Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3201
Írta 2011. november 28. - 17:03
van egy hayes stroker ride fékem egy merida matts tfs trail 300d-n és ha hátul fékezek akkor koppan a fékbetét a tárcsán (nem biztos h ez de koppan egyet) és kattan, ilyen hülye hangot ad ki. Mit csináljak vele gon-e ez egyáltalán?
#3202
Írta 2011. november 27. - 15:51
SLX hidraulikus fékhez,gyári betétekkel milyen 180-as csavaros tárcsát tudnátok ajánlatok?
pl. SM-RT76-ost, ha van itthon 180-as méretben.
#3203
Írta 2011. november 27. - 13:08
#3204
Írta 2011. november 27. - 12:02
#3205
Írta 2011. november 27. - 08:46
ahoz képest a SR agyak nem kis hányadát a quando gyártsa...
xt kemény 30 grammal könyebb
nekem sem olyan cegnek tunnek, akik nagyon maguk gyartananak mindent...
vki linkelt egy kepet, azon hajszalra ugyanannyinak mertek. szvsz az icetech tarcsak miatt lehet inkabb elteres.
Ha nem tévedek, a felnik 95%-a ilyen kialakítású. De inkább 100%-ot mondanék.
nos, ezt nem tudom, de mindenesetre nekem uj volt, hogy egy latszolag hagyomanyos fuztesu kereknel es hagyomanyos kialakitasu aggyal illetve kullokkel a legkulso keresztezesnel ne erjenek ossze a kullok (csak az agyat es a felnit erintik). en ennek tudtam be ezt az elterest.
#3206
Írta 2011. november 27. - 07:08
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3207
Írta 2011. november 27. - 01:11
Semmi különbséget nem fogsz észre venni mivel te is mint a bringások 90% átlagfelhasználó vagy 2 különbség van egy a színe a másik a nyomáspont állítás hiánya anélkül meg ezután is megleszel ahogy eddig is meg voltál ha megnézed az slx testben is megvan a nyomáspont állító csavar helye csak le van dugózva ergo félig xt:) az slx is:) Ja és grammra is tök egyforma ne ezen vacillálj.
A súly engem egyáltalán nem érdekel,mivel nem vagyok gramm-mániás! Igazán még a fékkar karján látni különbséget a kettõ között,de az nem tudom hogy egyáltalán befolyásol-e valamit?
Te amúgy használtál az új slx-ed elõtt 775-ös xt-t? Te mit tapasztaltál,miben másabb? (bocs,most tapasztalatokat gyûjtök! :-) )
Köszönöm!
#3208
Írta 2011. november 26. - 23:52
Ha nem tévedek, a felnik 95%-a ilyen kialakítású. De inkább 100%-ot mondanék.nem... olyan felni, hogy mindegyik oldalnak "szolo" lyuk kicsit oldalt van a kozepponthoz kepest. igy kevesbe feszul a felni, a kullok kozotti res miatt meg a kullok. nem hulyeseg (elvileg).
#3209
Írta 2011. november 26. - 23:41
a Sun mindig felniket csinalt, a Ringle meg agyakat. szal itt a valaszod
ahoz képest a SR agyak nem kis hányadát a quando gyártsa...
Semmi különbséget nem fogsz észre venni mivel te is mint a bringások 90% átlagfelhasználó vagy 2 különbség van egy a színe a másik a nyomáspont állítás hiánya anélkül meg ezután is megleszel ahogy eddig is meg voltál ha megnézed az slx testben is megvan a nyomáspont állító csavar helye csak le van dugózva ergo félig xt:) az slx is:) Ja és grammra is tök egyforma ne ezen vacillálj.
xt kemény 30 grammal könyebb
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3210
Írta 2011. november 26. - 21:58
a Sun mindig felniket csinalt, a Ringle meg agyakat. szal itt a valaszod
ezt nem tudtam
Nem lehet, hogy rosszul van ott fûzve? Fenemód fura, hogy nem fér el a féknyereg a küllõktõl. Az már kevésbé meglepõ, hogy ez a sosemhallott probléma pont nálad jelentkezik, kiválasztott lehetsz.
nem... olyan felni, hogy mindegyik oldalnak "szolo" lyuk kicsit oldalt van a kozepponthoz kepest. igy kevesbe feszul a felni, a kullok kozotti res miatt meg a kullok. nem hulyeseg (elvileg).
igen folyamatosan kivalasztottnak erzem magam az ilyen hulye hibak miatt amugy sikerult megoldani az alatetekkel, igy olyan 1-2mm lehet a kullok, meg a fektest kozott.
#3211
Írta 2011. november 26. - 20:03
hat irtam nekik, kivancsi leszek mit lepnek ra. az a gond, hogy ebben az arban nincs tubelesses 29er alternativa. vegulis se a fox villa, se a shimano fek nem egy nagy unikum...
Nem lehet, hogy rosszul van ott fûzve? Fenemód fura, hogy nem fér el a féknyereg a küllõktõl. Az már kevésbé meglepõ, hogy ez a sosemhallott probléma pont nálad jelentkezik, kiválasztott lehetsz.
#3212
Írta 2011. november 26. - 19:10
hmmm... elnéztem a képeket amit arn feltett,igazából majdnem teljesen egyforma a két fékkar,mondjuk az slx nem egyenesen áll a képen az xt-hez viszonyítva,de még mindig nemtudom igazán,hogy megéri-e a kettõ közötti különbséget megfizetni ilyen apró különbségek miatt!
Mégis gondolom,hogy xt-t dícsérik többen. (külföldi oldalakra gondolva.) hmmm...
Semmi különbséget nem fogsz észre venni mivel te is mint a bringások 90% átlagfelhasználó vagy 2 különbség van egy a színe a másik a nyomáspont állítás hiánya anélkül meg ezután is megleszel ahogy eddig is meg voltál ha megnézed az slx testben is megvan a nyomáspont állító csavar helye csak le van dugózva ergo félig xt:) az slx is:) Ja és grammra is tök egyforma ne ezen vacillálj.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3213
Írta 2011. november 26. - 18:28
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3214
Írta 2011. november 26. - 18:27
Nem sok. Állítható a nyomáspont (hogy mennyire behúzva a fékkart fog a fék), ennyi. Meg csillogóbb (nem matt alumínium színû) az XT fékkarján a dugattyúház, vagy minek lehet azt nevezni... Kérdés, hogy ez neked ér-e plusz pénzt.
hmmm... elnéztem a képeket amit arn feltett,igazából majdnem teljesen egyforma a két fékkar,mondjuk az slx nem egyenesen áll a képen az xt-hez viszonyítva,de még mindig nemtudom igazán,hogy megéri-e a kettõ közötti különbséget megfizetni ilyen apró különbségek miatt!
Mégis gondolom,hogy xt-t dícsérik többen. (külföldi oldalakra gondolva.) hmmm...
#3215
Írta 2011. november 26. - 18:18
#3216
Írta 2011. november 26. - 18:16
#3217
Írta 2011. november 26. - 18:05
nem is az agy a gond, hanem, hogy notubes licenszes felni (asszem emiatt irjak, hogy aszimetrikus), es a kullok nem ernek ossze a kereszteknel, hanem elallnak kicsit egymastol. ez azt eredmenyezi, hogy minden masodik kullo kijjebb van vmivel. ezek vernek bele a fektestbe. 180as a tarcsa, erdekes lenne, ha pl 160asat akarnek hasznalni, mert az meg alatettel sem mukodne.
#3218
Írta 2011. november 26. - 17:58
#3219
Írta 2011. november 26. - 17:51
***
ilyet meg nem lattam. vettem egy gyari kerekszettet, egesz delutan a tubeless reszevel szuttyogtem, gondoltam mindenre, hogy vmi galiba lehet. kesz... utanallitom a feket, erre vmi fura zaj. mondom, mi a sz*r? a tarcsa, vagy mi. erre: a fektest beleer minden masodik kullobe... ha kozepre allitom, akkor eppenhogy, ha kicsit arrebb, akkor hajszal hijjan nem, de mivel mindennek van egy holtjateka, ilyennel inkabb nem szorakoznek. ezek nem vmi szabvany alapjan keszulnek?
egy otletem van, hogy alatetezem az agy es a tarcsa kozott. ez mennyire terheli meg a csavarokat, agyat, tarcsat, hogy nem kozvetlenul az agyra rogzitem? esetleg lehetne nagyobb tarcsaval hasznalni, mert akkor kijjebb kerulne a fektest is, de nincs ra szuksegem.