Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6361
Írta 2010. augusztus 25. - 14:17

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6362
Írta 2010. augusztus 25. - 14:13

Igen a motor jobb példa, de aki egy kétkerekûnél értetlenkedik egy másiknál is fog, bár ne legyen igazam.De egy autó nem is tud orra bukni:)
Ezért szoktam a motorokat felhozni példának, van, amin elöl két tárcsa is van, hátul meg egy kis "vacak".
2 hétig kénytelen voltam elsõ fék nélkül mászkálni, mert rossz volt a fékkarom és mire felértem a hegyre és jöttem volna le, levegõs lett.. komoly félelmeim voltak, mert akkoriban pusztította el az erdõket különbözõ viharok és bizony csak hátsó fékkel hatványozott volt a féktávom és hiába a szakaszos fékezés a tárcsa felmelegszik.Én ezt úgy szoktam meg hogy a hátsóban betétet cseréltem és akkor kénytelen voltam gyakorlatilag csak az elsõvel lejönni a hegyrõl, ha meg akarsz állni szerintem 60/40 de lehet hogy 70/30 a fékhatás az elsõ fék javára.
Különbözõ talajon, különbözõ helyzetekben más más fék az optimális ez pedig fizika, továbbá sok helyzetben a féket használják kitekerés helyett.
#6363
Írta 2010. augusztus 25. - 13:55

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6364
Írta 2010. augusztus 25. - 13:19

ergo nemhinném h egy fékkel hamarabb megállsz mint 2vel, ha nose wheelire blokkolok akkor nincs szerepe a hátsónak, de vészhelyzetben ha az ebernek hirtelen kell tépni a féket biztosabb hátravágni a seggét a súlyelosztás miatt és úgy húzni mind2 féket ahogy bírja, elsõvel vigyázni h ne bukfencezzen
jah és ha a testsúlyt hátrateszed akkor több teher kerül hátra és akkor már végképp lesz értelme a hátsó féknek is
#6365
Írta 2010. augusztus 25. - 12:27

ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül
Ha az elsõt jól használva másfél méter, akkor mindkettõ is annyi:)
#6366
Írta 2010. augusztus 25. - 06:21

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6367
Írta 2010. augusztus 25. - 00:18

Kicsit másabb; Sok éve hóban lefele használtam elsõféket is, igaz csak picikét, és óvatosan, és fõleg a kanyarodás elõsegítéséhez (azok a drága sí és szánkópályák

Ride everywhere.
.
#6368
Írta 2010. augusztus 24. - 23:15

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?
Pontosan. Próbáld ki aszfalton, elõször húzd az elsõt max erõvel, azaz amíg elkezd emelkedni a hátulja. Nm orra buksz, és nem a féktáv végén, hanem közben, a végére fel kell puhítania féket, mint a kocsiknál.
Utána kezd el húzni a hátsót, mindenképp nagyobb lesz a fékút, és közel sem kell akkora erõvel húznod, mint az elsõt, hogy megcsússzon.
Yasec oldaláról:
"A leggyorsabban úgy lehet egy hagyományos (nem fekvõ vagy tandem) kerékpárt megállítani, hogy olyan erõvel fékezzük az elsõ kereket, amely épp, hogy fel nem emeli a hátsót. Ebben a helyzetben a hátsó féknek nincs szerepe, mivel lényegében nincs rajta semmi súly, tehát nincs útfekvése. A hátsó féket olyan esetekben használjuk, amikor az út csúszós, vagy az elsõ kerék defektet kap. Száraz aszfalton az elsõ féken kívül nincs másra szükség. Ezt mind az elmélet, mind a gyakorlat alátámasztja. Ha megtanulja az elsõ féket kezelni, akkor biztonságosabban fog kerékpározni. "
#6369
Írta 2010. augusztus 24. - 23:10


#6370
Írta 2010. augusztus 24. - 23:09

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?Csak hátsófékkel soha nem fogsz tudni olyan röviden megállni, mint csak elsõvel.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6371
Írta 2010. augusztus 24. - 23:08

#6372
Írta 2010. augusztus 24. - 22:34

#6373
Írta 2010. augusztus 24. - 21:56

Nem kell fizikusnak lenni, elég egyszer kipróbálni, igazából nem is értem, hogy ez kérdés. Én ezt inkább magamban tartanám és elszégyellném magam. De a tapasztalaton kívül ahány jogsin eddig voltam (autó, motor) mindenhol elmondták a megfelelõ kontextusban a dolgot. Szóval ne éljünk biciklibelsõben.
#6374
Írta 2010. augusztus 24. - 18:31

amugy a brm445-2 jó kis fék, szinte deore szint, fékkar kb ugyanaz
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6375
Írta 2010. augusztus 23. - 13:22

#6376
Írta 2010. augusztus 23. - 13:18

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6377
Írta 2010. augusztus 23. - 10:30

Ezért szoktam a motorokat felhozni példának, van, amin elöl két tárcsa is van, hátul meg egy kis "vacak".
#6378
Írta 2010. augusztus 23. - 09:44

"Csak sokan félnek tõle, hogy elsõ fékkel csak orra bukni lehet."
pont ezért.Egyszer belerögzõdik az emberbe és nehéz hozzászokni a használatához.
Milyen jó,hogy pont most fûztem be az új kerekeimet,télen fûzhetem át a hátsót a tárcsafékes agy miatt.
Azért szerencse, hogy az autó gyárosok legyûrik helyettünk a félelmeinket és a megállásra koncentrálnak

#6379
Írta 2010. augusztus 22. - 14:26

pont ezért.

Milyen jó,hogy pont most fûztem be az új kerekeimet,télen fûzhetem át a hátsót a tárcsafékes agy miatt.

#6380
Írta 2010. augusztus 22. - 14:21

Csak sokan félnek tõle, hogy elsõ fékkel csak orra bukni lehet.
BB5 meg BB7 is nagyon jó választás. A gyári tárcsa nem túl jó, lejtõn könnyen elmelegszik, de nem annyira gagyi, hogy rögtön cserélni kelljen, nekem megvan kb 2-2.5 éve.