Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#4261
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez kiragadva es szovegkornyezettel egyutt is baromsag.

motorok/autok alkatreszeit hasonlitani bicikliehez abszolut irrelevans. egy motor tarcsaja 3szor olyan vastag mint ami a biciklin van, johogy nem olyan konnyu meghajlitani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4262
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

halkan jegyzem meg hogy a babettan nincs se ures fokozat se fektarcsa.


Én is halkan jegyzem meg ,h tudom de ha az elözményeket is végigolvasnád és nem csak részletet ragadnál ki talán nem kötekednél

ja igen bocs csak 18 kg a bringa és engem zavar,h cincog a fék
de ne kezgyünk el anyázni ,mert sok ember van akit zavar és ugyanenyi (vagy kicsit keveseb :) akit nem
szedrik

#4263
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

szedrik: manapság igen kevés embernek van 20 kiló feletti gépe ;)

enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel? :)


Az valami tank lehet:D:D
Mostanában az erdõbe elég sok lánctalpas nyomot látni de már értem:):D

#4264
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
szedrik: manapság igen kevés embernek van 20 kiló feletti gépe ;)

enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel? :)

#4265
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
halkan jegyzem meg hogy a babettan nincs se ures fokozat se fektarcsa.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4266
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?



Hope Moto V2


#4267
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
azthiszem az én esetemben Mew-nek lesz igaza : Az elsö agy kotyoghat,
de a visszahuzo rugó is bünös lehet és egy kis 8-as se kizárt

mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?
nem mondom ,h olyat mint a motoroké de ha vastagab/széleseb a tárcs ,nagyobak a féknyergek (ezáltal az alkatrészek is) akkor nem surolhat be a tárcsa ,nem lesz benne 8 as
könyeben beálithato lenne a féknyere és fékpofák helyzete

amugy bb7-es féket használok
szerintem most ez a legjob bowdenes volt formula b4 racing-em de az olajosal mégtöb bajom volt
szedrik

#4268
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Át kell nézni a féknyergen, hogy mekkora a rés a pofák és a tárcsa között, közben forgatod a kereket, akkor látod a 8-ast. Szerintem minden tárcsában van egy minimális 8-as (néhány tized milliméter), ez normális üzemszerû használattól. Nem tudom egyrõl beszélünk-e, nekem 180-as tárcsáim vannak, az is ciripel, rezonál néha, de nem zavar, mert a fékemnek semmi baja. Ha súrlódó hangot ad, akkor állítok a féknyergen (esetleg elõtte visszanyomom a dugattyúkat).


Inkább néhány század mm.


A sebesség mindent megold.

 


#4269
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Át kell nézni a féknyergen, hogy mekkora a rés a pofák és a tárcsa között, közben forgatod a kereket, akkor látod a 8-ast. Szerintem minden tárcsában van egy minimális 8-as (néhány tized milliméter), ez normális üzemszerû használattól. Nem tudom egyrõl beszélünk-e, nekem 180-as tárcsáim vannak, az is ciripel, rezonál néha, de nem zavar, mert a fékemnek semmi baja. Ha súrlódó hangot ad, akkor állítok a féknyergen (esetleg elõtte visszanyomom a dugattyúkat).

#4270
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
nekem is van egy teoriám. A fék húzásnál elmozdul a pofa. A rugó meg nem mozgatja vissza eredeti állapotba. Cincog. Meghúzod kicsit és beáll. Legalábbis nálam. 15-ös átütõs elsõagy.

#4271
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
vagy rosszul van beállítva a fék.
vagy sok az olaj a fékben.

#4272
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
1. vagy 8as van a tárcsában és hozzáér a pofához
2. kotyog az agy

ha ez a kettõ kizárható,akkor rugalmas a rendszer

#4273
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
én gurultam már motoral üresben motor nélkül és baszotul nem ciripel se babeta se hayabusa !

de azért kösz

Esetleg valaki más , ötletek ?
szedrik

#4274
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
nem értek a motorokhoz, de ha a motor hangja mellett valaki észreveszi a tárcsa ciripelését annak igen jó füle van.

#4275
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
hát ha egy monsternek ekkora rugalmasága van akkor, mia pöcsért nem tudnak valami ba*ot vastag tárcsát gyártani a hozávalo fékrendszerel.
Tudtomal a motoroknál nics ilyen probléma és ne gyertek nekem a sulyal 20kg felet már nem igazán érdekel (igy is darabonként közel 1 kg-oskülsök vannak fen + a 6 kg monster)
8-as se lenne a tárcsában
szedrik

#4276
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
mert hozzáér a tárcsa a fékbetéthez.
ezek szerint mégis az.
azt, hogy 8as van-e a tárcsában azt innen nehezen fogjuk megmondani neked. de mi lenne ha megnéznéd?

#4277
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

rugalmas a váz hátulja vagy a tengelyrögzítés. (ha jól tudom a bighited sima ejtõpapucsos)
nem nagyon tudsz ellene tenni, de nem is érdemes.


ez még rendben is van ,de az eleje mitöl cincog ?
PM -es rögzitésü monsternél már nem kellene rugalmaságnak lenni. . .
szedrik

#4278
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Addig örülj! Mióta nagy nehezen elhalgattattam az XT-t, nem rebbennek szét a gyalogok :)

Szerintem kb ebben a sorrendben érdemes próbálkozni:

1.Féknyereg helyesen legyen beállítva
2.Tárcsaféktisztítóval tisztísd le a betéteket és a tárcsát
3."Égesd ki" a fékbetétet, hogy újra szennyezõdésektõl mentes legyen. Lehet sütõben, vagy gázlánggal is, csak arra figyelj, hogy nehogy teljesen szétégesd (nem fémesnél ésszel)
4.Csiszold meg finom csiszolópapírral a betéteket, esetleg a tárcsát is
5.Elvileg a dugattyú és a fékbetét felülete közti surlódás is okozhatja az üvöltést, spéci zsírt kell tenni a kettõ közé (motorsportban használatos, és nagyon kell figyelni nehogy a betét is kapjon)
6.Új fékbetét, más típus
7.Új tárcsa
8.Megfogadod Cédric Garcia tanácsát (a fék a buziknak való), és nem fékezel :)


Hát megpróbálom amit tudok köszi a tippeket:)

#4279
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

mi nem klapol ?

A 203-as tárcsáim be-be ciripelnek, a hátsó föleg jobos kanyarban és nagyobb sebeségnél
8-as lenne a tárcsában ?


rugalmas a váz hátulja vagy a tengelyrögzítés. (ha jól tudom a bighited sima ejtõpapucsos)
nem nagyon tudsz ellene tenni, de nem is érdemes.

#4280
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Addig örülj! Mióta nagy nehezen elhalgattattam az XT-t, nem rebbennek szét a gyalogok :)


Az enyémnek elég harapós, néha csikorgó hangja van, de nem hallgattatom el, legalább nem kell könyörögni, hogy elengedjenek. :)