Nincs azzal semmi baj. A suly nagyon fontos szempont. (aze nem kell leidiotazni sokakat, mert valaki versenyzik pl., vagy csak hobbibol epiti konnyure a gepet stb. Mas kerdes ha mar masokra akarja ezt eroszakolni)
Nekik legalabb nem kell auto, vagy fogas hogy felmenjenek a hegyre ha erted mire gondolok. Es azert neked se artana vigyazni a terdedre, ha nem csak varosba tekeregsz a bringaval, mert par ev mulva lehetnek kovetkezmenyei 1-1 ilyen nehezebb gepnek.
De pl a mai teleszkopok nagy szazaleka sem veletlen lett levegos, vagy reszben levegos/gazos!!!
A fejlesztesek celja minden alkatresz, igy a tarcsafekek eseteben is a lehetseges legnagyobb teljesitmeny ,ero, szilardsag stb. mellett a leheto legkisebb sulyra valo torekves, de legalabbis ez kellene legyen. Az El Camino-t pl. pont igy reklamoztak. "A hayes torteneteben az eddigi legkonnyebb tfek"
Asszem ez logikus, hiszen a gravitacios ero (F arányos a test m tömegével) az egyik meghatarozo terhelo ero a legellenallas es a surlodas mellett a kerekparosra nezve. Ha barmelyiket csokkented, teljesitmenynovekedest erhetsz el. (Pl mekkorat ugrathatnal a holdon ugyanakkora erovel, lendulettel

)
Pont most volt a discovery-n egy ilyen musor

Bocs ha kicsit off voltam. A lenyeg hogy a tarcsafekek(rotor) sulyan is probalnak csokkenteni de ott mar kevesbe vannak lehetosegek. (De meg igy is lehet pl alu, titan csavarok stb., vagy ott a carbonos hayes)
A betetekrol sokat nem tudok mivel markakat nagyon nem ismerek.
Elsosorban Sintered Metallic-om volt illetve vmilyen gyantasat probaltam.
Az biztos barmit vegyel is, nagyjabol ebbol a ket focsoportbol indulhatsz (kotoanyag szerint). Vagy ferodol igeny szerint osszetetelben, de az olyan lesz amilyen. A femes idojarasallo es hosszutavu, jo hovezeto kepessegu (ami abbol a szempontbol rossz hogy gyorsan tovabbadja a fek tobbi reszenek es az olajnak a meleget). Illetve talan szaraz idoben nem fog olyan erosen mint a gyantas, de ez fugg attol is hogy hogyan reagal az adott anyag uzemi homersekleten, es valoszinu pl. a femes kevesbe tud elegni(mivel jobb hovezeto), igy biztosabb hogy a lejto vegere is lesz feked (hacsak nem az olaj forr fel)

A gyantas hamar kopik (hasznalattol fuggoen), nem jo hovezeto de rendkivul jol modulalhato es erosen fog. Ha viszont veletlen racsoppen az olaj keresztet vethetsz ra.
Ezek az en tapasztalataim, toled fugg mennyire jarsz a dolog utan hogy a te szamodra mi az idealis fek/betet attol fuggoen mire kell. Az meg hogy melyik marka, csak megfelelo mennyisegu informacio, tapasztalat(masoke) fuggvenye, de ezzel vigyazni kell mert nem biztos hogy ami masnak bejott az neked is be fog. Amire sokan azt mondjak, hogy jo abban azert altalaban meg lehet bizni.