Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1961
Posted 2013. June 04. - 14:13
Zoggie, XLC, egyéb márkáknál próbálnám kinyomozni avidhoz. Pl BFZ66(szintetikus),70,72(szinter) is van, de nem tudom melyik melyik. Organikus gondolom a gyantás, de a többirõl lövésem sincs
Szintetikus a mûgyanta a szinteres a fémes, a köztes meg a ... vegyes? :confused:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1962
Posted 2013. May 31. - 22:18
Köszi.
Igazából az alubakosra történõ fejlesztés lebegett a szemem elõtt és miután találtam ezt, gondolkoztam el azon, hogy ez jó lenne a jelenlegi adapterekkel.
Ismerõsi körben jó vélemény van a G3-as tárcsáról, de az alubakról nem sok mindent találtam. Ránézésre határozottan gyengébbnek tûnik, mint egy Shimano XT, ezért érdeklõdtem.
Az apróban van g3 tárcsa 160as, új és 185-ös használt.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1963
Posted 2013. May 31. - 06:30
Viszont visszakopik, vagy megcsiszolod amivel ezt meggyorsíthatod.
#1964
Posted 2013. May 30. - 20:08
Semmi baja nem lesz attól h megsütötted...nem kell vele semmit csinálni, ha nincs levegõsödésre utaló jel...
Hát utána eléggé gyér volt a fékhatás
#1965
Posted 2013. May 30. - 19:47
#1966
Posted 2013. May 30. - 10:47
#1967
Posted 2013. May 30. - 08:52
No, úgy tûnik elég volt a légtelenítés, olaj pótlás. Egész éjjel állt lekötözött fékkarral, szivárgás semmi. Nem hiányzott volna még egy fékgenerál.Légtelenítés kell szerintem bár az elfolyó olajat tudja a rendszer pótolni ha van felül tartály kérdés, hogy mennyi folyt el.
#1968
Posted 2013. May 30. - 08:05
Rendben,.., csak feltettem még1x kérdésemet.
Köszönöm válaszod!
Egyébként megtalálod a választ ebben a topikban. Volt már, többször is.
A sebesség mindent megold.
#1969
Posted 2013. May 30. - 07:42
#1970
Posted 2013. May 29. - 21:52
Figyelj ide Drága Kedves Fórumtársunk !Még nem kaptam választ ezért írok még1x. :S
Lehetséges hátsó IS felfogatású tárcsaféknyerget adapterrel felhelyezni egy PM-es vázra, 160-as tárcsához. 180-ashoz tudom hogy fel lehetne rakni, de felesleges lenne alám a nagyobb tárcsa, ill. nem akarok tárcsát sem cserélni. Várom a válaszokat!
Üdv.
Itt a válasz, a 4. és kiemelten figyelmedbe ajánlom a 8. !!! pontban leírtakat: Fórum GyIK
A jövõben kicsit szerényebben, lécci !
Köszi !
#1971
Posted 2013. May 29. - 20:47
Azt szeretném kérdezni, hogy a Hayes dyno fékre mit mondanátok? Kellys magic master-re küldik szlovákiából, mert a fék ami eredetileg rajta volt eladták róla és Hayes-t küldenek helyette. Inkább mondjam, hogy cseréljük le mással - árkülönbözettel - vagy annyira nem vészes ehhez a tudású bicajhoz?
#1972
Posted 2013. May 29. - 13:48
Lehetséges hátsó IS felfogatású tárcsaféknyerget adapterrel felhelyezni egy PM-es vázra, 160-as tárcsához. 180-ashoz tudom hogy fel lehetne rakni, de felesleges lenne alám a nagyobb tárcsa, ill. nem akarok tárcsát sem cserélni. Várom a válaszokat!
Üdv.
#1973
Posted 2013. May 29. - 13:11
Megette a szilvási sár a hátsó betéteim annyira, hogy már a hordozó lemezbe is belekezdett.
Kiszedtem a betétek maradványát, az egyik oldalon a dugattyú nagyon kint volt, alul csöpögött ki az olaj. Vissza tudtam tolni a helyére, de nyilván most nem mûködik (785-ös XT a drága). Mit gondoltok, ilyenkor elég feltölteni, légteleníteni, vagy cserés a dugattyú tömítése.
Egyáltlán ekkora dagonyázás után hogyan illene kitakarítani a féknyergeket?
Elöször is dugattyu vissza kell tolnod majd valamilyen féktisztitóval és ruhával kitakarítani féknyerget, új betét bele megnézni hogy müködik-e, figyelni folyik még.
Légtelenítés kell szerintem bár az elfolyó olajat tudja a rendszer pótolni ha van felül tartály kérdés, hogy mennyi folyt el.
#1974
Posted 2013. May 29. - 09:39
Kiszedtem a betétek maradványát, az egyik oldalon a dugattyú nagyon kint volt, alul csöpögött ki az olaj. Vissza tudtam tolni a helyére, de nyilván most nem mûködik (785-ös XT a drága). Mit gondoltok, ilyenkor elég feltölteni, légteleníteni, vagy cserés a dugattyú tömítése.
Egyáltlán ekkora dagonyázás után hogyan illene kitakarítani a féknyergeket?
#1975
Posted 2013. May 27. - 22:25
#1976
Posted 2013. May 27. - 20:07
Igazából az alubakosra történõ fejlesztés lebegett a szemem elõtt és miután találtam ezt, gondolkoztam el azon, hogy ez jó lenne a jelenlegi adapterekkel.
Ismerõsi körben jó vélemény van a G3-as tárcsáról, de az alubakról nem sok mindent találtam. Ránézésre határozottan gyengébbnek tûnik, mint egy Shimano XT, ezért érdeklõdtem.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1977
Posted 2013. May 27. - 15:54
Ugyanezt játszottam tavaly én is (juicy ultimate).Uraim, használ valaki ilyen tárcsát?
Avid G3 CSX
6-7 év után le kellene cserélnem a Juicy 7 pofái között mozgó G2-es tárcsákat (már jól kivehetõ válla van) és gondoltam modernizálnék. Csak tárcsa kellene és vagy a fenti verzió lenne, vagy Shimano RT-76 (180-as, természetesen megfelelõ adapterezéssel).
Végül sima G3-at vettem elõre, hogy maradjon a 185 mm, ne kelljen az adapterrel is bajlódni. Szerintem jobb a G2-nél, csendesebb, állítólag jobban is hûl.
Az alubakos verziókat kiejtettem, az áruk és a kompatibilitás kérdéses volta miatt, ezeket az Elixírek féktestjéhez faragták: szívás lett volna, ha nem fér el a szegecselés mondjuk.
Amit ajánlanék jó szívvel a HS1-ek, mindenki dícséri, szép is, jó is (tényleg), könnyû is, 6 csavaros is, és az ára sem eszement: ha már megbarátkoztál a 180-as elsõvel, és faragnál a shimano miatt úgyis. Én most kettõ ilyet használok bb7-el, és 770-es XT-vel, 160-asban, hibátlan.
#1978
Posted 2013. May 25. - 19:42
Avid G3 CSX
6-7 év után le kellene cserélnem a Juicy 7 pofái között mozgó G2-es tárcsákat (már jól kivehetõ válla van) és gondoltam modernizálnék. Csak tárcsa kellene és vagy a fenti verzió lenne, vagy Shimano RT-76 (180-as, természetesen megfelelõ adapterezéssel).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1979
Posted 2013. May 23. - 11:48
#1980
Posted 2013. May 23. - 11:47
Sziasztok!
Valaki el tudná nekem mondani hogy mi a különbség a Shimano Slx BR-M675 és a Deore BR-M596 között?A kérdés igazábol az hogy mint amatör felhasználonak érdemes e az SLX-et megvennem vagy elég a Deore?
Deore-val az a baj, hogy mûanyag a dugattyú, és nem túl tartós, egyik jóbarátomnak is 1 év alatt kikopott és folyt utána az olaj. Szóval az SLX tartósabb.
jól sejtem, hogy a két fék kb csak az állítási lehetõségekben különbözik?
Shimano Deore Scheibenbremse BR-M596 - BIKE-COMPONENTS.DE
Shimano SLX Scheibenbremse BR-M675 Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE
jó persze, a féknyereg sem egyforma, de a deore karján mintha lenne egy kis csavar, aminek ugyan az lehet a funkciója, mint az slx-en a tekerentyûnek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"