Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#17701
Írta 2006. május 08. - 13:55

#17702
Írta 2006. május 08. - 13:53

lehetni lehet. az mondjuk más kérdés, hogy a fék nem fogni.
:D de fordítva visszarakni, azt lehet:D

#17703
Írta 2006. május 08. - 13:44

#17704
Írta 2006. május 08. - 12:47

dagi: elméletileg a shimano rendszerek kompatibilisek egymással. a tárcsa bármilyen lehet, akár avid is (
), csak arra figyelj, hogy az agad centerlockos vagy sima 6csvaros. a fékcsõ szintén teljesen mindegy. a fékkar is passzentos az xtr fékhez, bár szerintem egy xtr fékhez bûn deore fékkart venni.

#17705
Írta 2006. május 08. - 11:13

Hivd fel a Misit, nala van EBC minden fele fekhez.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#17706
Írta 2006. május 08. - 08:48

aha
kössz
ebc pofák vannak xt-hez? csak abban a motoros boltban lahet kapni pesten vagy van egyéb lelõhely is?
kössz
ebc pofák vannak xt-hez? csak abban a motoros boltban lahet kapni pesten vagy van egyéb lelõhely is?
#17707
Írta 2006. május 07. - 23:08

NA ahhoz viszont már agy is kéne új, meg átfûzés, netán egy új kerék akkor már... Akkor most mondjatok 203 mm-es elsõ tárcsafékeket lehetõleg 25 ezer alattNem feltetlenul a tarcsaval van a gond, az a baj hogy a BB5 bovdenes, ezert meg annyira sem vezeti el a hot mint egy hidraulikus fek, ezert is melegszik jobban szegeny fekpofa es a tarcsa.
Mindegy milyen tarcsat veszel, ha 160 -as, akkor sokkal jobb nem lesz. Inkabb szerezz egy elso feket.

#17708
Írta 2006. május 07. - 22:58

#17709
Írta 2006. május 07. - 22:31

Üdv
a tömitésekre az egyszerû és olcsó megoldás a szinyei merse utcában a kodály köröndtõl nem messze az o-ring-nél lakozik
a dot-os rendszerhez epdm anyagú cucc kell az ásványihoz az a jó ami nem az (a nevét ne kérdezzétek) ja és 3 munkanapon belül mindent legyártanak a karmantyú húzós (kb 500 ft) a gusztisoknak ajánlom
én is onnan újitottam fel a julie-t és fasza, csak a fékkar fedeléhez nem csinálnak stuffot de mindent ne akarjunk
ja bocs h így belevágtam de úgy érzem ez közérdekû volt
ja a kérdés: milyen pofa lenne nekem jó ami nem sül meg hamar (szeretek fékezni) a kopás annyira nem szempont
ja sram 9.0-ba kéne
a tömitésekre az egyszerû és olcsó megoldás a szinyei merse utcában a kodály köröndtõl nem messze az o-ring-nél lakozik
a dot-os rendszerhez epdm anyagú cucc kell az ásványihoz az a jó ami nem az (a nevét ne kérdezzétek) ja és 3 munkanapon belül mindent legyártanak a karmantyú húzós (kb 500 ft) a gusztisoknak ajánlom
én is onnan újitottam fel a julie-t és fasza, csak a fékkar fedeléhez nem csinálnak stuffot de mindent ne akarjunk
ja bocs h így belevágtam de úgy érzem ez közérdekû volt
ja a kérdés: milyen pofa lenne nekem jó ami nem sül meg hamar (szeretek fékezni) a kopás annyira nem szempont
ja sram 9.0-ba kéne
#17710
Írta 2006. május 07. - 22:13

Kérdésem: XTR (BR-M965 http://ebike.hu/term...-tarcsafek/2410) féktest mûködne XT (SM-RT75 160mm http://ebike.hu/term...-6-csavaros/488) tárcsával és Deore (BL-M525 http://ebike.hu/term...kus-fekhez/2420) fékkarral?
Ehhez csak az XTR fékcsõ jó (http://ebike.hu/term...esz/fekcso/2582), vagy menne mással is, pl: http://ebike.hu/term...resz/fekcso/701?
Kösz!
Ehhez csak az XTR fékcsõ jó (http://ebike.hu/term...esz/fekcso/2582), vagy menne mással is, pl: http://ebike.hu/term...resz/fekcso/701?
Kösz!
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme

#17711
Írta 2006. május 07. - 15:55

tuti hogy nem
az sd7 nagyon jó kis fékkar
kevést bowdent húzó állásban használod?
igen, fullig ki van tekerve
Ne törõdjél semmivel, egyél zsemlét kiflivel!
#17712
Írta 2006. május 07. - 15:47

tuti hogy nem
az sd7 nagyon jó kis fékkar
kevést bowdent húzó állásban használod?
az sd7 nagyon jó kis fékkar
kevést bowdent húzó állásban használod?
Autist Team:)
#17713
Írta 2006. május 07. - 15:46

sziasztok! BB7-et Speed Dial 7-es fékkarral használom. Legtöbb helyen azt látom h az avid mech. tárcsafékeihez ajánlott fékkar az FR-5. Szerintetek ez miatt van a gyenge fékerõ?
Pofákat, tárcsát full megtisztítottam, beállítás is jó.

Pofákat, tárcsát full megtisztítottam, beállítás is jó.
Ne törõdjél semmivel, egyél zsemlét kiflivel!
#17714
Írta 2006. május 07. - 12:55

inkább alkoholos tárcsatisztítóval próbáld, az a szakszerü, vagy egy jó kis lejtõzéssel.
#17715
Írta 2006. május 07. - 11:08

Fékpofát ha higítóval lemosom nem lesz baja tõle ugye? Az leszedi róla az olajos szennyezõdéseket remélem. tárcsafékrõl van szó amugy.
#17716
Írta 2006. május 07. - 07:59

Na igen. Egy eccerûbb fékek, mint a Sole pölö, nem önbeállós, hanem kézzel tudod a pofák távolságát állítani. A féktesten a külsõ oldalon van egy tekerõ, 5-ös imbusszal tudod vele állítani a bal oldali pofát. A féktest másik oldalán, belül meg a jobb oldalit. Ehhez át kell nyúlni a küllõk között, tehát vmi hosszabb szárú imbusszal próbálkozz. Értelemszerûen úgy állítod be, hogy minél közelebb legyen, de még pont ne ciceregjen, és a tárcsa középen legyen. Aztán ahogy kopik a pofa, idõvel szépen utánállítod.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#17717
Írta 2006. május 07. - 01:19

Most olvasom a testbike-on, hogy mindkét fékpofa állítható. Hogyan? És az miért jó?
#17718
Írta 2006. május 07. - 01:16

De az állítócsavart nem lehet a végtelenségig tekerni. Ha beljebb megy a nyomáspont, és a karon már nem lehet állítani, akkor mi a teendõ?
#17719
Írta 2006. május 07. - 00:28

ez az, ami az olcsóbb hayesokat jellemzi, felmelegedés esetén sokak szerint beljebb mászik, vándorol a nyomáspont.
(én még sose tapasztaltam, lehet mert nem húzom sokat a féket
)
szal ha tényleg nagyon nyomod lefelé, inkább próbálj egy erre jobban való fékre spórolni.
(én még sose tapasztaltam, lehet mert nem húzom sokat a féket

szal ha tényleg nagyon nyomod lefelé, inkább próbálj egy erre jobban való fékre spórolni.
#17720
Írta 2006. május 07. - 00:25

Szénné szopattam magam a Hayes Sole légtelenítésével. Az alapproblémám az volt, hogy egy hosszú, meredek lejtõ után az elsõ fék fékkarja jóval bentebb fogot, mint elõtte. Úgy gondoltam, hogy levegõs és szépen nekiálltam légteleníteni, de ez nem volt éppen zökkenõmentes folyamat. A szobámat ügyesen fellocsoltam a félliteres kiszerelésû DOT4 olaj kicsit több, mint felével, ezért most olyan büdösben kell lennem ki tudja hány napig, mint a hányás, ugyanis 6 különbözõ kemikáliával sem tudtam semlegesíteni a szájbavert "racing formula" kellemetlen, ám magabiztos szagát. A zárófedél torx csavarjait módszeresen elnyírtam, plusz egyet el is vesztettem belõlük, mindezt teljesen feleslegesen, ugyanis a zárófedelet kurvára nem kell levenni. Továbbá a szanaszét csurgó olaj hatására a kormány, és pár egyéb alkatrész elkezdte halkan levedleni bársonyos festéktakaróját. Ráadásul mindezen kár feleslegesen következett be, mert a fékkar ugyanúgy beljebb fog, ahogy eddig, ezt pedig egy kis csavar tekergetésével simán lehet állítani, bár azt még mindig nem értem, hogy pár fékezés után miért jön mindig beljebb és beljebb az a kar.