Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5121
Írta 2011. február 05. - 00:47
#5122
Írta 2011. február 04. - 18:57
#5123
Írta 2011. február 04. - 17:52
el is vágta nálam darabig a shimno fékeket. most sikerült a becsületet visszaszerezni az 575-tel. az kb a 2. legjobb amit próbáltam. de ha a problémamentességet is figyelembe vesszük akkor a no.1 (a lujza ugye igy cirka bõ 1000 kilcsi alatt -ahol a deoreom tart- 2x levegösödött be, és elfogyott egy garnitúra betét elõl). majd kiváncsi leszek mennyit bír a betét. szal részemrõl következõ upgradnek meg másik bringákra is 595 (vagy ha van még 575 akkor az, arra a tekerõ bizbaszbra a fékkaron nincs szükségem)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5124
Írta 2011. február 04. - 17:34
#5125
Írta 2011. február 04. - 15:56
#5126
Írta 2011. február 04. - 15:11
#5127
Írta 2011. február 04. - 15:08
A sebesség mindent megold.
#5128
Írta 2011. február 04. - 14:46
amit próbáltam a kérdéses fékbõl, lassításra is kevés volt, nemhogy fékezésre.
Akkor ott valami nagy hiba lehetett. 100 kilós haverom mai napig ilyennel jár és nincs vele baja.
Bár most, 2011ben én is inkább valami új cuccot vennék. Ne feledjük, azok a fékek már kb. 10 évesek.
#5129
Írta 2011. február 04. - 14:43
én csak ezeket találtam:
http://forum.bikemag.../hirdetes-65772
http://forum.bikemag.../hirdetes-66145
edit:
marton, igazad lehet. de amit egyet próbáltam, az tényleg nagyon gyenge volt. ezen kívül egy boltos-szervízes srác is úgy nyilatkozott, hogy az õvé sem volt igazán erõs sosem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5130
Írta 2011. február 04. - 14:08
Tömítés sosem volt kapható, komplett egységeket lehet csak cserélni (fékkar, féknyereg) (mely már sajnos nem beszerezhetõ újonnan, maximum megmaradt készletbõl, boltokban, polcról)Sziasztok
XT "régi" 4 dugós féket láttam itt a piacon,újként.Alkatrész ellátottság tekintetében hogy áll a dolog?
Havernak volt ilyenje,felhívtam,õ azt mondta hogy inkább ne,mert macerás hozzá cuccokat(tömítéseket,stb stb) szerezni,ill. hogy nincs,max. fékpofa,az is ritkán,és drágán.
Szerintetek?
Ha ez a fémcsöves, akkor ehhez már fém csövet nem fogsz kapni, csak a mûanyagot.
Fékbetét a mai napig gyártás alatt van, és kapható hozzá, mind gyantás, mind fémes is, árban pedig azonos a mostaniakkal, sõt olcsóbb a gyári.
Atomerõs fék, újonnan!, így ha új, és nem 7 éve használt, simán ugorj bele, ha jó áron van. Ám az új XT-nek sem marad el a fékereje tõle, így ha nincs sok árdifferencia, akkor amellett is dönthetsz, ha márkahû akarsz lenni.
#5132
Írta 2011. február 04. - 09:50
XT "régi" 4 dugós féket láttam itt a piacon,újként.Alkatrész ellátottság tekintetében hogy áll a dolog?
Havernak volt ilyenje,felhívtam,õ azt mondta hogy inkább ne,mert macerás hozzá cuccokat(tömítéseket,stb stb) szerezni,ill. hogy nincs,max. fékpofa,az is ritkán,és drágán.
Szerintetek?
#5133
Írta 2011. február 04. - 00:26
Az organikus fékbetét alapanyaga nagyrészt szén, és annak különbözõ megjelenési formái. Minden körülmények között kiszámítható, állandó fékhatást produkál, hosszú az élettartama, és kíméli a féktárcsát.
A szinter, vagyis fémrészecskékkel kevert fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik, ami melegedés hatására sem csökken, de ezek – sajnos – más tulajdonságok rovására mennek. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik.
Cseppet sem akarok hülyének látszani, de az organikus és a mûgyantás betét közt van összefüggés összetételben, (és csak két külön elnevezése van), vagy teljesen különbözõ a két betét tipus? Azért kérdezem csak, mert az organikus betét kifejezését eddig csak egy betét gyártónál láttam.
#5134
Írta 2011. február 03. - 13:55
A szinter, vagyis fémrészecskékkel kevert fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik, ami melegedés hatására sem csökken, de ezek – sajnos – más tulajdonságok rovására mennek. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik.
#5135
Írta 2011. február 03. - 11:55
Köszi
#5136
Írta 2011. február 03. - 11:50
Konkrétan egy -5 és -10 fokos idõben történõ féknyeregnél lévõ eresztésrõl olvastam, a többi esetben csak hideg idõt írtak.
#5137
Írta 2011. február 02. - 20:22
#5138
Írta 2011. február 02. - 19:21
Sziasztok!
Két kérdésem lenne hozzátok:
1. Rock Shox Judy XC teleszkóp van a biciklimen, ami ugye nem egy mai darab, szóval tárcsafékre való áttérés esetén, ezt is kellene cserélnem, vagy bírni fogja? (90 kg körül mozgok, 180-as tárcsákra gondoltam.)
2. Téli idõszakban is napi szinten kerekezek és olvastam néhány negatív véleményt M775-ös deore XT tárcsafékek 2008-as szériájáról, hogy hidegben eresztenek, és én meg pont ezt az M775-öst tudnám most nagyon jó áron beszerezni, elvileg 2010-ben gyártották. Ez a széria, még érintett a hibában, vagy inkább más típusú tárcsaféket ajánlanátok?
1, nem erõltetném
2, vegyél 575 vagy 595 deore-t azok hibátlanok
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5139
Írta 2011. február 02. - 18:55
Két kérdésem lenne hozzátok:
1. Rock Shox Judy XC teleszkóp van a biciklimen, ami ugye nem egy mai darab, szóval tárcsafékre való áttérés esetén, ezt is kellene cserélnem, vagy bírni fogja? (90 kg körül mozgok, 180-as tárcsákra gondoltam.)
2. Téli idõszakban is napi szinten kerekezek és olvastam néhány negatív véleményt M775-ös deore XT tárcsafékek 2008-as szériájáról, hogy hidegben eresztenek, és én meg pont ezt az M775-öst tudnám most nagyon jó áron beszerezni, elvileg 2010-ben gyártották. Ez a széria, még érintett a hibában, vagy inkább más típusú tárcsaféket ajánlanátok?
#5140
Írta 2011. február 02. - 12:29
Szvsz a deore tárcsa is elég jó fog harapni Ha biketiggert megállítja a 90+kg-t és elégeted vele akkor neked is jó lesz.
Akkor ennek már csak az erre fordítható összeg szab határt ,illetve az izlésünk, vagyis melyik tetszik jobban. Köszönöm a segítséget.