Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2781
Írta 2012. április 24. - 14:14
1. Mi a különbség a mûgyantás és a fémes fékbetét között? (boccs, ha nem megfelelõ szakzsargont használok)
2. Miért van az, hogy bizonyos tárcsákhoz csak a mûgyantás használható és mi történne ha a másikat rakná be a user?
3. A BR-M445 fékbetétei egy "hajcsatt" szerû szegeccsel vannak rögzíve a nyeregbe. Pofa cserénél ezek kijönnek, de vissza hogy mennek mikor az egyik száruk fel van hajlítva? Az új pofákhoz új hajcsatt is jár?
Kösz,
Attila
#2782
Írta 2012. április 21. - 09:31
Sziasztok,
Ha a fék (SLX) csak némi pumpálás után keményedik fel akkor levegõs?
Köszi,
X
valoszinu... kitagul a benne levo levego. de ha fejreforditod, es visszaforditas utan beesik, akkor is.
#2783
Írta 2012. április 21. - 09:16
Ha a fék (SLX) csak némi pumpálás után keményedik fel akkor levegõs?
Köszi,
X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2784
Írta 2012. április 21. - 09:06
#2785
Írta 2012. április 20. - 22:52
amennyiben a dugattyúkat koppig vissza tudod nyomni (értelem szerüen fékpofákat elõtte kiveszed) akkor megfelelõ mennyíségû olajat tartalmaz, ha dugattyú koppig benyom, és erre a mésik kijön, és fordítva, akkor egyértelmûen túl van töltve
Szia Sala!
Köszi a gyors választ! Sajnos a tárcsafékekhez nem értek túlzottan. Had kérdezzem meg, hogy ez alatt pontosan mit értesz:
"a dugattyú koppig benyom, és erre a mésik kijön, és fordítva" ?
Köszönöm!
#2786
Írta 2012. április 20. - 21:53
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2787
Írta 2012. április 20. - 21:27
Hayes Stroker Trail tárcsafékeim vannak. Két év után most légtelenítettem õket elõször.
A szervizben azt mondták, hogy a gyári mennyiségû fékolajjal töltötték fel. A fék tényleg magasan fog és erõs, levegõsödés nem érzékelhetõ, azonban a fékpofák folyamatosan súrolják a tárcsákat. Emlékeim szerint ez sokkal durvább, mint amikor gyári beállítással bejáratós volt a fék. Akkor csak bizonyos pontokon érintkeztek a felületek és csak enyhe ciripelés volt, azonban ez most folyamatos kapcsolat. Ma mentem vele egy erõs fékezõs 30km-t, de nem sokat javult a helyzet. Kérdésem az lenne, hogy ez normális, vagy túl sok mennyiségû fékolajjal töltötték után a cuccot?
Válaszokat elõre is köszönöm!
Üdv,
lordborr
#2788
Írta 2012. április 17. - 08:59
úgy néz ki a gyors zár nem volt eléggé behúzva,igaz nem tudtam még jobban kipróbálni a folyamatos "jó idõ" miatt
#2789
Írta 2012. április 16. - 07:14
Ne a féknél keressem a problémát akkor ? Használtan vettem a bringát , igazából nem gondoltam egy komolyabb bringával ennyi probléma lehet.Ha lockolom a tagot nem áll fenn ez a probléma.
azt leirhatnad, hogy "fog be"? hozzaer bizonyos helyzetekben, folyamatosan?
dragabb bringaval tobb gond van... minel kifinomultabb vmi, illetve minel tobb mozgo alkatresz van rajta, annal tobb idot kell a karbantartassal tolteni, hogy hozza is azt a szintet. egy szint felett inkabb konnyebb, gyakran a tartossag rovasara. es persze a potalkatreszek is dragabbak... erdemes ezt egy bringavasarlasnal eszben tartani, a pluszpenzt nem csak egyszer fizeted ki, ha kopoalkatreszrol van szo.
#2790
Írta 2012. április 15. - 22:44
#2791
Írta 2012. április 15. - 22:24
mi lehet a gond ami "befog" ?
teljesen tanácstalan vagyok!
levegos, rosszul rogzitett kerek.
#2792
Írta 2012. április 15. - 22:21
Gege: nem használtam még EBC-t
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2793
Írta 2012. április 15. - 22:01
#2794
Írta 2012. április 15. - 21:53
Ha a rugóstag(FOX RP23) nincs lockolva (jobban mozog a bringa hátulja ,egyenetlen terepen) lehetséges olyan ,hogy befog a fék,Shimano XTR hidraulikus
köszi a választ!
Nem.
#2795
Írta 2012. április 15. - 21:19
köszi a választ!
#2796
Írta 2012. április 14. - 21:30
Egyébként G3-as tárcsa. Ha nagyon nem megy, lecsrélem 160-asra, még megvan a régi.
Nyugati fórumokon rengeteg ilyen problémát találtam, de mintha váz függõ is lenne a dolog.
Az biztos, hogy az IS felfogatós hátsó féktest láthatóan kicsit tekeredik fékezés közben (nagyobb az erõkar, ami tekeri), az elsõ PM viszont atom stabil, nem is rezonál.
Valahol itt lehet a kutya elásva.
#2797
Írta 2012. április 14. - 08:28
Sziasztok! Rendeltem egy webshpoban, 2012-es 785-ös XT külön elsõ, külön hátsó fékszettet (tárcsa nélkülit), még nem kaptam meg. Érdeklõdnék, hogy valaki nem-e tudja, van-e a hátsó szettben IS-PM konzol 160-as tárcsához, és a hozzá való csavarok? Vagy rendelnem kell külön hozzá, mielõtt elküldik a futárral. Köszönöm a válaszaitokat.
Én is webshopból rendeltem dobozos (nem OEM) elsõ-hátsó XT féket (bike-componentsrõl vagy bike24.comról, nem tudom biztosan), és meglepetésemre benne volt a hátsó IS-PM adapter százhatvanas tárcsához.
#2798
Írta 2012. április 14. - 08:14
nekem is kell tartalék betét majd, 24 órás DH alatt elfogy egy szett...
Te is a pirosat használod?
Esetleg megtudod erõsíteni a tesztben olvasott eredményt, h az egyik "legjobb" fékbetét az EBC? Már mint fékerõ szempontjából.
#2799
Írta 2012. április 14. - 08:05
#2800
Írta 2012. április 14. - 01:02
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI