Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#3421
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
https://picasaweb.go...224030338427234
K18 olaj, 2 éves, túrós.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3422
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Van különbség a 775-ös XT és a 666-os SLX/785-ös XT fék légtelenítési technikájában, vagy ez nem változott az új generáció eljövetelével?


a tartaly resze tok mas... az ujaknal kell vmit beleallitani a legtelenitohoz, 775nel meg volt egy kis nyithato resz, amin vegulis meg lehetett csinalni mindent.

#3423
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Van különbség a 775-ös XT és a 666-os SLX/785-ös XT fék légtelenítési technikájában, vagy ez nem változott az új generáció eljövetelével?

#3424
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat asszem megszereltetem,a leirtak alapján sok az oil.

#3425
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Az is lehet, hogy retkesek a dugattyúk, érdemes megtisztítani, ha már úgyis szétszeded.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#3426
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

hello,xt deore tárcsaféknél a fékpofákat lehet állitani?nagyon közel maradnak és semmilyen pozicióban nem tudom a kereket ugy berakni hogy ne cimmogjon.vagy ez valamilyen problémára utal?


Ha nem tudod beljebb nyomni a dugattyúkat akkor, több olaj van a fékben mint ami kellene a te beállításodhoz.
Ezt úgy tudod orvosolni h kiveszed a betéteket, majd egy megfelelõ átmérõjû átlátszó csövet húzol a féknyereg légtelenítõ csavarjára.
Óvatosan 1/4 fordulatnyira kinyitod, úgy h a légtelenítõ csavar folyamatosan felfelé nézzen, hogy nem tudjon levegõ beáramlani.
Majd egy nagy lapos csavarhúzóval, vagy esetleg vmi lapos nem éles szélû dologgal beljebb nyomod a dugattyúkat.
Ekkor ki fog jönni egy kicsi olaj a légtelenítõ csavarnál, ez volt a célunk :). Szépen vissza kell zárni a csavart, de nem tépd meg!!!!

És most már nagyobb hézag lesz a betétjeid között.

Jó tipp: inkább többször ismételd meg a mûveletet, kis lépésekben, mint h egyszerre nagyon sok olajat nyomassál ki vele, mert utána meg kevés lesz!!

Ha ezt bonyolultnak találod akkor meg vidd el szervizbe, nehogy kárt csináljál a fékedbe, az meg benned!!

#3427
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Nem tökéletesen sík a tárcsád esetleg a kereket nem raktad be egyenesen, a betétek automatikusan állnak be, még az lehet hogy sok az olaj a rend szerben.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3428
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
hello,xt deore tárcsaféknél a fékpofákat lehet állitani?nagyon közel maradnak és semmilyen pozicióban nem tudom a kereket ugy berakni hogy ne cimmogjon.vagy ez valamilyen problémára utal?

#3429
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
rezet cinkkel pl., 420 fok felett.

700 fok fölé hevíteni egy tárcsát szerintem esélytelen, max ha 2000 méter szintet rongyolsz lefelé, folyamatos fékezéssel... de akkor meg elõbb forr meg a fékolajad, felpuhul a fék, stb.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#3430
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás
OFF, de érdekel a téma.

Szóval mit forrasztanak és mivel 400-450fok-on? Gondolom valami szinesfémet igaz? Esetleg Aluminiumot ónnal?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3431
Ati46

Ati46

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 627 hozzászólás
400-450fok max a lágyforrasztásnál kritikus, hogy a forrasz anyag megolvad-e.
Ezek a hõk max a "normál" fékolajt forralják el....

#3432
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az inkább olyan 723 °C körüli de inkább több (karbon % + egyébb ötvözõk miatt). Ott van az acélnak az elsõ allotróp átalakulása és az ausztenitesítés hõmérséklete. Ha onnan hûl vissza (elég gyorsan), csak akkor beszélhetünk edzõdésrõl addig csak mismásolunk itt meg szinecskézünk. Nem tudom, hogy egy tárcsa még egy profi és zúzós DH után is megközelítheti e a 700+ fokot.

Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész :)


de itt gyanitom nem arrol van szo, hogy edzeni akarod az acelt, hanem hogy uzembiztosan mukodik a fek. valszeg sokkal elobb problema, a betet, a dugattyu a fektest, az agyra gyakorolt hatas, etc, mint a fektarcsa terhelhetosege.

és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?


biztos igy tetszett nekik :) csak erdekessegnek tettem be. erdekes lenne, ha ugy vilagitanank, mint a f1es kocsik.

#3433
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

vhol azt olvastam, hogy 400 fok a kritikus.

ASHIMA AIR ROTOR - YouTube


és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?

#3434
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás
Az inkább olyan 723 °C körüli de inkább több (karbon % + egyébb ötvözõk miatt). Ott van az acélnak az elsõ allotróp átalakulása és az ausztenitesítés hõmérséklete. Ha onnan hûl vissza (elég gyorsan), csak akkor beszélhetünk edzõdésrõl addig csak mismásolunk itt meg szinecskézünk. Nem tudom, hogy egy tárcsa még egy profi és zúzós DH után is megközelítheti e a 700+ fokot.

Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész :)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3435
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
vhol azt olvastam, hogy 400 fok a kritikus.



#3436
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Több is az mint 300, de semmi baja nem lett, használd nyugodtan.

#3437
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás

a fektarcsa az elettartama alatt kb 0.3mmt kopik, abba meg eleg sok "feluletkezeles" belefer :)


Igen, erõsen hajlok afelé, hogy igazat adjak neked és valóban csak lekopott. Csak azt nem tudom, hogy ha elszinezõdik, az mekkora rétegvastagságot érint. Már pedig ahhoz, hogy megkéküljön, legalább 250 °C-ra kell hevülnie. Az enyém viszont megbarnult. Ez azt jelenti, hogy nagyobb hõhatás érte. Legalább 300 °C.

Szóval a szín alapján viszonylag könnyû következtetni a hõmérsékletre, de a rétegvastagságot szerintem nem sokan határozták még meg.

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3438
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a fektarcsa az elettartama alatt kb 0.3mmt kopik, abba meg eleg sok "feluletkezeles" belefer :)

#3439
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás

Hosszú durva (z)avaros lejtõzés után így néz ki a hátsó tárcsám. Szerintetek mennyire sikerült megégetnem? Egyáltalán meg van? Ha igen akkor mi legyen?

Feltöltött kép

Feltöltött kép


Emlékeztek még erre a hozzászólásomra? Csak mert egy lightos városi tingli tangli után ma azt vettem észre, hogy a féktárcsám újra ezüstös és az elszínezõdésnek nyoma sincs.

Ez akkor csak azt jelentheti, hogy sem a tárcsa sem a betét nem égett meg. Ennek örülök :)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3440
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
"csatlakozó" általában a fékcsõvel együtt kapható.
az adapterek nem drágák 2-3 ezer per stück.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.