Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4261
Írta 2011. június 06. - 13:03

motorok/autok alkatreszeit hasonlitani bicikliehez abszolut irrelevans. egy motor tarcsaja 3szor olyan vastag mint ami a biciklin van, johogy nem olyan konnyu meghajlitani.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4262
Írta 2011. június 06. - 07:35

halkan jegyzem meg hogy a babettan nincs se ures fokozat se fektarcsa.
Én is halkan jegyzem meg ,h tudom de ha az elözményeket is végigolvasnád és nem csak részletet ragadnál ki talán nem kötekednél
ja igen bocs csak 18 kg a bringa és engem zavar,h cincog a fék
de ne kezgyünk el anyázni ,mert sok ember van akit zavar és ugyanenyi (vagy kicsit keveseb

#4263
Írta 2011. június 05. - 23:52

szedrik: manapság igen kevés embernek van 20 kiló feletti gépe
enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel?
Az valami tank lehet:D:D
Mostanában az erdõbe elég sok lánctalpas nyomot látni de már értem:)

#4264
Írta 2011. június 05. - 23:26


enyém ugyan nem cincog, de ha cincogna is kicsit....ki a f..szt érdekel?

#4265
Írta 2011. június 05. - 23:15

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4266
Írta 2011. június 05. - 21:56

mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?
Hope Moto V2
#4267
Írta 2011. június 05. - 16:45

de a visszahuzo rugó is bünös lehet és egy kis 8-as se kizárt
mondjátok meg nekem miért nem csinálnak vastagab tárcsát (tulméretest) ?
nem mondom ,h olyat mint a motoroké de ha vastagab/széleseb a tárcs ,nagyobak a féknyergek (ezáltal az alkatrészek is) akkor nem surolhat be a tárcsa ,nem lesz benne 8 as
könyeben beálithato lenne a féknyere és fékpofák helyzete
amugy bb7-es féket használok
szerintem most ez a legjob bowdenes volt formula b4 racing-em de az olajosal mégtöb bajom volt
#4268
Írta 2011. június 05. - 16:21

Át kell nézni a féknyergen, hogy mekkora a rés a pofák és a tárcsa között, közben forgatod a kereket, akkor látod a 8-ast. Szerintem minden tárcsában van egy minimális 8-as (néhány tized milliméter), ez normális üzemszerû használattól. Nem tudom egyrõl beszélünk-e, nekem 180-as tárcsáim vannak, az is ciripel, rezonál néha, de nem zavar, mert a fékemnek semmi baja. Ha súrlódó hangot ad, akkor állítok a féknyergen (esetleg elõtte visszanyomom a dugattyúkat).
Inkább néhány század mm.
A sebesség mindent megold.
#4269
Írta 2011. június 05. - 16:10

#4270
Írta 2011. június 05. - 16:06

#4271
Írta 2011. június 05. - 15:53

#4272
Írta 2011. június 05. - 15:51

2. kotyog az agy
ha ez a kettõ kizárható,akkor rugalmas a rendszer
#4273
Írta 2011. június 05. - 15:21

de azért kösz
Esetleg valaki más , ötletek ?
#4274
Írta 2011. június 05. - 15:07

#4275
Írta 2011. június 05. - 14:50

Tudtomal a motoroknál nics ilyen probléma és ne gyertek nekem a sulyal 20kg felet már nem igazán érdekel (igy is darabonként közel 1 kg-oskülsök vannak fen + a 6 kg monster)
8-as se lenne a tárcsában
#4276
Írta 2011. június 05. - 14:37

ezek szerint mégis az.
azt, hogy 8as van-e a tárcsában azt innen nehezen fogjuk megmondani neked. de mi lenne ha megnéznéd?
#4277
Írta 2011. június 05. - 14:20

rugalmas a váz hátulja vagy a tengelyrögzítés. (ha jól tudom a bighited sima ejtõpapucsos)
nem nagyon tudsz ellene tenni, de nem is érdemes.
ez még rendben is van ,de az eleje mitöl cincog ?
PM -es rögzitésü monsternél már nem kellene rugalmaságnak lenni. . .
#4278
Írta 2011. június 05. - 13:54

Addig örülj! Mióta nagy nehezen elhalgattattam az XT-t, nem rebbennek szét a gyalogok
Szerintem kb ebben a sorrendben érdemes próbálkozni:
1.Féknyereg helyesen legyen beállítva
2.Tárcsaféktisztítóval tisztísd le a betéteket és a tárcsát
3."Égesd ki" a fékbetétet, hogy újra szennyezõdésektõl mentes legyen. Lehet sütõben, vagy gázlánggal is, csak arra figyelj, hogy nehogy teljesen szétégesd (nem fémesnél ésszel)
4.Csiszold meg finom csiszolópapírral a betéteket, esetleg a tárcsát is
5.Elvileg a dugattyú és a fékbetét felülete közti surlódás is okozhatja az üvöltést, spéci zsírt kell tenni a kettõ közé (motorsportban használatos, és nagyon kell figyelni nehogy a betét is kapjon)
6.Új fékbetét, más típus
7.Új tárcsa
8.Megfogadod Cédric Garcia tanácsát (a fék a buziknak való), és nem fékezel
Hát megpróbálom amit tudok köszi a tippeket:)
#4279
Írta 2011. június 05. - 13:29

mi nem klapol ?
A 203-as tárcsáim be-be ciripelnek, a hátsó föleg jobos kanyarban és nagyobb sebeségnél
8-as lenne a tárcsában ?
rugalmas a váz hátulja vagy a tengelyrögzítés. (ha jól tudom a bighited sima ejtõpapucsos)
nem nagyon tudsz ellene tenni, de nem is érdemes.
#4280
Írta 2011. június 05. - 13:21

Addig örülj! Mióta nagy nehezen elhalgattattam az XT-t, nem rebbennek szét a gyalogok
Az enyémnek elég harapós, néha csikorgó hangja van, de nem hallgattatom el, legalább nem kell könyörögni, hogy elengedjenek.
