Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3421
Írta 2011. október 08. - 22:45

#3422
Írta 2011. október 07. - 18:25

Van különbség a 775-ös XT és a 666-os SLX/785-ös XT fék légtelenítési technikájában, vagy ez nem változott az új generáció eljövetelével?
a tartaly resze tok mas... az ujaknal kell vmit beleallitani a legtelenitohoz, 775nel meg volt egy kis nyithato resz, amin vegulis meg lehetett csinalni mindent.
#3423
Írta 2011. október 07. - 17:43

#3424
Írta 2011. október 06. - 19:26

#3425
Írta 2011. október 06. - 18:36

#3426
Írta 2011. október 06. - 14:24

hello,xt deore tárcsaféknél a fékpofákat lehet állitani?nagyon közel maradnak és semmilyen pozicióban nem tudom a kereket ugy berakni hogy ne cimmogjon.vagy ez valamilyen problémára utal?
Ha nem tudod beljebb nyomni a dugattyúkat akkor, több olaj van a fékben mint ami kellene a te beállításodhoz.
Ezt úgy tudod orvosolni h kiveszed a betéteket, majd egy megfelelõ átmérõjû átlátszó csövet húzol a féknyereg légtelenítõ csavarjára.
Óvatosan 1/4 fordulatnyira kinyitod, úgy h a légtelenítõ csavar folyamatosan felfelé nézzen, hogy nem tudjon levegõ beáramlani.
Majd egy nagy lapos csavarhúzóval, vagy esetleg vmi lapos nem éles szélû dologgal beljebb nyomod a dugattyúkat.
Ekkor ki fog jönni egy kicsi olaj a légtelenítõ csavarnál, ez volt a célunk

És most már nagyobb hézag lesz a betétjeid között.
Jó tipp: inkább többször ismételd meg a mûveletet, kis lépésekben, mint h egyszerre nagyon sok olajat nyomassál ki vele, mert utána meg kevés lesz!!
Ha ezt bonyolultnak találod akkor meg vidd el szervizbe, nehogy kárt csináljál a fékedbe, az meg benned!!
#3427
Írta 2011. október 06. - 14:01

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3428
Írta 2011. október 06. - 13:49

#3429
Írta 2011. október 05. - 13:50

700 fok fölé hevíteni egy tárcsát szerintem esélytelen, max ha 2000 méter szintet rongyolsz lefelé, folyamatos fékezéssel... de akkor meg elõbb forr meg a fékolajad, felpuhul a fék, stb.
#3430
Írta 2011. október 05. - 09:54

Szóval mit forrasztanak és mivel 400-450fok-on? Gondolom valami szinesfémet igaz? Esetleg Aluminiumot ónnal?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3431
Írta 2011. október 05. - 09:18

Ezek a hõk max a "normál" fékolajt forralják el....
#3432
Írta 2011. október 04. - 14:02

Az inkább olyan 723 °C körüli de inkább több (karbon % + egyébb ötvözõk miatt). Ott van az acélnak az elsõ allotróp átalakulása és az ausztenitesítés hõmérséklete. Ha onnan hûl vissza (elég gyorsan), csak akkor beszélhetünk edzõdésrõl addig csak mismásolunk itt meg szinecskézünk. Nem tudom, hogy egy tárcsa még egy profi és zúzós DH után is megközelítheti e a 700+ fokot.
Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész
de itt gyanitom nem arrol van szo, hogy edzeni akarod az acelt, hanem hogy uzembiztosan mukodik a fek. valszeg sokkal elobb problema, a betet, a dugattyu a fektest, az agyra gyakorolt hatas, etc, mint a fektarcsa terhelhetosege.
és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?
biztos igy tetszett nekik

#3433
Írta 2011. október 04. - 11:21

vhol azt olvastam, hogy 400 fok a kritikus.
ASHIMA AIR ROTOR - YouTube
és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?
#3434
Írta 2011. október 04. - 10:54

Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3435
Írta 2011. október 04. - 10:01

#3436
Írta 2011. október 04. - 09:31

#3437
Írta 2011. október 04. - 09:17

a fektarcsa az elettartama alatt kb 0.3mmt kopik, abba meg eleg sok "feluletkezeles" belefer
Igen, erõsen hajlok afelé, hogy igazat adjak neked és valóban csak lekopott. Csak azt nem tudom, hogy ha elszinezõdik, az mekkora rétegvastagságot érint. Már pedig ahhoz, hogy megkéküljön, legalább 250 °C-ra kell hevülnie. Az enyém viszont megbarnult. Ez azt jelenti, hogy nagyobb hõhatás érte. Legalább 300 °C.
Szóval a szín alapján viszonylag könnyû következtetni a hõmérsékletre, de a rétegvastagságot szerintem nem sokan határozták még meg.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3438
Írta 2011. október 04. - 07:39


#3439
Írta 2011. október 03. - 22:28

Hosszú durva (z)avaros lejtõzés után így néz ki a hátsó tárcsám. Szerintetek mennyire sikerült megégetnem? Egyáltalán meg van? Ha igen akkor mi legyen?
Emlékeztek még erre a hozzászólásomra? Csak mert egy lightos városi tingli tangli után ma azt vettem észre, hogy a féktárcsám újra ezüstös és az elszínezõdésnek nyoma sincs.
Ez akkor csak azt jelentheti, hogy sem a tárcsa sem a betét nem égett meg. Ennek örülök

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3440
Írta 2011. október 01. - 20:50

az adapterek nem drágák 2-3 ezer per stück.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.