Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18553 hozzászólás a témában

#17661
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás
Hat, a BB7 16-17e, ahhoz ha meg veszel jo bowdent meg hazat, az is 1-2e, szerintem +5ot meg meger hogy jo feked legyen...Meg az en allaspontom szerint bowdenes tarcsa helyett mar inkabb v-fek akkor.

#17662
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
De ezek még mindig bõ egy tizessel drágábbak, mint a BB7...meg azért egy normális V-fékkart nem kell lecserélni egy tárcsás upgrade miatt...
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#17663
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás
[quote name='Dagi'][quote name='rvilike_2'] 25 korul mar vannak hidraulikusok, es nem is rosszak, juicy5, hfx9, deore...[quote]
Hol? :chin:[/quote]
Ebikeon deore 25, juicy5 28, hf9 20 tarcsa nelkul. 5e az avid tarcsa, akkor az is 25 ugy. 26..

#17664
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

25 korul mar vannak hidraulikusok, es nem is rosszak, juicy5, hfx9, deore...

Hol? :chin:
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#17665
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás
Hm, miert akarnak meg mindig sokan bowdenes tarcsat venni? 25 korul mar vannak hidraulikusok, es nem is rosszak, juicy5, hfx9, deore...Bowdenes tarcsahoz kell meg jo fekkar is, meg jo bowdenezes, aztan mar ott is vagy arban...

#17666
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ha csak annyi pénzed van, esetleg igen, de nem egy best buy. Ugyanakkor megjegyzem, hogy - nekem - 203-as tárcsával és KoolStop pofával nem volt rossz.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#17667
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Bowdenes tárcsafékek közül érdemes beruházni Hayes MX-2-re?

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#17668
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Oh latom nem csak en szivok ezzel.
Ettol a rezgestol en is nagyon kivagyok, (bar nekem nem atutos a gepem) ez valami szornyu.
En nem ertem hogy lehet valamit ilyen igenytelenul megcsinalni, lehetne pl abba a nyomorult tarcsaba valami bordazatot kesziteni. Ezek a fejlesztok nem probaljak ki amit csinalnak? Vagy csak mi keverjuk rosszul az alkatreszeket? :)
gondoltam arra is hogyha mar gyarilag ilyen igenytelenek, kimerevitem valami hajlitott 1 es lemezzel a csavaroktol kifele. Lehet kenyes vagyok de 1 ora cicerges mar irto idegesito tud lenni...
Nekem egyebkent 18-25Km/h kozott csinalja a 203 Hayesem az ujabb "kiharapott" tarcsas. A regebbiek nem tudom mennyire labilisak oldaliranyban. Sajna pont idealis gurulos zona. A fek, kerek stb. jol van osszerakva/beallitva, viszont valszeg van a tarcsakban kis 8-as, de ezellen nehez tenni, max mindig hajlitgatni kene. Ezert mondom igenytelen megoldassal keszulnek. Nem baj majd 10 ev mulva ezt is kikuszobolik hacsak nem magnesfek vagy valami hasonlo lesz addigra :)
Mindenesetre az is biztos hogy a durva rucskos gumik is rontanak a dolgon, dehat kerem ez mtb vagy miaszosz

#17669
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Brezo

Amúgy faszányosan néz ki a géped télleg.

#17670
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
Nekem mondhatni 20km/ó felett olyan 40ig, szóval pont a haladási tempóban és eléggé zavar... így simán is megpöccintem a tárcsát ujjal és berezonál, minta cintányér.. szépen is cilingel már 4edx raktam újból össze, még nem próbáltam ki de sztem ugyan az.. ja és szintén csak haladáskor(continental explorer gumival), mert ha felemelem a a kerekat é slevegõben forgatom meg akármennyire, akkor teljesen hangatlan.

#17671
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Nekem 40 fölött betonon, és hátul csinálja ezt, de le van ejtve.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#17672
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nekem is hasonló problémám, de én már beletörödtem. Pike 203-as hayes tárcsával aszfalton, vagy kemény egyenes földúton ritchey z-max gumival 20-23km/h között, specialized adrenalin gumival 25-27 km/h között berezeg az egész, gondolom felveszi a tárcsa alaprezgését az egész rendszer, mint amikor a katonák egyszerre lépnek a hídon és ettõl elkezd a híd hullámozni.
Ja és az egész slick guminál vagy terepen nem fordul elõ.


A sebesség mindent megold.

 


#17673
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
egy hosszu lejtõzés esetleg kivasalná, nem? :)
más ötletem nem nagyon van.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17674
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
Hát nem tudom mi lehet.. a kerék jól van benne, a tárcsát is így húztam meg, a fékpofák is jól vanak beállítva, minden szakszerûen. 1xerûen csak a tárcsa nem bír magával.. (az újonc csak azért van, mert eddig trialoztam és több tfékhez is volt szerncsém, de ilyen problémával még nem találkoztam.. :( )

#17675
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
gyorszáras az agy, igaz?
ez esetben nincs egyenesen benne a kerék.
szóval egyik állásban beállitod, hogy ne üssön, de az átellen oldalon pont ütni fog.
amugy a tárcsa meghuzása: lelazitod az összes csavart, majd meghuzol egyet, de nem teljesen. aztán az azzal átellen csavart huzod meg, és igy tovább, mindig a szembelevõt.
és folyamatosan. igy nem huzod el egyik oldalra se a tárcsát.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17676
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
Nem az a problémám, hogy nem tudom párhuzamosan állítani a fékpofákat a tárcsával, úgy is csináltam pont ahogy írtad, hanem a tárcsa úgy rezonál(pedig jól meg van húzva) mintha egy cintányért megütnél és rezonál és így ahogy rezeg oldalirányba beleér a fékpofákba menet közben és bezörög.. :S

#17677
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A következõ a broblémám: nem rég raktam fel elõre egy 203as Avid BB7es féket és menet közben rezonál szerencsétlen és beleér így a fékpofákba. Egy hatküllõs hullámos tárcsa van rajta. Ha közelebb állítom, hogy picit beleérjen, akkor sem az igazi és fékez is picit ugyebár, ha meg távol, akkor meg nagyon sok, a fékkart teljesen be kell húzni. Eléggé piszkálja már a csõröm, hoyg zörög a fékem, mert ez hangosabb annál, mint ha csak simán csiszolódna rajta a fékpofa.. Légyszi aki tud segítsen, adjon valami jó tanácsot!

talán próbáld meg egyenesre beállitani a féknyerget az adapteren: lazitsd ki az adapterten a csavart, ami a féket fogja (nem azt, ami a villához csatlakozik!) és igy kilazitva huzd be a féket. aztán óvatosan kezd el megszoritani a csavarokat, szépen egyszerre, ne ugy, hogy egyik tökig meghuz, aztán másik, hanem egyik is kicsit, másik is kicsit.
igy jónak kell lennie.

persze a nagy tárcsa egy villánál mindig bele fog érni kanyarban, ha hajlik, fõleg ha nme 20mm -eres az agy, hanem 10-es gyorszár.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17678
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Végül is a helyszínen kiderült, hogy csak félreértés volt...

A fék baja az volt, a maratonon a fék nagyon túltömõdött és olyan volt mintha folyamatosan fogott volna ezáltal túlmelegedettt az olaj + eltömõdött 1-2 alkatrész:(
De most már mükszik:)

#17679
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
A következõ a broblémám: nem rég raktam fel elõre egy 203as Avid BB7es féket és menet közben rezonál szerencsétlen és beleér így a fékpofákba. Egy hatküllõs hullámos tárcsa van rajta. Ha közelebb állítom, hogy picit beleérjen, akkor sem az igazi és fékez is picit ugyebár, ha meg távol, akkor meg nagyon sok, a fékkart teljesen be kell húzni. Eléggé piszkálja már a csõröm, hoyg zörög a fékem, mert ez hangosabb annál, mint ha csak simán csiszolódna rajta a fékpofa.. Légyszi aki tud segítsen, adjon valami jó tanácsot!

#17680
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
vagy egy össztelós korabájk ching-haur tárcsafékkel. majdnem ugyanaz :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.