Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#6361
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Én nem vagyok profi, és az elsõ fék jelentõségét is átérzem, de egy lejtõ menetnél én sem tudom elképzelni az életet hátsó fék nélkül.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#6362
amargo

amargo

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

De egy autó nem is tud orra bukni:)
Ezért szoktam a motorokat felhozni példának, van, amin elöl két tárcsa is van, hátul meg egy kis "vacak".

Igen a motor jobb példa, de aki egy kétkerekûnél értetlenkedik egy másiknál is fog, bár ne legyen igazam.

Én ezt úgy szoktam meg hogy a hátsóban betétet cseréltem és akkor kénytelen voltam gyakorlatilag csak az elsõvel lejönni a hegyrõl, ha meg akarsz állni szerintem 60/40 de lehet hogy 70/30 a fékhatás az elsõ fék javára.

2 hétig kénytelen voltam elsõ fék nélkül mászkálni, mert rossz volt a fékkarom és mire felértem a hegyre és jöttem volna le, levegõs lett.. komoly félelmeim voltak, mert akkoriban pusztította el az erdõket különbözõ viharok és bizony csak hátsó fékkel hatványozott volt a féktávom és hiába a szakaszos fékezés a tárcsa felmelegszik.

Különbözõ talajon, különbözõ helyzetekben más más fék az optimális ez pedig fizika, továbbá sok helyzetben a féket használják kitekerés helyett.

#6363
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem a Satoraljaujhelyi dh palya kozepe tajan elszakadt a hatso fekcsovem, es kenytelen voltam ugy folytatni hogy csak elsofek volt. Nem volt finom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6364
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 hozzászólás
ha ésszel húzod a 2 féekt (elsõ után/vele együtt a hátsót) akkor simán jobb fékutat produkál, a yaseces szöveg egy réze nekem kicsit bizarr, mert azért akad érintkezés az aszfalttal/talajjal a hátsó keréknek is és igen is számít az a fékerõ is, akkor is ha az csak kb 20-30%-a az eredeti terheléshez képest

ergo nemhinném h egy fékkel hamarabb megállsz mint 2vel, ha nose wheelire blokkolok akkor nincs szerepe a hátsónak, de vészhelyzetben ha az ebernek hirtelen kell tépni a féket biztosabb hátravágni a seggét a súlyelosztás miatt és úgy húzni mind2 féket ahogy bírja, elsõvel vigyázni h ne bukfencezzen
jah és ha a testsúlyt hátrateszed akkor több teher kerül hátra és akkor már végképp lesz értelme a hátsó féknek is

#6365
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül


Ha az elsõt jól használva másfél méter, akkor mindkettõ is annyi:)

#6366
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ezt már én is próbálgattam de nálam még nagyobb részt random kategória volt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6367
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Azért az sem baj ha egyszerre használja. Ha pl. csak hátsót használok, -és nem csúszik a kerék- akkor kb. 30-ról olyan 6 méter alatt állhatok meg (ha csúszik akkor is, viszont ilyenkor irányíthatatlan) ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül. Persze el kell találni az optimális fékkarhúzási arányt <- no ehhez kell a gyakorlat!
Kicsit másabb; Sok éve hóban lefele használtam elsõféket is, igaz csak picikét, és óvatosan, és fõleg a kanyarodás elõsegítéséhez (azok a drága sí és szánkópályák :) ) az már igazán advanced fékhasználat volt, sokan nem hittek nekem..

Ride everywhere.

.


#6368
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?



Pontosan. Próbáld ki aszfalton, elõször húzd az elsõt max erõvel, azaz amíg elkezd emelkedni a hátulja. Nm orra buksz, és nem a féktáv végén, hanem közben, a végére fel kell puhítania féket, mint a kocsiknál.
Utána kezd el húzni a hátsót, mindenképp nagyobb lesz a fékút, és közel sem kell akkora erõvel húznod, mint az elsõt, hogy megcsússzon.

Yasec oldaláról:
"A leggyorsabban úgy lehet egy hagyományos (nem fekvõ vagy tandem) kerékpárt megállítani, hogy olyan erõvel fékezzük az elsõ kereket, amely épp, hogy fel nem emeli a hátsót. Ebben a helyzetben a hátsó féknek nincs szerepe, mivel lényegében nincs rajta semmi súly, tehát nincs útfekvése. A hátsó féket olyan esetekben használjuk, amikor az út csúszós, vagy az elsõ kerék defektet kap. Száraz aszfalton az elsõ féken kívül nincs másra szükség. Ezt mind az elmélet, mind a gyakorlat alátámasztja. Ha megtanulja az elsõ féket kezelni, akkor biztonságosabban fog kerékpározni. "

#6369
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
Vészhelyzetben mind a kettõt egyszerre használom.....de csak az elsõt külön soha...
:)
KROSS Level A2

#6370
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Csak hátsófékkel soha nem fogsz tudni olyan röviden megállni, mint csak elsõvel.

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#6371
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
De, ez fizika, majd ha olyan helyzetbe kerülsz, hogy emiatt nem tudsz megállni, meglátod. Csak hátsófékkel soha nem fogsz tudni olyan röviden megállni, mint csak elsõvel. Sheldon bácsi is megmondta, hogy hogyan kell fékezni.

#6372
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
Én nem szégyenlem magam,országútin is ritkán használtam.Ez nem fizika hanem stílus kérdése.
KROSS Level A2

#6373
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
mondjuk azért meg tudok lepõdni az olyan kommenteken, hogy nem használom az elsõféket mer "orrabukom"

Nem kell fizikusnak lenni, elég egyszer kipróbálni, igazából nem is értem, hogy ez kérdés. Én ezt inkább magamban tartanám és elszégyellném magam. De a tapasztalaton kívül ahány jogsin eddig voltam (autó, motor) mindenhol elmondták a megfelelõ kontextusban a dolgot. Szóval ne éljünk biciklibelsõben.

#6374
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
kerékpárokon ahol van teleszkóp még hatványozottabban az elsõ fék fog (a beülés miatt még elõrébb helyezõdik a súlypont) szóval tessék használni az elsõ féket. sok esetben a hátsó nem lesz elég

amugy a brm445-2 jó kis fék, szinte deore szint, fékkar kb ugyanaz

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6375
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Nálam városban 100/0 körül van valahol, mivel elemelkedik kicsit a hátsó kerék, ha tényleg nagyot fékezek. Csúszós úton van inkább jelentõsége a hátsónak, legalábbis nálam. Meg nem akarom megsütni a tárcsám, ezért van hogy felváltva használom a kettõt.

#6376
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Én ezt úgy szoktam meg hogy a hátsóban betétet cseréltem és akkor kénytelen voltam gyakorlatilag csak az elsõvel lejönni a hegyrõl, ha meg akarsz állni szerintem 60/40 de lehet hogy 70/30 a fékhatás az elsõ fék javára.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6377
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
De egy autó nem is tud orra bukni:)
Ezért szoktam a motorokat felhozni példának, van, amin elöl két tárcsa is van, hátul meg egy kis "vacak".

#6378
amargo

amargo

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

"Csak sokan félnek tõle, hogy elsõ fékkel csak orra bukni lehet."
pont ezért. :) Egyszer belerögzõdik az emberbe és nehéz hozzászokni a használatához.
Milyen jó,hogy pont most fûztem be az új kerekeimet,télen fûzhetem át a hátsót a tárcsafékes agy miatt.
:D


Azért szerencse, hogy az autó gyárosok legyûrik helyettünk a félelmeinket és a megállásra koncentrálnak :)

#6379
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
"Csak sokan félnek tõle, hogy elsõ fékkel csak orra bukni lehet."
pont ezért. :) Egyszer belerögzõdik az emberbe és nehéz hozzászokni a használatához.
Milyen jó,hogy pont most fûztem be az új kerekeimet,télen fûzhetem át a hátsót a tárcsafékes agy miatt.
:D
KROSS Level A2

#6380
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Pedig azzal hamarabb meg lehet állni:)
Csak sokan félnek tõle, hogy elsõ fékkel csak orra bukni lehet.
BB5 meg BB7 is nagyon jó választás. A gyári tárcsa nem túl jó, lejtõn könnyen elmelegszik, de nem annyira gagyi, hogy rögtön cserélni kelljen, nekem megvan kb 2-2.5 éve.