Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5101
Írta 2011. február 11. - 20:44

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5102
Írta 2011. február 11. - 17:46

Kérdésem lenne, hogy valakinek a KCNC DB2-es fékrendszerrõl van-e valami tapasztalata? Állítólag nem egy "harapós" szerkezet, de talán másik fékpofával lehetne rajta segíteni. Most azért gondolkodom inkább ebben az Avid helyett, mert nagyon számolom a grammokat, s ezen is lehet fogni valamennyit.
#5103
Írta 2011. február 10. - 11:39


#5104
Írta 2011. február 09. - 18:35

#5105
Írta 2011. február 09. - 10:34

Köszi a válaszokat. Lehet, hogy inkább megtartom vagy felteszem a munkába járó kerékpáromba.
#5106
Írta 2011. február 08. - 22:22

#5107
Írta 2011. február 08. - 22:10

#5108
Írta 2011. február 08. - 21:53

Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék Tõletek:elixir r -es fékem van és szeretném a kart kivenni.Szétszedtem annyira hogy magát a kart csak az a kis tengely tartja már ami a dugattyúhoz köti.Kerestem már a sram honlapján valami robbantott ábrát is de amit találtam az nem elég jó.
Ha már semmi más nem tartja simán kijön egybe a dugattyúval. A robbantott ábrán a 6os alkatrész(tolórúd) a kulcs az fém a többi mûanyag, tehát ne erõltesd. húzd le a gumiharangot a rugó felé így már könnyen ki tudod szedni a tolórúd gömbjét a dugattyú hornyából. sikert!
#5109
Írta 2011. február 08. - 20:41

Egy kis segítséget kérnék Tõletek:elixir r -es fékem van és szeretném a kart kivenni.Szétszedtem annyira hogy magát a kart csak az a kis tengely tartja már ami a dugattyúhoz köti.Kerestem már a sram honlapján valami robbantott ábrát is de amit találtam az nem elég jó.
#5110
Írta 2011. február 08. - 14:49

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5111
Írta 2011. február 08. - 11:26

#5112
Írta 2011. február 08. - 09:21

Ha szeretsz csapatni, és ha gyakran eljutsz a hegyekbe, akkor érdemes elõre 180-ast tenni. Ha ritkán jársz hegyen, akkor szerintem felesleges.
Szia / Sziasztok
Köszi a válaszod.
Ahogy haladok a korábbi hozzászólások átolvasásával, én is egyre inkább úgy látom, hogy a belépõszintû mechanikus tárcsafék-rendszeremhez képest jelentõs különbségek lesznek, akármilyen hidraulikus rendszert is teszek fel helyette. Azért gondoltam a nagyobb tárcsára, mert valószínûleg csak nyerek a nagyobb tárcsával és ha már úgy is új rendszert vásárolok, legyen eggyel nagyobb a tárcsa is. Ennyi.
Kicsit más:
Jelenleg a következõ szett van a kerékpáron.
Shimano Acera ST-EF60 (új ár: ~2.500 Ft)
Shimano Alivio BR-M416 (új ár: ~5.000 – 6.000 Ft)
Shimano SM-RT53 / 160 mm (új ár: ~2.500)
Ez együtt ~20 – 22.000 Ft
Használt, de nagyon keveset futott. Kevesebb, mint 100 km-t használtam, és ebbõl hegyen 40 km volt.
Mennyiért lehet ezt így egyben eladni? Alapvetõen nem nyerészkedni akarok, csak ha már lecserélem, ne álljon otthon a polcon.
#5113
Írta 2011. február 07. - 15:46

#5114
Írta 2011. február 07. - 15:44

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5115
Írta 2011. február 07. - 15:38

Ez a nap is eljött,technikai hiba,XT elsõ fék 775-s széria.
elsõ tünet:nyikorgás,fékhatás nélkül
második: fékbetét cserénél a betét hátulja nedves volt
mûveletek: dugattyúk óvatos visszanyomása,új betét bele,frutti be.próba...spriccelõ hang és a villaláb felõli dugattyú alján csepp forma jött ki.
betét ki,szerszám berak,próba...reakció egy cseppnyi olaj.
Nos ilyenkor mi a teendõ,gyakorlatilag elfolyt az összes olaj míg nézegettem,dugattyú nem jött ki túlságosan,illetve pont,hogy benyomtam,ahogy eddig mindig is történt.Mi lehet a probléma forrása és ez mekkora költségvonzattal jár felém?
Üdv,Péter
#5116
Írta 2011. február 07. - 11:25

Sziasztok
Van egy 2010-es CUBE Analog kerékpárom, RS Revelation Dual Air teleszkóppal (100 mm rugóút), merev váz. Én ~75 kg vagyok, sisakkal együtt!
Elég új a gép, legalábbis terepen, hegyek közt csak egyszer voltam, vele. Fõleg XC-jellegûen használom, de nem riadtam vissza a lejtõn csapatástól sem, ráadásul a BMX-es, kicsit triálos múlt miatt szeretem forszírozni a dolgokat húzósabb helyeken is.
Nekifogtam a topik utolsó 100 oldalát átolvasni, de nem értem (még) a végére és igazából a kérdésemre sem találtam (még) választ.
A kérdés amiért írok: a mechanikus tárcsaféket lecserélem hidraulikusra. Érdemes-e a jelenlegi 160-as tárcsákat nagyobbra cserélni? Arra gondoltam, hogy elõre tennék 180-asat, hátul meg maradna a 160-as.
Köszi
Ha szeretsz csapatni, és ha gyakran eljutsz a hegyekbe, akkor érdemes elõre 180-ast tenni. Ha ritkán jársz hegyen, akkor szerintem felesleges.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5117
Írta 2011. február 07. - 10:45

Van egy 2010-es CUBE Analog kerékpárom, RS Revelation Dual Air teleszkóppal (100 mm rugóút), merev váz. Én ~75 kg vagyok, sisakkal együtt!

Elég új a gép, legalábbis terepen, hegyek közt csak egyszer voltam, vele. Fõleg XC-jellegûen használom, de nem riadtam vissza a lejtõn csapatástól sem, ráadásul a BMX-es, kicsit triálos múlt miatt szeretem forszírozni a dolgokat húzósabb helyeken is.
Nekifogtam a topik utolsó 100 oldalát átolvasni, de nem értem (még) a végére és igazából a kérdésemre sem találtam (még) választ.
A kérdés amiért írok: a mechanikus tárcsaféket lecserélem hidraulikusra. Érdemes-e a jelenlegi 160-as tárcsákat nagyobbra cserélni? Arra gondoltam, hogy elõre tennék 180-asat, hátul meg maradna a 160-as.
Köszi
#5118
Írta 2011. február 06. - 11:06

A fékek nagy részére igaz, hogy ha rendben vannak mûszakilag, és ért hozzá az illetõ akkor nem nehéz belõni

#5119
Írta 2011. február 06. - 11:05

én brm800 bárti vagyok, etalon, minden téren
A mindenben, gondolom, hogy benne van a beállíthatóság is.
#5120
Írta 2011. február 06. - 10:05

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->