:02

SOS segítségre lenne szükségem:
Hayes stroke trail fékeim vannak, most cseréltem a tárcsákat+fékbetéteket és nem tudom beállítani a féket, mert beszorítja a tárcsát a fékbetétek közé mikor meghúzom a csavarokat. A gond, hogy nem lehet szögben állítani mint Avid-ot, és meghúzáskor visszaáll a rossz pozícióba (Szervizben volt légtelenítésen onnan is úgy adták vissza hogy ez ilyen lett...)
Szerintetek ha szerzek Avid-hoz való félgömb alátéteket, csavarokat, adaptert akkor jó pozícióban (megfelelõ magasságban) lesz a féktest?
Milyen egyéb megoldás van erre?
THX. A.
#6807
Írta 2010. május 13. - 11:46

Gondolom már dicsekedtek(esetleg panaszkodtak) az Avid BB7-es fékre,nekem durván fél éve van,szerencsére sikerül az igényem szerint belõni és azóta tökéletes.Fõleg mikor vettem pont tél volt,úgyhogy kapta egybõl a havat,latyakot de nem okozott gondot.Jelenlegi bringámon hátul van 160-as tárcsával,ha elbizniszelem a vasam akkor megtartom a féket és a másik bringára is teszek fel elõre. Ajánlom mindenkinek 10/9.
Most cseréltem le én is a bb5 fékemet,bb7-re 3 napja,de már most úgy fog mint az elõdje! 185mm tárcsával,fémes betéttel. Már a bb5-nél észrevettem,hogy majdnem ott van fékerõben mint a régi hayes9 fékem 203mm tárcsával.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#6808
Írta 2010. május 12. - 14:07

#6809
Írta 2010. május 12. - 06:42

#6810
Írta 2010. május 12. - 00:14

Van.Az 5.1 -es fékolajnak jóval magasabb a forráspontja,nekem az van a Hope fékben,az nem akar túlmelegedni,hanem mindig fog mint az állat.
Vettem 5.1-es fékolajat, 260 fok a forráspontja. Kíváncsiságképpen megnéztem a garázsban talált, jó pár éve vásárolt DOT4-es "racing" fékolajat, szintén 260 fok. Megkérdeztem egy autósboltban, az ott kapható DOT4 240 fokon forr. Szar 5.1-est vettem?
#6811
Írta 2010. május 10. - 13:47

#6812
Írta 2010. május 10. - 12:52

A CL záróanyát az agyhoz adják vagy a tárcsához? Vagy egyikhez sem?
Shimano CL tárcsákhoz jár, ellenben az Avidokhoz nem.
#6813
Írta 2010. május 10. - 12:40

A CL záróanyát az agyhoz adják vagy a tárcsához? Vagy egyikhez sem?
#6814
Írta 2010. május 10. - 12:32

#6815
Írta 2010. május 10. - 08:19

hope szervízhez útmutatás:
...még speckó szerszám sem:)
YouTube - Hope Mono M4 Caliper Rebuild
ezt nem tudtam, akkor elnézést a korábbi félrevezetõ posztért.
#6816
Írta 2010. május 10. - 00:11

Igen adnak hozzá, van egy védõ/diszítõ elem és csavarkilazulástartó kis izék is. De nekem a 160-as tárcsákhoz csak 2db kis izét adtak míg a 180-hoz 3db-ot.
akkor a 160-ashoz egy kimaradt. azert kell 3, mert mindegyiben 2 luk van, es ugye 6 csavar fogja a tarcsat
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6817
Írta 2010. május 10. - 00:02

Szia, no közben a shimano tech-tips-ek között is találtam egy jó kis leírást, ami kb ugyanaz mint a Tiéd, képekkel illusztrálva.
Még annyi kérdésem volna, hogy ugye jól gondolom, hogy ezt a roppantógyûrût és tüskét kell vennem: Shimano roppantógyûrû+csatlakozó tüske szett (Y8H298020)?
Igen, ez kell, de ha csak a roppantó gyûrû van az sem gond, a tüskét ki lehet operálni a levágott csõdarabból.
#6818
Írta 2010. május 09. - 23:56

hope szervízhez útmutatás:
sok minden nem kell hozzá,még speckó szerszám sem:)
YouTube - Hope Mono M4 Caliper Rebuild
Ezt láttam csak van 2 apró bibi

- Nemtok angolul
- Pocsék a képminõség.
De Nagyjából értem.
#6819
Írta 2010. május 09. - 22:36

sok minden nem kell hozzá,még speckó szerszám sem:)
YouTube - Hope Mono M4 Caliper Rebuild
#6820
Írta 2010. május 09. - 22:29
