Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6461
Írta 2010. július 31. - 12:04

Milyen villára menne a fék?
Izomtéridõninja-geológus!
#6462
Írta 2010. július 31. - 12:03

#6463
Írta 2010. július 31. - 12:00

Kösz!
#6464
Írta 2010. július 31. - 12:00

Milyen felhasználásra, hány kiló vagy, stb.
Nekem úgy volt eleve, hogy Avid lesz, de aztán mondták, hogy hoppá elfogyott és csak Hayes van, egy hét múlva lesz Avid. Rárakattam a Hayes-t, nem rossz fék, de már kissé bánom, hogy nem vártam vele egy hetet.
Ha könnyebb vagy, és csak városban használod, akkor egy 160 millis Avid szerintem bõven elég. Ha nagyobb fékerõ kell, akkor érdemesebb nagyobb tárcsát venni. Egyszer volt szerencsém kipróbálni a barátom Avidját és bátran merem ajánlani, ha most kellene bowdeneset venni, tuti azt venném.
Suhanc
#6465
Írta 2010. július 31. - 11:51

Kéne nékem majd valamikor bowdenes tárcsafék.Melyik éri meg az árát, mit érdemes venni, mit ajánlotok?
Elõre is Kösz!
#6466
Írta 2010. július 31. - 11:12

nah
mozgó dugó lefog
kart hirtelen behuzva, kinyomatod a nem mozgó dugót
letisztit, olajjal , sprével befuj finoman
dugó visszanyom
ujra és ujra, kenés nélkül
utána tárcsatisztitóval kimos az egész féknyereg
megszárad
betétek vissza
örül
Megvan! Mûködik!
Nagyon köszi!
#6467
Írta 2010. július 30. - 22:52

Sajna tényleg nem dolgozik. Fékezéskor a még mozgó dugattyú nyomja hozzá a tárcsát az állóhoz, elhúzza a tárcsát vagy 1-1,5 mm-rel. Mûszaki szemmel nézve ez elég gatya. Elõl nem csinálja ezt, a két dugattyú ránézésre ugyanannyit mozog. Le lett légtelenítve, nem segített.
Az, hogy a dugattyú messzebb, vagy közelebb van a fékcsõhöz szerintem nem befolyásolhatja számottevõen, hogy mennyit mozog, mivel a nyomás mindegyik dugónál ugyanakkora, ráadásul ez a távolság nem is olyan túl nagy.
nah
mozgó dugó lefog
kart hirtelen behuzva, kinyomatod a nem mozgó dugót
letisztit, olajjal , sprével befuj finoman
dugó visszanyom
ujra és ujra, kenés nélkül
utána tárcsatisztitóval kimos az egész féknyereg
megszárad
betétek vissza
örül
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6468
Írta 2010. július 30. - 22:39

Ha ragaszkodsz a bovdeneshez, akkor abból csak avid bb5 v.7.
#6469
Írta 2010. július 30. - 22:39

nehogy meglepõdj és kiugorjon a dugattyú, mint azt pároldallal visszább olvashatod, kenni semmivel sem kell
egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít
Sajna tényleg nem dolgozik. Fékezéskor a még mozgó dugattyú nyomja hozzá a tárcsát az állóhoz, elhúzza a tárcsát vagy 1-1,5 mm-rel. Mûszaki szemmel nézve ez elég gatya. Elõl nem csinálja ezt, a két dugattyú ránézésre ugyanannyit mozog. Le lett légtelenítve, nem segített.
Az, hogy a dugattyú messzebb, vagy közelebb van a fékcsõhöz szerintem nem befolyásolhatja számottevõen, hogy mennyit mozog, mivel a nyomás mindegyik dugónál ugyanakkora, ráadásul ez a távolság nem is olyan túl nagy.
#6470
Írta 2010. július 30. - 21:37

Jelenleg egy Hayes GX-2-es fékrendszert használok elöl 160-as tárcsával. A 100 kg-om alatt eddig 30-40-es tempónál szépen megfogott, viszont szeretnék végre eljutni a hegyekhez is, és attól tartok ott komolyabb fékerõ szükséges.
16 ezer forintért tudok beszerezni 203 mm-es Shimano Deore hidrás tárcsaféket, ami úgy gondolom már rendesen megfogna. A másik lehetõség az, hogy a jelenlegi Hayes féktestet megtartom, a csapágyakat újrakenem, pofákat, tárcsákat és bowdent cserélek. Az így felújított Hayes fékerejéhez képest mennyivel jobb egy új Shimano Deore? Az árkülönbség körülbelül 8-9 ezer forint a két megoldás között.
#6471
Írta 2010. július 30. - 20:09

egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít
#6472
Írta 2010. július 30. - 18:57

Mûködik az a megoldás, hogy az egyik dugattyúra rátartok, hogy a másik kiszabaduljon, utána pedig takarítás, kenés. Mivel illik megkenni? Fékolajjal? Vagy kell egyáltalán? Itt is az olaj keni a dugattyút, mint a telónál a becsúszót?
#6473
Írta 2010. július 30. - 17:49

PM-PM-nél viszont a kétcsavaros Shimano adapter (hasonló, mint az elõbb linkelt BBB) két felfekvõ felülete nem párhuzamos (villa oldal - féktest oldal), emiatt kell az a lencsés-kagylós alátét és természetesen a csavarfej alá. Úgy ahogy a BBB-nél, csak ott megoldották úgy, hogy a csavarfej felfekvõ felülete a lencse.
#6474
Írta 2010. július 30. - 16:58

#6475
Írta 2010. július 30. - 14:36

de eleg hasonlo ehhez, itt is a csavarfejhez raktak, ugy latszik nem veletlen


#6476
Írta 2010. július 30. - 14:36

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6477
Írta 2010. július 30. - 12:03


#6478
Írta 2010. július 30. - 11:45

szerintem nem
fékszem, adapter, dönthetõ basz, féktest, csavar
akkor nem illene a fektest-csavar koze is tenni? mert a csavar doleset meghatarozza a menetesfurat, ferden fog a csavarfej allni a fektesten, nem fekszik fel. ill a dontheto alatet igy max oldaliranyban billentheto, fel-le nem (ket ponton rogzitett).
de ezt csak iqbol irom, azert kerdem, es baromira meg tudom magam gyozni a sajat hulyesegemrol. lehet a magassagnak kell eldontenie az egeszet: ha jo magassagba esik alatet nelkul, akkor fektest fole, ha nem, akkor alaja.
#6479
Írta 2010. július 30. - 11:29

fékszem, adapter, dönthetõ basz, féktest, csavar
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6480
Írta 2010. július 30. - 11:01
