Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#4261
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

régen azt hittük, hogy nem lesznek 1xx-2xx mm-es telló utak mint a motoroknál. és pár évvel kb 15 késõbb mit hoz a világ: 1xx-2xx mm-es utakat, mint a motoroknál (még emlékszem is egy anno BIKEMAGOS cikkre miszerint megállnak 80 max 100mm körül). Vagy a tárcsafék. 20 éve senki nem gondolta.. Így szerintem a más szakágban szerzett tudást simán fel lehet használni a kerékpároknál is (pl: karbon). Szóval szerintem nem annyira baromság. lásd fentebb linkelt Hope Moto V2 Tárcsa SZERKEZETE.


ezt nem vitatom, csak azt nem tudom hogy hogy jott ide. olvasd at mit irtam.

en is tudom hogy mas teruletrol jonnek at fejlesztesek, de egy motor feket hasonlitani a bicikliehez ertelmetlen. Ugyanaz az elv, oke, csak 15szor annyi anyag van benne. Mi olyan nehez ebben felfogni?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4262
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
halkan jegyzem meg, hogy széllel szemben hugyoztok...egy nyelvtantanár(nõ) pedig azonnal adja vissza a diplomáját... :-)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4263
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Hanem? Nem a dugóra gondoltam. Hanem a pofát a dugóra.

ja ugy oké

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4264
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
Hanem? Nem a dugóra gondoltam. Hanem a pofát a dugóra.

#4265
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

nekem is van egy teoriám. A fék húzásnál elmozdul a pofa. A rugó meg nem mozgatja vissza eredeti állapotba. Cincog. Meghúzod kicsit és beáll. Legalábbis nálam. 15-ös átütõs elsõagy.

a fékpofát nem a rugó nyomja vissza az eredeti helyére.
csak gondoltam szólok.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4266
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
régen azt hittük, hogy nem lesznek 1xx-2xx mm-es telló utak mint a motoroknál. és pár évvel kb 15 késõbb mit hoz a világ: 1xx-2xx mm-es utakat, mint a motoroknál (még emlékszem is egy anno BIKEMAGOS cikkre miszerint megállnak 80 max 100mm körül). Vagy a tárcsafék. 20 éve senki nem gondolta.. Így szerintem a más szakágban szerzett tudást simán fel lehet használni a kerékpároknál is (pl: karbon). Szóval szerintem nem annyira baromság. lásd fentebb linkelt Hope Moto V2 Tárcsa SZERKEZETE.

#4267
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez kiragadva es szovegkornyezettel egyutt is baromsag.

motorok/autok alkatreszeit hasonlitani bicikliehez abszolut irrelevans. egy motor tarcsaja 3szor olyan vastag mint ami a biciklin van, johogy nem olyan konnyu meghajlitani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4268
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

halkan jegyzem meg hogy a babettan nincs se ures fokozat se fektarcsa.


Én is halkan jegyzem meg ,h tudom de ha az elözményeket is végigolvasnád és nem csak részletet ragadnál ki talán nem kötekednél

ja igen bocs csak 18 kg a bringa és engem zavar,h cincog a fék
de ne kezgyünk el anyázni ,mert sok ember van akit zavar és ugyanenyi (vagy kicsit keveseb :) akit nem
szedrik

#4269
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

szedrik: manapság igen kevés embernek van 20 kiló feletti gépe ;)

enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel? :)


Az valami tank lehet:D:D
Mostanában az erdõbe elég sok lánctalpas nyomot látni de már értem:):D

#4270
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
szedrik: manapság igen kevés embernek van 20 kiló feletti gépe ;)

enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel? :)

#4271
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
halkan jegyzem meg hogy a babettan nincs se ures fokozat se fektarcsa.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4272
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?



Hope Moto V2


#4273
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
azthiszem az én esetemben Mew-nek lesz igaza : Az elsö agy kotyoghat,
de a visszahuzo rugó is bünös lehet és egy kis 8-as se kizárt

mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?
nem mondom ,h olyat mint a motoroké de ha vastagab/széleseb a tárcs ,nagyobak a féknyergek (ezáltal az alkatrészek is) akkor nem surolhat be a tárcsa ,nem lesz benne 8 as
könyeben beálithato lenne a féknyere és fékpofák helyzete

amugy bb7-es féket használok
szerintem most ez a legjob bowdenes volt formula b4 racing-em de az olajosal mégtöb bajom volt
szedrik

#4274
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Át kell nézni a féknyergen, hogy mekkora a rés a pofák és a tárcsa között, közben forgatod a kereket, akkor látod a 8-ast. Szerintem minden tárcsában van egy minimális 8-as (néhány tized milliméter), ez normális üzemszerû használattól. Nem tudom egyrõl beszélünk-e, nekem 180-as tárcsáim vannak, az is ciripel, rezonál néha, de nem zavar, mert a fékemnek semmi baja. Ha súrlódó hangot ad, akkor állítok a féknyergen (esetleg elõtte visszanyomom a dugattyúkat).


Inkább néhány század mm.


A sebesség mindent megold.

 


#4275
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Át kell nézni a féknyergen, hogy mekkora a rés a pofák és a tárcsa között, közben forgatod a kereket, akkor látod a 8-ast. Szerintem minden tárcsában van egy minimális 8-as (néhány tized milliméter), ez normális üzemszerû használattól. Nem tudom egyrõl beszélünk-e, nekem 180-as tárcsáim vannak, az is ciripel, rezonál néha, de nem zavar, mert a fékemnek semmi baja. Ha súrlódó hangot ad, akkor állítok a féknyergen (esetleg elõtte visszanyomom a dugattyúkat).

#4276
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
nekem is van egy teoriám. A fék húzásnál elmozdul a pofa. A rugó meg nem mozgatja vissza eredeti állapotba. Cincog. Meghúzod kicsit és beáll. Legalábbis nálam. 15-ös átütõs elsõagy.

#4277
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
vagy rosszul van beállítva a fék.
vagy sok az olaj a fékben.

#4278
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
1. vagy 8as van a tárcsában és hozzáér a pofához
2. kotyog az agy

ha ez a kettõ kizárható,akkor rugalmas a rendszer

#4279
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
én gurultam már motoral üresben motor nélkül és baszotul nem ciripel se babeta se hayabusa !

de azért kösz

Esetleg valaki más , ötletek ?
szedrik

#4280
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
nem értek a motorokhoz, de ha a motor hangja mellett valaki észreveszi a tárcsa ciripelését annak igen jó füle van.