Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17001
Írta 2006. július 18. - 13:09

Egykét lájtosabb lejtõ, és az ordenáré visítás is megszûnt, viszont körülötte a fekete telóra durván szürke por rakódott.. :-D
Amúgy milyen az, ha elég a tárcsafék? Gondolom, csak a fékpofák mennek tönkre..
Vagy nem is minden esetben kell õket cserélni, elég ha lekoptatod az égett réteget?
Hogyan lehet egy tárcsaféket rosszul használni?
(pl tekerek, és közben húzom a féket, vagy lejtõn nem szakaszosan, hanem folyamatosan kicsit fékezek?)
#17002
Írta 2006. július 17. - 21:44

és eszem ágában sincs kirobbantani a 3. világháborút emiatt szal akinek beletiportam a lelki világába annak bocs.
ja és itt csak felsoroltam röviden az elõnyöket ill hátrányokat az adott felh. területen
#17003
Írta 2006. július 17. - 19:29

de mivel dirt cucc és szimplavállas teló madzagos a legjobb mert esésnél max a házat kell cserélni ha megtörik és nem egy hirdaulikacsövet, nem kell légteleniteni se utána és nem lessz minden csupa olaj. ja és ha tényleg megtörik a ház akkor is marad fékerõ, az avid kicsit drága, de jó és szerintem odaver néhány alap hidrós féket is.
ellenben a hidraulikus fog mint állat (úgy 35-40 ezres árkategória), több vele a baj, de gizdább is.
szerintem de ha nem szóljon valaki
Feltettél egy kérdést amit sikeresen meg is válaszoltál.
Nekem hasonló gépem van, enyimre Avidot madzagost veszek. Bowdenesbe mást hülyeség. Lor elmondta olajosból meg mit. Ennyi.
Ja és eszed ágában se legyen madzagos/olajos párharcot indítani.

#17004
Írta 2006. július 17. - 19:09

ellenben a hidraulikus fog mint állat (úgy 35-40 ezres árkategória), több vele a baj, de gizdább is.
szerintem de ha nem szóljon valaki
#17005
Írta 2006. július 16. - 19:39

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17006
Írta 2006. július 16. - 15:10

#17007
Írta 2006. július 16. - 14:45

#17008
Írta 2006. július 15. - 19:11

egy adapteren keresztül kapcsolódik a villához (képen fekete). az az adaptert belövöd egyenesre, és meghúzod jól. aztán a féknyereg és az adapter közti csavart kilazitod, és akkor a féknyereg "forog" szóval onnantól ugy kell állítani, mint egy véfék pofát.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17009
Írta 2006. július 15. - 11:38

(Bocs, de nem futottam végig az 1500 hozzászólást.)
Kezdõ tárcsafékes vagyok, segítsetek!
Egy olyan problámám van, hogy vettem egy AVID tárcsát, hozzá 30km-t használt BB7-es féktestet+pofát.
Mindezt gyorszáras XT aggyal beletettem egy könnyû kis Suntour Axon EL-R telóba, ami gyárilag tárcsával volt szerelve, de én V-fékkel használtam.
A hibajelenség:
A fékpofák nem párhuzamosak a tárcsával, így amikor behúzom a féket, "tekeredik" a tárcsa, az alját kifelé, a tetejét a küllõk felé húzza kicsit.
Rosszul lettek bekoptatva a pofák az elõzõ tulajnál?
Rosszul lett feltéve a féktest a telóra? (nem tudtam csavarmeglazítással állítani rajta)
Meg van tekeredve a teló?
Egy 1690 g-os teló túl vékonyka egy 185-ös tárcsának? (ilen a teló: http://www.schlickju...forum1_2244.htm )
Én az elsõre tippeltem (bár nem tudom, hogy sikerült összehoznia ezt az elõzõ tulajnak), és fékezéskor mindig az elsõt erõltettem, hogy kopjanak be párhuzamosra a pofák.
Kicsit javult is a helyzet (220 km után), már nem teker rajta sokat, nincs egy mm a kimozdulás. Viszont még mindig ferdén állnak a pofák, így képtelenség úgy beállítani, hogy ne ciripeljen folyamatosan, és a fékkart markolatig behúzva is legyen egy erõs fékhatás (amivel amúgy tökéletesen elégedett vagyok).
Ráadásul erõsebb fékezéseknél olyan hangosan sikít, mindig mindenki odakapja a fejét, ultragáz..
Elõre is köszönöm a válaszokat!
bíkúl
Szerintem beállítás probléma lehet.
Próbáld úgy, hogy a fix oldalt tökre betekered, hogy szinte hozzáérjen a tárcsához. Ezután fellazítod az összes rögzítõ csavart, majd a fékkart erõsen behúzva óvatosan meghúzod a rögzítõ csavarokat. Ha ez sem ok. akkor vékony alátétekkel kialátétezed a az IS rögzítõszemeknél, hogy ne álljon hülyén.
#17010
Írta 2006. július 15. - 10:48

Kezdõ tárcsafékes vagyok, segítsetek!
Egy olyan problámám van, hogy vettem egy AVID tárcsát, hozzá 30km-t használt BB7-es féktestet+pofát.
Mindezt gyorszáras XT aggyal beletettem egy könnyû kis Suntour Axon EL-R telóba, ami gyárilag tárcsával volt szerelve, de én V-fékkel használtam.
A hibajelenség:
A fékpofák nem párhuzamosak a tárcsával, így amikor behúzom a féket, "tekeredik" a tárcsa, az alját kifelé, a tetejét a küllõk felé húzza kicsit.
Rosszul lettek bekoptatva a pofák az elõzõ tulajnál?
Rosszul lett feltéve a féktest a telóra? (nem tudtam csavarmeglazítással állítani rajta)
Meg van tekeredve a teló?
Egy 1690 g-os teló túl vékonyka egy 185-ös tárcsának? (ilen a teló: http://www.schlickju...forum1_2244.htm )
Én az elsõre tippeltem (bár nem tudom, hogy sikerült összehoznia ezt az elõzõ tulajnak), és fékezéskor mindig az elsõt erõltettem, hogy kopjanak be párhuzamosra a pofák.
Kicsit javult is a helyzet (220 km után), már nem teker rajta sokat, nincs egy mm a kimozdulás. Viszont még mindig ferdén állnak a pofák, így képtelenség úgy beállítani, hogy ne ciripeljen folyamatosan, és a fékkart markolatig behúzva is legyen egy erõs fékhatás (amivel amúgy tökéletesen elégedett vagyok).
Ráadásul erõsebb fékezéseknél olyan hangosan sikít, mindig mindenki odakapja a fejét, ultragáz..
Elõre is köszönöm a válaszokat!
bíkúl
#17011
Írta 2006. július 15. - 09:10

arrol van szó!
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#17012
Írta 2006. július 15. - 00:26


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17013
Írta 2006. július 15. - 00:08

olajnak látható nyoma nincs ahol távozna...
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#17014
Írta 2006. július 14. - 19:09


http://www.ebcbrakes...pot "Mini" 2001
Nem tudom a tiéd milyen évjáratú, itt 2001-es van.
#17015
Írta 2006. július 14. - 14:31

de persze lehet, hogy nincs minihez nem tudom.. kérdezd meg gulyást

#17016
Írta 2006. július 14. - 14:25

szerintem nincs összefüggés, hogy cc-fékbe nem lehet arany abc-t tenni.
ha van benne gyárilag szinteres, akkor mehet bele arany ebc is.
Én néztem az EBC betétjeit, de nincs olyan típusú / formájú betét arany színûben, amit HOPE minihez ajánlanak...
Bár lehet én vagyok a hülye hozzá.
#17017
Írta 2006. július 14. - 14:08

ha van benne gyárilag szinteres, akkor mehet bele arany ebc is.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17018
Írta 2006. július 14. - 14:06

#17019
Írta 2006. július 14. - 13:52

#17020
Írta 2006. július 14. - 12:33

az ebc szerintem nagyon jó miért váltanál?
nekem volt zöld ebc pofa a sram-ban és jó volt nem volt vele gond pedig nyúztam rendesen kékült is a tárcsa
Azért váltanék (vissza), mivel a zöld EBC egy fél év alatt elkopott, a gyári HOPE meg benne van másfél éve, és még mindig nem cserés
