Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#2801
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Nekem ez van ha nem lógatom is

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2802
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Most nekem is azt csinálja, hogy ha fellógatom (márpedig így tárolom), akkor utána szinte beesik a fékkar. 2-3-4x behúzom, és akkor utána tökéletesnek érzõdik. De nem értem, hogy ha levegõs lenne a rendszer, akkor hova megy a pumpálástól a levegõ, és utána miért nem puha-rugózós a fékkar? Ilyen állapotában ez veszélyes is lehet, lehet, hogy 1x menet közben el fog menni a fékhatás?

#2803
gulacat1

gulacat1

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Khm.. Élcelõdünk a mûszaki analfabétán?! Igyekszem felzárkózni azokon a területeken, melyek nem tiszták. Kösz a válaszokat, tiszta!

#2804
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
1.A fémes nehezebben kopik hangosabb és egy leheletnyivel késõbb fog keményen harapni mint a mûgyantás.
2. Nem olyan a fékhatás ill sokkal gyorsabban kopik a tárcsa.
3.Sasszeg kapsz újat a betéttel és fogó tudod azaz izé amit a kezed be veszel olyan kombinált lapos vagy csõrös vagy vízpumpa és általában arra használják hogy megfogjanak vele dolgokat vagy fémdarabokat hajlítgassanak vele. Pl hajcsatot. Te is ilyet használsz?:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2805
gulacat1

gulacat1

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Sziasztok! 1+2 kérdés, ami a fórumon már biztos 100x téma volt, de 10 oldalt visszaolvasva nem találtam a megfejtéseket.
1. Mi a különbség a mûgyantás és a fémes fékbetét között? (boccs, ha nem megfelelõ szakzsargont használok)
2. Miért van az, hogy bizonyos tárcsákhoz csak a mûgyantás használható és mi történne ha a másikat rakná be a user?
3. A BR-M445 fékbetétei egy "hajcsatt" szerû szegeccsel vannak rögzíve a nyeregbe. Pofa cserénél ezek kijönnek, de vissza hogy mennek mikor az egyik száruk fel van hajlítva? Az új pofákhoz új hajcsatt is jár?
Kösz,
Attila

#2806
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok,

Ha a fék (SLX) csak némi pumpálás után keményedik fel akkor levegõs?

Köszi,
X


valoszinu... kitagul a benne levo levego. de ha fejreforditod, es visszaforditas utan beesik, akkor is.

#2807
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Sziasztok,

Ha a fék (SLX) csak némi pumpálás után keményedik fel akkor levegõs?

Köszi,
X

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2808
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Leveszed a villáról a féknyerget, kiveszed a fékbetéteket (fékpofákat) és ott lesz két oldalt 1-1 dugattyú ami a fékpofákat nyomja. No azokat kell óvatosan visszanyomni csavarhúzóval, és ha túl van töltve, akkor nem megy vissza teljesen a helyére, vagy ha ez egyik vissza is megy, a másik kijön. Ilyenkor sok az olaj a rendszerben.

#2809
lordborr

lordborr

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

amennyiben a dugattyúkat koppig vissza tudod nyomni (értelem szerüen fékpofákat elõtte kiveszed) akkor megfelelõ mennyíségû olajat tartalmaz, ha dugattyú koppig benyom, és erre a mésik kijön, és fordítva, akkor egyértelmûen túl van töltve



Szia Sala!

Köszi a gyors választ! Sajnos a tárcsafékekhez nem értek túlzottan. Had kérdezzem meg, hogy ez alatt pontosan mit értesz:
"a dugattyú koppig benyom, és erre a mésik kijön, és fordítva" ?

Köszönöm!

#2810
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
amennyiben a dugattyúkat koppig vissza tudod nyomni (értelem szerüen fékpofákat elõtte kiveszed) akkor megfelelõ mennyíségû olajat tartalmaz, ha dugattyú koppig benyom, és erre a mésik kijön, és fordítva, akkor egyértelmûen túl van töltve

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2811
lordborr

lordborr

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Sziasztok!

Hayes Stroker Trail tárcsafékeim vannak. Két év után most légtelenítettem õket elõször.
A szervizben azt mondták, hogy a gyári mennyiségû fékolajjal töltötték fel. A fék tényleg magasan fog és erõs, levegõsödés nem érzékelhetõ, azonban a fékpofák folyamatosan súrolják a tárcsákat. Emlékeim szerint ez sokkal durvább, mint amikor gyári beállítással bejáratós volt a fék. Akkor csak bizonyos pontokon érintkeztek a felületek és csak enyhe ciripelés volt, azonban ez most folyamatos kapcsolat. Ma mentem vele egy erõs fékezõs 30km-t, de nem sokat javult a helyzet. Kérdésem az lenne, hogy ez normális, vagy túl sok mennyiségû fékolajjal töltötték után a cuccot?

Válaszokat elõre is köszönöm!

Üdv,
lordborr

#2812
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Köszi a tippet...
úgy néz ki a gyors zár nem volt eléggé behúzva,igaz nem tudtam még jobban kipróbálni a folyamatos "jó idõ" miatt

#2813
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ne a féknél keressem a problémát akkor ? Használtan vettem a bringát , igazából nem gondoltam egy komolyabb bringával ennyi probléma lehet.Ha lockolom a tagot nem áll fenn ez a probléma.


azt leirhatnad, hogy "fog be"? hozzaer bizonyos helyzetekben, folyamatosan?

dragabb bringaval tobb gond van... minel kifinomultabb vmi, illetve minel tobb mozgo alkatresz van rajta, annal tobb idot kell a karbantartassal tolteni, hogy hozza is azt a szintet. egy szint felett inkabb konnyebb, gyakran a tartossag rovasara. es persze a potalkatreszek is dragabbak... erdemes ezt egy bringavasarlasnal eszben tartani, a pluszpenzt nem csak egyszer fizeted ki, ha kopoalkatreszrol van szo.

#2814
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Ne a féknél keressem a problémát akkor ? Használtan vettem a bringát , igazából nem gondoltam egy komolyabb bringával ennyi probléma lehet.Ha lockolom a tagot nem áll fenn ez a probléma.

#2815
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

mi lehet a gond ami "befog" ?
teljesen tanácstalan vagyok!


levegos, rosszul rogzitett kerek.

#2816
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
semmi nem foghat be a rugózás miatt...

Gege: nem használtam még EBC-t

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2817
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
mi lehet a gond ami "befog" ?
teljesen tanácstalan vagyok!

#2818
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha a rugóstag(FOX RP23) nincs lockolva (jobban mozog a bringa hátulja ,egyenetlen terepen) lehetséges olyan ,hogy befog a fék,Shimano XTR hidraulikus
köszi a választ!


Nem.

#2819
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Ha a rugóstag(FOX RP23) nincs lockolva (jobban mozog a bringa hátulja ,egyenetlen terepen) lehetséges olyan ,hogy befog a fék,Shimano XTR hidraulikus
köszi a választ!

#2820
earlyrat

earlyrat

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
köszi, most a tisztogatást próbálgatom, mintha ez mûködne, kérdés milyen gyakran kell majd tisztogatni?
Egyébként G3-as tárcsa. Ha nagyon nem megy, lecsrélem 160-asra, még megvan a régi.
Nyugati fórumokon rengeteg ilyen problémát találtam, de mintha váz függõ is lenne a dolog.
Az biztos, hogy az IS felfogatós hátsó féktest láthatóan kicsit tekeredik fékezés közben (nagyobb az erõkar, ami tekeri), az elsõ PM viszont atom stabil, nem is rezonál.
Valahol itt lehet a kutya elásva.