Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17802
Posted 2006. April 21. - 15:39
ha olcsón akarod megúszni, akkor vennék bele mondjuk zöld ebc fékpofát (www.ebcbrakes.hu mielött megkérded ) ez olyan 5 ezer kb. de az biztos, hogy az xt vagy saint nyereggel nagyobb fékerõnövekedést tudsz elõidézni (viszont ez meg drágább megoldás és megmarad a gyári pofa, ami szerintem továbbra sem egy ász). szóval pofa, aztán ha még mindíg gyenge akkor új nyereg.
vagy ... állítsd be rendesen
#17803
Posted 2006. April 21. - 14:00
igazából: 3 -> 1 (xt monobody, lx meg nem. kb ennyi a különbség)
költséghatékonyan: 1 -> 3 (szerintem a gyári pofa elég gyenge, btw. a fémes fog kevésbé, viszont nem kopik annyira)
2. pontot meg felejtsd el arra a telóra
na most mik ezek a nyilak ?
szal azt javasolod, hogy a legjobb megoldás a fékerõ növelésére, ha lecserélem az lx féktestet xt-re ?
milyen fékbetétet ajánlasz ?
#17804
Posted 2006. April 21. - 13:23
költséghatékonyan: 1 -> 3 (szerintem a gyári pofa elég gyenge, btw. a fémes fog kevésbé, viszont nem kopik annyira)
2. pontot meg felejtsd el arra a telóra
#17805
Posted 2006. April 21. - 12:18
ötleteim:
1. fékbetét csere. most gyári mûgyantás van benne. ha fémesre cserélem, nagyobb lesz a fékerõ ? bár a fémes rosszabbul bírja a hõt ...
2. nagyobb tárcsa ? jelenleg 160-as 6 csavaros xt tárcsával használom xc-re , manitou r7 comp telón.
3. gondolkodtam azon is , hogy lecserélem a féktestet xt-re . mert az xt dual control sztem nem jobb annyival az lx-nél, hogy érdemes legyen az egészet rendszert ( féktest+vezeték+dual control ) lecserélni . szal féktest csere. feltölteném shimano olajjal, légteleníteném , és kész.
melyik tûnik a legjobb megoldásnak ?
#17806
Posted 2006. April 20. - 12:39
#17807
Posted 2006. April 20. - 07:52
Amúgy én voltam az egyik bátor ember aki megolajozta a dugattyút:) (azóta is mûködik szépen)
a zsenik átlátják a káoszt
#17808
Posted 2006. April 19. - 00:00
volt itt olyan bátor ember is, aki megolajozta kicsit (de tényleg csak icipicit!!) a dugattyút, hogy könnyebben mozogjon a házban.
addig kell próbálgatni, amig nem sikerül.
(mindkettõ oldalit visszanyomni amig lehet, majd behuzni a fékkart, és ismételni)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17809
Posted 2006. April 18. - 23:00
Van egy külföldi haverom akinek gondjai vannak a hátsó Hayes HFX9 fékével. Gondoltam megpróbálok itt orvoslást keríteni neki aztán büszkélkedhetek kicsit, hogy a magyar bringások jó arcok és értenek is a cucchoz.
Szóval azt mondta az a probléma hogy a hátsó féknél a -menetirány szerint- jobb oldali dugattyú és emiatt a fékpofa kijebb van mint a másik oldalon. Ezért ha benn a kerék és a tárcsa a féknyeregben pont középen van akkor ez a kiálló cucc elég rendesen beleér a tárcsába és fogja.
Ha beközpontosítja a nyerget úgy, hogy a két pofa közé essen a tárcsa akkor a nyereg fala túl közel kerül a tárcsához így beleér tehát ez felejtõs.
Amúgy alig pár hetes a cucc. Elöl szépen egyenletesen 50-50% ban vannak a pofák, a tárcsa pont kb. középen fut a nyeregben zajtalanul.
Mi a teendõ a hátsóval? Azt mondja ha benyomja a kiálló oldali pofát akkor az egy fékezés után ugyanoda kijön és nem akar visszahúzódni normálisan.
Remélem kb. érthetõen írtam le (nekem BB7-el nincsenek ilyen gondjaim..)
Elõre is kössz minden véleményt, ötletet!
Üdv!
#17810
Posted 2006. April 18. - 22:07
A teló elbírja, csak az a gyorszáras kivitel... Ebben a teló kategóriában már eszembe se jutna gyorszárasat venni.Sima gyorszáras
#17811
Posted 2006. April 18. - 21:59
#17812
Posted 2006. April 18. - 21:40
#17813
Posted 2006. April 18. - 21:29
avid sztem nem rossz fék, bár itt sokan nem szeretik. de az avidból 40k egy fék, míg az xt hez kapsz dual control kart és egy eléggé jócska féknyerget. ha durván lejtõzöl, és kell a 203as tárcsa, és van telód, amit nem csavar meg, akkor avid. ha viszont ki tudnád használni a dual controlos váltást, és nem lejtõzöl annyira, akkor xt +180/160 tárcsa.
Nekem is 203-mas Avid Juicy 5 van egy Manitou Nixon telón.
Szerintetek elég erõs a Nixon egy ilyen fékhez?
#17814
Posted 2006. April 18. - 21:16
Szerintem is full szabvany. Szoval akkor azt mondod, nezzek ki egy-ket csavarboltot, aztan elvileg vmelyikben tuti talalok ilyet? Ok, koszi
sima imbuszfejû csavar, m6-os menettel
bármelyik emberi csavarboltban tuti lesz
(pl az astoria mellett is van egy jó csavarbolt)
#17815
Posted 2006. April 18. - 20:30
nos ha megkented a betétet vagy a tárcsát valami zsír/olaj jellegû dologgal, akkor az elég rendesen csökkenti a fékerõt.
mielött bele is sütnéd, veszel tf. tisztító sprayt és szép alaposan megpucolod mind a kettõt.
Kössz Endroo!!!:clap:
Elmentem----megvettem------ráfújtam-------örültem!!!
Újra úgy mûködik, ahogyankorábban----végre visszatért az a jol megszokott sipolos Hayes Sole hang...
Amúgy útközben, majdnem elnyomott egy autó----ha elütött volna biztos, hogy téged hibáztatnálak---perelnélek---nem ám:clap:
Szal még1-szer kössz!!!
#17816
Posted 2006. April 18. - 20:29
#17817
Posted 2006. April 18. - 20:22
keress valami más kötõelemforgalmazót.
azt hittem valami speciálisabb kell, de igy szemre az tök szabvány metrikus imbuszcsavar. volt avid adapterem, és abban sima imbusz volt, semmi extra menetemelkedés, vagy ilyesmi...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17818
Posted 2006. April 18. - 19:01
A pirossal bekarikazottra gondolok. Nem tunik ritka fajtanak, siman 5os imbusz kell bele, meg a menet is olyan szabvanyosnak tunik. Vaci uton mentem be a Faboryhoz (vannak mashol is Pesten?), es nem volt nekik ilyen, csak hasonlo, de annak kisebb es vekonyabb a feje, raadasul kisebb imbusz valo bele.
#17819
Posted 2006. April 18. - 18:48
egy kép vagy méret nekem sokat segitene, mert nincs elõttem, milyen is az a csavar.Hol tudok olyan csavart venni, amivel a juicynak az adapteret rogzitem a villahoz? Illetve a feket az adapterhez.Fabory-nal nem volt ilyen :\
és ha a fabory-nak nincsen, akkor lehet, hogy ultraritka, vagy csak nem jó kereskedõhöz mentél be.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.